2021-06-14, 20:57
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scrupci
Jag vet inte om det framkommit redan eftersom jag inte läst aktivt på en tid men han tog livet av sig genom att skära halsen av sig själv. Höll på och stack och skar flertalet gånger innan han lyckades. Har fått info från en mycket trovärdig källa nära familjen. Måste vara ett extremt ovanligt sätt att ta livet av sig på. Varför tror ni han valde ett sånt udda sätt? Måste vara sjukt svårt att kunna sticka och skära sig själv i halsen...

Låter som om han ville att det skulle se ut som att någon annan gjort det. Annars var det i ren panik det första bästa han fick i skallen.
Citera
2021-06-14, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bergslag
Det finns anledningar till att A, föräldrar och H är med i videon. Relationer visar orsak och bakgrund till ett mord. Fler vet sanningen som döljer den, finns flera orsaker till att mordet kunde ske. Har lite mer på Stefan och Hanna som måste visas upp. Just nu är det 1000 som laddat ner videoklippet. Idag har vi ingen sanning på hur mordet gick till. Det hade varit önskvärt att straffa polisen, utredare, åklagare osv som totalt misslyckats gång på gång.

Är din åsikt att fallet inte blev avslutat trots att SD dömdes?
Citera
2021-06-14, 21:14
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Vi kanske inte ska efterfråga källa (inte bara pga 1.06) dvs inte forska i varifrån filmen kommer, kan ju bli kontraproduktivt, att folk inte våga posta saker här. Du har ju själv blivit hotad via pm och det har skrivits om cörsök till identifiering av postare i tråden. Så jag förstår inte varför du försöker identifiera ”ägaren” till filmen. Jag tycker att vi ska vara tacksamma att får ta del av sådant här materal.
Det visar sig ju redan att en del av skribenstens poster har tagits plockats bort/anmälts…just saying….

Nä, jag tänkte bara högt som du skrev, då utifrån perspektivet hur filmen är filmad.

Nu blir det lite svårt att spekulera runt det här då, men filmen är ju väldigt märklig. Det blir ju lite pinsamt att ha filmvisning hemma för familjen och visa hur crazy pappa är. Typ.

Men SD har väl en mass bra förklaringar till vad han pysslar med. Det vet vi ju sedan tidigare.
Citera
2021-06-14, 21:21
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Toccooa80
För att det är helt oviktigt och det finns barn som lever vidare. Anser det väga tyngre än att släcka nyfikna törstar här.
Plus att det är ett ganska skräpigt beteende att släppa grejer här, som jag vet har sagts i förtroende.

Ja, jag håller med dig.
Allt är så sorgligt, och hur SD valde att avsluta sitt liv, det behöver inte allmänheten veta.

Men det är klart att många undrar.

Det finns inte en enda vinnare i det här tragiska dramat.
Citera
2021-06-14, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Polisen frågar hur HD skulle gjort med USA-resan om SD saknades och hon hade dålig känsla. HDs svar: Jag skulle åkt. Polisen upprepar: Du skulle åkt? Ja, svarar HD.
Även där gällde det GC tävling. Iskallt?

Ja jo det där har ju postats och citerats många gånger i tråden.
Bara det att HD i förhör var rätt motvalls och osamarbetsvillig överlag.
Hon verkade irriterad över att behöva vara där och den irritationen tror jag färgade hennes svar.

Som när läraren i skolan frågar en elev som varit i konflikt med nån annan elev; ”skulle du själv gilla om nån drog dig i håret i matkön?” och eleven kaxigt svarar ”ja det skulle jag”.

Så jag personligen tror inte att man kan säga varken bä eller bu om det hon sa där representerar vad hon egentligen tycker eller skulle ha gjort.
Citera
2021-06-14, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Nä, jag tänkte bara högt som du skrev, då utifrån perspektivet hur filmen är filmad.

Nu blir det lite svårt att spekulera runt det här då, men filmen är ju väldigt märklig. Det blir ju lite pinsamt att ha filmvisning hemma för familjen och visa hur crazy pappa är. Typ.

Men SD har väl en mass bra förklaringar till vad han pysslar med. Det vet vi ju sedan tidigare.

Han kanske tyckte han var spexigt rolig? Tror inte självkritik är hans bästa gren.

