2021-06-14, 00:23
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Han var kliniskt död och hade dött om han inte hade fått bra och snabb vård.

Han lever dock. #Kämpa
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av zapohd
LQTS upptäcker man ju med ett vanligt EKG och det borde de har sett i undersökningar i både Inter och Tottenham.

Jag tror mer på att han har haft en hjärtmuskelinflammation vid något tillfälle.

Det finns exempel på elitidrottare som har drabbats av hjärtstopp under sin utövning och orsaken till det är ärrvävnad på hjärtat efter en gammal inflammation.

https://sverigesradio.se/artikel/7094357

Kanske orsakad av vaccinet?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frsgrd
Nu menas ju dock död som i just.. död. Gone. Om ingen gör något så kommer du fortsätta vara just död. Ingen värre typ av död, utan exakt lika mkt död. Inte medvetslös. Utan d.ö.d. Men nuförtiden, säkert senaste 50åren (här får någon gärna slänga in korrekt årtal, men länge iaf) så brukar man faktiskt återuppliva de som är döda.

Du kan själv vara delaktig i din vård och om du inte vill återupplivas, för att du exempelvis inte tror på de (vilket är rätt coolt ändå att kunna förneka år 2021?), så kan du försöka begära att du inte vill ÅTERUPPLIVAS. Tala med din läkare. Tyvärr är det alltid läkaren som bestämmer ang återupplivningsförsök men jag tror diskussionen ändå skulle vara nyttig för dig.

Man är död när hjärnaktiviteten upphör. Jag kan köpa att man kan befinna sig mellan liv och död när man fått hjärtstopp, död är man inte.
Citera
2021-06-14, 00:24
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karppa
Vad skulle klubbarna tjäna på det? Får de betalt av vaccintillverkarna för att mörka/ljuga? Konstigt att ingen "deepthroat" kommit fram med det i såfall.

Det kan bli stora problem om de ger vaccinet negativ reklam. Och det tror jag inte klubben vill och vill ha på sitt samvete.
Citera
2021-06-14, 00:25
Medlem
dialektikers avatar
Såg händelsen nu genom en facebook-vän, men hittar inte någon bra film på förloppet.
Någon som har länk till en bra video på det?
Citera
2021-06-14, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ttwazzup
Foliehattarna har nog aldrig spelat lagidrott och noll insikt på vad som är prioriterat i t.ex ett fotbollslag. Dessutom i en stor turnering som EM.
Hade det inte varit vaccinet så hade det vart nått annat, knäppgökar finns överallt.
Ja knäppgökar och foliefåntrattar finns överallt men jag har nog aldrig upplevt att de varit så förhållandevis många och löpt amok på det sätt som gjorts nu i pandemins spår. Kanske är det rädsla och osäkerhet inför framtiden som gör att allt fler tappar förståndet. Det bådar oavsett inte gott för framtiden och mänsklighetens fortsatta utveckling.
Citera
2021-06-14, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Han lever dock. #Kämpa

Hoppas han klarar sig med hälsan i behåll.
Citera
2021-06-14, 00:34
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ClasZtefanYngwezon
Man är död när hjärnaktiviteten upphör. Jag kan köpa att man kan befinna sig mellan liv och död när man fått hjärtstopp, död är man inte.

Hjärnan är som en dator. Menar du att datoranvändaren (själen) är död
så fort hans/hennes dator befinns vara inaktiv?

På fullaste allvar?
Senast redigerad av Död o återfödd 2021-06-14 kl. 00:41.
Citera
2021-06-14, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LBeria
Var är moderator, när en sådan behövs som bäst? Tråden har ju landat i ett trist vaccinationstjafs. Det finns ju massor av annat att diskutera som är relevant. Jag väljer avbrottet och uppskjutande av matchen:

Var det rätt av UEFA att lämna över beslutet till spelarna (de danska) om huruvida de skulle fortsätta samma kväll eller nästa dag? I ett förvirrat och chockat tillstånd var det nog inte så genomtänkt att spela vidare. Hur är tävlingsbestämmelserna? Vilka i UEFA fattar beslutet och fanns det någon motivering? Vad krävs det förresten för att överhuvudtaget avbryta en tävlingsmatch? Hårddrar man reglerna ska väl domaren egentligen sätta igång spelet när den skadade eller sjuka spelaren burits ut. Är det tillåtet enligt regelboken att fatta det självklara mänskliga beslutet att avbryta?

Osv?
Rent moraliskt kan jag väl tycka att det är rätt att man frågar spelarna. Vad jag förstått så var detta också något som Eriksen ville då han blev kontaktbar. Hur reglerna är överlåter jag till någon som kan detta bättre.
Citat:
The squad was able to speak to the midfielder once he recovered slightly in hospital, and it was Eriksen who encouraged them to resume the match.
https://www.thescottishsun.co.uk/sport/football/7242626/christian-eriksen-news-live-cardiac-arrest-doctor/
Senast redigerad av pf10 2021-06-14 kl. 00:39.
Citera
2021-06-14, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zapohd
Mest troligen skulle Eriksen begå kontraktsbrott om han vaccinerade sig utan att konsultera Inter och dess medicinska stab.

Det har jag mycket svårt att tro på. Ganska säker på att det skulle vara ett brott att förbjuda någon enligt kontrakt att vaccinera sig.
Citera
2021-06-14, 00:39
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
Hjärnan är som en dator. Menar du att datoranvändaren (själen) är död
så fort hans/hennes dator befinns vara inaktiv?

På fullt allvar?
Det är en teologisk förklaring du framför, när neuralträdet som kallas cerebrum inte längre har elektriska impulser så anses man med rätta avslutad. Ens kärl kan leva vidare men det är ingen hemma, någonsin.

Nu verkar dock Eriksen vara vid liv och medvetande, så det är överflödigt att böla vidare om detta?
Citera
2021-06-14, 00:40
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Det kan bli stora problem om de ger vaccinet negativ reklam. Och det tror jag inte klubben vill och vill ha på sitt samvete.

Ja, speciellt med tanke på att händelsen hade en så otroligt stor massmedial spridning!

Jag kan offra min vänstra arm PÅ att man från officiellt håll ALDRIG kommer medge att Eriksen var vaxxad, ALDRIG!
Senast redigerad av Död o återfödd 2021-06-14 kl. 00:43.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in