Citat:
Ursprungligen postat av
loal
Du märker på ord ser jag.
Eftersom du uppenbarligen förnekar saker du tidigare skrivit.
För att en trovärdig och meningsfull diskussion ska existera så måste folk stå för det de sagt.
Citat:
Ursprungligen postat av
loal
Du inser väl att när jag säger "socialdemokrater i L-ledningen" så pratar jag om de liberaler som önskar samarbete med S. Är du lika tråkig på fester? Jag kunde lika gärna ha sagt "de i partiledningen för liberalerna som önskar samarbete med S istället för M i regeringsfrågan i syfte att undvika SD". Snacka om att vantolka saker. Tror du på riktigt att jag menar att det finns medlemmar inom liberalerna som är socialdemokrater?
Vad du egentligen menar när du skriver "socialdemokrater" är en annan fråga..
Det du förnekade var:
Citat:
Ursprungligen postat av
loal
Jag har aldrig kallat liberaler för socialdemokrater.
Citat:
Ursprungligen postat av
loal
Precis som jag sa, är man vänster så röstar man på S, MP eller V. Röstar man på liberalerna så är man höger. Inte vänster. Möjligen att man anammat den identitetspolitik som vänstern skapat, men det är en helt annan sak.
Så om man tillhör Liberalerna och vill ha ett samarbete med något av dessa partier så är man fortarande inte vänster, utan höger? Samma om man exempelvis är för fortsatt öppen asylinvandring?
Du ser inte problematiken i att klassificera medlemmar av Liberalerna som enbart höger, oberoende var de står i frågor som exempelvis rör samarbete med den rödgröna regeringen eller invandringspolitiken?
Citat:
Ursprungligen postat av
loal
Liberalernas ras i mätningarna kan analyseras av den simpla parametern att Liberalerna ingick januariöverenskommelsen. Därefter kom ytterligare en väljarflykt efter att partiet svängde och var öppen för samarbete med SD. Varför måste man störtdyka i ideologi utan att förstå detta simpla som jag alltid sagt? Det vill säga att moderata stödröster lämnat Liberalerna efter JÖK för gott samt att vänsterfalangen i L flydde efter att Nyamko gjorde en SD-gir.
Så då är du äntligen enig med min bild av raset, och frångår det du tidigare sagt att det enbart berodde på att L tappade moderata stödröster? Bra.
Citat:
Ursprungligen postat av
loal
Du blandar verkligen ihop det jag skriver. När jag i det citatet pratade om socialdemokrater i partiledningen som för en mer pragmatisk blandpolitik och inte vill samarbeta med V så pratar jag såklart om Socialdemokraterna, inte Liberalerna.
Vi har aldrig pratat om partiet Socialdemokraterna, utan diskussionen har alltjämnt handlat om L. Du skrev följande:
Citat:
Ursprungligen postat av
loal
Kallar du de socialdemokrater i partiledningen som för en mer pragmatisk blandpolitik för högerväljare bara för att de inte tillhör den dogmatiska kommunistiska falangen och inte vill samarbeta med V? Aldrig varit med om att någon benämner höger/vänsterfalangerna på något annat sätt än just falanger. Det är dessutom vanskligt att tro att de liberaler som lämnar partiet bara för att de vill samarbeta med SD för just vänster.
S har aldrig velat samarbeta med SD. Det är alltså uppenbart L du pratar om här.
Citat:
Ursprungligen postat av
loal
Jag står fortfarande fast vid att i stort sett hela Liberalernas ras grundar sig på flykten av moderata stödröster eftersom de moderata stödrösterna hade garanterat att partiet fortfarande hade varit över spärren. Jag har heller aldrig förnekat att Liberaler lämnat partiet efter att man gick ut med att man ville samarbeta med SD men det är en betydligt mer marginell grupp. Det går heller inte att dra solklara slutsatser om att denna grupp medfört en nettoförlust för L eftersom L i vissa mätningar nått 3,7 procent i mätningarna efter SD-giren.
Ok, så då frånsäger du dig alltså det du tidigare sagt?:
Citat:
Ursprungligen postat av
loal
Troligtvis är den siffran högre, men faktum kvarstår att hela Liberalernas ras grundar sig på att de tappat sina moderata stödröster.
Citat:
Ursprungligen postat av
loal
Jag har korrekt aldrig sagt att Liberalerna endast består av en högerfalang. Jag har alltid erkänt att det finns en vänsterfalang. Men det finns inga vänsterväljare inom L. Du blandar ihop medvetet för att få mig att framstå som förvirrad. Du tolkar mig som fan läser bibeln. Men bättre lycka nästa gång.
Ok, fast samtidigt har du skrivit om L:
Citat:
Ursprungligen postat av
loal
De har aldrig levt på vänsterns röster.
Så är det vänstern eller vänsterväljarna du menar?
Bakgrunden till vår diskussion är att jag skrev att L också levde på vänsterväljarnas röster, vilket du förnekade.
Men nu är du alltså enig i att de även har vänsterväljare som stött dem och som gått ifrån dem efter Sabunis SD-uttal.