Citat:
Ursprungligen postat av
slö
Det är han inte, jag antar att du tittatde på klippet?, han säger u att han inte förstår det och ger de 2 teorierna som han kan uppbringa, en rationell och en psykoanalytisk (fraudiansk då)
Inte ens teorier. Han spekulerar, han säger det själv.
Var är bevisen på den här "galna alliansen mellan "feministerna" och radikalislamisterna"?
Eller han menar att bara för att "feministerna" inte protesterar mot islam dygnet runt så är de allierade med dem?
Eller för att kvinnor "distribuerar" så är de allierade med och vill ha "totalitär manlig dominans"?
Citat:
han påpekar ju att det är det undermedvetna, och det är ju mer benäget att ägna sig åt fiction än verklighet, att bli dominerade tar ju bort ansvar, ansvar är "jobbigt",
Precis. En fantasi.
Finns många fantasier som män och kvinnor inte lever ut. För att det skulle skada andra, för att de lever i verkligheten, för att det inte skulle funka, för att de skulle förlora för mycket i verkligheten osv.
Citat:
Det är ju intimit kopplat med kvinlig sexualitet,"friheten att inte ha ansvar" allt i ett paket varje gång man blir uphetsad, det är inte för inte en vanlig kvinlig fantasi är att bli våldtagen, njutning utan ansvar, iafall som fiction...
Precis. En fantasi.
Finns många fantasier som män och kvinnor inte lever ut. För att det skulle skada andra, för att de lever i verkligheten, för att det inte skulle funka, för att de skulle förlora för mycket i verkligheten osv.
Citat:
Här är en liten prata om från hans klassrum utifrån vad google ingenjörer sprang på när de satt och undersökte "porrsök" mellan män och kvinnor.....
Why Women Fall for Pirates and Vampires - Prof. Jordan Peterson
https://www.youtube.com/watch?v=p8ePDKlF6T0&ab_channel=JordanPetersonFanCh annelJordanPetersonFanChannel
Precis. En fantasi.
Citat:
Tror inte de skiljer sig från andra kvinnor fundamentalt.
Tror inte jag heller. Kvinnor vill generellt sett inte bli stenade, kastade från balkonger, få syra kastad i ansiktet, bli bortgift med en 15-30 år äldre man, förbjudas att tjäna egna pengar, bli regelbundet våldtagna, inte få resa/gå ut utan tillstånd från manlig anhörig, osv osv osv.
Det ligger inte i den kvinnliga naturen att bli "totalitärt" dominerad i verkligheten.
Citat:
det förekomer säkert, men kvinnor har ju andra evulutionbiologiska triggers än etnicitet.
Jag syftade inte primärt på etnicitet.
Citat:
Inte heller skulle du tända på att en obehaglig blek gottsnubbe med filade tänder bet dig, i verkligheten (kanske lite, men det är nog inte lika kul som i fantasin).
Som sagt, fantasi kontra verklighet. De flesta sunda vuxna kan skilja dessa åt.
Citat:
Sen är ju Japaner helt bizzara.... de lär vara en helt egen skola av "sex fiction", kanske kopplat till att det är och har varit "olagligt" att framställa fiction med riktiga "kön" bara blurad porr mao...
Japp, den japanska kulturen, traditionerna, idéerna är högst intressanta och mystiska.
Citat:
så de kanske inte har någon kriminalitet vad gäller våldtäkt att tala om (inte heller har de femenism), men de utsätter nog stackars bläckfiskar för minst sagt obsena saker i det landet....
Mycket möjligt 🙂 Men jag gissar att de kan skilja på fantasi och verklighet där också.
Citat:
Då har du nog lyssnat för lite eller så är för mycket av din grund idologisk, inte vetenskaplig/fakta.
Och förmodligen tittar du på för lite med honom och för mycket på om honom.
Jag har inte läst OM honom. Jag har läst honom och lyssnat på honom.
Citat:
Jo min fru gillade den också, jag var inte särskillt imponerad, se "the Boys" istället om du inte sätt den (massor med tjejjer och killar i starka roller)
https://www.imdb.com/title/tt1190634/
Majoriteten av alla som såg den (och den var populär!) var män.
Jag är inte ett dugg imponerad. Fattig som fan på alla plan.
Tack för tipset, ska kolla upp den.
Citat:
Du menar frihet utan ansvar? nja, mäns och kvinnors sexualitet skiljer sig en heldel på det undermedvetna planet.
Absolut. Kvinnor vill tämja vampyrer och män vill ligga med kvinnor som ser ut som 12 åriga flickor.
Återigen.
Fantasi kontra verklighet.
Citat:
Vad är ditt resonemang kring den? vet att vi har den hemma någonstans, min fru har försökt läsa den, men gillade den inte. men den sålde ju galet bra och är helt i linje med vad den mest sålde changern av tryckt literatur är.... "tantsnusk"
Har inte läst den, kommer inte att läsa den. Har den inte i mina ägor. Jag drar inga långtgående slutsatser kring den. Det är en fantasi och vad folk gör i "sängkammaren" har inget med mig att göra.
Finns så många böcker/filmer jag hellre läser/ser.
Som sagt, folk får ägna sig åt bdsm och liknande hur mycket de vill och allt annat som tänder dem.
Jag förstår inte riktigt vilka dessa "feminister" är som skulle vilja ha "totalitär manlig dominans". Om han menar i sängkammaren så hänger jag absolut med. Finns många som vill bli totalt dominerade i sängkammaren. Bli pissade och skitna på, inte min gebit men wtf it takes all kinds.