2021-06-16, 22:15
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Vet du om hon hade nån plädering?

Inte den blekaste aning.
Citera
2021-06-16, 22:17
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dronesoul
Nu menar jag inte att jag är övertygad om att HD är oskyldig, inte alls.

Men för att ändå vara rättvis mot HD, så tycker jag många av punkterna, speciellt många på första halvan, visar på en nedbruten och osäker människa snarare än en ond och manipulativ sådan.
Visar på en nedbruten och osäker människa?!

Hon är så kreaktiv och aktiv som det bara går med förbud, krav, flytt, skilsmässa kort efter JS tagit ut sin.
Resten ser ut som ren manipulation och sen samarbete med SD - sen är hon desto svalare.
Citera
2021-06-16, 22:19
Medlem
Är det nån som sitter på något material från rättegången, som ger bra insyn i den? Typ liverapporteringar ord för ord, ljudupptagningar, osv?

Transkriberas rättegångar? Eller kör de bara med inspelningar? Läste att just inspelningar kan vara svåra att begära ut, men att mycket annat därifrån faller under offentlighetsprincipen utan större risk för sekretess?
Citera
2021-06-16, 22:21
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Inte den blekaste aning.
Hon talar för de anhörigas skadestånd och en vass advokat låter snudd på som en åklagare. Har mordet på Lisa i åtanke och Tore Brandtler. Även i rättegången mot Möller har jag för mig det var en skarp presentation ang Aki.
Hade varit intressant att lyssna på henne, hon är skarp.
Citera
2021-06-16, 22:22
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dronesoul
Är det nån som sitter på något material från rättegången, som ger bra insyn i den? Typ liverapporteringar ord för ord, ljudupptagningar, osv?

Transkriberas rättegångar? Eller kör de bara med inspelningar? Läste att just inspelningar kan vara svåra att begära ut, men att mycket annat därifrån faller under offentlighetsprincipen utan större risk för sekretess?
Du har det i trådstart.
Citera
2021-06-16, 22:23
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Nämen gud. Inte kan väl HD vara del i nåt.
SD har ju planerat alla tankar i skallen på henne.

*Att han sviker LW är mer än uppenbart. Jag liknade honom med JG. Den som fjäskar å det grövsta för både HD och SD.
Vilket LW förutsåg långt innan mars - 17 iom att JG var förtjust i HD.

* Jag utgick från det jag skrev om efter skilsmässan.
Det är såpass frekvent kontakt fr HDs håll att hans flickvän säger stopp:

" Den som han under en period varit lite närmre är Hanna med anledning av att hon kontaktade honom i januari eller februari -18 och berättade om skilsmässan från Stefan."

"Ja*ni och Hannas kontakt har minskat då Ja*nis flickvän är svartsjuk, han har därav backat."

Men de har kontakt vilket ses i chatt.
Bland annat då falska HD leker förståndig och hycklar å det grövsta - när hon tycker att hans fd otrogna partner borde ha berättat och hon tycker hon borde sökt hjälp.

Spekulation är en sak, att skriva som du gör, det är inte en spekulation. Du skriver utifrån Litenensams fråga :"Varför söker HD sig till de män som LW har haft?"

Det undrar jag också, det ses via JO att hon fått honom på sin sida.

Du spekulerar alltså, utifrån något som inte står i ditt inlägg (de citat du nu lagt in från förhöret), att HD och J*ani hade mer kontakt angående HDs skilsmässa, men du skriver det som fakta.

Personligen vill jag själv dra slutsatser utifrån det som finns i FUP.

Om du ser det som fakta att HD är den som fått JO att svika Lena på den grunden, då är det upp till dig.

För mig kan det lika bra ha varit SD, som ju har fått JG att svika Lena.

Och att du använder härskartekniker genom att ständigt fara ut mot andra och skriva i nedsättande ton gör ditt inlägg inte ett dugg mer övertygande.

Jag kan däremot själv även tänka mig att HD skulle kunnat ha sagt något negativt om Lena till J*ani.

Om det är någon av SD eller HD som snackat skit om Lena till JO, så har han undanhållit den informationen i förhör. Inget av det han säger i förhör, förklarar varför han sviker Lena vid det där tillfället.

Så det skulle faktiskt kunna vara så att JO är en sådan person. Inte så schysst så att säga. Gör som han själv vill och dra nytta av Lena på ett ego sätt.

Som jag ser det finns det alltså flera förklaringar.
Citera
2021-06-16, 22:25
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Spekulation är en sak, att skriva som du gör, det är inte en spekulation. Du skriver utifrån Litenensams fråga :"Varför söker HD sig till de män som LW har haft?"

Det undrar jag också, det ses via JO att hon fått honom på sin sida.

