2021-06-16, 22:00
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Det står var och en fritt att bläddra bakåt bland alla andras inlägg i denna tråd för att själv bilda sig en uppfattning om vad som sagts i ämnet bipolär sjukdom som "bevis" för personen det berörs andra egenskaper. (Då specifikt HD).

Du verkar känna dig träffad....
Tönt.
Ser ingen annan som skriver om bipolär kopplat till ondska heller.
Citat:
- så har en eller ett par andra trådisar länge försökt få det till att ev bipolär sjukdom skulle vara bevis för någons "ondska"
- och att jämföra med det hat mot LW som fullkomligt vräks ut var mer än patetiskt.

Här får du lite mer om HD som gör henne suspekt eftersom en lögnaktig och manipulativ personlighet kan finnas lite till mans.
Bortom psykisk sjukdom.

▪️HD ältar brist på tillit ang SDs otrohet. Själv är hon otrogen med JS och döljer honom likt SD dolde LW. Ser ut som en karbonkopia om man bortser från kronologi.

▪️HD har tagit ut skilsmässa för att förhoppningsvis återförenas med SD. Hon är kär, de älskar varann men har saker att reda ut först.

▪️HD vet om att SD fortsatt med LW, en orsak till skilsmässan, vilket hon dock inte vill tillkännage till alla och säger olika saker.

▪️HD flyttar enbart 60 m från LW, påstår ena stunden att LW hotat henne och i nästa andetag skrattar hon åt hennes reaktioner och säger "det skiter väl jag i" till sin chef.
Till SD är LW inte en faktor att räkna med, ett avskum så det är i paritet.

Kort efter inflyttning är hon på BP och letar efter my real six string, hon vet inte att den är både förstörd och flyttad. Trots vad LW skrivit på loggsidan.

▪️HD jublar över att resan till USA blir av. SD har inte velat åka pga att hon tagit ut skilsmässa men slutligen får hon honom med på banan. Hon har oroats över att han tystnat.
Till en av sina närmsta väninnor TB undanhåller hon hela resan, till JS att hon ska på Giga.

▪️Dagen efter börjar hon föra över till systerhaxkontot vilket hon förväntade sig skulle få LW att reagera, uttalat till JS. Hon ironiserar till JG om kärleksfulla promenader och att LW är läskig och sjuk, man vet aldrig vad hon kan ta sig till.
Fähunden JG är med och eldar i brasan.

▪️HD kärleksbombar SD från april och maj. I maj tror JS att de står varandra som närmast.

▪️8 maj säger hon till SD att bollen ligger hos honom hur deras relation ska utvecklas. När SD backar på resan och säger han kan åka själv, så undrar hon plötsligt om hon ska skriva in honom i LWs wig. Fuska med andra ord vilket garanterat retat gallfeber på LW igen.

På loggen skriver hon: "Tänk så annorlunda livet hade kunnat se ut under andra förutsättningar."

▪️Hon oroas inte nämnvärt över att SD är på förhör. Hon är oroad över att inte resan ska bli av.

▪️Strax innan förhör skriver HD och frågar när han träffade LW sist. Han svarar och säger att han raderar på löpande band. HD reagerar inte öht.

▪️Hon är medveten om risken att inte ta sig in i USA för SDs del. Det bryr hon sig inte värst mycket om, hon tar nog kontakt med andra.
I förhör säger hon att hon inte skulle bry sig att leta efter SD om han försvann, resan vore viktigare.

▪️HD är den som först levererar att LW hittats död.

▪️Väl hemma får hon depressionstensenser och får åka till psykakuten. Kort därefter initierar hon storstädning i SDs hus.

▪️HD pratar om spår på både BP och i SDs hus. Påstår att LW sagt att de haft akrobatsex så hon blöder.
HD och SD är rörande överens och planterar information om blodsex.

▪️HD hoppas LW är död vid försvinnandet.
Hon har fokus på sig själv och vad ett sådant scenario skulle betyda för henne.
Enligt hennes chef är det uttalat på morgonen då hon delar ut mediciner. SD ringer inte förrän vid 11-tiden om att UW har ringt.
Till JS hoppas hon att hon försvinner för gott.

