2021-06-13, 16:12
Medlem
AreYouBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Kärringfotboll som exempel, jag vet inte. På en vanlig tant-match brukar det ske minst 10-15 krockar när spelarna på allvar ser ut att ha brutit ryggraden. Skörare kroppar finns knappt än damfotbollares.

Ett till exempel.

https://www.youtube.com/watch?v=zC3PICdi22U

Hur många skall jag skicka?
Citera
2021-06-13, 16:13
Medlem
Trodde först att detta var en Coronatråd eftersom det är mycket tjat från antivaxxare här. Finns det något som styrker att Eriksens hjärtstillestånd beror på vaccinering? Jag kan personligen inte hitta någon sådan omständighet.
Citera
2021-06-13, 16:14
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AreYouBack
Ett till exempel.

https://www.youtube.com/watch?v=zC3PICdi22U

Hur många skall jag skicka?
Vad är det som är svårt att fatta med "det är oerhört sällsynt att någon "dör" på en fotbollsplan i direkt TV-sändning"?
Citera
Medlem
magpests avatar
Citat:
Ge dig, han var inte vaccinerad. Hur dum får man man vara?

Är allt som Giuseppe Marotta säger sant? Dessutom har jag inte påstått att Eriksen var vaccinerad. Han har troligen tränat när han haft en lättare förkylning och senare fått hjärtmuskelinflammation (utan symtom) som senare orsakade ett hjärtstopp.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magpest
Det mest troliga är att Eriksen haft hjärtmuskelinflammation som orsakat hjärtstoppet.
I Sverige rekommenderar man alla som idrottar och motionerar att inte träna med feber, förkylning eller någon annan infektion i kroppen eftersom det kan leda till myokardit (hjärtmuskelinflammation), vilket är en vanlig orsak till hjärtstopp hos yngre.
https://www.hjart-lungfonden.se/sjukdomar/hjartsjukdomar/plotsligt-hjartstopp/

Skulle inte förvåna mig ifall antingen viruset eller vaccinet är boven i dramat, otäckt.
Citera
2021-06-13, 16:15
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
1. Inters VD har gått ut och sagt att Eriksen ej tagit vaccin. Han borde nog veta.
2. Danska landslaget har inte vaccinerat spelarna.
3. Det första symptomet på hjärtmuskelinflammation är inte plötsligt hjärtstopp som du verkar tro.
4. Ja, det har rapporterats kring 200-300 fall av hjärtmuskelinflammation av 130 miljoner doser vaccin. Hur många av dessa har lett till hjärtstopp?

Det är otroligt osannolikt som du ser. Så pass osannolikt att det hör inte till topic ens. Om du inte fattar det så tycker jag synd om dig.

Du kritiserar mig att jag lägger tid till att stå emot dessa fjanterier, samtidigt som du själv är inne och spammar dagarna i ända. Hur vore det med lite självrannsakan?
Man får vanligtvis inte hjärtstopp av en hjärrmukel inflammation. MEN om man ispringer runt man det så får man det garanterat
Idiot. Du vet inte hur många som fått det. Bara i usa och Israel som det nu utredas. Där har inte 130 miljoner fått det. Hur fån tänker du där?
Citera
2021-06-13, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sportnorden12345
Det är Fotbolls-EM, hela Europa följer mästerskapet, inte bara de mest inbitna fotbollsnördarna.. Dessutom var det inte en spelare i mängden, utan Danmarks storstjärna som skulle leda landet i turneringen, en aktad fotbollsspelare runt om i världen..

Där ser man. Har helt tappat bäringen gällande vilka som är toppspelare numer.
Citera
2021-06-13, 16:16
Medlem
erwynns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Trodde först att detta var en Coronatråd eftersom det är mycket tjat från antivaxxare här. Finns det något som styrker att Eriksens hjärtstillestånd beror på vaccinering? Jag kan personligen inte hitta någon sådan omständighet.
Att han inte ska vara vaccinerad är väl en omständighet som möjligtvis gör att det sjunker ihop lite i kalsongerna igen i antivaxgänget
Citera
2021-06-13, 16:16
Medlem
AreYouBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Vad är det som är svårt att fatta med "det är oerhört sällsynt att någon "dör" på en fotbollsplan i direkt TV-sändning"?

Det är vl klart att det är sällsynt. Hur många har du sett segna ner på gatan? Det är väldigt sällsynt i det vanliga livet med.
Citera
2021-06-13, 16:18
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Det är vl klart att det är sällsynt. Hur många har du sett segna ner på gatan? Det är väldigt sällsynt i det vanliga livet med.
Så bra. Då är du med i matchen igen. Det är oerhört sällsynt att en fotbollsspelare segnar ner i TV-sändning. Och det råkade ske i ett EM som kantats av corona-skriverier. Nu kommer vi någonstans.
Citera
2021-06-13, 16:18
Medlem
jultomtenbrannupps avatar
Citat:
Ge dig, han var inte vaccinerad. Hur dum får man man vara?
Nu tror jag inte att vaccinet hade nåt med det som hände att göra, men varför tror folk att han inte var vaccinerad? Man tycker ju att fotbollsstjärnor som ska spela EM om några borde ha privilegiet att få tillgång till vaccinet. Skulle fysiskt aktiva personer inte kunna ta vaccin? Är ju ganska populärt att träna så lär bli många som får avstå vaccinet då.
Citera
2021-06-13, 16:20
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jultomtenbrannupp
Nu tror jag inte att vaccinet hade nåt med det som hände att göra, men varför tror folk att han inte var vaccinerad? Man tycker ju att fotbollsstjärnor som ska spela EM om några borde ha privilegiet att få tillgång till vaccinet. Skulle fysiskt aktiva personer inte kunna ta vaccin? Är ju ganska populärt att träna så lär bli många som får avstå vaccinet då.
Vaxare spekulerar i att han INTE var vaxad. Anti-vaxare spekulerar i att han VAR vaxad. Kul är det hur som helst. Ideologi gör människor till idioter. Nästa vecka vet vi vem som hade fel.

Sannolikheten att han är vaxad på eget bevåg skulle jag räkna som 75%? Även om inte hela truppen blivit vaxad. Vi pratar ändå om ett corona-EM, i landet Danmark som är livrädda för corona. Svenskar är naturligtvis inte vaxade, om de inte tvingats.
Senast redigerad av Paris24 2021-06-13 kl. 16:22.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in