2021-06-16, 22:38
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dronesoul
Håller verkligen inte med om att din version är självklar. Går verkligen att förklara mycket av hennes beteende med ren och skär nedbrutenhet/svaghet.

Inte heller saknas det fog för det. När man ser hur hon förlåter och skyddar SD om och om igen i förhör trots allt som SD gjort mot henne, trots allt annat LW o SD utsatt henne för, allt med otäck empatilöshet, så är det svårt att se det som något annat än total kollaps av den egna integriteten och självkänslan. Nedbruten och respektlös mot sig själv. Att det skulle vara nåt avancerat skådespel för att dölja hennes egentliga psykopatiska mastermind ser jag som otroligt och långsökt.
Har du öht läst FUP med tanke på dina frågor nyss?

För övrigt har jag öht inte sett HD som nån psykopatisk mastermind.

Och oavsett om vi skulle dra vartenda allmänt material som finns om förtryckta kvinnor:
Så är hon rakt inte är så menlös som du vill presentera.
Nedbruten, svag, nära kollaps och annat.
Citera
2021-06-16, 22:38
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zymbal
Varför satt inte SD bakom lås och bom från dag ett och sedan vidare?

Förtydligande: Du frågade om det tillkommit något sen man utredde HDs eventuella inblandning för ett par år sedan, det var det jag svarade på. Jag svarade alltså inte på vilka de exakta bevisen för att sätta HD bakom lås och bom är.

Men precis som med SD, bara för att han ännu inte var dömd var han inte mindre skyldig innan domen.

Samt åt andra hållet, bara för att mycket pekar på HDs inblandning och att många i denna tråd tror att den existerar så ändrar det ingenting. Antingen så är man skyldig eller så är man det inte.

Vi är inte små barn längre, vi tror inte att vi inte syns bara för att vi blundar.

Då är hon alltså oskyldig till motsatsen bevisas. Vem leder den förundersökningen?
Citera
2021-06-16, 22:39
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Helvete vad du ältar. Du håller ju på att behöva luktsalt om man skrivet nåt om HD.
Lägg ner om härskarteknik.
Jag skriver vad fan jag vill och har lämnat citat.
Det är mina slutsatser att han rövar efter HD likt JG, en annan fjant.

Faktum är att han är en skitstövel mot LW, har allierat sig med SD och HD när det gäller burkar och att han har tät kontakt med lögnhalsen HD efter skilsmässan.

Ältar kan man fråga sig vem som gör...

I det här fallet handlar det inte om att skydda HD så mycket som hur man hanterar fakta kontra spekulationer.

De citat du drog din slutsats från, de kom när jag frågade. Och som jag ser det är det inte på något sätt svar på att det var HD som fått J*an att vända Lena ryggen.

Hur lätt hade det inte varit för dig att bara skriva att det var så du spekulerade istället för att skriva att det var HD som hade gjort det.
Citera
2021-06-16, 22:42
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Nej det pågår ingen FU mot HD, Hon har fått ut sitt skadestånd för den veckan hon satt häktad, Åklagaren har gått ut i media och sagt att HD är avförd från utredningen. Vissa här i tråden menar att hon uppträder suspekt genom att ljuga i förhör, ljuga i TR och utföra en storstädning i SDs hus. Men sist jag kollade Sveriges rikes lagbok så var det inte straffbart att ljuga för varken polis eller i TR om du inte vittnar under ed och inte olagligt att städa sitt ex hus. Sedan menar andra att HD bör ta bladet från munnen och erkänna om hon gjort någonting olagligt, Skyddat SD eller hjälpt till att undanröja bevis. Men ingen människa med vettet i behåll kliver in till polisen och erkänner brott dom inte ens är misstänkt för eller ens åtalad för. Eller det kanske finns såna människor som skulle göra det. Jag tillhör inte den gruppen i alla fall. Sen finns dom som i detalj vill veta på vilket sätt SD avslutade sitt liv på, Inte för att det för tråden framåt utan där misstänker jag ren svensk nyfikenhet.

Då så. Case closed. Vad hoppas folk skall komma fram här? Det är över hela detta fallet. Avslutat, finito.
Har någon information om fallet som aktualiserar en ny undersökning kontaktar väl vederbörande polisen och sitter inte här och killgissar?
Citera
2021-06-16, 22:43
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Tack Develi. Och så undrar folk varför jag med flera ser en kall och falsk orm, en högst möjlig anstiftare.

Det finns massor av indicier. Kanske svårt att väcks åtal. Men vi vet ju att man inte behöver vara oskyldig bara för att man inte är dömd.

Jag förstår ärligt talat inte hur Hanna kan sova på nätterna. Fulspelet, falskloggandet, golvbrunnsstädandet/undanröjande av blodspår, den mängden lögner och hennes ovilja att besvara minsta fråga är sammantaget minst sagt graverande.

Citerar dej:

[i] ▪️8 maj säger hon till SD att bollen ligger hos honom hur deras relation ska utvecklas.

På loggen skriver hon: "Tänk så annorlunda livet hade kunnat se ut under andra förutsättningar."

