Citat:
Ursprungligen postat av
develi
Nämen gud. Inte kan väl HD vara del i nåt.
SD har ju planerat alla tankar i skallen på henne.
*Att han sviker LW är mer än uppenbart. Jag liknade honom med JG. Den som fjäskar å det grövsta för både HD och SD.
Vilket LW förutsåg långt innan mars - 17 iom att JG var förtjust i HD.
* Jag utgick från det jag skrev om efter skilsmässan.
Det är såpass frekvent kontakt fr HDs håll att hans flickvän säger stopp:
" Den som han under en period varit lite närmre är Hanna med anledning av att hon kontaktade honom i januari eller februari -18 och berättade om skilsmässan från Stefan."
"Ja*ni och Hannas kontakt har minskat då Ja*nis flickvän är svartsjuk, han har därav backat."
Men de har kontakt vilket ses i chatt.
Bland annat då falska HD leker förståndig och hycklar å det grövsta - när hon tycker att hans fd otrogna partner borde ha berättat och hon tycker hon borde sökt hjälp.

Spekulation är en sak, att skriva som du gör, det är inte en spekulation. Du skriver utifrån Litenensams fråga :
"Varför söker HD sig till de män som LW har haft?"
Det undrar jag också, det ses via JO att hon fått honom på sin sida.
Du spekulerar alltså, utifrån något som inte står i ditt inlägg (de citat du nu lagt in från förhöret), att HD och J*ani hade mer kontakt angående HDs skilsmässa, men du skriver det som fakta.
Personligen vill jag själv dra slutsatser utifrån det som finns i FUP.
Om du ser det som fakta att HD är den som fått JO att svika Lena på den grunden, då är det upp till dig.
För mig kan det lika bra ha varit SD, som ju har fått JG att svika Lena.
Och att du använder härskartekniker genom att ständigt fara ut mot andra och skriva i nedsättande ton gör ditt inlägg inte ett dugg mer övertygande.
Jag kan däremot själv även tänka mig att HD skulle kunnat ha sagt något negativt om Lena till J*ani.
Om det är någon av SD eller HD som snackat skit om Lena till JO, så har han undanhållit den informationen i förhör. Inget av det han säger i förhör, förklarar varför han sviker Lena vid det där tillfället.
Så det skulle faktiskt kunna vara så att JO är en sådan person. Inte så schysst så att säga. Gör som han själv vill och dra nytta av Lena på ett ego sätt.
Som jag ser det finns det alltså flera förklaringar.