▪️Efter mordet roar hon sig dubbelt med SD och JS och fortsätter ljuga om att de har sex.
Fastän hon tycker han kväver henne.

▪️När JS framställer henne som kontrollerad och tar kontakt med polisen är det över.
Själv har hon krävt full insyn sen mars 2017 i alla hans konton.
När SD snokar ang den otrogna frun och sen stänger ner hennes möjligheter för övervakning så skriver hon och våndas över hur hon ska återfå tilliten.

▪️Hon fortsätter köra sitt brist-på-tillit kort och håller SD kort. Hon ljuger honom full på sanna sätt som han ljugit för henne.

SD suktar efter HD och tackar för att hon får honom att utvecklas. Hon är på hotell med JS men lovar SD att han ska få följa med nästa gång. Han tackar med ett Åh.. Och en bild som sprutar ut hjärtan.

▪️När HovR startar är hon och tar burkar på samma sätt som när han häktades. Hennes far får istället vara support åt SD under huf.

▪️Nu kort efter SDs självmord jagar hon burkar och ser hon ut som en sol.
Senast redigerad av develi 2021-06-16 kl. 22:13.
Citera
2021-06-16, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Okej, varför sitter hon inte bak lås och bom?
Varför satt inte SD bakom lås och bom från dag ett och sedan vidare?

Förtydligande: Du frågade om det tillkommit något sen man utredde HDs eventuella inblandning för ett par år sedan, det var det jag svarade på. Jag svarade alltså inte på vilka de exakta bevisen för att sätta HD bakom lås och bom är.

Men precis som med SD, bara för att han ännu inte var dömd var han inte mindre skyldig innan domen.

Samt åt andra hållet, bara för att mycket pekar på HDs inblandning och att många i denna tråd tror att den existerar så ändrar det ingenting. Antingen så är man skyldig eller så är man det inte.

Vi är inte små barn längre, vi tror inte att vi inte syns bara för att vi blundar.
Citera
2021-06-16, 22:03
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Är det någon som på rak arm vet när SD:s och HD:s USA-resa var planerad att avslutas? När de beräknades komma hem enligt ursprungsplanen alltså.
Jag tänker på den omskrivna sotningen, hur tight det ev skulle bli för SD att fixa det i maj, som han ju var ålagd att göra, om de kommit in i USA och fått stanna så länge de tänkt.

Jag har - hittills - inte hittat svaret i FUP.
Har sökt på ”USA” (men då kommer mycket annat upp), ”resa” (då kommer mycket upp, många resor blir det, till höger och vänster) ”boka” och ”semester”.

Jag har inte gått igenom alla AB än, men en hel del.
Jag har hittat att HD beviljats semester 16/5 - 4/6 och SD beviljats semester 16/5 - 2/6.
Sen blev det diverse ändringar till sjukskrivning och sånt.

Men hur länge själva resa var planerad att pågå har jag ännu inte hittat. Det har sin relevans till när SD tänkte sota. I maj.

Ju senare SD tänkte komma hem, desto större anledning för honom att ombesörja sotningen innan resan.

Tänker jag, och det är därför jag undrar.
Citera
2021-06-16, 22:05
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Jag förstår.

Men jag tycker att det är dumt. I så fall behöver man inte förhöra dem som ”får” ljuga överhuvudtaget, om inte rätten är beredd att ha gissningsleken ”Vad var sant och Vad var bara båg?”

Jag håller med dej men det har faktiskt hänt att fru / exfru har lagt alla kort på bordet och satt dit maken/exmaken, Så det blir lite lotteri för åklagaren att kalla frun/exfrun till vittnesbåset. Just i det här fallet så vet åklagaren att HD ljuger tungan sin svart men hon hittar inte rätta verktyget så att hon kan sticka hål på lögnerna.
Citera
2021-06-16, 22:08
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Har sökt på ”USA” (men då kommer mycket annat upp), ”resa” (då kommer mycket upp, många resor blir det, till höger och vänster) ”boka” och ”semester”.

