2021-06-16, 16:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av CelenoII
Nej det stämmer inte, men att du hävdar det förvånar inte ett dugg.
Så vad tycker du feminister borde prata om då för att du inte ska tycka det är tröttsamt?
Citera
2021-06-16, 16:22
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aquaman1
Med tanke på att du bara skrev "män" kanske det kunde missuppfattas?
Att man måste vara extremt övertydlig när man diskuterar på Flashback är något jag försöker hålla i tanken när jag skriver men erkänner att det är något jag är dålig på. Jag förväntar mig att folk kan läsa.
Citat:
Du kan liksom inte länka till en icke-anonym feminist som påstår "svenska kvinnor är förtryckta för att kvinnor i Saudi är förtryckta". Kan du inte bara ge dig där?
Jag har gett 5 exempel på feminister som använder förtrycket i Saudiarabien som argument för feminism.

Det borde räcka.
Citera
2021-06-16, 16:24
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Så vad tycker du feminister borde prata om då för att du inte ska tycka det är tröttsamt?
Jag tycker att feminister borde gnälla mindre på Sverige och svenska män.
Citera
2021-06-16, 16:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av CelenoII
Jag tycker att feminister borde gnälla mindre på Sverige och svenska män.
Och Saudiarabien?
Citera
2021-06-16, 16:29
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Och Saudiarabien?
Jag bryr mig inte särskilt mycket om hur mycket någon gnäller på Saudiarabien. Rent generellt kritiseras landet alldeles för lite. Jämför med kritik mot tex Israel.
Citera
2021-06-16, 17:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sir Dwain
Jag tror han syftar på att Jordan resonerade precis lika tokigt innan koma-perioden.
Jo så kan det ju vara. Men det blev knappast bättre.
Citera
2021-06-16, 19:06
Medlem
Citat:
Jo så kan det ju vara. Men det blev knappast bättre.

Jo , den inducerade koman var nog efter (i och med att det skedde 2020).

sen behöver man inte vara kränkt för att att en betendepsykolog har rätt, regeln är ju att män petar in enorma mängder pengar i vallfärden så att kvinnor kan få hjälp med sina självförvållade problem och kognitiva dissonans, det är ju trots allt det Jordan mest har "arbetat" med, att utbilda psykologer. och även fast få människor klarar av att möta sitt eget mörker, så är det väll fint att han och alla han utbildat, kan vägleda dem.
Citera
2021-06-17, 03:58
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Bra skrivet! Lite lagom ranssakan, något backande och en sidstepp eller två. Helt acceptabelt.

Kudos!

Men vad är det Jordan Peterson inte förstår med den oheliga alliansen mellan Saudiarbien och väst? Väst säljer vapen till dem och gör en massa andra affärer med dem. Vad är det han inte förstår?

Och hur i hela helsike får han in 50 shades of grey i detta?
Citera
2021-06-17, 07:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Men vad är det Jordan Peterson inte förstår med den oheliga alliansen mellan Saudiarbien och väst? Väst säljer vapen till dem och gör en massa andra affärer med dem. Vad är det han inte förstår?

Geopolitik , Saudiarabien håller Iran på mattan, Iran är fiender till väst, och vill att vi ska brinna och störtas i kaos, av samma anledning är saudiarabien kompisar med israel och iran kompisar med Hizzbola, PLO och liknande "palestina-grupper". the enemy of my enemy is my friend.

Vänster radikala vill också att alla ska brinna och störtas i kaos (revolution), även de som envisas med att om just "jag" fick makt så skulle det ske på ett fredligt sätt.

Citat:

Femenisters (kvinnors) undermedvetna styr dem mot att bli dominerade, its a sexthing.

så den rationella förklaringen i och med den psykoanalytiska.

Sen är ju själva iden med att kritisera någons teorier att man gör det OCH presenterar en lika eller mer rimlig förklaring, Jag är ingen expert på Fraud och psykoanalys (utgår heltenkelt att JP är "på bollen där"), men "the enemy of my enemy is my friend" är att naturligt tillstånd i geopolitik,inte olikt interdependens.

Får du verkligen inte ihop hans resonemang, han är ju endå känd för att göra det "komplicerade" förståligt.
Citera
2021-06-17, 08:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Geopolitik , Saudiarabien håller Iran på mattan, Iran är fiender till väst, och vill att vi ska brinna och störtas i kaos, av samma anledning är saudiarabien kompisar med israel och iran kompisar med Hizzbola, PLO och liknande "palestina-grupper". the enemy of my enemy is my friend.

Vänster radikala vill också att alla ska brinna och störtas i kaos (revolution), även de som envisas med att om just "jag" fick makt så skulle det ske på ett fredligt sätt.

