2021-06-13, 13:56
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pf10
Det är en fullständigt utvecklingsstörd slutsats som saknar all form av substans, speciellt givet att personen i fråga inte var vaccinerad.
Även om substans kanske saknas, så måste jag tillägga att jag aldrig sett något liknande under 50 år av fotbolls-TV-tittande. Och så händer detta i exakt det EM som är uppenbart drabbat av corona och vaccinerande. Gör det enkelt brukar Leif GW säga.
Senast redigerad av Paris24 2021-06-13 kl. 14:03.
Citera
2021-06-13, 13:58
Medlem
Trumpetflugans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ClasZtefanYngwezon
Hur vet den där i Inter att han inte vaccinerats i Danmark?
Vi vet att han inte blivit vaccinerad i Danmark eftersom deras ledning beklagat sig över att de inte fått vaccin, medan andra lag fått.

https://www.svd.se/danskt-missnoje-med-orattvis-em-vaccinering

Bevisbördan ligger fortfarande på dig om du vill hävda att han är vaccinerad.
Citera
2021-06-13, 13:59
Medlem
Citat:
Det är självklart möjligt men det var inte det som var frågan. Frågan var att somliga tråkigt nog utnyttjar händelsen för att helt substanslöst koppla samman den med vaccin och sprida antivaccinationspropaganda. Att utnyttja enskilda människors livsöden i sådana syften får verkligen mitt blod att koka, speciellt då det uppenbart baseras på lögner och fantasier. De här foliehattsfigurerna har verkligen ingen som helst skam i kroppen.

Lögner och fantasier? Detta händer dagar efter denna nyhet kommit ut, så det är klart att folk spekulerar.

https://www.independent.co.uk/news/world/americas/myocarditis-covid-vaccine-heart-inflammation-b1864343.html

https://www.nytimes.com/live/2021/06/11/world/covid-vaccine-coronavirus-mask
Citera
2021-06-13, 13:59
Medlem
AreYouBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Även som substans kanske saknas, så måste jag tillägga att jag aldrig sett något liknande under 50 år av fotbolls-TV-tittande. Och så händer detta i exakt det EM som är uppenbart drabbat av corona och vaccinerande. Gör det enkelt brukar Leif GW säga.

https://youtu.be/t08RROQ6pPI

Det händer kanske inte hela tiden men det har inget med covid att göra. Lägger ner konspirationerna.
Citera
2021-06-13, 14:00
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Largeone
Så pass vanlig biverkning på unga män att man hade krismöte om det i USA för ett antal dagar sedan. Sedan angående om Erikssen är vaccinerad eller inte, satt inte Vicktor Claesson på en pressträff härom dagen i samband med corona utbrottet i svenska landslaget och tog upp som exempel hur olika det var mellan olika landslag. Kanske minns fel men har för mig att han jämförde med Danmark och sa att hela deras trupp var vaccinerad?
Även Israel
Citera
2021-06-13, 14:01
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ClasZtefanYngwezon
Hur vet den där i Inter att han inte vaccinerats i Danmark?

Ja, och framför allt, hur vet vi att den där i Inter talar sanning att man inte vaccinerat Inter-spelare?

Och skulle man fråga Eriksen direkt, hur vet vi att han inte blivit tillsagd att neka ha blivit vaccinerad...

Nota bene:

Har Eriksen blivit vaccinerad så kommer det aldrig att medges officiellt!
Senast redigerad av Död o återfödd 2021-06-13 kl. 14:20.
Citera
2021-06-13, 14:02
Medlem
MrSkargards avatar
[quote=Largeone|76205817]
Citat:
Ursprungligen postat av stifmeister89

Medveten om att dom gjorde det. Men det var den 25 maj. Igår var det 12 juni. Jag har ingen koll på om någon eller inga eller alla danska spelare är vaccinerade i nuläget.

En enkel googling visar att Kasper Hjulmand har uttryckt sig kritiskt om det faktum att landslaget inte blivit vaccinerat efter månadsskiftet. Så hur ska du (bort)förklara det?
Citera
2021-06-13, 14:03
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av livsutrymme
Lögner och fantasier? Detta händer dagar efter denna nyhet kommit ut, så det är klart att folk spekulerar.

https://www.independent.co.uk/news/world/americas/myocarditis-covid-vaccine-heart-inflammation-b1864343.html

https://www.nytimes.com/live/2021/06/11/world/covid-vaccine-coronavirus-mask

Vad har det med Christian Eriksen att göra? Han har inte tagit vaccinet.
Citera
2021-06-13, 14:04
Medlem
Citat:
Även som substans kanske saknas, så måste jag tillägga att jag aldrig sett något liknande under 50 år av fotbolls-TV-tittande. Och så händer detta i exakt det EM som är uppenbart drabbat av corona och vaccinerande. Gör det enkelt brukar Leif GW säga.
Du har alltså aldrig sett eller hört talas om att en fotbollsspelare segnat ihop på plan på grund av hjärtstopp under en tidsperiod om 50 år? Är du på riktigt eller är du helt enkelt inte så insatt i fotboll som du påstår dig vara? Enkelt är inte en invecklad konspirationsteori om att vaccin orsakat händelsen, speciellt då spelaren enligt uppgift inte varit vaccinerad.
Citera
Medlem
Revejs avatar
Danmark ligger väldigt långt back med vaccineringar och har högst smittspridning av alla nu.

Men det finns givetvis inget som hindrar privatpersoner att själv köpa vaccin, dessa brukar då vara Kina- eller rysstillverkade.

Så verkar mindre troligt.
Citera
Medlem
Citat:

Sånt här händer inte ofta. Jag har sett två liknande incidenter.

Första gången var när Puerta i Sevilla kollapsade på planen i en match mot Getafe, år 2007. Han reste sig upp och gick ut med läkare till omklädningsrummet där han fick ytterligare ett hjärtstillestånd. Han dog tre dagar senare p.g.a att hans organ hade tagit för mycket skada under två hjärtstillestånd. Han blev bara 22 år gammal och efterlämnade en gravid flickvän.

Andra gången var när Muamba i Bolton fick ett hjärtstillestånd i en cupmatch mot Tottenham, år 2012. Han överlevde men fick sluta med fotbollen.
Senast redigerad av stifmeister89 2021-06-13 kl. 14:35.
Citera
2021-06-13, 14:07
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Du har alltså aldrig sett eller hört talas om att en fotbollsspelare segnat ihop på plan på grund av hjärtstopp under en tidsperiod om 50 år? Är du på riktigt eller är du helt enkelt inte så insatt i fotboll som du påstår dig vara? Enkelt är inte en invecklad konspirationsteori om att vaccin orsakat händelsen, speciellt då spelaren enligt uppgift inte varit vaccinerad.
Det stämmer, jag har aldrig någonsin sett en icke-attackerad spelare bara falla ner "död" i en match på 50 år. Jag måste utöver det sett minst 10.000 illasinnade attacker utan att det hände något. Och här fanns inte ens en attack.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in