2021-06-13, 12:45
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Och hur många fler inlägg ska vi ”stå ut” med om HD från ditt perspektiv som är väldigt aggressivt i förhållande till vad du faktiskt kommer fram till. Vilket är nada.
(..)
För det börjar liksom likna lite vägs ände här om det inte dyker upp nåt nytt och fräscht.
(..)
Vet inte hur vi ska hjälpa dig vidare här.
(..)
du står och trampar på samma ställe sen månader tillbaka med din ”kartläggning av hennes lögner”.
Scrolla mina inlägg och sluta lek pseudomoderator:
Du styr inte vad som jag skriver om HD, lika lite som nån annan.

När HD kommer på tal med sin offerroll - så upprepas att hon har full kapacitet att ljuga och agera, att hon inte är nån sorts marionett 2018.

... och du fyller knappast tråden med kvalitet i din nya kampanj.Vilket trams:
Citat:
Vi kan ju ställa dit en dator med lite tillbehör i Folketorp som får verka som basstation för mobiler och skruva ner trafiken till 2G så den går att dekryptera om du vill läsa deras SMS eller lyssna på samtal.
Men det bryter mot ja jag vet inte hur många lagar.

Ska vi knäcka HD:s eller SOA:s wifi-lösen?
Börja snickra på en ordlista med troliga lösenord så kan vi kasta ut hennes enheter från nätverket nån dag och fånga upp när de handskakar med nätverket igen och köra det mot listan sen. Kolla när hon besöker Geocaching.com eller 1177.se.
Bryta mot ännu fler lagar.
Citera
2021-06-13, 14:27
Medlem
landbandys avatar
Minns precis dagen då Palme dog och nu när dagen för domen på SD så var det någon slags liknande känsla - jag satt och väntade på domen ; några minuter över 11 kom den , sen ett slags vaccum -ingen visste var han var och Sen ; han är död .....

Lika läskig dag ....
Citera
2021-06-13, 14:30
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
Problemet för mig, och kanske för andra... vad sjutton har det med mordet på Lena att göra?

Åklagaren hävdade att Stefan ensam, eller tillsammans med annan, hade mördat Lena. Och Hovrätten slår fast att: "vid en samlad bedömning av all bevisning fram till att det är ställt utom rimligt tvivel att Stefan Davidsson ensam gjort sig skyldig till den åtalade gärningen". Det finns inget i fup eller vid rättegång som visar att HD varit delaktigt. Att HD ljugit och haft sex med sin nya kille gör henne inte till varken mördare eller anstiftare. Inte heller kan det ligga varken henne eller någon annan till last om svärföräldrarna hjälpte till med barnbarnen när de var små. Kanske har hon vetat, kanske inte. Det går inte att avgöra av det material som finns tillhands. Man kan personligen tycka vad man vill om HD och hennes agerande, men inget rättfärdigar det karaktärsmord som pågår mot HD och hennes far just nu i tråden.

Tack för att du tog fram den aspekten från domen att jämföra med det som åklgarna satte som rubricering för åtalet.

Det är ju en viktig punkt att tänka på.
Citera
2021-06-13, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Minns precis dagen då Palme dog och nu när dagen för domen på SD så var det någon slags liknande känsla - jag satt och väntade på domen ; några minuter över 11 kom den , sen ett slags vaccum -ingen visste var han var och Sen ; han är död .....

Lika läskig dag ....

Läskig dag, ja. För egen del var jag mest orolig för att han skulle skada exfru och barn, om domen blev fällande. Eller hämnas på åklagarna, särskilt ÅH.
Senast redigerad av zilvereko 2021-06-13 kl. 15:03.
Citera
2021-06-13, 15:03
Medlem
Skibladners avatar
Citat:

Lika läskig dag ....
Jag satt och väntade på HR-domen med TV-n på. När inslaget gick igång så lades fel banner upp nån sekund: ”47-åringen frias etc.” Gissa om jag fick hjärtat i halsgropen! Snabbt bytte man till rätt banner. Puh!