Femenisters (kvinnors) undermedvetna styr dem mot att bli dominerade, its a sexthing.

så den rationella förklaringen i och med den psykoanalytiska.

Sen är ju själva iden med att kritisera någons teorier att man gör det OCH presenterar en lika eller mer rimlig förklaring, Jag är ingen expert på Fraud och psykoanalys (utgår heltenkelt att JP är "på bollen där"), men "the enemy of my enemy is my friend" är att naturligt tillstånd i geopolitik,inte olikt interdependens.

Får du verkligen inte ihop hans resonemang, han är ju endå känd för att göra det "komplicerade" förståligt.

Ja, man måste förstå var JP kom ifrån när han klev fram i rampljuset. Det var en protest mot just radikala marxistiska tendenser i.o.m. införandet av 'Bill C-16' (då bara på förslagsbordet) och obligatoriskt språkbruk. Även om vägen är snårig dit så KAN man faktiskt hamna i fängelse om man vägrar tilltala någons med deras påhittade 'kön/gender'. Det vart ett jäkla hallå där han vart förlöjligad för detta påståendet (lego för vänsterfolk) men det har redan använts i en tribunal of sorts i skolvärlden och erkänts på högsta nivå ATT det kan ske. Går att läsa på om man orkar..

Han ÄR ju faktiskt en internationellt erkänd forskare och yrkesverksam klinisk psykolog och lite av en filosof to boot. Hans karriär, publiceringar och referenser går inte att förneka. 'Misstaget' är ju givetviiiis att han vägrar vika sig för feminizmen då den idag i mångt och mycket är marxism (+ en ganska god dos med fascism). Så, att feminister inte attackerar Saudi et. al. är för honom och för många andra ytterligare ett bevis för att dagens feminism inte är feminism. Det är ett hyckleri av monumentala mått och det ser ni där hemma också, dagligen. Här på FB med.

Den geopolitiska debatten har han kanske dragits in i nån gång under senare år men han har alltid utgått från psykoanalys och då ofta den mass psykos som marxismen är i dess yttre kostym.

Jag säger det igen: "If you not fight it, you are a part of the problem". ..konstigt att det inte appliceras av feminister vad gäller kvinnor i Saudi et. al. ?? Feminister och marxister älskar ju den dängan. Varför appliceras den inte vad gäller feministiska kampen i Saudi eller på hemmaplan för den delen??

..kan det vara hyckleri? Nääää..?
Citera
2021-06-17, 08:26
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9

Pengar luktar inte och Saudiarabien har "shitloads" av pengar.
Och olja.
Citera
2021-06-17, 08:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Ja, man måste förstå var JP kom ifrån när han klev fram i rampljuset. Det var en protest mot just radikala marxistiska tendenser i.o.m. införandet av 'Bill C-16' (då bara på förslagsbordet) och obligatoriskt språkbruk. Även om vägen är snårig dit så KAN man faktiskt hamna i fängelse om man vägrar tilltala någons med deras påhittade 'kön/gender'. Det vart ett jäkla hallå där han vart förlöjligad för detta påståendet (lego för vänsterfolk) men det har redan använts i en tribunal of sorts i skolvärlden och erkänts på högsta nivå ATT det kan ske. Går att läsa på om man orkar..

Han ÄR ju faktiskt en internationellt erkänd forskare och yrkesverksam klinisk psykolog och lite av en filosof to boot. Hans karriär, publiceringar och referenser går inte att förneka. 'Misstaget' är ju givetviiiis att han vägrar vika sig för feminizmen då den idag i mångt och mycket är marxism (+ en ganska god dos med fascism). Så, att feminister inte attackerar Saudi et. al. är för honom och för många andra ytterligare ett bevis för att dagens feminism inte är feminism. Det är ett hyckleri av monumentala mått och det ser ni där hemma också, dagligen. Här på FB med.

Den geopolitiska debatten har han kanske dragits in i nån gång under senare år men han har alltid utgått från psykoanalys och då ofta den mass psykos som marxismen är i dess yttre kostym.

Jag säger det igen: "If you not fight it, you are a part of the problem". ..konstigt att det inte appliceras av feminister vad gäller kvinnor i Saudi et. al. ?? Feminister och marxister älskar ju den dängan. Varför appliceras den inte vad gäller feministiska kampen i Saudi eller på hemmaplan för den delen??

..kan det vara hyckleri? Nääää..?

Ja, "många" blandar ihop honom och tar det han säger som om det var "greta t" som sa det , eller ja , hulkade fram det...

Idiologi versus facts , and facts dont change, our care about feels....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in