2021-06-15, 08:00
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Som vanligt inga länkar till dina vidlyftiga påståenden.
Tidigare i tråden har det konstaterats att AstraZenecas vaccin ger ett skydd på 60 % mot symtomatisk smitta.

I Indien, som använder mycket AZ-vaccin har man undersökt risken för allvarlig sjukdom och kommit fram till att skyddet är bra.
https://m.businesstoday.in/story/covid-19-chances-of-hospitalisation-after-vaccination-at-006-says-study/1/439196.html

Jag tror det där är mest propaganda, då Indien precis som Storbritannien (där viruset nu också sprids), till övervägande del använt just Astras vaccin.
Citera
2021-06-15, 08:03
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlkula12
Enbart 181 fall har nystats upp i Region Stockholm över helgen tydligen. Smittan är således mer eller mindre utplånad i regionen. Nu står alarmisternas hopp om död och lidande till den indiska varianten.

Över 180 fall bara i helgen???? Och det bara i Stockholm? Nu lär garanterat Delta -varianten ta över!!!
Citera
2021-06-15, 08:06
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siix
Det finns minst ett tredje alternativ. De som inte sett en enda presskonferens, inte läser kvällstidningar et.c. Oftast har de redan haft infektion med milda symptom, och därför sätter tilltro till sitt eget försvar. Vidare vet de att det finns andra alternativ till vaccinen, och funderar en del kring varför dessa motarbetas. De är oftast tänkande individer, men anklagas ibland av rädda totalitär-törstande dito för att vara antivaxxers och div annat. Trots att de tagit alla traditionella vaccin som genomgått långtids-studier.

Mytbildning det där att vaccinen inte testats ordentligt. Finns nog få vaccin i modern tid som testats SÅ MYCKET som just covid19-vaccinen. Vad förväntar du dig ska hända? Varför vågar du inte vaccinera dig? Det är väl säkert 1 miljarder människor eller liknande som blivit vaccinerade nu och om det vore farligt med vaccin. Tror du inte vi skulle fått höra det vid det här laget? Eller du tror förstås att allt sådant tystas ned?
Citera
2021-06-15, 08:08
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Det ligger helt klart en förväntan från FHM att svenska folket ska vaccinera sig. Det är frivilligt ja, men hade FHM fått bestämma helt och fullt hade det nog inte varit det.

Det tror jag inte då de förstår att det är emot alla demokratiska principer och givet att studierna inte är klara.

Det naturligt att inte vilja delta i ett långsiktigt experiment med sin hälsa i potten. Särskilt om man redan haft covid...
Citera
2021-06-15, 08:09
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlkula12
Enbart 181 fall har nystats upp i Region Stockholm över helgen tydligen. Smittan är således mer eller mindre utplånad i regionen. Nu står alarmisternas hopp om död och lidande till den indiska varianten.

Flockimmunitet kallas det. Bara att öppna upp och sluta upp med covid teatern en gång för alla. Det börjar bli riktigt pinsamt det här.
Citera
2021-06-15, 08:17
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvastfeningen
Nej IMBILDEN hela du är komik när du gnällt i ett år på alla "egoister" och så fuskar du själv i vaccinationskön
Är du i riskgrupp eftersom du anser dig ha rätt att stjäla någon annans första dos eller är du bara så jävla rädd så du skiter i om någon annan eventuellt blir allvarligt sjuk eller avlider?

Jo, jag löper ökad risk för att bli svårt sjuk eller avlida i Covid19. Ändå blev jag inte prioriterad i någon större utsträckning. Jag tycker det är skandal. Tror inte jag gnällt eller haft åsikter om några "egoister". Det är inget jag kan dra mig till minnes. Däremot tycker jag ju att FHM och framförallt regeringen borde vidtagit betydligt mer omfattande åtgärder för att skydda befolkningen från smitta. Det är så många som dött i onödan. Tycker så synd om alla anhöriga. Speciellt anhöriga till relativt unga offer som gått åt. Barn som förlorat sina föräldrar m.m. Det fullkomligen skär i mitt hjärta.
Citera
2021-06-15, 08:19
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Det tror jag inte då de förstår att det är emot alla demokratiska principer och givet att studierna inte är klara.

Det naturligt att inte vilja delta i ett långsiktigt experiment med sin hälsa i potten. Särskilt om man redan haft covid...

Har du haft Covid så bidrar du till dessa studier i allra högsta grad. Allt pekar ju på att viruset framställts i ett lab. Till och med CIA tror det. Tycker det är jättemärkligt hur man kan frukta vaccinet, men vara orädd för viruset.
Citera
2021-06-15, 08:21
Medlem
IMBILDENs avatar
idag kl 08:01av Anna Sjögren
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/3Jgxj9/senaste-nytt-om-coronaviruset?pinnedEntry=616816
Smittspridningen har varit stor bland ungdomar, trots att Folkhälsomyndigheten räknade med att den skulle vara låg.
Nu får myndigheten kritik för sitt uttalande om att barn inte driver smittspridningen, skriver SvD.
En "olycklig formulering" säger Lena Hallström Westas, barnläkaren och ordförande i Svenska barnläkarföreningen. Det kan ha fått folk att tro att barn inte smittar alls, menar hon.
– Också barn smittas, även om de inte blir lika sjuka som vuxna och äldre, säger hon.
Anders Tegnell säger till SvD att antalet bekräftade fall bland unga varit fler än vad myndigheten räknade med.
– Ja, risken för att ungdomar också ska få smittan har blivit högre än vad vi trodde och såg i början. Det berodde delvis på att man sällan testade den gruppen, och det berodde i sin tur på att man i den gruppen extremt sällan blir sjuk. Den data som finns nu talar ju fortfarande för att barn är väldigt mycket mindre smittsamma än vuxna.

https://www.svd.se/tegnell-smitta-bland-unga-hogre-an-vi-trodde

Otroligt märkligt att FHM som "expertmyndighet" är så totalt tondöva och vägrar ta till sig fakta och vetenskap. Redan mycket tidigt i pandemin kom uttalanden i riktningen att "barn inte smittar", "barn är inte drivande", "dåligt att skydda barnen". Alla fattade att FHM ville att barnen skulle smittas ned för att de trodde man därigenom skulle kunna skapa flockimmunitet i samhället, vilket också har visat sig vara helt fel.