Jag har hittat att HD beviljats semester 16/5 - 4/6 och SD beviljats semester 16/5 - 2/6.

Men hur länge själva resa var planerad att pågå har jag ännu inte hittat. Det har sin relevans till när SD tänkte sota. I maj.

Ju senare SD tänkte komma hem, desto större anledning för honom att ombesörja sotningen innan resan.

Har för mej att jag läst ett inlägg långt bak i tråden att dom skulle vara i USA i 14 dagar men kan ha fel.
Citera
2021-06-16, 22:08
Medlem
develis avatar
Citat:

Det är fram till 2 el 3 juni, har nyss läst det men minns inte vart. Ska kolla igen.
Tidigare resor har väl varit 3 veckor?
Citera
2021-06-16, 22:09
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Jag håller med dej men det har faktiskt hänt att fru / exfru har lagt alla kort på bordet och satt dit maken/exmaken, Så det blir lite lotteri för åklagaren att kalla frun/exfrun till vittnesbåset. Just i det här fallet så vet åklagaren att HD ljuger tungan sin svart men hon hittar inte rätta verktyget så att hon kan sticka hål på lögnerna.

Målsägarbiträde kommer ändå en bra bit på vägen.
Citera
2021-06-16, 22:11
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:

Ja hon var vass och tuff, synd att inte hon fick fortsätta att grilla SD och HD och framför allt JG.
Citera
2021-06-16, 22:12
Medlem
Citat:
Självklart är det straffbart men hur ska det kunna bevisas när den enda som satt på sanningen är död.
Inte ens polis eller åklagare kan trolla med knäna, Även fast HD,SOA,JG skulle erkänna att dom var med på mordet så går dom fri, finns inte ett tekniskt bevis på BP som säger att dom var där, och ett erkännande är inte värt papperet det är skrivet på om det inte går att styrka med teknisk bevisning.

En anstiftare till mord behöver inte rent fysiskt befinna sig på BP. Jmfr Möller.
När SD står utanför polisstation får han ett telefonsamtal. SDs svarar "Jag raderar nu". Det vet vi också stämde. Varför raderade även HD allt för dagarna kring just mordet?

Ett exempel på kvarstående frågetecken.
Citera
2021-06-16, 22:12
Medlem
develis avatar
Citat:
Vet du om hon hade nån plädering?
Citera
2021-06-16, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Tönt.
Ser ingen annan som skriver om bipolär kopplat till ondska heller.

- och att jämföra med det hat mot LW som fullkomligt vräks ut var mer än patetiskt.

Här får du lite mer om HD som gör henne suspekt eftersom en lögnaktig och manipulativ personlighet kan finnas lite till mans.
Bortom psykisk sjukdom.

▪️HD ältar brist på tillit ang SDs otrohet. Själv är hon otrogen med JS och döljer honom likt SD dolde LW. Ser ut som en karbonkopia om man bortser från kronologi.

▪️HD har tagit ut skilsmässa för att förhoppningsvis återförenas med SD. Hon är kär, de älskar varann men har saker att reda ut först.

▪️HD vet om att SD fortsatt med LW, en orsak till skilsmässan, vilket hon dock inte vill tillkännage till alla och säger olika saker.

▪️HD flyttar enbart 60 m från LW, påstår ena stunden att LW hotat henne och i nästa andetag skrattar hon åt hennes reaktioner och säger "det skiter väl jag i" till sin chef.
Till SD är LW inte en faktor att räkna med, ett avskum så det är i paritet.

Kort efter inflyttning är hon på BP och letar efter my real six string, hon vet inte att den är både förstörd och flyttad. Trots vad LW skrivit på loggsidan.

▪️HD jublar över att resan till USA blir av. SD har inte velat åka pga att hon tagit ut skilsmässa men slutligen får hon honom med på banan. Hon har oroats över att han tystnat.
Till en av sina närmsta väninnor TB undanhåller hon hela resan, till JS att hon ska på Giga.

