2021-06-16, 20:08
@Cymbaltazzz
Citat:
Den mer inåtvända, lugna är min typ och det måste såklart finnas attraktion.
Menar inte att vara elak när jag säger det men nån enstaka ute tänkte jag om att han hade det säkert svårt med kvinnor pga utseende och utstrålning, kanske nån från Flashback t.o.m. Och jag menar inte att jag är så bra och är nåt kap heller, men passar nog vissa.
Det där låter som en klassisk sexfälla av Aschberg, negerpolisen eller random feminist.
Man blir lite intresserad iom svar på TS men så har kvinnor alltid hållit på utan att mena något, precis som på alla B-krogar och dansgolv irl.
Citera
2021-06-16, 20:11
Medlem
Klappasäftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VillJalentine
Det är hela min poäng. Ska man ha ett seriöst förhållande med bra tjejer är det inte nätdejting som gäller. Med tanke på att du har haft så många relationer så verkar du ju inte hitta de bra tjejerna ändå eller så är något fel på dig.
Kärlek träffar man av en slump och den håller.

Du tror det är fel på mig? Känner du mig? Nej några av relationerna kan jag ångra men minst lika många var det de som verkligen inte var helt friska i huvudet.
Citera
2021-06-16, 20:35
Medlem
Roidberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nilg
Problemet är att svenska och utländska män i Sverige är lagom resursstarka, alldeles för svultna och på det och dessutom för många,
och att svenska kvinnor tjänar/har ut lika mycket som män, vilket gör att kvinnorna inte är i behov av vanliga män.

Attraktivitet är till 100% endast i relation till den omedelbara omgivningen (minus Facebook och Instagram) så det räcker att omge sig med små gula eller svarta panka män för att kunna leva som en porrskådis.

Antalet män i sig spelar ingen roll. De män som är oattraktiva konkurrerar inte med andra män hursomhelst.
Citera
2021-06-16, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klappasäften
Du tror det är fel på mig? Känner du mig? Nej några av relationerna kan jag ångra men minst lika många var det de som verkligen inte var helt friska i huvudet.

Att ha haft många förhållanden brukar tyda på att något är fel hos sin personlighet ja. Jag skulle aldrig någonsin kunna ha en flickvän som varit mer fler än 3 killar.
Citera
2021-06-16, 20:59
Medlem
Citat:
Att ha haft många förhållanden brukar tyda på att något är fel hos sin personlighet ja. Jag skulle aldrig någonsin kunna ha en flickvän som varit mer fler än 3 killar.

Nej, det betyder att man inte har träffat den rätta ännu. Att man inte passar ihop som par. Två i ett par kan var för sig vara riktigt fina och bra människor, men tillsammans vara en urusel kombination.

Eller så kanske hon inte har träffat så värst bra män innan. Som ordspråket heter "man kan behöva kyssa många grodor innan man träffar sin prinsessa/prins".

Så du kan nog gott vara tillsammans med en kvinna som har haft fler än 3 förhållanden. Om hon och du trivs ihop och har det bra ihop, ömsesidig attraktion, respekt, ömhet och kärlek för varandra. Det är sådant som spelar roll.
Citera
2021-06-16, 21:23
Medlem
bubbsels avatar
Det är nog lika bra att skippa faktiskt. Det är sjukt svårt i Sverige.
Citera
2021-06-16, 21:31
Medlem
Klappasäftens avatar
Citat:

Har jag sagt att jag har haft många förhållanden? Är du 20 eller? Jag är tillräckligt gammal att ha haft flera förhållanden.

Snarare har jag utvecklats bättre som människa än om jag ständigt skulle vara i en relation. I en relation är man låst.
Citera
2021-06-16, 21:48
Citat:
Ursprungligen postat av Tarrou
Hur gammal är du? Det finns gott om tjejer som letar efter en relation, nyckeln till framgång brukar vara att dejta på sin egen nivå. Om du är en helt vanlig medioker lönnfet snubbe kanske det inte är Instagramprinsessor du har störst chans på
34, 35, 36 den åldern. Tack men svensk Tinder-dejting är nog inte vad jag är intresserad av.
Citat:
Ursprungligen postat av normalllekman
Till trådskapare: är du svensk eller invandrare?
Om du är invandrare så beror det på de och är du svensk så är du handikappad på riktigt.
Svensk men baltisk bakgrund. Säger du det...
Citat:
Ursprungligen postat av maria-2021
Krogen fungerar. Men du måste vara självsäker. In med magen och ut med brösten
Löjeväckande. Jag är ingen fascist och vill inte se ut som Adolf Hitler.
Citat:
Ursprungligen postat av davidrana
Dejting och relationer är helt meningslöst. Knulla psykfall och pundarbrudar istället, ger tillräckligt med spänning i livet. Känner du nån som är lycklig med ungar och familj?? 😅
Korrekt. Svenska kvinnor får komma om dom vill, annars får det va. Dom vet vart jag finns så inga ursäkter.
Citera
2021-06-16, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nilg
Jag tänker ibland om jag borde inleda en ny relation. Jag vill inte påstå att jag har dåligt självförtroende men jag känner det hopplöst att prata med kvinnor i Sverige. 90 av 100 är gifta, sambo, har småbarn, hus eller annat dom är upptagna med. Övriga vill inget. Inte så värst många ser bra ut, och överallt jag är så är det minst 3 män på varje 1 kvinna. Så har det alltid varit. En separat fråga, hur är det möjligt?

