2021-06-15, 00:28
Citat:
Ursprungligen postat av Uppsala666
Anledningen till vinklingen av programmet var väl kvinnan som intervjuades, hon fick fria tyglar helt igenom, om det inte varit för henne hade det väl inte varit mycket till underhållningprogram.

Nåt som förvånar mig är att ett trettio år gammalt mord fortfarande har intresse, men det tog ju eld när Svenska fall sändes.

Jag tror mordet kommer att lösas med den nya tekniken som nu tagits fram. Då får vi hoppas att kvinnan offentligt får skämmas ordentligt.

På en liten ort där alla nästan känner alla så vill ju alla känna sig trygga och veta vem mördaren var. Du kanske har mött mördaren på jobbet någon gång, man vill liksom veta för allas trygghet.
Var samma sak i Linköpingsmordet, men den killen söp ner sig. Dock oerhört skönt att han greps till slut då man inte vill ha såna människor i samhället bland folk.
Evas mördare har levt ett jäkla dubbel liv den saken är ju klar.
Citera
2021-06-15, 01:00
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Anledningen till vinklingen av programmet var väl kvinnan som intervjuades, hon fick fria tyglar helt igenom, om det inte varit för henne hade det väl inte varit mycket till underhållningprogram

Kvinnan (PG) är gift med en polis sedan många år tillbaka och medverkade enligt uppgift i programet för att Eva's syster Anneli inte orkade. Det som berättas om Mr P bör alltså vara uppgifter från Anneli men som i programet framfördes av vännen PG.

Citat:
Nåt som förvånar mig är att ett trettio år gammalt mord fortfarande har intresse, men det tog ju eld när Svenska fall sändes.

Det beror nog lite på vilken typ av mord det är.
Ett bestialiskt mord som det här där Eva höggs ihjäl med 11 djupa hugg från ett 25 cm långt dubbeleggat stickvapen lever kvar i mångas minne. Man ska inte kunna komma undan med ett sånt här mord.

Citat:
Jag tror mordet kommer att lösas med den nya tekniken som nu tagits fram. Då får vi hoppas att kvinnan offentligt får skämmas ordentligt.

Vi får hoppas på det. Då får båda kvinnorna skämmas ordentligt.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2021-06-15 kl. 01:18.
Citera
2021-06-15, 01:17
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BerraSWE
På en liten ort där alla nästan känner alla så vill ju alla känna sig trygga och veta vem mördaren var. Du kanske har mött mördaren på jobbet någon gång, man vill liksom veta för allas trygghet.
Var samma sak i Linköpingsmordet, men den killen söp ner sig. Dock oerhört skönt att han greps till slut då man inte vill ha såna människor i samhället bland folk.
Evas mördare har levt ett jäkla dubbel liv den saken är ju klar.

Ja här har vi en Dr Jekyl och Mr Hyde.
Citera
2021-06-15, 09:41
Citat:
Ursprungligen postat av Handfatstrallaren
2021-02-15, 00:32 länk
För de som känner till GN är domen ingen överraskning.
Citat ur domen:

slag med knuten näve i magen
trycka ned henne i en soffa och sätta sig på henne
lyfta en pianopall och hota med att kasta den på henne
slag med knuten näve på hennes överkropp
tilldela henne tre slag med öppen hand i huvudet samt greppa tag om hennes mun och nypa åt
kalla henne för kränkande tillmälen såsom "feta jävla subba."
tilldela henne slag mot kroppen
knuffa henne, tagit tag i henne för att hindra henne från att lämna bostaden
hot om våld och/eller hot om gärning

problematik med det psykiska måendet och på senare år även ett eskalerande missbruk av narkotika

"akta så att jag inte skickar hunden på dig" (ej riktat mot frun)

är sedan tidigare ostraffad

Intressant läsning.

GN:s fru är född samma år som Eva, dvs. 1960.

De har barn födda på 80-talet.

Vad utspelade sig hemma hos familjen N vid tidpunkten för mordet på Eva? Bråk? Knark?

Har/hade GN hund, hundvana?