Han beter sig obekvämt i föräldrarnas närvaro och när pappan direkt säger ifrån om cigarren rodnar SD.
Citera
2021-06-14, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scrupci
Jag vet inte om det framkommit redan eftersom jag inte läst aktivt på en tid men han tog livet av sig genom att skära halsen av sig själv. Höll på och stack och skar flertalet gånger innan han lyckades. Har fått info från en mycket trovärdig källa nära familjen. Måste vara ett extremt ovanligt sätt att ta livet av sig på. Varför tror ni han valde ett sånt udda sätt? Måste vara sjukt svårt att kunna sticka och skära sig själv i halsen...

Jag har bara hört om ett liknande fall och där misstänkte många att det var maken/ sambon som skurit i halsen. Men även där avskrevs misstankarna.
Citera
2021-06-14, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Toccooa80
Den var inte nersölad och vad har det med saken att göra? Är det ett argument som rätten ska ta ställning till? "Hur stor chans är det att nån går omkring med en kjol med sperma på"? Dessutom går inte fläcken att tidsbestämma så rent juridiskt är den ointressant. Den binder inte SD till brottet vid tiden för gärningen.
Det gör inte ringen heller. Att enbart hans dnd finns på den (extremt lite) kan ha andra förklaringar, som är helt rimliga. Det GÅR inte att tidsbestämma när det hamnade där. Det går inte att bevisa att det måste ha hamnat där när han mördade LW.
Alltså, det är rätt person som är åtalad, men han kommer bli friad. Tror inte ens att HR överväger nånting annat. De kommer formulera sig ungefär som TR gjorde
Tänk så fel man kan ha.
Fast ändå, så ansåg du att det var rätt person som stod åtalad?
Hur menade du då och hur känner du nu?
Citera
2021-06-14, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Ja jo det där har ju postats och citerats många gånger i tråden.
Bara det att HD i förhör var rätt motvalls och osamarbetsvillig överlag.
Hon verkade irriterad över att behöva vara där och den irritationen tror jag färgade hennes svar.

Som när läraren i skolan frågar en elev som varit i konflikt med nån annan elev; ”skulle du själv gilla om nån drog dig i håret i matkön?” och eleven kaxigt svarar ”ja det skulle jag”.

Så jag personligen tror inte att man kan säga varken bä eller bu om det hon sa där representerar vad hon egentligen tycker eller skulle ha gjort.

HD svarar samma när JS frågar hur hon gör om SD inte släpps in i USA. Då säger hon att hon stannar och slår sig ihop med andra som skall delta i GIGA. Då är HD på flygplatsen.
Citera
2021-06-14, 21:44
Medlem
Citat:
Han kanske tyckte han var spexigt rolig? Tror inte självkritik är hans bästa gren.

Han beter sig obekvämt i föräldrarnas närvaro och när pappan direkt säger ifrån om cigarren rodnar SD.

Jag tror som du. Och jag tror att han kanske ville ha pappas godkännande och beröm och visa hur duktig han var.
”Pappa pappa titta på mig vad jag kan! Se MIG!”

Jag har även sett andra förstagångspappor som skojar sådär ovarsamt med de nyfödda.

Det verkar som de retas av att omgivningen, ofta kvinnor, typ mormor eller faster, är så försiktiga med nyfödda barn.

De tror att de själva efter två veckor vet och kan bäst. Bättre än kvinnor som själva tagit hand om många spädbarn...

En del män (oavsett ålder och utbildning) blir uppenbart störda av att folk flockas kring och beundrar en nyfödd (inte nödvändigtvis deras egna, kan vara en medarbetares barn) och då kan de säga något opassande, typ att barnet är fult eller så. För att vara ”lustiga” och få ljuset att riktas mot dem själva.
Citera
2021-06-14, 21:46
Medlem
Citat:
HD svarar samma när JS frågar hur hon gör om SD inte släpps in i USA. Då säger hon att hon stannar och slår sig ihop med andra som skall delta i GIGA. Då är HD på flygplatsen.

Okej fast det är väl knappast jämförbart med att hon säger att hon valt att åka till Arlanda och ta flyget till USA om SD vore spårlöst försvunnen?
Citera
2021-06-14, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Tänk så fel man kan ha.
Fast ändå, så ansåg du att det var rätt person som stod åtalad?
Hur menade du då och hur känner du nu?

Din fråga var inte till mig men delade den skribentens åsikt och tro där och tycker hen beskriver bra varför utgången blev som den blev i tr(även om jag inte gillar hen i övrigt).

Att hr resonerade annorlunda beror som jag uppfattade det mycket på att de samlade indicierna var starkare nu med teliakillens bidrag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in