2021-06-14, 00:16
Medlem
L-illuminatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Ingen aning. Hoppas de talar sanning och att det inte har med vaccinet att göra. Däremot blir jag förvånad att inte fler kan tänka i fler än än en dimension.

Lite OT

Bekräftat från flera av varandra obeoerende källor nu att varken Danmark eller Eriksen varit vaccinerade.
Citera
2021-06-14, 00:17
Medlem
nittonhundrafyras avatar
Citat:
Det är väl inte trams i vaccinationstider att diskutera? Jag har då aldrig sett något liknande i någon fotbollsmatch. Och som av en händelse sker det just nu.

Det har som av en händelse även hänt massvis med gånger innan pandemin också: https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_association_footballers_who_died_while_pla ying
Citera
2021-06-14, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av duden83
Hej, random person på internet.

Står på mig? Jag skriver så som jag har förstått det och fått det förklarat för mig på HLR kurs (hållen av ambulanspersonal)och som det står på sidan jag länkade till (bör vara rätt seriös sida..).
Så att det jag sagt är rätt kan jag vara rätt säker på.
Om det sedan är hela historien vet jag inte och det har jag aldrig påstått.
Jag är ingen läkare eller expert och har aldrig påstått det heller.
Men eftersom du inte ens själv verkar påstå att man få igång ett hjärta endast med kompressioner så förstår jag inte ens varför du gnäller..

Dessutom förklara du din ståndpunkt på ett väldigt drygt sätt. Har du asperger, är väldigt ung eller bara vanlig besserwisser?

Är det en ej defibrillerbar rytm så har man inget val än att göra som du säger HLR..... + adrenalin. å hoppas på att de går till en rytm som är defibrillerbar eller att de hoppar rätt igen.

(Men sen kan de vara en annan orsak till hjärtstopp och då gäller de att åtgärda det för medicinsk personal, men svårt utanför sjukhus)

Men mesta dels så äre oftast en allvarlig arytmi bakom hjärtstopp å då funkar oftast HLR + defibrillator ev. adrenalin /cordarone om man är i god tid.

Oavsett vad ska man alltid köra HLR vid medvetslöshet- värsta som händer är att Patienten kanske knuffar bort dig - bra vaken. woho. (Tar oftast för lång tid annars å diagnosticera - andning, puls m.m.)
Senast redigerad av rawjudge 2021-06-14 kl. 00:21.
Citera
2021-06-14, 00:19
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nittonhundrafyra
Så man måste mörka att en dansk fotbollsspelare fått vaccinet - men man måste inte mörka AstraZenecas biverkningar?

Hur motiverar man Eriksens familj, vänner, lagkamrater, Danmarks landslag och Inter att hålla tyst om att han vaccinerats?

Om vi vänder på frågan:

Vad i h-e skulle de vinna på att basunera ut sanningen?
Senast redigerad av Död o återfödd 2021-06-14 kl. 00:21.
Citera
Medlem
Citat:
Det är väl inte trams i vaccinationstider att diskutera? Jag har då aldrig sett något liknande i någon fotbollsmatch. Och som av en händelse sker det just nu.
Det är ovanligt, men det är knappast första gången en fotbollsspelare, eller annan idrottare för del delen, får hjärtstopp under en match/tävling. Händer tyvärr med jämna, relativt långa, mellanrum
Citera
Medlem
Karppas avatar
Citat:
Jag tror att om en stor officiell fotbollsklubb har möjlighet att mörka vaccinering så kommer de att göra så.

Detta givet det känsliga läget nu och agendan att att allt och alla ska vaccineras.

Vad skulle klubbarna tjäna på det? Får de betalt av vaccintillverkarna för att mörka/ljuga? Konstigt att ingen "deepthroat" kommit fram med det i såfall.
Citera
Medlem
L-illuminatos avatar
Citat:

Exakt ännu ett betyg på sneddriven fakta insamling. Datan blir extremt snäv om du bara ska underbygga den med anekdot baserad faktainsamling.
Jag känner till flera spelare som kollapsade pga av hjärtproblem
dödsfallen är de man minns tror inte jag såg någon av dessa live.

Det var efter dessa fall man bland annat implentera mer rigorösa hälsokontroller innefattande just hjärtat. Detta är allmän vetskap och inget du behöver spekulera i.
Citera
Medlem
Citat:

Så det är covidrelaterat bara för att du inte upplevt en sådan skada förut?
Låter lite som önsketänkande från din sida...
Citera
2021-06-14, 00:21
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
CE har inte dött, så vad är poängen?

Han var kliniskt död och hade dött om han inte hade fått bra och snabb vård.
Citera
Medlem
Var är moderator, när en sådan behövs som bäst? Tråden har ju landat i ett trist vaccinationstjafs. Det finns ju massor av annat att diskutera som är relevant. Jag väljer avbrottet och uppskjutande av matchen:

Var det rätt av UEFA att lämna över beslutet till spelarna (de danska) om huruvida de skulle fortsätta samma kväll eller nästa dag? I ett förvirrat och chockat tillstånd var det nog inte så genomtänkt att spela vidare. Hur är tävlingsbestämmelserna? Vilka i UEFA fattar beslutet och fanns det någon motivering? Vad krävs det förresten för att överhuvudtaget avbryta en tävlingsmatch? Hårddrar man reglerna ska väl domaren egentligen sätta igång spelet när den skadade eller sjuka spelaren burits ut. Är det tillåtet enligt regelboken att fatta det självklara mänskliga beslutet att avbryta?

Osv?
Citera
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Jag tror att om en stor officiell fotbollsklubb har möjlighet att mörka vaccinering så kommer de att göra så.

Detta givet det känsliga läget nu och agendan att att allt och alla ska vaccineras.

Men den stora fotbollsklubben har medialt gått ut med att flera spelare är vaccinerade. Tänkte du att de skulle mörka att en specifik spelare inte är vaccinerad?
Citera
Medlem
nittonhundrafyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
Om vi vänder på frågan:

Vad i h-e skulle de vinna på att komma ut med sanningen?

Otroligt märkligt resonemang. Så alla som vet att han vaccinerats håller tyst om det när det ljugs om att han inte vaccinerats för att de inte har något att vinna på att berätta det?

Edit: ...och plötsligt förstår jag alla konspirationsteoretiker. Så enkelt. Alla som inte har något att vinna på att berätta sanningen kommer alltid hålla tyst. Det är så man får miljontals människor att spela med utan undantag. Det behövs inga morötter eller piskor där inte.
Senast redigerad av nittonhundrafyra 2021-06-14 kl. 00:24.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in