2021-06-13, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Ja, alla utom polisen i Örebro, som såg Stefan Davidsson som en fri man. Ingen anledning att bevaka.

Tyckte domstolen och polisen, ja. Sen gick det som det gick. Hade det velat sig riktigt illa så kunde det ha slutat ännu värre än det gjorde...
Citera
2021-06-13, 20:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Tyckte domstolen och polisen, ja. Sen gick det som det gick. Hade det velat sig riktigt illa så kunde det ha slutat ännu värre än det gjorde...
Ja, man får vara glad gör det lilla
Citera
2021-06-13, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Är HD medveten om sin förmåga att i sin egen moral påverka folk att mörda för cacher som inte ägaren ville skulle bli loggade utav henne på grund utav att hon inte varit närvarande på gömmans plats och därför ej skrivit under med en penna på själva lilla minimala logglistan !?

Det är ju enda sättet för gömmans ägare att kunna se att personen varit där, och inte att förglömma så ÄR geocaching till för att vara ute i natur eller stad för att uppleva just stället som gömman befinner sig på ....

Att sitta hemma på rummet och logga cacher är alltså helt fel .
Geocaching är ingen statistikjakt på det sättet utan närvaron där mitt i naturen eller mitt i stan whatever , är DET som gör det befogat att överhuvudtaget få logga -ungefär som att jag kan sätta dit en liten Örebroflagga uppe på Killimanjarotoppen ENDAST om jag själv hivat mig upp dit !

Annars är det ju lika bra att strunta i att ha logglistor i gömmorna .
Blir faktiskt trött på dem som är så pass lata så att de inte orkar vara och bete sig som en geocachare skall göra ....

Själv har jag loggat 75 cacher i mina dar men är glad över varje gömmas ställe , att jag befunnit mig där och granskat en vacker eller spännande omgivning !
Det är vad geocaching är för mig .
Att få uppleva nya ställen och att få chans till att upptäcka en cachägares vilja att visa ett coolt ställe .
Att bry sig om vem eller vilka andra som tagit si eller så många cacher är väl rätt så trist i jämförelse med att uppleva gömmans ställe !?
Så tycker jag .
Gillar skattletning och naturen , grottor och andra roliga ställen med jätteträd eller lummiga lundar osv.
Om sen Kalle Karlsson ligger före mig med 76 hitta gömmor spelar väl för farao ingen som helst roll.

Den tävlingsmanin måste ha uppstått någonstans på vägen ...?

Tycker du alltså att LW borde ha struntat i HD och tänkt att det inte spelar någon roll att hon loggade cacher fast hon inte varit på plats -eller hur menar du? (Bara undrar).
Citera
2021-06-13, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Skärp dig din fjant.
Vad fan tror du att du är som mal om din triangulering och flies?
Vilket du kan rapa vidare om, men kasta inte sten i glashus.

Jag är helt on topic och har skrivit funderingar om vad som kan ligga bakom SOAs partitagande för SD och att de kanske inte hade barnen då de var små.

▪️HD har fått baxas hem fr London då hon fått nåt psykbryt där på resa med sin mor och syster - som då LW nämnt.

▪️Syster och mor påstår hon tillhör hennes sjukdomsbild - enligt HD själv vill säga.

▪️Samt ett vittne som är chef till hennes mor som säger att hon protesterat mot gammelmormor också som barnvakt.

Varav det tvärtom sägs att SDs föräldrar passar dem enligt hans ena bror.
Däremot har BA och SOA barnen frekvent nu och det är en väldig service kring HD.
Så då är det kanske möjligt att de håller med HD i hennes åsikter om SD.

Nu är det ju inte bara jag som tycker att du är tjatig med dina tantrums.

Håll dig till ämnet för tråden.

Du fokuserar på en person i fup, men svarar inte när andra ber dig utveckla hur du tänker. Du bara upprepar som ett mantra vad du redan skrivit tusen gånger.

Den enda som kanske vet mer än vad hen har sagt till utredarna och rätten om mordet på LW kölhalar du på ett väldigt enögt och onyanserat sätt.

Allt och alla verkar vara antingen svart eller vitt för dig, finns inga gråskalor eller nyanser.
Antingen är man ond och dålig eller så är man god och bra.
Så uppfattar jag din inställning till det mesta i tråden.

