2021-06-14, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater

Så det var speciella regler för LW när hon var handikappad?

LW var både aktiv och närvarande. Hon låg inte passiv i sängen, bortdomnad av smärtstillande med benet på en kudde. DÅ hade det varit en helt annan sak.
Citera
2021-06-14, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scrupci
Jag vet inte om det framkommit redan eftersom jag inte läst aktivt på en tid men han tog livet av sig genom att skära halsen av sig själv. Höll på och stack och skar flertalet gånger innan han lyckades. Har fått info från en mycket trovärdig källa nära familjen. Måste vara ett extremt ovanligt sätt att ta livet av sig på. Varför tror ni han valde ett sånt udda sätt? Måste vara sjukt svårt att kunna sticka och skära sig själv i halsen...

Och du sprang raka vägen in hit och skvallrade om vad du hört? Väldigt snyggt
Citera
2021-06-14, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bergslag
Det finns anledningar till att A, föräldrar och H är med i videon. Relationer visar orsak och bakgrund till ett mord. Fler vet sanningen som döljer den, finns flera orsaker till att mordet kunde ske. Har lite mer på Stefan och Hanna som måste visas upp. Just nu är det 1000 som laddat ner videoklippet. Idag har vi ingen sanning på hur mordet gick till. Det hade varit önskvärt att straffa polisen, utredare, åklagare osv som totalt misslyckats gång på gång.
Det är verkligen synd att denna film inte kom fram för länge sen, vid första vändan i tingsrätten, det hade blivit mer kött på benen då, särskilt gällande p7an som jag inte för mitt liv kan förstå hur han slank ur så totalt. Friskare än de flesta, fantastiskt.
Citera
2021-06-14, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Toccooa80
Och du sprang raka vägen in hit och skvallrade om vad du hört? Väldigt snyggt
Då fallet har varit och är av stort intresse för allmänheten så tycker då åtminstone inte jag att det är osnyggt att ange hur fegisen tog sig av daga.
Han valde att inte ta ansvar för det han gjorde mot L*ena.

Då stämmer alltså informationen om att han skar sig i halsen, menar då du reagerar så starkt..
Citera
2021-06-14, 19:20
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen

Jag funderar på vems filmen är? Det känns som att kameran tillhör SD då han instruerar pappan. Det kan förklara varför filmen inte är redigerad efteråt.

Och vad hände när pappan filmade och SD började skaka på pappan och filmandet avbröts?

Alltså, jag tänker på hackehackspett i Kalles jul:

https://www.youtube.com/watch?v=WytlPy4GIqc

Med facit i hand känns det här dock mycket värre...

Tillägg:

SD benämner ju också babyn som "den". Nu kräks den...
Vem talar så om sitt barn?

Vi kanske inte ska efterfråga källa (inte bara pga 1.06) dvs inte forska i varifrån filmen kommer, kan ju bli kontraproduktivt, att folk inte våga posta saker här. Du har ju själv blivit hotad via pm och det har skrivits om cörsök till identifiering av postare i tråden. Så jag förstår inte varför du försöker identifiera ”ägaren” till filmen. Jag tycker att vi ska vara tacksamma att får ta del av sådant här materal.
Det visar sig ju redan att en del av skribenstens poster har tagits plockats bort/anmälts…just saying….
Senast redigerad av T34Panzer 2021-06-14 kl. 19:28.
Citera
2021-06-14, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Det är verkligen synd att denna film inte kom fram för länge sen, vid första vändan i tingsrätten, det hade blivit mer kött på benen då, särskilt gällande p7an som jag inte för mitt liv kan förstå hur han slank ur så totalt. Friskare än de flesta, fantastiskt.

Fattar inte heller hur han klarade P7an. Måste ha varit en stressad eller extremt lättlurad psykiater. Fanns inget med SD som var normalt, en ytterst farlig person, inte minst i pressade situationer. Även i andra situationer, med tanke på hans gräsliga uppträdande på familjesammankomsten med bebisen. Det var nog ingen engångsföreteelse att han betedde sig som helt weird, gissar jag -
- och vad i helvete skulle Lena med en sån individ till?

Kommer vi någonsin få svar på våra frågor?
Citera
2021-06-14, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fleudhesten
Då fallet har varit och är av stort intresse för allmänheten så tycker då åtminstone inte jag att det är osnyggt att ange hur fegisen tog sig av daga.

Då stämmer alltså informationen om att han skar sig i halsen, menar då du reagerar så starkt..
Jag är benägen att tro att det var så, med tanke på bekräftandet av att det outats.
Citera
2021-06-14, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Fattar inte heller hur han klarade P7an. Måste ha varit en stressad eller extremt lättlurad psykiater. Fanns inget med SD som var normalt, en ytterst farlig person, inte minst i pressade situationer. Även i andra situationer, med tanke på hans gräsliga uppträdande på familjesammankomsten med bebisen. Det var nog ingen engångsföreteelse att han betedde sig som helt weird, gissar jag -
- och vad i helvete skulle Lena med en sån individ till?