Du spekulerar alltså, utifrån något som inte står i ditt inlägg (de citat du nu lagt in från förhöret), att HD och J*ani hade mer kontakt angående HDs skilsmässa, men du skriver det som fakta.

Personligen vill jag själv dra slutsatser utifrån det som finns i FUP.

Om du ser det som fakta att HD är den som fått JO att svika Lena på den grunden, då är det upp till dig.

För mig kan det lika bra ha varit SD, som ju har fått JG att svika Lena.

Och att du använder härskartekniker genom att ständigt fara ut mot andra och skriva i nedsättande ton gör ditt inlägg inte ett dugg mer övertygande.

Jag kan däremot själv även tänka mig att HD skulle kunnat ha sagt något negativt om Lena till J*ani.

Om det är någon av SD eller HD som snackat skit om Lena till JO, så har han undanhållit den informationen i förhör. Inget av det han säger i förhör, förklarar varför han sviker Lena vid det där tillfället.

Så det skulle faktiskt kunna vara så att JO är en sådan person. Inte så schysst så att säga. Gör som han själv vill och dra nytta av Lena på ett ego sätt.

Som jag ser det finns det alltså flera förklaringar.
Helvete vad du ältar. Du håller ju på att behöva luktsalt om man skrivet nåt om HD.
Lägg ner om härskarteknik.
Jag skriver vad fan jag vill och har lämnat citat.
Det är mina slutsatser att han rövar efter HD likt JG, en annan fjant.

Faktum är att han är en skitstövel mot LW, har allierat sig med SD och HD när det gäller burkar och att han har tät kontakt med lögnhalsen HD efter skilsmässan.
Senast redigerad av develi 2021-06-16 kl. 22:32.
Citera
2021-06-16, 22:30
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Tönt.
Ser ingen annan som skriver om bipolär kopplat till ondska heller.

- och att jämföra med det hat mot LW som fullkomligt vräks ut var mer än patetiskt.

Här får du lite mer om HD som gör henne suspekt eftersom en lögnaktig och manipulativ personlighet kan finnas lite till mans.
Bortom psykisk sjukdom.

▪️HD ältar brist på tillit ang SDs otrohet. Själv är hon otrogen med JS och döljer honom likt SD dolde LW. Ser ut som en karbonkopia om man bortser från kronologi.

▪️HD har tagit ut skilsmässa för att förhoppningsvis återförenas med SD. Hon är kär, de älskar varann men har saker att reda ut först.

▪️HD vet om att SD fortsatt med LW, en orsak till skilsmässan, vilket hon dock inte vill tillkännage till alla och säger olika saker.

▪️HD flyttar enbart 60 m från LW, påstår ena stunden att LW hotat henne och i nästa andetag skrattar hon åt hennes reaktioner och säger "det skiter väl jag i" till sin chef.
Till SD är LW inte en faktor att räkna med, ett avskum så det är i paritet.

Kort efter inflyttning är hon på BP och letar efter my real six string, hon vet inte att den är både förstörd och flyttad. Trots vad LW skrivit på loggsidan.

▪️HD jublar över att resan till USA blir av. SD har inte velat åka pga att hon tagit ut skilsmässa men slutligen får hon honom med på banan. Hon har oroats över att han tystnat.
Till en av sina närmsta väninnor TB undanhåller hon hela resan, till JS att hon ska på Giga.

▪️Dagen efter börjar hon föra över till systerhaxkontot vilket hon förväntade sig skulle få LW att reagera, uttalat till JS. Hon ironiserar till JG om kärleksfulla promenader och att LW är läskig och sjuk, man vet aldrig vad hon kan ta sig till.
Fähunden JG är med och eldar i brasan.

▪️HD kärleksbombar SD från april och maj. I maj tror JS att de står varandra som närmast.

▪️8 maj säger hon till SD att bollen ligger hos honom hur deras relation ska utvecklas. När SD backar på resan och säger han kan åka själv, så undrar hon plötsligt om hon ska skriva in honom i LWs wig. Fuska med andra ord vilket garanterat retat gallfeber på LW igen.

På loggen skriver hon: "Tänk så annorlunda livet hade kunnat se ut under andra förutsättningar."

▪️Hon oroas inte nämnvärt över att SD är på förhör. Hon är oroad över att inte resan ska bli av.

▪️Strax innan förhör skriver HD och frågar när han träffade LW sist. Han svarar och säger att han raderar på löpande band. HD reagerar inte öht.

▪️Hon är medveten om risken att inte ta sig in i USA för SDs del. Det bryr hon sig inte värst mycket om, hon tar nog kontakt med andra.
I förhör säger hon att hon inte skulle bry sig att leta efter SD om han försvann, resan vore viktigare.