Jag har gjort bedömningen att Sverige inte är en framkomlig väg att träffa tjejer. Jag vill egentligen inte få bilden ändrad utan mest bara försäkra mig om att bedömningen är korrekt. Visst är det svårt, i praktiken så gott som omöjligt, att träffa singlar som ser något ut i Sverige, och därför inte lönt att försöka?
Badoo, HappyPancake, Mötesplatsen m.m.. Är det lönt att logga in där.. Är det meningsfullt att gå ut på krogen, disco, barer..
Vad säger ni som har koll på läget? Lika bra att stanna inne och skippa Sverige?

Man undrar lite varför du vill hitta någon när du senast igår hade en sambo och gemensamma barn. (FB) Bidragsplanera och maximera välfärden med två hemmavarande barn och sjuk sambo?
Citera
2021-06-16, 22:27
Citat:
Ursprungligen postat av Liljor
Man undrar lite varför du vill hitta någon när du senast igår hade en sambo och gemensamma barn. (FB) Bidragsplanera och maximera välfärden med två hemmavarande barn och sjuk sambo?
Hon bor i Baltikum för tillfället. Även sambo/särbo vill ha sex.
Citera
2021-06-16, 22:41
Medlem
För det första så borde tinder och andra dejtingappar förbjudas så att inte dejtinglivet inte styrs av de beslut något mumbojumbo bolag i usa beslutar. Man borde också helt förbjuda instagram som leder till osunt beteende bland tjejer.

Sen ska staten bidra med en dejtingapp som man inte behöver betala för. Sen ska dom sluta göra så att de snyggaste personerna visas i kortlekten först. Utan det ska vara blandad komplott utan hänsyn till någon ranking. Om du öppnar ett tinderkonto nu så visas dom snyggaste tjejerna först. Om du får ett dåligt betyg, så visas du mycket mer sällan, och du får bara upp massa fula brudar pga ditt låga betyg. Denna algoritm som tinder har förstärker bara obalanserna där snygga får mer harem då dom visas oftare, och fula dyker inte upp med sin låga synlighet.

Här kan en statligt ägd dejtingapp styra upp detta så att allla får matchningar då alla visas lika mycket i kortleken och inte bara fotomodeller pga tinders algoritm.

Denna algoritm, gör att snygga top män får hög synlighet, snabbt får hela haremet för sig själva. Toppmänen slukar allt från 5or till 10, och kvar blir resterna.

Det bästa är ju om det återigen blir kulturell norm att inte ligga runt, för då strypt hela topmännens harem. Vi måste stoppa denna effekt. Visst är det mänsklig instinkt att toppmannen har ett harem, men ju mer globalt man kollar, desto attraktivare blir toppmännen. För att ta som ett exempel, säg att tinder bara fanns globalt på internationell nivå och inte per land, och betygsatte globalt. Då hade enbart kända skådespelare och rika miljardärer visats först i kortleken. Plötsligt skulle inte snygga svensson synas, och de skulle grina medan svenska tjejer flyger till usa och dubai.

Så innan online, så valde tjejen alfamannen lokalt, men denna alfaman har mycket sämre statistisk chans att kunna matcha sig mot de mest alfamässiga globalt på internationell nivå som blir fallet med instagram då online och dejtingappar ökar toppmännens radie. Just nu kommer tinder leda till befolkningsminskningen i världen. Det är helt sjukt att några myndigheter inte sätter stopp på tinders störda algo. När nätdejting blivit normen, ska vi då låta den styras av en algo hos tinder?
Senast redigerad av stroganof 2021-06-16 kl. 22:51.
Citera
2021-06-16, 23:47
Medlem
Ballcancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SalmonandEgg
Men ja, det är faktiskt helt fantastiskt att fler svenska män ännu inte fattat hur jävla kört det är för er.

LYCKA TILL ATT HITTA EN NÅGORLUNDA UNG TJEJ SOM INTE:
Har barn redan.
Har ett stort känslomässigt baggage.
Legat med minst 15 snubbar.
Har feministiska åsikter.
Vänsterblivna åsikter.
Är SD/vitmän-hatare.
KOMMER GÖRA DITT LIV ETT HELVETE GENOM ATT BEGÄRA SKILSMÄSSA FÖR ATT HON RÅKAR BLI VÅT FÖR EN NY SNUBBE PÅ JOBBET OM 7 ÅR.

DETTA när det går 125 brudar för var 100e snubbe.

Alltså är ni helt jävla slut? Det är KÖRT, förstår ni det?

BEGE ER UTOMLANDS.

Hade snubbar varit seriösa och inte kört "inte intresserad av ett förhållande just nu" så hade de flesta killar haft familj o allt nu om det nu är något de vill ha. Man kan inte komma som 35åring o förvänta sig o hitta nån 25åring som bara suttit snällt o väntat på att just du ska komma o rädda henne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in