2021-06-12, 01:19
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Här tolkar jag "dålig i käften" som att vara otrevlig. Säga fula elaka saker.
Kanske har jag fel?
Jo, det stämmer ju av sammanhanget, att hon är otrevlig.
Citera
2021-06-12, 01:20
Medlem
landbandys avatar
Funderar på vem det egentligen var som var den drivande kraften till att LW mördades och även orsak till att SD gav upp sitt liv när han skulle fängslas i 18 år !?
Citera
2021-06-12, 01:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Lagt sig i?! Det var ju hennes barn! Det var väl hon som hade rätt att bestämma?

Och att beskriva någon som "dålig i käften" när man arbetar med tandvård är väl riktigt lågt? Vad har det med något annat att göra?

Det verkar vara en otrevlig människa som lägger sig i det som inte angår henne.

Så du tror att det handlade om HDs tandstatus? Vilket genast får mig att tro att du anser att hon inte sköter sina tänder... för annars kan man ju tolka det som att hon var otrevlig, ful i mun - som man säger.
Citera
2021-06-12, 01:31
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Det framkom NY bevisning, HR hade en helt annan syn på indiciebevisningen som hade stöd av det som nu framkommit. Kunde binda ihop det till ett händelseförlopp under mordkvällen där en oredovisad timme blev kritiskt. Presenterade det både klart och logiskt.

Sedan tror jag nog även SOA har tänkt, funderat och diskuterat detta hemmavid. Kanske modererat sin tidigare uppfattning med tiden. Mötts av frågor eller tagit intryck av artiklar i media. Tiden i sig kan förändra ens åsikter om inte i grunden så tar man omedvetet intryck. Ställer sig själv nya frågor? Reflekterar.

Eller så brydde han sig inte om ifall SD var oskyldig eller skyldig? Han kanske älskade honom som en son i vilket fall som helst.
Citera
2021-06-12, 01:31
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Ingenstans har jag skrivit att Du påstått att SD skulle få medalj.
Det var en allmän reflektion i tråden.
En tråd som inte handlar om Develi utan om mordet på LW.

Du har själv gått på som en papegoja och upprepat i ca 5 inlägg att HD och LW inte kan jämföras, trots att den enda som jämför dem är du själv.

Håll dig till ämnet och svara inte om du har problem med läsförståelsen, läs hellre om inlägget en gång till, alternativt fråga om du upplever att något är otydligt istället för att och läs lite noggrannare.

Du är så tjatig med dina utbrott.
Skärp dig din fjant.
Vad fan tror du att du är som mal om din triangulering och flies?
Vilket du kan rapa vidare om, men kasta inte sten i glashus.

Jag är helt on topic och har skrivit funderingar om vad som kan ligga bakom SOAs partitagande för SD och att de kanske inte hade barnen då de var små.

▪️HD har fått baxas hem fr London då hon fått nåt psykbryt där på resa med sin mor och syster - som då LW nämnt.

▪️Syster och mor påstår hon tillhör hennes sjukdomsbild - enligt HD själv vill säga.

▪️Samt ett vittne som är chef till hennes mor som säger att hon protesterat mot gammelmormor också som barnvakt.

Varav det tvärtom sägs att SDs föräldrar passar dem enligt hans ena bror.
Däremot har BA och SOA barnen frekvent nu och det är en väldig service kring HD.
Så då är det kanske möjligt att de håller med HD i hennes åsikter om SD.
Senast redigerad av develi 2021-06-12 kl. 01:48.
Citera
2021-06-12, 01:36
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:

Så du tror att det handlade om HDs tandstatus? Vilket genast får mig att tro att du anser att hon inte sköter sina tänder... för annars kan man ju tolka det som att hon var otrevlig, ful i mun - som man säger.

Jag har läst det i FUP och då tolkade jag det så. Det har väl inget att göra med jag anser? Hur skulle jag kunna veta något om det?
Citera
2021-06-12, 01:41
Medlem
Citat:
Det var synd. Annars kanske målet hade varit klappat och klart redan i TR. När jag tittar på videon med cykelförhöret ser jag en rätt stukad SD som inte vågar tjafsa. Det behövs garvade poliser som PS och JF till en person som SD. Det märks även i de andra, utskrivna förhören.

Visst, men det krävs även de som kan leda en mordutredning.
Citera
2021-06-12, 01:43
Medlem
develis avatar
Citat:

😂
Ful i mun skulle bli fula tänder då..
Inte värst troligt när HD har bra tandstatus.
Citera
2021-06-12, 01:46
Medlem
Citat:
Eller så brydde han sig inte om ifall SD var oskyldig eller skyldig? Han kanske älskade honom som en son i vilket fall som helst.

Visst. Då hade väl SD behövt stöd.
Citera
2021-06-12, 01:47
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
LW förstod inte att pengarna kom från HD och hennes föräldrar. Hon var avundsjuk på allt HD hade och alla resor de åkte på. LW trodde att det var SD som betalade och att HD fick allt gratis utan att bidra med mycket själv när hon var sjuk. LW ville inte enbart ha SD utan också allt annat HD hade. Om SD lämnat HD för LW så hade hon nog blivit besviken när hon förstod var pengarna kommit ifrån.

Hon klagade på att hennes adoptivföräldrar hade haft låg status och inte så mycket pengar. Riktigt motbjudande, tycker jag. Särskilt som de gav henne 50K när hon var långtidssjukskriven. Och att bedöma sina föräldrar efter vilken status de hade och hur mycket/lite pengar de hade. Vad spelar det för roll? Om hon ville ha bättre status och mer pengar så borde hon väl ha skaffat sig en annan utbildning istället för att jaga en karl som kunde ge henne det? Vad är det för fel på kvinnor egentligen?

Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Smokey varför utgår du från att LW inte visste att HDs arbete på sjukhuset inte handlade om volontärarbete? Är det inte att dumförklara LW å det grövsta så vet jag inte vad som är det.

EDIT: och det där om hennes adoptivföräldrar var ett nytt lågvattenmärke från dig. Börjar värmen stiga dig åt huvudet? Synd om du ska spåra ur nu när du ju faktiskt hållit dig hyfsat on topic en tid.

Jag skrev: "utan att bidra med mycket själv när hon var sjuk"

Citat:
Är det inte att dumförklara LW å det grövsta

Det är det nog inte värt att jag svarar på...

Citat:
och det där om hennes adoptivföräldrar var ett nytt lågvattenmärke från dig

Lågvattenmärke av LW menar du väl?
Citera
2021-06-12, 01:51
Medlem
Citat:
Jag har läst det i FUP och då tolkade jag det så. Det har väl inget att göra med jag anser? Hur skulle jag kunna veta något om det?

Du tycks ju veta allt annat om HD och övriga inblandade...
Citera
2021-06-12, 01:55
Medlem
Citat:

Ja, det fanns det väl inget som hindrade SOA ifrån.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in