• 5
  • 6
2024-07-15, 17:26
Medlem
Matrigma testet har väl inte en poängskala. Gjorde testet för ett tag sedan och den bestod av tre delar. Dom två första delar var att man skulle läsa och svara på frågor. Sista delen var en deduktiv test. Alla delar får man cirka 40 frågor som ska besvaras på 8-9 minuter sista delen är en deduktiv (logisk) test som består av så många frågor man hinner med på 6 minuter.

Resultatet är inte poäng baserar utan man får veta vart man ligger jämfört med en normgrupp.

Det jag undrar är vart alla ni som snackar om att ni fått höga poäng pratar om? Den mäter ju inte poäng utan hastighet och hur många frågor man hinner svara.
Citera
2024-11-17, 12:23
Medlem
Hur har de tänkt egentligen? Är ju i princip kört för en somalier att klara av det där.
Citera
2024-12-19, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhatTheHeck
Matrigma testet har väl inte en poängskala. Gjorde testet för ett tag sedan och den bestod av tre delar. Dom två första delar var att man skulle läsa och svara på frågor. Sista delen var en deduktiv test. Alla delar får man cirka 40 frågor som ska besvaras på 8-9 minuter sista delen är en deduktiv (logisk) test som består av så många frågor man hinner med på 6 minuter.

Resultatet är inte poäng baserar utan man får veta vart man ligger jämfört med en normgrupp.

Det jag undrar är vart alla ni som snackar om att ni fått höga poäng pratar om? Den mäter ju inte poäng utan hastighet och hur många frågor man hinner svara.
Sett till hur många medlemmar i Mensa som endast har fått medel, av tråden att döma, så kan det knappast röra sig om någon fast poängskala. Jag har stött på dessa tester till och från sedan jag sökte mitt första jobb vid 16 års ålder, och har aldrig fått ett annat resultat än över medel. Nu har jag aldrig gjorts Mensas test, men jag hade garanterat inte kvalificerat mig för ett medlemskap.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in