Det har jag ju sagt hela tiden och det är därför jag sagt att man borde stängt skolorna!!!
Senast redigerad av IMBILDEN 2021-06-15 kl. 08:30.
Citera
2021-06-15, 08:51
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Har du haft Covid så bidrar du till dessa studier i allra högsta grad. Allt pekar ju på att viruset framställts i ett lab. Till och med CIA tror det. Tycker det är jättemärkligt hur man kan frukta vaccinet, men vara orädd för viruset.

Om man redan haft viruset och klarat av att hantera det som de flesta av oss ändå gör så förstår jag inte varför vi ska gå runt och ora oss i onödan.

Genomgången infektion ger det bästa skyddet även mot varianter.

Jag avvaktar tills studierna är klara innan jag tar det där ”vaccinet”. Så mycket kan jag säga.
Citera
2021-06-15, 08:52
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenstjärt
Du smet före i kön. Försök inte rationalisera ditt övertramp. Du är en fuskare.

Nejdå. Jag bokade första dosen i enlighet med 1177 och bokade sedan tid för andra dosen ungefär en månad senare. Vad är problemet? Är ju inte mitt fel att begått en adm-miss som gjorde att jag var tvungen att boka dos1 två gånger. Är inte direkt ensam om det heller.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/2dQX44/larm-om-hot-mot-vardpersonal-nar-kryphalsbokare-nekas-spruta

Löjligt att de kallar det för kryphål. Hade man fått tid för sin andra dos redan när man tog sin första hade det här aldrig varit ett problem. Låter man däremot bli att lägga upp möjligheter att boka dos2, samtidigt som möjligheterna för att ta dos1 två gånger så blir det ju så här. Ser inte vad jag och andra skulle gjort för fel. Det viktiga är ju att alla får sina två doser vaccin så snabbt som möjligt.
Citera
2021-06-15, 08:52
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madchance
Här är en person som är med på noterna och kan summera det på 3 minuter:

Forbes Breaking News, senator Ron Johnson:

- bevis för labbläcka
- fauci har finansierat denna typ av forskning i åratal
- Kina stoppade aldrig spridningen till resten av världen
- Kina behöver hållas ansvariga
- medier mörkade och desinformerade
- sociala medier mörkade och desinformerade
- sociala medier och medier behöver hållas ansvariga
- Ivermectin fungerar
- 50-85% har dött i onödan
- det är inte för sent att börja använda Ivermectin

Det som förvånar mest är att Youtube inte klämde in en länk till FoHM under videon.

https://www.youtube.com/watch?v=dGtPrEY7Q5U
Här är en i allra högsta grad respektabel tidning som rapporterar de nyaste vetenskapliga rönen kring COVID19:s ursprung:

Series of studies point towards natural coronavirus spillover event, scientists suggest
The papers include an analysis of Wuhan's flourishing wildlife trade, where 47,000 wild animals were sold in years preceding the pandemic
Scientists say the world is “getting warmer” in terms of finding the natural origins of the coronavirus pandemic, after a host of studies suggested the coronavirus did not escape from a lab but jumped from animals to humans.

The papers, published in the last few weeks, have provided what experts described as “many smoking guns” for the theory that the Sars-CoV-2 virus spilled over from bats to humans via an as-yet-unidentified animal.

Researchers are also believed to be heading back to caves where similar viruses have been found previously, as well as combing through old viral samples, to find any connections with the virus that causes Covid-19.
https://www.telegraph.co.uk/global-health/science-and-disease/series-studies-point-towards-natural-coronavirus-spillover-event/

Rapporten:

Animal sales from Wuhan wet markets immediately prior to the COVID-19 pandemic
Abstract

Here we document 47,381 individuals from 38 species, including 31 protected species sold between May 2017 and November 2019 in Wuhan’s markets. We note that no pangolins (or bats) were traded, supporting reformed opinion that pangolins were not likely the spillover host at the source of the current coronavirus (COVID-19) pandemic. While we caution against the misattribution of COVID-19’s origins, the wild animals on sale in Wuhan suffered poor welfare and hygiene conditions and we detail a range of other zoonotic infections they can potentially vector. Nevertheless, in a precautionary response to COVID-19, China’s Ministries temporarily banned all wildlife trade on 26th Jan 2020 until the COVID-19 pandemic concludes, and permanently banned eating and trading terrestrial wild (non-livestock) animals for food on 24th Feb 2020. These interventions, intended to protect human health, redress previous trading and enforcement inconsistencies, and will have collateral benefits for global biodiversity conservation and animal welfare.
https://www.nature.com/articles/s41598-021-91470-2#article-info
Citera
2021-06-15, 08:54
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Om man redan haft viruset och klarat av att hantera det som de flesta av oss ändå gör så förstår jag inte varför vi ska gå runt och ora oss i onödan.

Genomgången infektion ger det bästa skyddet även mot varianter.

Jag avvaktar tills studierna är klara innan jag tar det där ”vaccinet”. Så mycket kan jag säga.

Jag tror du har fel. Vaccin ger bättre skydd. Studierna är klara sedan okt/nov förra året, så jag vet inte vad du ska vänta på. Vet du det själv?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in