2021-06-14, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Toccooa80
För att det är helt oviktigt och det finns barn som lever vidare. Anser det väga tyngre än att släcka nyfikna törstar här.
Plus att det är ett ganska skräpigt beteende att släppa grejer här, som jag vet har sagts i förtroende.

Kan inte se eller läsa mig till att personen som släppte familjefilmen har gjort något mer än så.
Citera
2021-06-14, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Vaddå ”vilket framgick”?

Bara för att någon påstår en sak så betyder ju inte det att det nödvändigtvis gick till på det sättet.

Du har ju själv uteslutit alla andra möjligheter. Dessutom är det högst rimligt.
Citera
2021-06-14, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Han kanske tyckte han var spexigt rolig? Tror inte självkritik är hans bästa gren.

Han beter sig obekvämt i föräldrarnas närvaro och när pappan direkt säger ifrån om cigarren rodnar SD.

Tror inte alls att SD begrep att han betedde sig gränslöst. Nog borde väl åtminstone hans päron sagt ifrån ordentligt. Trots att DE var hemma hos HONOM. Men av någon outgrundlig anledning gjorde det inte det. Trots att det handlade om SDs skeva beteende mot hans eget nyfödda barn. Hela situationen verkade spänd, ingen var avslappnad. Varför?
Citera
2021-06-14, 22:42
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bergslag
Det finns anledningar till att A, föräldrar och H är med i videon. Relationer visar orsak och bakgrund till ett mord. Fler vet sanningen som döljer den, finns flera orsaker till att mordet kunde ske. Har lite mer på Stefan och Hanna som måste visas upp. Just nu är det 1000 som laddat ner videoklippet. Idag har vi ingen sanning på hur mordet gick till. Det hade varit önskvärt att straffa polisen, utredare, åklagare osv som totalt misslyckats gång på gång.

Vet du varför LW mördades?
Citera
2021-06-14, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Tror inte alls att SD begrep att han betedde sig gränslöst. Nog borde väl åtminstone hans päron sagt ifrån ordentligt. Trots att DE var hemma hos HONOM. Men av någon outgrundlig anledning gjorde det inte det. Trots att det handlade om SDs skeva beteende mot hans eget nyfödda barn. Hela situationen verkade spänd, ingen var avslappnad. Varför?

Hur barnet skall hanteras är väl en privat angelägenhet som föräldrarna måste bestämma. Både HD/SD har väl gått föräldrarkurs utgår jag ifrån.
Citera
2021-06-14, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Kan inte se eller läsa mig till att personen som släppte familjefilmen har gjort något mer än så.

Tror det som åsyftades här var att en i tråden uppgav vilken suicidmetod SD använt och att personen fått höra det från ett visst håll.
Citera
2021-06-14, 23:48
Medlem
Citat:
Du har ju själv uteslutit alla andra möjligheter. Dessutom är det högst rimligt.

Nu pratar vi ju bara i cirklar.

Du jämförde, om jag förstår dig rätt, att HD sagt i förhör att hon skulle åkt utan SD om han plötsligt försvunnit spårlöst
- med att hon sagt vid ett annat tillfälle att hon skulle stanna hela semestern i USA utan honom om han inte blev insläppta i landet.
Samt tycker att det sista är märkligt iom att hon tjatat om resan under våren?
Citera
2021-06-14, 23:49
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Så det var speciella regler för LW när hon var handikappad?

Jo om hon är med till gömman men inte kan gå ända fram då tycker jag faktiskt att det är okej ,men sitter man hemma i sitt hus och loggar en gömma man inte ens har varit nära då går skam på torra land
Citera
2021-06-14, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Asynjan
Åka ändå är helt ok för henne, men obegripligt för den som inte hänger upp hela livet på geocaching.

Helt obegripligt är det väl kanske inte för hon hade ju knappast fått resan återbetald och hon valde att åka hem för SDs skull.

Och de var ju inte längre gifta så...

Sen är det väl en annan femma om hon verkligen gjort så om hon ställts inför faktum.
Citera
2021-06-14, 23:53
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Ja jag tycker det med faktiskt. Remark skrev nyss att de som skulle resa till Norge med LW kanske inte var vanliga kompisar (förutom b*eholder) utan att det mer var som nåt slags arrangemang/ geocachingresa på nätet som de ordnat eller hakat på.

Vet du nåt mer om den saken?

Det är ju så det går till ofta när det gäller georesor ;att folk frågar om de kan hänga på ;om det finns plats i bilen till en till osv.så visst kan det vara så att den enda som kände lite extra för att ta med henne är kanske just behol*erX .
Tror det var bråk ifrån någon utav de andra som skulle med(manlig figur), att den inte ville ha med henne på resan bl a...sen att de var tvungna att vänta en extra dag för att kunna resa iväg för att hon skulle fira sin sons födelsedag var väl också ett stressmoment för de andra medans de givetvis förstod att det var viktigt för henne ....
Senast redigerad av landbandy 2021-06-14 kl. 23:55.
Citera
2021-06-14, 23:57
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Jo om hon är med till gömman men inte kan gå ända fram då tycker jag faktiskt att det är okej ,men sitter man hemma i sitt hus och loggar en gömma man inte ens har varit nära då går skam på torra land

Men du skrev ju "Finns t.o.m handikappscacher för de med rullstol eller typ kryckor , så hur skulle det se ut ifall de loggade en 5:a där man klättrar i träd när deras andra cacher de loggat är en 1:a ...".

Så man får inte logga en 5:a även om man varit med ända fram men inte kunnat klättra?

Men LW kunde skicka ut sina lakejer och hämta burkar medan hon satt kvar i bilen?

Det verkar väldigt godtyckligt.
Citera
2021-06-14, 23:57
Medlem
Citat:
Hur barnet skall hanteras är väl en privat angelägenhet som föräldrarna måste bestämma. Både HD/SD har väl gått föräldrarkurs utgår jag ifrån.

Nja, hade socialtjänsten fått se den här filmen så hade de mycket möjligt kallat paret till samtal för att besluta om en utredning om barnets säkerhet bör inledas.

En föräldrautbildning rår inte på personlighetsstörningar eller ”jag vet bäst-attityd ” hos någon som ”redan kan allt och vet bäst själv”.
De är heller inte obligatoriska.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in