2021-06-14, 15:41
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Tänkte också på att HD inte sa till honom. Sa hon något alls i filmen?

Jo, hon förtydligade vad svärmodern sa till SD om babyns utseende.
Det var lite underligt uttryckt; tyckte hon sa att hon fått SDs "hjärna", men menade hon pannan?

Kanske var det inte illa menat mot HD, men det skulle kunna uppfattas som en pik.
Eller så hörde jag fel.
Citera
2021-06-14, 15:42
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Möjligen när SD slet med sig henne in i köket?

Men det var syrran.
Citera
2021-06-14, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Man kan ju fundera på hur mycket som är arvsanlag och hur mycket som är inärt beteende.

På vissa sätt verkar han ju ha lärt sig något. Han kan ju åtminstone på ytan samverka med andra. Ibland verkar det skära sig, t ex på SDs gamla jobb. På nya jobbet funkade det bättre.

Vissa grannar verkar uppskatta honom, andra mindre. Och han har ju en hel del kompisar från dykningstiden. Så vissa socials koder klarar han av, och har lärt sig, medan andra funkar sämre.

Hans pajasaktiga beteende, har säkert kamouflerat en hel del av hans tillkortakommanden, och tramset är väl just ett sådant sätt som gör att han slipper ta ansvar.

Så när hans mamma säger till honom att han ska sluta leka med babyns ögon (eller vad det var), så lyssnar han inte in henne, utan tramsar att barn visst ska lekas med.

Visst, man vet ju själv att man instinktivt känner själv av sitt barn oftast, och kanske inte är så lyhörd för vad ens föräldrar säger alltid. Här uppfattar jag det som att SD vill visa föräldrarna hur han gör gör att väcka henne, vilket ju känns väldigt udda.

Jag tror inte heller att SD är så lyhörd och är beredd på att lyssna på andra. Man ser ju i filmen hur föräldrarna hela tiden får försöka dämpa honom, men inget stoppar honom att fortsätta larva sig.

Trots det lite negativa som framkommit i tråden om föräldrarnas ovilja att träffa sina vuxna barn, så gav de mig ett rätt så gott intryck i filmen. Värre med den speedade SD som fladdrade runt i bild med sina pajaskonster och "Titta på mej, titta på mej. Hallå!"
Citera
2021-06-14, 15:44
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Men varför skulle SD få behålla alla loggar från teamet? Men inte HD?

Det är ju det jag menar ,att hon fick behålla loggarna ifrån då de var ett Team ,men det verkar som att hon sen efter att ha lämnat Team:et ;då fortsatte att logga de loggar som SD loggat ,och DÄR är det fel!! Verkligen FEL!
Citera
2021-06-14, 15:44
Medlem
Citat:
Jo, hon förtydligade vad svärmodern sa till SD om babyns utseende.
Det var lite underligt uttryckt; tyckte hon sa att hon fått SDs "hjärna", men menade hon pannan?

Kanske var det inte illa menat mot HD, men det skulle kunna uppfattas som en pik.
Eller så hörde jag fel.

Tror det gällde formen snarare än innehållet.
Citera
2021-06-14, 15:45
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Men HD var ju med i team Davidsson som signerat loggarna.

Dessutom så hjälpte väl LWs kavaljer, som hon var i Sälen med, henne att logga någon cach som hon inte kunde ta sig till själv p.g a. benskadan?

Tror mycket väl att hon satt nära intill typ 25 meter och DÅ är det helt okej om man är på plats tycker jag ...
Citera
2021-06-14, 15:47
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Ja det är lätt att vara efterklok och se en massa saker som kunde gjorts annorlunda.
🤷🏻‍♀️

Men kanske hade det inte hindrat mordet.

LW försökte ju gå vidare med nya men då stalkade han henne och fotade genom fönstret.

Hade LW slutat med geocachingen helt så kanske mordet ändå skett ändå.

* fuskloggarna var väl cacher han tagit när de fortfarande var team D.
Inte såna han tagit efteråt.

Ja det är där jag inte vet ? Som ,sagt ,det hade varit bra om ifall LW hade samlat ihop oss geocachare för ett snack omkring fuskloggarna så hade vi kunnat talt ut om det hela !
Citera
2021-06-14, 15:48
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
SD gjorde sitt bästa för att underblåsa hatet mellan HD och LW. På så sätt tillfredsställde han sitt ego, skulle jag tro.

Jäkligt illa gjort !
Fy för SD ,tur han inte finns mer ...så känner jag faktiskt...
Senast redigerad av landbandy 2021-06-14 kl. 15:56.
Citera
2021-06-14, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Ja det är där jag inte vet ? Som ,sagt ,det hade varit bra om ifall LW hade samlat ihop oss geocachare för ett snack omkring fuskloggarna så hade vi kunnat talt ut om det hela !

Ja visst. Hon försökte väl kontakta sina närmaste geocachingvänner. Men tyvärr verkar det ju som att hennes team vänt henne ryggen, uteslöt och ghostade henne.
Vad vi vet.
Citera
2021-06-14, 15:49
Medlem
Citat:
Men det var syrran.

OK, inte lätt att veta. Pappan reagerar - vad vill han nu? Tänkte på HDs kommentar till JS - vad har han nu gjort?

Ständigt denna brist på tillit/osäkerhet.
Citera
2021-06-14, 15:54
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kusinvitamin65
[/spoiler]

Det är heeeelt sjukt. Jag blir spyfärdig och skrämd! Shaken baby syndrom ligger inte långt bort.

SD har mördat LW; det finns en HR-dom på det.
Har du tittat på filmen ovan?
Det skulle vara intressant om din solosång om HD (refrängen är rätt tjatig) skulle kunna växla över till att handla om mördaren. Exempelvis vad säger pseudopsykologer om beteendet i filmen?

Jag har en aning om svaret.
Jag har sett den och kommenterar inte via ditt
ordval, där du har samma gnäll likt en töntig copycat.

Speciellt med tanke på hur mycket kritik du skrivit om HD och inte ska bry dig ett dugg om vad jag väljer att skriva om.
Ska strax lägga in om HD och skilsmässan utifrån LW.

Däremot anser jag SD som totalt skev, helt omogen och borde inte ens få ta i små barn.
Om du nu inbillade dig nåt annat.
Citera
2021-06-14, 15:58
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Ja visst. Hon försökte väl kontakta sina närmaste geocachingvänner. Men tyvärr verkar det ju som att hennes team vänt henne ryggen, uteslöt och ghostade henne.
Vad vi vet.

Ja det var liksom som två gäng faktiskt .
De som ingick i Premium som visste allt på en gång och tävlade sins emellan på fullaste allvar.
Och sen vi som var som "Korpenfotbollen" ungefär ; vi som inte visste mer än var gömmorna fanns ,hehe
men som älskar att ströva i naturen eller gå på slottsvandring eller stads-tur ...
Senast redigerad av landbandy 2021-06-14 kl. 16:08.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in