2021-06-13, 22:07
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Eh...eh. Inte säker på att jag förstår vad du menar här. Men tänker att det nog bara fanns ett knucklehead som kunde mörda av en sån anledning och nej, tror inte att HD är som en ond gudinna som svingar ett dödsbringande trollspö över såna personer som försöker hindra henne att fuska i gc. Iaf får väl ni geocachare hoppas på det.

Du har nog rätt i det . Hon kan inte haft det lätt i alla lägen , antar att det behövts en hel del tålamod från henne .

Vi vet ju egentligen inte helt och fullt var gränsen gick mellan HD och LW :s hat mot varandra ?

Tycker inte deras kamp om SD ,var värt det i vilket fall ...
Senast redigerad av landbandy 2021-06-13 kl. 22:27.
Citera
2021-06-13, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Jag vill återigen tacka den nya skribent som under natten delade med sig av fakta som bekräftade att det inte stod rätt till i SD:s huvud redan -04.

Eftersom skribenten är ny i tråden går det inte att skicka pm, men det fungerar bra att maila information/fakta utanför detta forum. Det kan vara bra att använda andra kanaler om man har en länk till något man inte vill visa helt öppet i tråden.

Flera skribenter använder protonmail.com som säker anonym mail. Det är vanligt att man döper sin mail till det nick som används i tråden.

Jag frågade för några dagar sen om det kommit fram i tråden HUR mördaren tog sig av daga, men har inte sett något svar på den frågan - varken i tråden eller i pm. Har jag missat något?
Alla inlägg skribenten gjort är borttagna nu, verkar det som.
Jag är glad att jag hann se
Citera
2021-06-13, 22:29
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meze
Det inlägget har jag missat, kan du eller någon länka?

Det är raderat. Plus massor med uppföljande inlägg av olika skribenter.
Antagligen off topic.
Citera
2021-06-13, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Jag vill återigen tacka den nya skribent som under natten delade med sig av fakta som bekräftade att det inte stod rätt till i SD:s huvud redan -04.

Eftersom skribenten är ny i tråden går det inte att skicka pm, men det fungerar bra att maila information/fakta utanför detta forum. Det kan vara bra att använda andra kanaler om man har en länk till något man inte vill visa helt öppet i tråden.

Flera skribenter använder protonmail.com som säker anonym mail. Det är vanligt att man döper sin mail till det nick som används i tråden.

Jag frågade för några dagar sen om det kommit fram i tråden HUR mördaren tog sig av daga, men har inte sett något svar på den frågan - varken i tråden eller i pm. Har jag missat något?

Citat:
Det inlägget har jag missat, kan du eller någon länka?

Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam

Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Det är raderat. Plus massor med uppföljande inlägg av olika skribenter.
Antagligen off topic.

Är verkligen nyfiken och försöker läsa allt.

Någon som vill vara snäll och tala om iallafall lite?
Citera
2021-06-13, 22:39
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Nej jag tycker tvärs om -att HD skulle ha loggat enbart dem hon själv, i egen hög person stått bredvid , resten är bluff !

Så jag förstår LW helt och fullt .
Eftersom jag själv har gömmor så anser jag det vara det rätta ; är man på plats och fyller i sitt namn så är det okej , annars inte ....

Något måste man åstadkomma för att få logga anser jag = att helt enkelt ta sig dit , för det är det som är vitsen med gömmorna .
Finns t.o.m handikappscacher för de med rullstol eller typ kryckor , så hur skulle det se ut ifall de loggade en 5:a där man klättrar i träd när deras andra cacher de loggat är en 1:a ....?

Nån ordning på torpet bör det ju vara , om man säger så .....
Det mest korkade låg väl i hennes intro då hon loggar om LWs cacher efter hennes död, med full vetskap om att LW som CO inte tyckte det var ok..

"Jag hoppas att ni som CO tycker att det är ok så att dagboken får fortsätta leva vidare med mig."

Eller att hon säger till JG att han kan ta ett fuskfoto då han vill ha koordinater till LWs cacher.

Eller att hon frågar SD om hon ska skriva in honom i LWs wig den 8 maj, cyklar iväg och skriver en dubbelbottnad hälsning i loggen.
Citera
2021-06-13, 22:41
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Är verkligen nyfiken och försöker läsa allt.

Någon som vill vara snäll och tala om iallafall lite?

Pja, det var en liten film i hemmamiljö kan man säga. Släkt-träff runt en nykomling. Och diverse ”hyss” av en som gärna ville ha huvudrollen, men fick se sej passerad av ett nytt litet stjärnskott.
Citera
2021-06-13, 23:02
Medlem
Citat:
Du har nog rätt i det . Hon kan inte haft det lätt i alla lägen , antar att det behövts en hel del tålamod från henne .

