Citat:
Ursprungligen postat av
ErnstRosen
De som sitter på andra sidan i rekryteringen ser om du är nära en gräns eller inte, så om du ligger i övre delen av medel så vet de det.
Har en bekant som av HR fick höra att de blev lite oroliga över det höga resultatet. De trodde han var nån översmart som helt saknar social kompetens. Det avgörs på intervjun. I min erfarenhet görs Matrigma oftast rätt sent i processen och inte som ett verktyg för att sålla, lite beroende på tjänst såklart. De gångerna jag har gjort det har jag blivit ombedd att göra testet, och ofta ett personlighetstest, inför intervjun.
Tror inte ditt resultat ligger dig så mycket i fatet. Hoppas det går bra för dig och att du får jobbet.
I den förra processen såg det ut så här: Steg 1) Begåvningstest. Steg 2) Personlighetstest x2. Steg 3) Intervju. Jag kom förbi steg 1 och 2 innan rekryteringen avbröts. Misstänker att det är samma process nu. Hur många som sållades bort vid första steget då har jag ingen aning om och jag vet (som sagt) inte heller vad jag fick för resultat den gången, då det skrevs på plats.
Tack så hjärtligt! Det hoppas jag också!