Och där kom tändbränslet…

OCH DETTA TROR JAG VAR STEFANS RESPONS:

SD: “Det ska bli så bra nu…”
Ett par meningar som sammanfaller på ett mycket obehagligt sätt i tiden upp till mordet och direkt efter.

Att hon använder LWs wig mitt i grälet då han vägrar åka till USA, och att LW är på tapeten, är som en markering.
Ett enda stort Nååå, hur blir det nu?
... Varav han responderar.
Senast redigerad av develi 2021-06-16 kl. 22:58.
Citera
2021-06-16, 22:45
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Då så. Case closed. Vad hoppas folk skall komma fram här? Det är över hela detta fallet. Avslutat, finito.
Har någon information om fallet som aktualiserar en ny undersökning kontaktar väl vederbörande polisen och sitter inte här och killgissar?

Exakt.
Citera
2021-06-16, 22:46
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av urshult
Det kan bero på att hon inte sagt allt om sin egen inblandning i/kring/efter mordet?

Det är inte förbjudet att ljuga i polisens förhör.

Varför tror du HD var häktad misstänkt för mord?

Ja, upplys oss gärna vad de hade på Hanna för att gripa, anhålla, häkta henne.

(Samt varför hon släpptes och blev helt avförd från utredningen)
Citera
2021-06-16, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Har du öht läst FUP med tanke på dina frågor nyss?

För övrigt har jag öht inte sett HD som nån psykopatisk mastermind.

Och oavsett om vi skulle dra vartenda allmänt material som finns om förtryckta kvinnor:

Yes, har läst FUP, det var ju annat jag frågade efter.

Fast det vet ju inte du bättre än någon annan? Såvida du inte är en nära anhörig förstås.

Det är ju din starka övertygelse om att hon inte är nedbruten trots massa tecken på det som känns lite väl onyanserat bara. Jag ser det inte som självklart bara, sedan finns det andra punkter som pekar på att hon kan ha varit iblandad i mordet och/eller skyddandet av Stefan, absolut. Men även det kan förklaras med skeva maktrelationer och krossad självkänsla. Skulle inte ens förvåna mig om hon var med på mordet, men det i sig är inte oförenligt med en nedbruten människa, tvärtom faktiskt.
Citera
2021-06-16, 22:49
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ältar kan man fråga sig vem som gör...

I det här fallet handlar det inte om att skydda HD så mycket som hur man hanterar fakta kontra spekulationer.

De citat du drog din slutsats från, de kom när jag frågade. Och som jag ser det är det inte på något sätt svar på att det var HD som fått J*an att vända Lena ryggen.

Hur lätt hade det inte varit för dig att bara skriva att det var så du spekulerade istället för att skriva att det var HD som hade gjort det.
Jag anser att JO är en skitstövel och han påminner om hur HD allierade sig med JG.
Ja, HON är den som i huvudsak vill tona ner otroheten och låtsas som om det inte hänt nåt.
Varav hon får JGs sympatier och hur de snackar skit ihop om LW har väl knappast undgått dig.

Mina inlägg passar inte din mall över HD som det stackars, hjärntvättade offret.
Det är där skon klämmer.

Hur gick det med din analys om SDs empatistörning?
Citera
2021-06-16, 22:51
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av urshult
Det kan bero på att hon inte sagt allt om sin egen inblandning i/kring/efter mordet?

Det är inte förbjudet att ljuga i polisens förhör.

Varför tror du HD var häktad misstänkt för mord?

HD har aldrig varit häktad för misstanke om mord, Hon var utredningshäktad i en vecka, En jävla väsentlig skillnad där du.
Citera
2021-06-16, 22:53
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Tack develi för en bra och lättöverskådlig sammanställning.

Och så undrar folk varför jag med flera ser en kall och falsk orm, en högst möjlig anstiftare.

Det finns massor av indicier. Kanske svårt att väcks åtal. Men vi vet ju att man inte behöver vara oskyldig bara för att man inte är dömd.

Jag förstår ärligt talat inte hur Hanna kan sova på nätterna. Fulspelet, falskloggandet, golvbrunnsstädandet/undanröjande av blodspår, den mängden lögner och hennes ovilja att besvara minsta fråga är sammantaget minst sagt graverande.

Citerar dej:

”▪️8 maj säger hon till SD att bollen ligger hos honom hur deras relation ska utvecklas.

På loggen skriver hon: "Tänk så annorlunda livet hade kunnat se ut under andra förutsättningar."

Och där kom tändbränslet…

OCH DETTA TROR JAG VAR STEFANS RESPONS:

SD: “Det ska bli så bra nu…”
Hittar inte ditt förra inlägg men det är onekligen intressant hur hårt försvaret för HD ökar.
Desto mer motiverar det mig att titta på damen.
Citera
2021-06-16, 22:54
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Ja, upplys oss gärna vad de hade på Hanna för att gripa, anhålla, häkta henne.

(Samt varför hon släpptes och blev helt avförd från utredningen)

Hon blev utredningshäktad i en vecka, alltså den lägsta graden av häktning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in