2021-06-12, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Hon ljuger om JS ända fram till 28 april, tar upp spontant att han baaara är en vän.

Hon fortsätter ligga med JS till minst 17 december 2018 då JS säger att de fortsatt har sex.

I förhör försöker hon köra samma version men har oddsen emot sig iom deras dialog på viber.

Fortsättningsvis ses hur hur SD trånar efter HD när JS och HD ligger på hotell aug 2019.
Men hon lovar snällt att han ska få följa med henne på resa nästa gång.
Källa förhör SD och sms mellan HD och SD om aktuell händelse.
Om vad JS och HD gör i bingen framkommer dock inte av given anledning.

Ok så innan mordet är det nåt enstaka tillfälle hon menar att JS bara är en vän. Så hon spontant uttrycker det till mannen som bedragit henne i sex år.

För övrigt så vet ju SD att de träffas. Det är ju ingen hemlighet.

Så det finns allyså inte en massa lögner som gör henne ”jämngod” med SD.

Som lär ha ljugit för henne hur många gånger genom åren? ”Ska bara ut och sträcka på ryggen lite”. Osv.

Du tycker inte du blåst upp det lite det här med alla hennes ”lögner” till SD undrar jag i all enkelhet?

Tänker att man kanske inte ska överdriva om man ska få en rättvis och hyfsat sann bild av vad som pågått här.
Citera
2021-06-12, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Undrar hur JG mår nu, han som tycks ha trott på SDs oskuld in i det sista. Eller har han misstänkt SD men inte velat se sanningen?

Jag tror på det sistnämnda. Vad tror ni andra?

Japp, han förstod nog så småningom hur det låg till. Mår nog inte så bra nu när polaren är borta för gott. Två av hans tidigare vänner är borta förresten.
Citera
2021-06-12, 19:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Hen har skrivit det i PM till mig och jag förstår hen.
Vem f*n är hen?
Har du kontakt med hen, be denne skriva i tråden
Citera
2021-06-12, 19:29
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Vem f*n är hen?
Har du kontakt med hen, be denne skriva i tråden

Det tänker jag absolut inte göra! Så som ni burit er åt mot hen i tråden så är det rätt åt er att ni inte får någon info nu. Så går det när man behandlar folk som skit.

Kanske samma sak med HD? Om ni inte bar er åt som skit mot henne så kanske hon kunde tänka sig att berätta något i någon av sina GC-loggar om vad som hänt. Men p.g.a. lynchmobben här så håller hon säkert väldigt tyst om vad hon vet.

Bra jobbat!
Citera
2021-06-12, 20:03
Medlem
Citat:
Det tänker jag absolut inte göra! Så som ni burit er åt mot hen i tråden så är det rätt åt er att ni inte får någon info nu. Så går det när man behandlar folk som skit.

Kanske samma sak med HD? Om ni inte bar er åt som skit mot henne så kanske hon kunde tänka sig att berätta något i någon av sina GC-loggar om vad som hänt. Men p.g.a. lynchmobben här så håller hon säkert väldigt tyst om vad hon vet.

Bra jobbat!
Får jag lägga mig i debatten?
Känner du någon av personerna i denna "smutsiga såpa?"

Skulle du inte vilja att det blir slut med alla rykten och konspirationsteorier?

För de efterlevandes skull, för barnens bästa, så vore det att gå ut med sanningen, hur motbjudande hemsk den än må vara, för då tar det slut.
När "mobben" fått sitt köttben, efter en krävande jakt, är hen nöjd sen och kan pusta ut. Jobbet slutfört.

På det här viset kommer det tjaffsas i all oändlighet om vem som sa si eller så, då gjorde han det och sen ringde hen till hon om dem.
Bara massa käbbel.

Vill inte HD själv gå ut med info, så låt åklagaren framföra det som "mobben" vill få svar på, upplösningen.

*glömdes det bort att meddela om häktning?
*hur fick Stefan reda på sin dom?
*hur dog Stefan?
*Vem ringde polisen?
*kommer domen slå laga fast
*kommer barnen få sina skadestånd?

