2021-06-09, 20:05
Medlem
Ridnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dolche
Det är din tolkning. Jag tolkar inte uttalandet så. Utopi vs verklighet?

"Ursprungligen postat av joakim.svensson
Den där tjejen behöver hjälp, det är inte normalt med mer än 2 foton på sig själv (körkort o pass). Hon ber ju om att bli våldtagen, en tjej ska inte vika ut sig till hela världen sådär. Hon behöver psykiatrisk hjälp"

Så skrev personen jag besvarade. "Hon ber om att bli våldtagen".. Förstår inte att du kan se det på annat sätt faktiskt men..
Citera
2021-06-11, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Om man inte har någon anställning, hur får man då sjukförsäkringspengar, undrar okunnig? Hon sade ju att hon var sjukskriven. Jag vet nämligen inte hur det fungerar då.

Man är sjukskriven från arbetssökande då. Sjukskrivningen testas mot hela arbetsmarknaden istället för det jobb man har, sen får man mindre sjukpenning så att den matchar a-kassa så att man inte tjänar på att vara sjukskriven
Citera
2021-06-11, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ridne
"Ursprungligen postat av joakim.svensson
Den där tjejen behöver hjälp, det är inte normalt med mer än 2 foton på sig själv (körkort o pass). Hon ber ju om att bli våldtagen, en tjej ska inte vika ut sig till hela världen sådär. Hon behöver psykiatrisk hjälp"

Så skrev personen jag besvarade. "Hon ber om att bli våldtagen".. Förstår inte att du kan se det på annat sätt faktiskt men..

Fast det är inte samma sak som att säga att någon förtjänar att våldtas.
Citera
2021-06-11, 15:30
Medlem
Citat:
Det är din tolkning. Jag tolkar inte uttalandet så. Utopi vs verklighet?

Vad är du för oskuld egentligen. Jag tolkar uttalandet så, och 99% av mänskligheten hade gjort det. Helt sjukt att säga att pga man har bilder på instagram så ska man utgå ifrån att bli våldtagen. Aldrig sett så många försvara en våldtäksman som på flashback, säger en del om vilka som skriver i vissa trådar.
Citera
2021-06-11, 19:21
Medlem
Vaxads avatar
Så EA är dömd för förtal? Någon som kan länka dom?
Citera
2021-06-11, 20:10
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vaxad
Så EA är dömd för förtal? Någon som kan länka dom?
(FB) Förtalsmålet mot Lambertzkvinnan som ska upp i rätten i början av April
https://www.docdroid.net/z8kVX5F/stockholms-tr-b-4666-19-dom-maskad-pdf
Även detta kan vara av intresse.
(FB) Förtalsmålet mot Lambertzkvinnan som ska upp i rätten i början av April
Senast redigerad av Knut-Anne 2021-06-11 kl. 20:12.
Citera
2021-06-12, 05:18
Medlem
Ridnes avatar
Citat:
Fast det är inte samma sak som att säga att någon förtjänar att våldtas.

Men satan vad du märker ord då... Han menar att hon ber om att bli våldtagen för att hon "viker ut sig". Samma sak för bövelen! Se-luta nu
Citera
2021-06-13, 08:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Capulca
Man är sjukskriven från arbetssökande då. Sjukskrivningen testas mot hela arbetsmarknaden istället för det jobb man har, sen får man mindre sjukpenning så att den matchar a-kassa så att man inte tjänar på att vara sjukskriven
Jaha, tack för redogörelsen. Visste inte att man kan bli sjukskriven från arbetssökandet.Men det är väl tur det, om man tänker efter.
Citera
2021-06-13, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Jaha, tack för redogörelsen. Visste inte att man kan bli sjukskriven från arbetssökandet.Men det är väl tur det, om man tänker efter.
Så hur länge skall vi tro att EA kan få vara sjukskriven?
Hur är det med den omtalade 'bortre parentesen' där man övergår från att vara sjukskriven till att bli föremål för försörjningsstöd (läs: bli ett socialfall)?

EA har sannolikt en grav personlighetsstörning men för den kan hon inte sjukskrivas. Det är rimligen f n ett "dåligt mående" som utgör grund för nu aktuell sjukskrivning.
Man kan därför säga att EA själv försatt sig i sitt nuvarande predikament genom att ljuga om våldtäkter och vid granskning blir hon ett offer (jmf när hon ansåg sig behöva en paus under Kalla fakta) och gör sig skör.
Jag hoppas på en låång sjukskrivning resp ett låångt försörjningsstöd även om det är mina skattepengar som på det viset håller henne under armarna.

Ju längre bort från juridikstudierna hon kommer, desto bättre är det för svensk rättstillämpning.
EA är korrupt redan nu. Nån ytterligare fördjupad kunskap bör inte beredas henne.
Däremot gärna en plats i anstalt.
Citera
2021-06-15, 12:05
Medlem
Blev domen överklagad, nån som vet?
Citera
2021-06-16, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Blev domen överklagad, nån som vet?

Ja, domen är överklagad. Överklagandet inkom igår.
Citera
2021-06-16, 13:07
Medlem
Den här historien tar aldrig slut.

Igår överklagade EA domen där hon blev fälld för grovt förtal.

Hon åberopar i princip samma bevisning som i tingsrätten. Dock åberopas ny bevisning i form av:
1. Vittnesförhör med en av de andra målsägandena i den "8 timmar långa tortyrvåldtäkten". Hon skall höras om ett avsnitt ur sin dagbok. (Kan man förvänta sig att hon ev. kommer göra sig skyldig till mened?)

2. Vittnesförhör med en av EAs psykologer.

3. Göran Lambertz rättsutlåtande - i de "rent juridiska delarna"

Ett rättsutlåtande från Göran Lambertz "reviderat i avsnitten 5, 6 och 7" från den 29 mars i år, bifogades. Alltså där Göran nu menar på att han inte längre kan anse sig tro på att EA talar sanning, eller att det i domstolen går att bevisa att så är fallet.
- Rättsutlåtandet faller därför, då sanningsenligheten är det avgörande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in