Hundvittnet ”Sven” (f. ca 1945) hade nog all anledning att vara rädd för GN, såtillvida de troligtvis var gårdsgrannar (på avstånd).

Självklart hade GN koll på Eva, de växte upp i samma område och åldersskillnaden var bara 3 år.

Eva gick dagligdags ”förbi” GN:s hus på sin väg till skolan.

GN hade från sin tomt fri sikt över mot Evas föräldrahem (ngt dold av växtlighet).

GN observerar när Eva kliver ur Berits bil i korsningen nedanför sitt hus. GN:s lustar tog överhanden pga. psykos och knark. Tidsmässigt överensstämmer nog Evas promenad till Långbacken med GN:s längre cykelväg. De stöter på varandra och tjoff, hej då! GN viker fint ihop Evas kläder och lägger dem åt sidan, likt ett blöjbyte på små barn. Därefter blir GN medveten om gärningen, alternativt störd, och avbryter det pågående angreppet.

Vad säger du Timeout, är det fortfarande strunt och utflippade teorier som verkar osannolikt.

Ja du var inne på det här tidigast i tråden tror jag, man kan tycka att mycket stämmer in på GN som gärningsmannaprofil.

GN gifte sig några år efteråt vad jag förstår, han ser olycklig ut på bilderna och har något som ser ut som ett märke/ärr i ansiktet.

GN är väldigt eljest och har en konstig sexuell fantasi om det kvinnliga könet vilket han berättar om i någon video på Facebook. Han är också öppet BS, kanske kvinnohatare sedan sin barndom?
Han är stor och stark och var kroppsbyggare, vilket stämmer in på våldet mot Eva.

Vad som fick han att agera så där mot sin fru har jag svårt att förstå, han kanske måste känna makt över kvinnan?

Både GN och Mr P har väl gått till samma kyrka, dom verkar ha ett gemensamt förflutet.
Mr P har lagt en kommentar på GNs Facebook 2010 med orden mannen myten legeden, det var förövrigt GNs första bild på Facebook.

Det hade gått väldigt snabbt för GN att hinna ifatt Eva på en röd damcykel.
Varför heter hans butik Red light systems ?

Några av GNs citat
Ordens betydande ändras under tidens inflytande och betydelsen av handlandet bedöms olika beroende på utvecklingsfasen på det som betraktas.

Hans tatuering
Förgör du mig förgör jag dig.

Var Eva på väg att avslöja honom ?
Citera
2021-06-18, 13:20
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Pulvercity = Amfetamin --> Psykos --> Mord.

Det där är nog sanningen i hela mordhistorien.
Eva la näsan i blöt angående droghandeln på Limstagatan, hon hamnade mitt emellan en konflikt mellan en köpare och langare och ett triangeldrama om vem som skulle få kärleken till Eva.

Eva var dock aldrig intresserad av någon av herrarna och det kunde dom inte hantera. Eva ville gå till polisen om droghandeln, mr P var nog inte i skick att köra den kvällen, därför skjutsade BÅ hem Eva.

Eva skulle bara besöka langaren innan avfärd för att säga hej då och kanske något mer, dom hade ju en del gemensamt med hästar och så.

Eva ville inte beblanda sig i drogerna och det var en av anledningarna varför hon ville lämna Kramfors.

Men jag tror langaren dödade Eva för att hon hade kommit på droghandeln och vem som var spindeln i nätet och hon skulle avslöja detta så fort hon kom till Sundsvall, därför var mördaren tvungen att stoppa henne.

Hon kanske sa något väl valt ord till langaren och han kunde inte hantera det, han hade blivit förlöjligad av Eva. Hon hade blivit för kaxig nu när hon skulle lämna Pulvercity.
Citera
2021-06-20, 21:24
Citat:
Ursprungligen postat av fisklisa
http://allehanda.se/blaljus/olostabr...erMode=default

På flera ställen har det stått att Evas och hundens kropp var upplagda på ett "rituellt" sett.
Jag har alltid undrat hur, ryktena som har gått är att mördaren hade bytt huvuden på hunden och Eva.
Om det stämmer har jag ingen aning om.

