Citat:
Ursprungligen postat av
Tufsankatt
Jag tror att vi ska tänka på att de flesta inte läser på detta forum. Själv fick jag tipset för några år sedan när jag blev av med polisradion (när Rakel kom, innan dess hade jag inte hört talas om FB). Samtidigt fick jag kommentarer till mig "bara en massa spekulationer och skitsnack" av de som jag pratade med om att jag börjat läsa här. Misstänker också att det inte är så många pensionärer som tagit sig till denna sida.
Dessutom har ju SD sagt att "typ" läsa på Flashback är sämre än att fråga honom. Har SOA tagit till sig den informationen så vet vi inte om han läst FUP (via denna tråd) och det är väl tveksamt att SD skulle ha lämnat över någon kopia till honom.
Kanske blev spiken i kistan för SOA när han fick till sig SD:s film som visades i NA? Då som först började han tänka på hur hans fd svärson var egentligen, vad mer kan han ha gjort?
Valde ändå att vara med på SD:s sida under den sista svängen i HD.
Jag tror att alla runt SD (förutom barnen) tycker att det är en befrielse att han valde den vägen han gjorde.
Det beror nog på vilken åldergrupp vi pratar om.
Mina tonåringar kollar i flashback- trådar så fort något har hänt. Även min medelålders sambo, trots välutbildad. Det är där du kan få information som du inte kan få via media, men man får ju ta det för vad det är också.
Jag kan däremot inte tänka mig att att min far skulle kolla där, då oavsett.
Ja, jag undrar vad SOA tänkte när han fick se filmen, men också när SD började prata om hur han skulle ha gjort det perfekta mordet på Lena...
Men vill man tro på något, då kan man lätt få tunnelseende, ta till sig den information som passar en och bortförklara annat.
T ex skulle SOA kunna tänka att SD (vilket kanske är sant) blivit väldigt stresad och pressad under de här åtren av den dåliga utredningen, att aldrig bli kvitt misstanken i utredningen och vänta på HR- förhandlingarna. Att SD reagerar som han gör för att han mår dåligt och överreagerar och tappar kontrollen över sin känslor. Vilket förmodligen är sant också.
Medan andra kanske ser att det inte bara handlar om att tappa kontrollen, utan beteendet är gravt avvikande.