Sen kan HD och döttrarna leva ifred, om ingenting kommer fram, så växer trådsanningar, till men för de efterlevande med smutskastning om vem som var dummast.
Dummast av dem alla var ändå Stefan.
Citera
2021-06-12, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Japp, han förstod nog så småningom hur det låg till. Mår nog inte så bra nu när polaren är borta för gott. Två av hans tidigare vänner är borta förresten.

Antar JG träffat SD via geocachingen och det började SD med 2011 om jag förstått rätt. Men JG följde SD troget som en hundvalp.

3 år har dock passerat men dödsfallet ligger nära i tid.
Citera
2021-06-12, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Ok så innan mordet är det nåt enstaka tillfälle hon menar att JS bara är en vän. Så hon spontant uttrycker det till mannen som bedragit henne i sex år.

Som lär ha ljugit för henne hur många gånger genom åren? ”Ska bara ut och sträcka på ryggen lite”. Osv.

Du tycker inte du blåst upp det lite det här med alla hennes ”lögner” till SD undrar jag i all enkelhet?

Tänker att man kanske inte ska överdriva om man ska få en rättvis och hyfsat sann bild av vad som pågått här.

Då kan du ge oss den rättvisa och hyfsat sanna bilden av HD rörande mordet på LW, så vi vet var du står.
Citera
2021-06-12, 20:07
Medlem
Citat:

Bra jobbat!

Sandlådebeteende om en så allvarlig sak som rör ett mord.
Citera
2021-06-12, 21:01
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel

Antar du vill framstå som korkad, du bjuder ju på ett helt skevt resonemang...

Om nu HD varit otrogen sen december och fram till skilsmässan och lämnar digitala spår 28 april om att hon ljuger och sen fortsätter i förhör - så är det en rätt lång lögn.

Och det handlar inte om att umgås, det handlar om att ljuga om att de pippar - precis som SD ljög om och dolde LW.
Rena kopian.

Du borde slå dig ihop med SOA.
Han räknar sex års otrohet på ett lika skevt sätt i sina patetiska försök att trivialisera. 😂
Citera
2021-06-12, 21:05
Medlem
rubin22s avatar
Citat:

Bra jobbat!

Som du behandlar Lena i tråden då?
Sen visa noll hänsyn till Lenas anhöriga, dessutom är hon död och kan inte försvara sig!
Det är ren och skär ondska det!

Lita på vad HD säger, du måste skämta?
Citera
2021-06-12, 21:22
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Att SD liksom smet från notan måste ha varit hans eget val. Mordet också men han kanske trodde sig ha fått bifall av "någon"?

Jo maybe ....
För mig känns det så idiotknasigt alltihop .
Varför döda L* ena när SD ändå tänkte ta livet av sig ?

Då hade han väl kunnat sparat hennes liv så att hon hade fått följa sina barns utveckling och den lycka det ger 🌹
Citera
2021-06-12, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi

Antar du vill framstå som korkad, du bjuder ju på ett helt skevt resonemang...

Om nu HD varit otrogen sen december och fram till skilsmässan och lämnar digitala spår 28 april om att hon ljuger och sen fortsätter i förhör - så är det en rätt lång lögn.

Och det handlar inte om att umgås, det handlar om att ljuga om att de pippar - precis som SD ljög om och dolde LW.
Rena kopian.

Du borde slå dig ihop med SOA.
Han räknar sex års otrohet på ett lika skevt sätt i sina patetiska försök att trivialisera. 😂

Problemet för mig, och kanske för andra... vad sjutton har det med mordet på Lena att göra?

Åklagaren hävdade att Stefan ensam, eller tillsammans med annan, hade mördat Lena. Och Hovrätten slår fast att: "vid en samlad bedömning av all bevisning fram till att det är ställt utom rimligt tvivel att Stefan Davidsson ensam gjort sig skyldig till den åtalade gärningen". Det finns inget i fup eller vid rättegång som visar att HD varit delaktigt. Att HD ljugit och haft sex med sin nya kille gör henne inte till varken mördare eller anstiftare. Inte heller kan det ligga varken henne eller någon annan till last om svärföräldrarna hjälpte till med barnbarnen när de var små. Kanske har hon vetat, kanske inte. Det går inte att avgöra av det material som finns tillhands. Man kan personligen tycka vad man vill om HD och hennes agerande, men inget rättfärdigar det karaktärsmord som pågår mot HD och hennes far just nu i tråden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in