Vet inte alls om detta stämmer, men kanske är mördaren någon som har jobbat med döda kroppar och inte har något problem att se döda människor eller behandla döda kroppar, kanske någon som varit obducent eller sysslat med döda människor inför begravning.
Eva ska ju ha legat i en viss position som någon slags ritual.
Jag tänker ändå att det måste krävas ett visst psyke att öht röra och fixa med kropparna efteråt, dom flesta "normala mördare" skulle nog nöja sig med att mörda och dra därifrån och gömma mordvapnet.
Om nu Eva och Laban hade bytt plats på något sätt och att kläderna skulle vara vikta.
Det tyder ju på en pedantisk och en svårt psykiskt sjuk person.
Dock vet jag inte alls om det ryktet stämmer.
Citera
2021-06-23, 22:40
Citat:
Ursprungligen postat av Handfatstrallaren
GN

VI VET

2021-02-14, 20:14 länk
Timeout
Ett riktigt grisigt svin...
Även GN är ett riktigt grisigt svin ... så även Timeout ... ett riktigt grisigt svin

Nu VET VI hur GROV KVINNOFRIDSKRÄNKNING ser ut på bild

Under senare delen av 90-talet florerade det tugg om hur illa GN behandlade MN.

Det första slaget kommer sällan i inledningen på förhållandet.

Efter misshandelstillfällena försonas de.

Det blir tätare mellan misshandelstillfällena och våldet blir kraftigare.

Tjugo år senare rann bägaren över och GN fick en fällande dom över sig.

(De bor tillsammans i villan igen sedan den 4 augusti 2020.)

Kanske kan MamaGris eller boanchga berätta mera om GN?

Hur var GN:s uppväxt och leverne under 70 - 80-talet?

Är det möjligt att GN levde ett trippelliv som familjefar, kvinnofridskränkare och mördare?

Att sedan tidigare vara ostraffad är ingen garanti för skötsamhet, betänk Daniel Nyqvist och dubbelmordet i Linköping 2004.

2019-04-08, 01:05 länk
Ron.Frangu
Det här anonyma vittnet som alltså påstår sig ha sett hur Eva blev avsläppt i korsningen sent på kvällen, hur kunde hen se att det var just Eva Söderström som blev avsläppt? inte bara att det var en kvinna alltså, utan att det var Eva Söderström!? Ett ytterst skarpsynt
och stensäkert vittne alltså trots århundradets oväder, regn, rusk o beckmörker, det hela känns faktiskt lite märkligt.
Dessutom ska det ju enligt uppgift ha varit i stort sett folktomt ute på stan vid den här tidpunkten, så hur kunde det finnas ett vittne ute just där och då? alldeles i närheten av platsen där Eva påstås ha klivit ur en bil? Ja t.o.m. så pass nära att det anonyma vittnet kunde se att kvinnan var Eva Söderström, nja jag kommer nog fortsätta att vara väldigt skeptisk mot detta påstådda vittne...
Och om man tänker sig att vittnet befann sig inomhus så var ju avståndet till Eva och bilen i korsningen ännu längre, ja t.o.m. så långt ifrån händelsernas centrum att vittnet omöjligen skulle kunna urskilja VEM det var som lämnade bilen. Om det anonyma vittnet befann sig inomhus hade hen förmodligen endast kunnat se att det var en kvinna som lämnade en bil.
Är det anonyma vittnet GN eller MN?

Håller MN GN bakom ryggen?

Anar MN?

Var GN med på Evas begravning?

Jobbade inte GN med kremering på den tiden i Gudmundrå.
I såna fall kanske han kremerade Eva rent av eller fick uppdraget att fixa henne inför begravningen??
Känns lite olustigt minst sagt.
Citera
2021-06-24, 11:13
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Jobbade inte GN med kremering på den tiden i Gudmundrå.
I såna fall kanske han kremerade Eva rent av eller fick uppdraget att fixa henne inför begravningen??
Känns lite olustigt minst sagt.

Ja om jag har förstått saken rätt så gjorde han det. Därför det vore högintressant att få veta när GN var anställd på krematoriet. Eller jobbade han med något annat inom kyrkans verksamhet?