Kommer vi någonsin få svar på våra frågor?
Svar kommer vi nog få genom att W berättar, vilket jag hoppas hon gör, för att bearbeta och kunna släppa det.
Citera
2021-06-14, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bergslag
Det finns anledningar till att A, föräldrar och H är med i videon. Relationer visar orsak och bakgrund till ett mord. Fler vet sanningen som döljer den, finns flera orsaker till att mordet kunde ske. Har lite mer på Stefan och Hanna som måste visas upp. Just nu är det 1000 som laddat ner videoklippet. Idag har vi ingen sanning på hur mordet gick till. Det hade varit önskvärt att straffa polisen, utredare, åklagare osv som totalt misslyckats gång på gång.

Du är kryptisk, men ja - lägg upp flera klipp (om du har) så att vi kommer närmare sanningen i detta vidriga drama.
Citera
2021-06-14, 19:39
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Svar kommer vi nog få genom att W berättar, vilket jag hoppas hon gör, för att bearbeta och kunna släppa det.

Det kommer förmodligen en bok av henne eller HD om några år.
Citera
2021-06-14, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fleudhesten

Jag vet hur det ligger till. Så kan jag säga, men det tycker jag inte är något som bör göras till allmängods för en massa muppar på flashback.
Citera
2021-06-14, 19:41
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mirandamirage
Vad som blir tydligt på filmen är bl.a. att Stefan är utåtriktad och uppskattar att vara i fokus. Dessvärre saknar han sociala skills och färdigheter för vad som är passande i sammanhanget. Omogen och socialt osäker menar jag. Han går för långt och blir socialt asjobbig.

Om den sociala osäkerheten/gränslösheten exp.är medfödd kopplat till rigiditet, då har han behövt hjälp under uppväxten med vuxna som markerar detta för honom i olika specifika situationer. Här ser vi ett undvikande beteende av hans föräldrar. En slående mesighet och undanfallenhet, där han har utrymme att bete sig hur han vill utan undantag. De hummar, och pratar tyst om den jobbiga pappan till W. Han får tillåtelse att öppna sovande barnets ögon, utan att någon avbryter. Sedan ska han låtsasmosa barnet med foten. Allt får fortgå och man redigerar inte ens hans beteende på filmen, det betyder att de inte reagerar på att hans beteende är anmärkningsvärt och uppseendeväckande, avvikande och föga trivsamt.

Skulle tro att S fått utrymme att göra som han behagar under uppväxten, utan en särskiljande förälder och domare som bryter in och agerar. Hans gränslöshet ses i många aspekter av hans liv, som bara fortgår. Blir påkommen och konfronterad med åratal av otrohet. Istället för att satsa på sitt äktenskap fortsätter han istället otroheten. När älskarinnan uttrycker hot om avslöjande för H, då dödar han henne.

Om frugan är sjuk kan han fundera över och tänka sig att avsluta hennes liv. Detta hände inte över en natt. Präglas och slipas gör man under uppväxten.

Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Det är intressant att se hur individen Stefan betett sig historiskt eftersom han blev en mördare.

I filmen från släktträffen ser man ett besynnerligt beteende och som du skriver har det säkert märkts under uppväxten. Hans familj är så vana att de endast protesterar lamt åt hans galenheter.

Jag mådde riktigt dåligt av att se hur Stefan betedde sig och förstår inte hur en förälder kan hissa upp sin 3 veckors baby upp i luften för att barnet ska öppna ögonen, ruska barnet i luften efter blöjbyte och samtidigt göra konstiga ljud med fula grimaser med ansiktet vänt mot dottern.

Det mest obehagliga var att se när han låtsades stampa på sin sovande dotters mage samtidigt som han frustade ”Uh, Uh, Uh” och filmaren lamt säger ”Steffe, Steffe, Steffe”. Jag associerar inte helt osökt till de sko-liknande avtrycken på Len*s kläder.

Stefans tankar om att döda verkar ha hängt med under många år. Han erkände halvt i rätten att han hade googlat på hur man kan döda spädbarn utan spår när dottern skrek så mycket och att det diskuterats familjedöd när Hann* mådde dåligt. I förhör bekände han att det kan ha förekommit dödshot mot Lena. På hans GC-sida är det tankar om blodig hämnd, blodsmak i munnen, granar som anfaller, riggade djurkranium, bild på döda fåglar, närbild på en mus med inälvorna utanför kroppen o s v. Listan med SD:s associationer till död är nog väldigt lång och det tråden fått veta är nog bara en bråkdel.

Ja den filmen var svårsmält. Hans överdrivna uppmärksamhetssökande beteende och det där låtsasstampandet på babyns mage var ju bara för mycket. Har under alla mina år aldrig sett någon bete sig på detta sätt. Där är något allvarligt fel på honom, och handlar inte bara omognad (för den fanns kvar hos Yoda/Captain America) Och med vetskapen om hans beredvillighet att mörda sitt kolikskrikiga barn, och sedermera hela familjen…då blir det ännu obehagligare. Problemet är nog att hans familj är avtrubbade. Hans beteende skiljer sig inte mycket från de mer nutida videosnutttar vi sett av bonom och även sånt som strösselförhöret. Vad såg Lena hos denna jättebebis?

Jag är lättad att han är borta. Lenas barn slipper möta denna flinande, ”konstigaste människan” igen. Hans egna barn är även de offer kan nu få gå vidare och jag önskar dom lycka till.
Senast redigerad av T34Panzer 2021-06-14 kl. 19:47.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in