Sen när man ber dig styrka eller förklara så lägger du upp utdrag ur konversationer ur fuppen som ”bevis” på att just din åsikt är sanningen.
Tolkar någon det annorlunda så blir du arg och går till personangrepp istället för att utveckla hur du menar....
Citera
2021-06-13, 21:15
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Tycker du alltså att LW borde ha struntat i HD och tänkt att det inte spelar någon roll att hon loggade cacher fast hon inte varit på plats -eller hur menar du? (Bara undrar).

Nej jag tycker tvärs om -att HD skulle ha loggat enbart dem hon själv, i egen hög person stått bredvid , resten är bluff !

Så jag förstår LW helt och fullt .
Eftersom jag själv har gömmor så anser jag det vara det rätta ; är man på plats och fyller i sitt namn så är det okej , annars inte ....

Något måste man åstadkomma för att få logga anser jag = att helt enkelt ta sig dit , för det är det som är vitsen med gömmorna .
Finns t.o.m handikappscacher för de med rullstol eller typ kryckor , så hur skulle det se ut ifall de loggade en 5:a där man klättrar i träd när deras andra cacher de loggat är en 1:a ....?

Nån ordning på torpet bör det ju vara , om man säger så .....
Senast redigerad av landbandy 2021-06-13 kl. 21:19.
Citera
2021-06-13, 21:18
Medlem
Citat:
Är HD medveten om sin förmåga att i sin egen moral påverka folk att mörda för cacher som inte ägaren ville skulle bli loggade utav henne på grund utav att hon inte varit närvarande på gömmans plats och därför ej skrivit under med en penna på själva lilla minimala logglistan !?

Det är ju enda sättet för gömmans ägare att kunna se att personen varit där, och inte att förglömma så ÄR geocaching till för att vara ute i natur eller stad för att uppleva just stället som gömman befinner sig på ....

Att sitta hemma på rummet och logga cacher är alltså helt fel .
Geocaching är ingen statistikjakt på det sättet utan närvaron där mitt i naturen eller mitt i stan whatever , är DET som gör det befogat att överhuvudtaget få logga -ungefär som att jag kan sätta dit en liten Örebroflagga uppe på Killimanjarotoppen ENDAST om jag själv hivat mig upp dit !

Annars är det ju lika bra att strunta i att ha logglistor i gömmorna .
Blir faktiskt trött på dem som är så pass lata så att de inte orkar vara och bete sig som en geocachare skall göra ....

Själv har jag loggat 75 cacher i mina dar men är glad över varje gömmas ställe , att jag befunnit mig där och granskat en vacker eller spännande omgivning !
Det är vad geocaching är för mig .
Att få uppleva nya ställen och att få chans till att upptäcka en cachägares vilja att visa ett coolt ställe .
Att bry sig om vem eller vilka andra som tagit si eller så många cacher är väl rätt så trist i jämförelse med att uppleva gömmans ställe !?
Så tycker jag .
Gillar skattletning och naturen , grottor och andra roliga ställen med jätteträd eller lummiga lundar osv.
Om sen Kalle Karlsson ligger före mig med 76 hitta gömmor spelar väl för farao ingen som helst roll.

Den tävlingsmanin måste ha uppstått någonstans på vägen ...?

Eh...eh. Inte säker på att jag förstår vad du menar här. Men tänker att det nog bara fanns ett knucklehead som kunde mörda av en sån anledning och nej, tror inte att HD är som en ond gudinna som svingar ett dödsbringande trollspö över såna personer som försöker hindra henne att fuska i gc. Iaf får väl ni geocachare hoppas på det.
Citera
2021-06-13, 21:18
Medlem
Citat:
Nej jag tycker tvärs om -att HD skulle ha loggat enbart dem hon själv, i egen hög person stått bredvid , resten är bluff !

Eftersom jag själv har gömmor så anser jag det vara det rätta ; är man på plats och fyller i sitt namn så är det okej , annars inte ....

Något måste man åstadkomma för att då logga anser jag = att helt enkelt ta sig dit , för det är det som är vitsen med gömmorna .
Finns t.o.m handikappscacher för de med rullstol eller typ kryckor , så hur skulle det se ut ifall de loggade en 5:a där man klättrar i träd när deras andra cacher de loggat IRL är 1or ....?

