2021-06-13, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pf10
Jag uttrycker kritik mot förd propaganda. Men om det gör dig gladare så får du gärna kalla det för vad du vill. Det gör oavsett inte kritiken mindre saklig. Men jag tror inte vi kommer så mycket längre här. De som fantiserade och försökte koppla samman vaccin med händelsen har blivit motbevisade för länge sedan. Det finns inte så mycket mer att säga.

Hur har de blivit motbevisade? Jag har inte sett några 109%-iga bevis överhuvudtaget. Vad vi vet säkert däremot är att det finns ett samband mellan vaccin och hjärtmuskelinflammation bland unga. Med andra ord fullständigt rimligt att undra.

Särskilt som spelare som Eriksen screenas konstant och att man nu gått ut med att man fortfarande inte vet varför det hönt trots omfattande tester.

Ni regimvänliga troll är så jävla patetiska. Försöker hela tiden tysta det fria ordet när det inte passar er fascistiska agenda.
Citera
2021-06-13, 16:02
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eskulap
Hur har de blivit motbevisade? Jag har inte sett några 109%-iga bevis överhuvudtaget. Vad vi vet säkert däremot är att det finns ett samband mellan vaccin och hjärtmuskelinflammation bland unga. Med andra ord fullständigt rimligt att undra.

Särskilt som spelare som Eriksen screenas konstant och att man nu gått ut med att man fortfarande inte vet varför det hönt trots omfattande tester.

Ni regimvänliga troll är så jävla patetiska. Försöker hela tiden tysta det fria ordet när det inte passar er fascistiska agenda.

1. Inters VD har gått ut och sagt att Eriksen ej tagit vaccin. Han borde nog veta.
2. Danska landslaget har inte vaccinerat spelarna.
3. Det första symptomet på hjärtmuskelinflammation är inte plötsligt hjärtstopp som du verkar tro.
4. Ja, det har rapporterats kring 200-300 fall av hjärtmuskelinflammation av 130 miljoner doser vaccin. Hur många av dessa har lett till hjärtstopp?

Det är otroligt osannolikt som du ser. Så pass osannolikt att det hör inte till topic ens. Om du inte fattar det så tycker jag synd om dig.

Du kritiserar mig att jag lägger tid till att stå emot dessa fjanterier, samtidigt som du själv är inne och spammar dagarna i ända. Hur vore det med lite självrannsakan?
Citera
2021-06-13, 16:04
Medlem
falconer8s avatar
Oavsett vilken åsikt man har, ( tror inte på vaccineringen personligen och ska definitivt inte vaccinera mig) så är det tråkigt att Eriksen blev ett slagträ för båda sidorna.

Ingen som precis uppskattar det faktum att han överlevde, utan alla skriker i egen sak. Tråkigt. Mänsklighetens allra sämsta sidor visar sig tydligt. 🤔
Citera
2021-06-13, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orwald
Kan det vara en reaktion på Corona vaccinet tro?

Du menar det som alla uppgifter hittills pekar på att han inte har tagit? Nej, om vacccinet inte är luftburet och går från en person till en annan så är det helt uteslutet..
Citera
2021-06-13, 16:05
Medlem
Kackotopis avatar
Som hypokondriker och fotbollsfan så var det traumatiskt att se det live när Eriksen föll ihop. Är glad att höra att läget är stabilt för honom! Frågan nu är om han kommer att fortsätta med fotbollen, vad tror ni?
Citera
2021-06-13, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Jaha, såg han dog i telefon. Men du såg honom dö i en TV-match på din egen TV? Ja då vet vi din värld.

Vaxare kan ta till vilka lögner som helst för att alla ska spruta sig fulla.

Ok, förlåt han var bara en fotbollsspelare som fick en random hjärtattack från ingenstans. Precis vad som hände de övriga jag nämnde, med den skillnaden att det hände på planen.

Du har fortfarande ingen kommentar kring Feher, Puerta, Foe eller Nouri?
Citera
2021-06-13, 16:08
Medlem
[quote=Paris24|76206840]Fullt med dumskallar här? Jag talar om att jag aldrig på 50 år sett någon "dö" på fotbollsplanen. Jag måste tittat på 1000-tals matcher. Min berättelse säger att det som hände igår är extremt sällsynt. Jag har fortfarande inte sett något inlägg som visar att det är vanligt?

Så, är det sällsynt eller inte med döende fotbollsspelare? Det råkade hända precis i ett berömt corona-EM. What are the odds.[/QUOTE

Det händer med jämna mellanrum oavsett om det är ett "corona-EM" eller inte, vad är det du inte förstår?
Citera
2021-06-13, 16:09
Medlem
magpests avatar
Det mest troliga är att Eriksen haft hjärtmuskelinflammation som orsakat hjärtstoppet.
I Sverige rekommenderar man alla som idrottar och motionerar att inte träna med feber, förkylning eller någon annan infektion i kroppen eftersom det kan leda till myokardit (hjärtmuskelinflammation), vilket är en vanlig orsak till hjärtstopp hos yngre.
https://www.hjart-lungfonden.se/sjukdomar/hjartsjukdomar/plotsligt-hjartstopp/
Citera
2021-06-13, 16:10
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kackotopi
Som hypokondriker och fotbollsfan så var det traumatiskt att se det live när Eriksen föll ihop. Är glad att höra att läget är stabilt för honom! Frågan nu är om han kommer att fortsätta med fotbollen, vad tror ni?

Har svårt att se det. Inte i närtid iallafall. Man behöver hitta orsaken till det som skedde, något underliggande måste finnas säger danske läkaren i Aftonbladet. Finns ju vissa medfödda fel som döljer sig väldigt väl när man är vältränad. Då pratar jag inte om hcm, det screenas typ alla elitidrottare för.
Citera
2021-06-13, 16:11
Medlem
AreYouBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magpest
Det som hänt, händer inte ett friskt hjärta. Nu är det faktiskt så att vaccinet kan orsaka hjärtmuskelinflammation. Att anstränga sig när man fått hjärtmuskelinflammation är farligt. De finns människor som dött av en enkel förkylning - varit ute och joggat med hjärtmuskelinflammation (orsakat av förkylningen). Eriksen verkar inte ha haft något medfött hjärtfel. Hjärtmuskelinflammation är vad som återstår, antingen genom vaccinet eller att han tränat när han varit sjuk.

Ge dig, han var inte vaccinerad. Hur dum får man man vara?
Citera
2021-06-13, 16:12
Medlem
BaraBiffens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Fullt med dumskallar här? Jag talar om att jag aldrig på 50 år sett någon "dö" på fotbollsplanen. Jag måste tittat på 1000-tals matcher. Min berättelse säger att det som hände igår är extremt sällsynt. Jag har fortfarande inte sett något inlägg som visar att det är vanligt?

Så, är det sällsynt eller inte med döende fotbollsspelare? Det råkade hända precis i ett berömt corona-EM. What are the odds.
Finns massor av youtubeklipp där de har samlat liknande händelser.
Citera
2021-06-13, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kackotopi

Det beror helt på vad som är den bakomliggande orsaken till det hela. Så svårt att sia om. Men i de flesta fall så brukar det leda till att utövaren måste avsluta sin karriär. Eriksen var faktiskt död under en period (enligt läkaren i det danska landslaget). Muamba i Bolton ville fortsätta spela efter en liknande situation med avråddes av läkarna.

Om jag vore Eriksen så skulle jag avslutat karriären. Han är snart 30 år och har ändå inte så många år kvar på toppnivå. Han har dessutom två små barn. Det är inte värt att fortsätta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in