Domstolsskaft….eller var det domkraftskraft?😅
Senast redigerad av Skibladner 2021-06-13 kl. 15:09.
Citera
2021-06-13, 16:54
Medlem
landbandys avatar
Är HD medveten om sin förmåga att i sin egen moral påverka folk att mörda för cacher som inte ägaren ville skulle bli loggade utav henne på grund utav att hon inte varit närvarande på gömmans plats och därför ej skrivit under med en penna på själva lilla minimala logglistan !?

Det är ju enda sättet för gömmans ägare att kunna se att personen varit där, och inte att förglömma så ÄR geocaching till för att vara ute i natur eller stad för att uppleva just stället som gömman befinner sig på ....

Att sitta hemma på rummet och logga cacher är alltså helt fel .
Geocaching är ingen statistikjakt på det sättet utan närvaron där mitt i naturen eller mitt i stan whatever , är DET som gör det befogat att överhuvudtaget få logga -ungefär som att jag kan sätta dit en liten Örebroflagga uppe på Killimanjarotoppen ENDAST om jag själv hivat mig upp dit !

Annars är det ju lika bra att strunta i att ha logglistor i gömmorna .
Blir faktiskt trött på dem som är så pass lata så att de inte orkar vara och bete sig som en geocachare skall göra ....

Själv har jag loggat 75 cacher i mina dar men är glad över varje gömmas ställe , att jag befunnit mig där och granskat en vacker eller spännande omgivning !
Det är vad geocaching är för mig .
Att få uppleva nya ställen och att få chans till att upptäcka en cachägares vilja att visa ett coolt ställe .
Att bry sig om vem eller vilka andra som tagit si eller så många cacher är väl rätt så trist i jämförelse med att uppleva gömmans ställe !?
Så tycker jag .
Gillar skattletning och naturen , grottor och andra roliga ställen med jätteträd eller lummiga lundar osv.
Om sen Kalle Karlsson ligger före mig med 76 hitta gömmor spelar väl för farao ingen som helst roll.

Den tävlingsmanin måste ha uppstått någonstans på vägen ...?
Senast redigerad av landbandy 2021-06-13 kl. 17:04.
Citera
2021-06-13, 17:09
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Läskig dag, ja. För egen del var jag mest orolig för att han skulle skada exfru och barn, om domen blev fällande. Eller hämnas på åklagarna, särskilt ÅH.

Hmm , ja egentligen gjorde han ju samhället en otrolig tjänst när han gjorde som han gjorde i slutet , även fast döttrarna såklart är genomledsna.
Men vem vet hur han hade varit som svärfar till deras blivande makar osv.
Hagelbössan i högsta hugg både gällande val utav svärsöner och framför strösselskåpet ...suck ...jobbig man , helt enkelt , och elak som mördar en mamma ...
Citera
2021-06-13, 17:11
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skibladner
Jag satt och väntade på HR-domen med TV-n på. När inslaget gick igång så lades fel banner upp nån sekund: ”47-åringen frias etc.” Gissa om jag fick hjärtat i halsgropen! Snabbt bytte man till rätt banner. Puh!

Domstolsskaft….eller var det domkraftskraft?😅

Ja vem vet ?
Känns lugnt nu när han är väck ärligt talat .
Honom saknar jag inte .Som en slirig ål när man pratade med han.
Le*na saknar jag desto mer .🦋
En god vän , för mig i vilket fall ...
Senast redigerad av landbandy 2021-06-13 kl. 17:14.
Citera
2021-06-13, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Kände alla inblandade på ett eller annat sätt och visste att HD hade alibi enl hen själv.

Och var S-J stora idol som hen hänvisade till stup i kvarten.

Hoppas också att Schazz återkommer i tråden med ett inlägg.

Vad säger de närstående vännerna idag?

Vem är S-J?
Citera
2021-06-13, 19:48
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kusinvitamin65
Vem är S-J?

Snor-Johan en tidigare skribent här i tråden.
Citera
2021-06-13, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Snor-Johan en tidigare skribent här i tråden.

Ah! Det nicket känner jag till. Många initialer…🥺
Tack!
Citera
2021-06-13, 20:29
Avslutad
Citat:

Lika läskig dag ....
Ja, alla utom polisen i Örebro, som såg Stefan Davidsson som en fri man. Ingen anledning att bevaka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in