Haha ja det skulle ju bli lite knas kanske.
Tack för förtydligandet.
Citera
2021-06-13, 21:27
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Haha ja det skulle ju bli lite knas kanske.
Tack för förtydligandet.

Vet att jag funderade när den långa förklaringen skrevs i loggarna ifrån HD ; att hon gjort ett EGET konto men lät alla loggade cacher som de gjort som Team Davidssons tänkte hon behålla . Visst okej , det var väl ingen fara , för att börja om ifrån scratch skulle antagligen vara värdelöst !?!?

Men sen förstår jag inte vad som hände ?
Fortsatte hon att skriva in sig på de loggar SD gjorde efter att hon skaffat eget konto ? Då blir man ju arg ju ...
Så vette tusan när det blev kaputt alltihop enligt LW ?
Hade varit bra att få haft en träff om det här så vi geocachare hade kunnat fått rösta för och emot !

Trist när Någon på eget bevåg tar sig för saker som kanske inte är helt korrekta !?

Men sen hade det ju varit bra om LW skitit i fuskloggargänget och levt vidare med andra människor istället kan man ju tycka nu efteråt när man ser hur illa allting blev !
Senast redigerad av landbandy 2021-06-13 kl. 21:45.
Citera
2021-06-13, 21:32
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Ja, alla utom polisen i Örebro, som såg Stefan Davidsson som en fri man. Ingen anledning att bevaka.

Undrar om det är för att polisen är underbemannad här i stan eller ?
För en person som är ansedd mer eller mindre som förövare till ett mord , är det ju konstigt att de inte har koll på ?

Spelar väl ingen roll om ifall att en person anses oskyldig fram tills Dom gäller , om den kan vara orsak till att möjligen utfört ett mord
En sådan person kan väl inte lova polisen att den i te gör något annat dumt innan Domen ?? Hmm ?
Senast redigerad av landbandy 2021-06-13 kl. 21:51.
Citera
2021-06-13, 21:49
Medlem
Citat:

Något måste man åstadkomma för att få logga anser jag = att helt enkelt ta sig dit , för det är det som är vitsen med gömmorna .
Finns t.o.m handikappscacher för de med rullstol eller typ kryckor , så hur skulle det se ut ifall de loggade en 5:a där man klättrar i träd när deras andra cacher de loggat är en 1:a ....?

Ja, särskilt om det är så att loggade cacher utgör ett kvalifikationskrav för att delta i vissa tävlingar är de viktigt att de uppställda reglerna följs. Det är snarast en förutsättning.

Korruption borde/skall inte vara accepterad.
Citera
2021-06-13, 21:59
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Ja, särskilt om det är så att loggade cacher utgör ett kvalifikationskrav för att delta i vissa tävlingar är de viktigt att de uppställda reglerna följs. Det är snarast en förutsättning.

Korruption borde/skall inte vara accepterad.

Precis , det är ju det som är glädjen /sporren till att leta sig fram, och omkring, i skog och mark .

Det är nästan så att det här med tävlandet gör så att gömmorna ” ”glöms bort ” utav fuskisarna trots att det är just cachgömmorna som är orsaken till att det går att tävla .

Men som sagt ; Rätt skall vara rätt !
Senast redigerad av landbandy 2021-06-13 kl. 22:23.
Citera
2021-06-13, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Jag vill återigen tacka den nya skribent som under natten delade med sig av fakta som bekräftade att det inte stod rätt till i SD:s huvud redan -04.

Eftersom skribenten är ny i tråden går det inte att skicka pm, men det fungerar bra att maila information/fakta utanför detta forum. Det kan vara bra att använda andra kanaler om man har en länk till något man inte vill visa helt öppet i tråden.

Flera skribenter använder protonmail.com som säker anonym mail. Det är vanligt att man döper sin mail till det nick som används i tråden.

Jag frågade för några dagar sen om det kommit fram i tråden HUR mördaren tog sig av daga, men har inte sett något svar på den frågan - varken i tråden eller i pm. Har jag missat något?

Det inlägget har jag missat, kan du eller någon länka?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in