Enligt flera - av varandra oberoende - uppgiftslämnare stal GN tandguld och åkte fast för det, så man får nog utgå ifrån att han jobbade på krematoriet och att guldstölderna skedde i samband med kremering.
Citera
2021-06-24, 12:24
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
GN gifte sig några år efter mordet vad jag förstår, han ser olycklig ut på bilderna och har något som ser ut som ett märke/ärr i ansiktet.

Ja det ser ut som ett märke/ ärr på vänstra kinden, bröllopsfotot är taget -89. Såg en annan nyare bild på GN utanför Red Light Systems lokalen, där syns det tydligt att han har ett ärr ovanför överläppen.

Citat:
GN är väldigt eljest och har en konstig sexuell fantasi om det kvinnliga könet vilket han berättar om i någon video på Facebook. Han är också öppet BS, kanske kvinnohatare sedan sin barndom?
Han är stor och stark och var kroppsbyggare, vilket stämmer in på våldet mot Eva.

Ja till skillnad från Mr P så passar GN in på gärningsmannaprofilen alla punkter.

Citat:
Vad som fick han att agera så där mot sin fru har jag svårt att förstå, han kanske måste känna makt över kvinnan?

Jag tror det blev väldigt kaos-artat i deras relation efter att Svenska Fall avsnittet om Eva-mordet hade visats på TV. Det blev ju väldigt mycket skriverier i media och fallet fick en nytändning.
Och ännu värre blev det förmodligen året därpå när det anonyma tipset som namngav mördaren inkom till polisen. Mycket mediarapportering även där.
GN's psykiska ohälsa eskalerade, missbruket ökade, fick psykos? Det slutade iaf med att GN misshandlade frun, greps av polis, dömdes för misshandel och sen hamnade på psyket där han nu behandlas med bl.a. psykofarmaka, kanske även någon form av terapi?

Citat:
Några av GNs citat
Ordens betydande ändras under tidens inflytande och betydelsen av handlandet bedöms olika beroende på utvecklingsfasen på det som betraktas.

Hans tatuering
Förgör du mig förgör jag dig.

Var Eva på väg att avslöja honom ?

Jag känner mig mer och mer övertygad om att GN's tatuering med orden "Förgör du mig - förgör jag dig" handlar om Eva. Det är GN's sätt att hantera och rättfärdiga mordet, för att orka leva med sig själv och det han gjort. Det blir även ett indirekt, öppet men subtilt erkännande vilket säkert lättar på skuldbördan. Eva var på väg att avslöja något som hade förstört GN's liv, han blev tvungen att döda henne.

Alternativet - som jag ser det - är att det var ett rituellt lustmord.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2021-06-24 kl. 12:43.
Citera
2021-06-24, 13:16
Citat:
Ja om jag har förstått saken rätt så gjorde han det. Därför det vore högintressant att få veta när GN var anställd på krematoriet. Eller jobbade han med något annat inom kyrkans verksamhet?

Enligt flera - av varandra oberoende - uppgiftslämnare stal GN tandguld och åkte fast för det, så man får nog utgå ifrån att han jobbade på krematoriet och att guldstölderna skedde i samband med kremering.

Hur dog GNs mamma ?
Av hans Facebook att döma så verkar hon ha gått bort för tidigt också.
Hon är väldigt lik Eva ???
På tavlan står orden FRI

https://www.facebook.com/photo.php?f...20000..&type=3
Citera
2021-06-24, 13:43
Din inkorg är full pudelfrillan :-)
Citera
2021-06-24, 21:14
Citat:

Ja eller före kremeringen då man plockar bort sådant innan vad jag kan förstå.
Om vi spekulerar vilt så kan det mycket väl vara så att mordvapnet dumpades i graven också, vore ju det perfekta gömstället.
Mordet var kanske planerat i minsta detalj i såna fall.

Något jag undrar över är hur lika GNs mamma och Eva var varandra.
Kan det finnas ett släktskap däremellan ?
Det är ju inte långt mellan gårdarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in