Vi vet ju egentligen inte helt och fullt var gränsen gick mellan HD och LW :s hat mot varandra ?

Tycker inte deras kamp om SD ,var värt det i vilket fall ...

SD gjorde sitt bästa för att underblåsa hatet mellan HD och LW. På så sätt tillfredsställde han sitt ego, skulle jag tro.
Citera
2021-06-13, 23:07
Medlem
Citat:
Vet att jag funderade när den långa förklaringen skrevs i loggarna ifrån HD ; att hon gjort ett EGET konto men lät alla loggade cacher som de gjort som Team Davidssons tänkte hon behålla . Visst okej , det var väl ingen fara , för att börja om ifrån scratch skulle antagligen vara värdelöst !?!?

Men sen förstår jag inte vad som hände ?
Fortsatte hon att skriva in sig på de loggar SD gjorde efter att hon skaffat eget konto ? Då blir man ju arg ju ...
Så vette tusan när det blev kaputt alltihop enligt LW ?
Hade varit bra att få haft en träff om det här så vi geocachare hade kunnat fått rösta för och emot !

Trist när Någon på eget bevåg tar sig för saker som kanske inte är helt korrekta !?

Men sen hade det ju varit bra om LW skitit i fuskloggargänget och levt vidare med andra människor istället kan man ju tycka nu efteråt när man ser hur illa allting blev !

Ja det är lätt att vara efterklok och se en massa saker som kunde gjorts annorlunda.
🤷🏻‍♀️

Men kanske hade det inte hindrat mordet.

LW försökte ju gå vidare med nya men då stalkade han henne och fotade genom fönstret.

Hade LW slutat med geocachingen helt så kanske mordet ändå skett ändå.

* fuskloggarna var väl cacher han tagit när de fortfarande var team D.
Inte såna han tagit efteråt.
Citera
2021-06-13, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam

Mycket tråkigt att skribenten försvann.
Jag hann också se. Familjefilmen.
Kanske hade något annat dykt upp som ytterligare hade klargjort saker och rätat ut ett och annat frågetecken i den här hemska historien.? Framförallt gällande gåtan SD. Trots att filmen ändå visade en hel del och de flesta av oss som hann se fick våra funderingar bekräftade.
Citera
2021-06-14, 00:05
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Nej jag tycker tvärs om -att HD skulle ha loggat enbart dem hon själv, i egen hög person stått bredvid , resten är bluff !

Så jag förstår LW helt och fullt .
Eftersom jag själv har gömmor så anser jag det vara det rätta ; är man på plats och fyller i sitt namn så är det okej , annars inte ....

Något måste man åstadkomma för att få logga anser jag = att helt enkelt ta sig dit , för det är det som är vitsen med gömmorna .
Finns t.o.m handikappscacher för de med rullstol eller typ kryckor , så hur skulle det se ut ifall de loggade en 5:a där man klättrar i träd när deras andra cacher de loggat är en 1:a ....?

Nån ordning på torpet bör det ju vara , om man säger så .....

Men HD var ju med i team Davidsson som signerat loggarna.

Dessutom så hjälpte väl LWs kavaljer, som hon var i Sälen med, henne att logga någon cach som hon inte kunde ta sig till själv p.g a. benskadan?
Citera
2021-06-14, 00:15
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Vet att jag funderade när den långa förklaringen skrevs i loggarna ifrån HD ; att hon gjort ett EGET konto men lät alla loggade cacher som de gjort som Team Davidssons tänkte hon behålla . Visst okej , det var väl ingen fara , för att börja om ifrån scratch skulle antagligen vara värdelöst !?!?

Men sen förstår jag inte vad som hände ?
Fortsatte hon att skriva in sig på de loggar SD gjorde efter att hon skaffat eget konto ? Då blir man ju arg ju ...
Så vette tusan när det blev kaputt alltihop enligt LW ?
Hade varit bra att få haft en träff om det här så vi geocachare hade kunnat fått rösta för och emot !

Trist när Någon på eget bevåg tar sig för saker som kanske inte är helt korrekta !?

Men sen hade det ju varit bra om LW skitit i fuskloggargänget och levt vidare med andra människor istället kan man ju tycka nu efteråt när man ser hur illa allting blev !

Men varför skulle SD få behålla alla loggar från teamet? Men inte HD?
Citera
2021-06-14, 00:26
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Ja, särskilt om det är så att loggade cacher utgör ett kvalifikationskrav för att delta i vissa tävlingar är de viktigt att de uppställda reglerna följs. Det är snarast en förutsättning.

Korruption borde/skall inte vara accepterad.

Om det är så viktigt så är det ju konstigt att det bara var LW och hennes vän cajjo som hade problem med att HD behöll teamets cacher.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in