▪️Väl hemma får hon depressionstensenser och får åka till psykakuten. Kort därefter initierar hon storstädning i SDs hus.

▪️HD pratar om spår på både BP och i SDs hus. Påstår att LW sagt att de haft akrobatsex så hon blöder.
HD och SD är rörande överens och planterar information om blodsex.

▪️HD hoppas LW är död vid försvinnandet.
Hon har fokus på sig själv och vad ett sådant scenario skulle betyda för henne.
Enligt hennes chef är det uttalat på morgonen då hon delar ut mediciner. SD ringer inte förrän vid 11-tiden om att UW har ringt.
Till JS hoppas hon att hon försvinner för gott.

▪️Efter mordet roar hon sig dubbelt med SD och JS och fortsätter ljuga om att de har sex.
Fastän hon tycker han kväver henne.

▪️När JS framställer henne som kontrollerad och tar kontakt med polisen är det över.
Själv har hon krävt full insyn sen mars 2017 i alla hans konton.
När SD snokar ang den otrogna frun och sen stänger ner hennes möjligheter för övervakning så skriver hon och våndas över hur hon ska återfå tilliten.

▪️Hon fortsätter köra sitt brist-på-tillit kort och håller SD kort. Hon ljuger honom full på sanna sätt som han ljugit för henne.

SD suktar efter HD och tackar för att hon får honom att utvecklas. Hon är på hotell med JS men lovar SD att han ska få följa med nästa gång. Han tackar med ett Åh.. Och en bild som sprutar ut hjärtan.

▪️När HovR startar är hon och tar burkar på samma sätt som när han häktades. Hennes far får istället vara support åt SD under huf.

▪️Nu kort efter SDs självmord jagar hon burkar och ser hon ut som en sol.

Tack develi för en bra och lättöverskådlig sammanställning.

Och så undrar folk varför jag med flera ser en kall och falsk orm, en högst möjlig anstiftare.

Det finns massor av indicier. Kanske svårt att väcks åtal. Men vi vet ju att man inte behöver vara oskyldig bara för att man inte är dömd.

Jag förstår ärligt talat inte hur Hanna kan sova på nätterna. Fulspelet, falskloggandet, golvbrunnsstädandet/undanröjande av blodspår, den mängden lögner och hennes ovilja att besvara minsta fråga är sammantaget minst sagt graverande.

Citerar dej:

”▪️8 maj säger hon till SD att bollen ligger hos honom hur deras relation ska utvecklas.

På loggen skriver hon: "Tänk så annorlunda livet hade kunnat se ut under andra förutsättningar."

Och där kom tändbränslet…

OCH DETTA TROR JAG VAR STEFANS RESPONS:

SD: “Det ska bli så bra nu…”
Senast redigerad av T34Panzer 2021-06-16 kl. 22:44.
Citera
2021-06-16, 22:31
Medlem
Citat:
Visar på en nedbruten och osäker människa?!

Hon är så kreaktiv och aktiv som det bara går med förbud, krav, flytt, skilsmässa kort efter JS tagit ut sin.
Resten ser ut som ren manipulation och sen samarbete med SD - sen är hon desto svalare.

Håller verkligen inte med om att din version är självklar. Går verkligen att förklara mycket av hennes beteende med ren och skär nedbrutenhet/svaghet.

Inte heller saknas det fog för det. När man ser hur hon förlåter och skyddar SD om och om igen i förhör trots allt som SD gjort mot henne, trots allt annat LW o SD utsatt henne för, allt med otäck empatilöshet, så är det svårt att se det som något annat än total kollaps av den egna integriteten och självkänslan. Nedbruten och respektlös mot sig själv. Att det skulle vara nåt avancerat skådespel för att dölja hennes egentliga psykopatiska mastermind ser jag som otroligt och långsökt.
Citera
2021-06-16, 22:33
Medlem
Citat:
Du har det i trådstart.

Ahh

Stirrade mig blind på FUP/Dom-länkarna. Tack!
Citera
2021-06-16, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Kanske det var denne man som gav SD inspiration till sina fantasier om att landa ett plan och bli hjälte om piloterna dött under flygningen (Kom som förslag till mig på Youtube) :

Minns detta flygdrama glasklart. Vilken fantastisk gammal man, 77 år gammal när det hände. En fin och ödmjuk man som inte heller drabbades av panik. Då hade det varit kört.

SD hade inte balls enough att klara en sån sak. Trots en del flygning. Tror jag.
Citera
2021-06-16, 22:35
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
EFTER husrannsakan.

Det finns många exempel på att man inte bums hittar betydande ”saker” förrän man går igenom ett hus, lägenhet eller vad det nu kan vara flera, flera gånger.

En blodig madrass.
En kropp i en källare.
En kroppsdel i en garderob.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in