Citat:
Ursprungligen postat av
Surtruten
Fetat av mig i din text.
Jag tror du har dig själv och ditt sätt att uttrycka dig att skylla för att du blir illa bemött.
Det tycker jag inte, men såklart jag blir provocerad av folk som slänger sig med uttryck som "foliehatt" bara för att man inte vill delta i ett experiment med min långsiktiga hälsa i potten.
Citat:
Ursprungligen postat av
Surtruten
Det är ofta mycket skitsnack och högt tonläge från din sida, tom. motsäger du dig själv då och då i dina inlägg för att det passar ditt, ofta obegripliga, syfte just då.
Det är klart att man är irriterad på alla får som tror på allt som media sänder ut. Det senaste är alla dessa varianter som vi inte ens sett ha någon större effekt. Tvärtom pekar allt ner just nu.
Citat:
Ursprungligen postat av
Surtruten
Nej, polarisering är inte det som behövs i en allvarlig situation som tex. den vi nu har med covid-19, det håller jag med dig om. Samtidigt anstränger du dig inte mycket själv för att låta bli att polarisera.
Jag blir förbannad på kultbeteendet kring vaccin och masker, det är därifrån polariseringen kommer.
Citat:
Ursprungligen postat av
Surtruten
Alla kan göra egna riskbedömningar, men det är få förunnat att kunna göra korrekta riskbedömningar (särskilt för sig själv).
Lär oss!
Hur ser din riskbedömning ut för dig själv när det gäller corona/covid?
Jag har haft det, det var inget speciellt, det var inte farligt för mig. Jag har antikroppar. Så varför ska jag springa och vaccinera mig det första jag gör när det fortfarande finns riskgrupper kvar att vaccinera i min ålderskategori som kanske inte haft covid och skulle fara illa? Jag tycker att jag är mkt generös som lämnar plats här.
Citat:
Ursprungligen postat av
Surtruten
Generellt är det sunt att inte alla hoppar på tåget.
Jag tror inte mänskligheten skulle överlevt om alla hade gjort likadant jämt.
Om alla prövat flugsvamp skulle alla ha dött!
Om ingen prövat att äta fisk skulle vi inte ha utvecklats på det vis vi gjort.
Det är mycket möjligt att vaccinet är bra, men givet min egen risk är jag inte så intresserad av att ta det just nu. Om några år när alla studier är klara är det en annan sak.
Citat:
Ursprungligen postat av
Surtruten
Ett första steg tycker jag är att argumentera sunt och lyssna på varandra.
Det blir väldigt mycket "hack i skivan" i tråden när samma argument framförs gång, på gång, på gång, på gång, på gång.
hmm det är ju på mask och vaccinkulten också. Tyvärr måste man säga emot gång på gång. Det är inte lätt att diskutera med sektmedlemmar.
Citat:
Ursprungligen postat av
Surtruten
Edit
Några av de största hacken i skivan är
Vaccin går inte att utveckla så snabbt.
Utveckling av mRNA-vaccin har pågått sedan 80-talet och i början av 90-talet påvisade man att tekniken fungerade i djurförsök.
Bara för att något går fort betyder det inte att det inte gått rätt till.
En stor fördel med mRNA-vaccin är att man rätt snabbt kan bygga ihop dem och pröva istället för att odla fram dem i äggvita, pröva, odla igen, pröva, odla igen, pröva osv.
Du vet lika väl som jag att dessa vacciner inte är helt klara. Jag har inget emot vaccin i allmänhet, men dessa experimentella vacciner tycker jag inte att alla ska ta. I synnerhet inte unga och friska personer som inte ens är i fara.