▪️Dagen efter börjar hon föra över till systerhaxkontot vilket hon förväntade sig skulle få LW att reagera, uttalat till JS. Hon ironiserar till JG om kärleksfulla promenader och att LW är läskig och sjuk, man vet aldrig vad hon kan ta sig till.
Fähunden JG är med och eldar i brasan.

▪️HD kärleksbombar SD från april och maj. I maj tror JS att de står varandra som närmast.

▪️8 maj säger hon till SD att bollen ligger hos honom hur deras relation ska utvecklas. När SD backar på resan och säger han kan åka själv, så undrar hon plötsligt om hon ska skriva in honom i LWs wig. Fuska med andra ord vilket garanterat retat gallfeber på LW igen.

På loggen skriver hon: "Tänk så annorlunda livet hade kunnat se ut under andra förutsättningar."

▪️Hon oroas inte nämnvärt över att SD är på förhör. Hon är oroad över att inte resan ska bli av.

▪️Strax innan förhör skriver HD och frågar när han träffade LW sist. Han svarar och säger att han raderar på löpande band. HD reagerar inte öht.

▪️Hon är medveten om risken att inte ta sig in i USA för SDs del. Det bryr hon sig inte värst mycket om, hon tar nog kontakt med andra.
I förhör säger hon att hon inte skulle bry sig att leta efter SD om han försvann, resan vore viktigare.

▪️Väl hemma får hon depressionstensenser och får åka till psykakuten. Kort därefter initierar hon storstädning i SDs hus.

▪️HD pratar om spår på både BP och i SDs hus. Påstår att LW sagt att de haft akrobatsex så hon blöder.
HD och SD är rörande överens och planterar information om blodsex.

▪️HD hoppas LW är död vid försvinnandet.
Hon har fokus på sig själv och vad ett sådant scenario skulle betyda för henne.
Enligt hennes chef är det uttalat på morgonen då hon delar ut mediciner. SD ringer inte förrän vid 11-tiden om att UW har ringt.
Till JS hoppas hon att hon försvinner för gott.

▪️Efter mordet roar hon sig dubbelt med SD och JS och fortsätter ljuga om att de har sex.
Fastän hon tycker han kväver henne.

▪️När JS framställer henne som kontrollerad och tar kontakt med polisen är det över.
Själv har hon krävt full insyn sen mars 2017 i alla hans konton.
När SD snokar ang den otrogna frun och sen stänger ner hennes möjligheter för övervakning så skriver hon och våndas över hur hon ska återfå tilliten.

▪️Hon fortsätter köra sitt brist-på-tillit kort och håller SD kort. Hon ljuger honom full på sanna sätt som han ljugit för henne.

SD suktar efter HD och tackar för att hon får honom att utvecklas. Hon är på hotell med JS men lovar SD att han ska få följa med nästa gång. Han tackar med ett Åh.. Och en bild som sprutar ut hjärtan.

▪️När HovR startar är hon och tar burkar på samma sätt som när han häktades. Hennes far får istället vara support åt SD under huf.

▪️Nu kort efter SDs självmord jagar hon burkar och ser hon ut som en sol.

Nu menar jag inte att jag är övertygad om att HD är oskyldig, inte alls.

Men för att ändå vara rättvis mot HD, så tycker jag många av punkterna, speciellt många på första halvan, visar på en nedbruten och osäker människa snarare än en ond och manipulativ sådan.
Citera
2021-06-16, 22:14
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Har för mej att jag läst ett inlägg långt bak i tråden att dom skulle vara i USA i 14 dagar men kan ha fel.

Då hinner SD kanske precis med att fixa det direkt han kommer hem.
Man ska ju följa reglerna, och sotas ska det i maj. Annars gör man fel!
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Det är fram till 2 el 3 juni, har nyss läst det men minns inte vart. Ska kolla igen.
Tidigare resor har väl varit 3 veckor?

Då borde han ha sotat innan han åkte. För är man rigid med att andra ska följa regler så får man föregå med gott exempel!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in