Japp, han förstod nog så småningom hur det låg till. Mår nog inte så bra nu när polaren är borta för gott. Två av hans tidigare vänner är borta förresten.
Ja, jag tror också att han förstod... Tråkigt för honom. Han kan ju inte ha det så lätt nu. Lena, SD och 2 till... (hade själv en liknande period av flera vänner, släktingar och bekanta som dog med alltför korta mellanrum för ca 12-14 år sen).
Problemet för mig, och kanske för andra... vad sjutton har det med mordet på Lena att göra?
Åklagaren hävdade att Stefan ensam, eller tillsammans med annan, hade mördat Lena. Och Hovrätten slår fast att: "vid en samlad bedömning av all bevisning fram till att det är ställt utom rimligt tvivel att Stefan Davidsson ensam gjort sig skyldig till den åtalade gärningen". Det finns inget i fup eller vid rättegång som visar att HD varit delaktigt. Att HD ljugit och haft sex med sin nya kille gör henne inte till varken mördare eller anstiftare. Inte heller kan det ligga varken henne eller någon annan till last om svärföräldrarna hjälpte till med barnbarnen när de var små. Kanske har hon vetat, kanske inte. Det går inte att avgöra av det material som finns tillhands. Man kan personligen tycka vad man vill om HD och hennes agerande, men inget rättfärdigar det karaktärsmord som pågår mot HD och hennes far just nu i tråden.
Jag håller med helt. Den här tråden har spårat ur totalt... hovrätten har fastslagit att Stefan mördade Lena utan medhjälp av annan person. Det var bara hans DNA som återfanns på mordplatsen. Låt nu för fan alla inblandade barn och vuxna vara i fred.
Problemet för mig, och kanske för andra... vad sjutton har det med mordet på Lena att göra?
Åklagaren hävdade att Stefan ensam, eller tillsammans med annan, hade mördat Lena. Och Hovrätten slår fast att: "vid en samlad bedömning av all bevisning fram till att det är ställt utom rimligt tvivel att Stefan Davidsson ensam gjort sig skyldig till den åtalade gärningen". Det finns inget i fup eller vid rättegång som visar att HD varit delaktigt. Att HD ljugit och haft sex med sin nya kille gör henne inte till varken mördare eller anstiftare. Inte heller kan det ligga varken henne eller någon annan till last om svärföräldrarna hjälpte till med barnbarnen när de var små. Kanske har hon vetat, kanske inte. Det går inte att avgöra av det material som finns tillhands. Man kan personligen tycka vad man vill om HD och hennes agerande, men inget rättfärdigar det karaktärsmord som pågår mot HD och hennes far just nu i tråden.
Att SD är skyldig råder ingen tvekan.
Domen föll i HovR.
Anser du att det finns ett före och efter domen ang diskussioner kring HD eller vad vill du ha sagt?
Hon har aldrig varit åtalad, hon är oavsett misstrodd av flera och har ingen gräddfil att inte diskuteras - ur FUP i forum abok.
Varken före domen eller efter.
Hur har du resonerat själv kring HD genom åren?
Inget suspekt beteende alls?
Att hon pippar rör mig inte i ryggen - frågan är varför hon ljuger SD full.
Senast redigerad av develi 2021-06-12 kl. 22:11.
Att SD är skyldig råder ingen tvekan.
Domen föll i HovR.
Anser du att det finns ett före och efter domen ang diskussioner kring HD eller vad vill du ha sagt?
Hon har aldrig varit åtalad, hon är oavsett misstrodd av flera och har ingen gräddfil att inte diskuteras - ur FUP i forum abok.
Varken före domen eller efter.
Hur har du resonerat själv kring HD genom åren?
Inget suspekt beteende alls?
Att hon pippar rör mig inte i ryggen - frågan är varför hon ljuger SD full.
Ja, jag anser att det finns ett före och ett efter domen. Den hårda tonen mot HD har eskalerat de senaste månaderna, men jag har inte haft någon publik åsikt om det. Trodde att det skulle lugna ner sig efter domen, men det blev tvärtom: all fokus på HD och SOA.
Före domen gällde åtalet om SD hade utfört mordet och om han gjort det, i så fall ensam eller i tillsammans med annan? Om det fanns en medskyldig så var frågan vem och på vilket sätt? Med det perspektivet är vi många som har vänt och vridit på allt material i såväl fup som i rättegångarna. Hovrätten anser att det står klart att SD är den skyldige och att han har agerat helt ensam. I och med det så faller all argumentation kring eventuella medspelare och om två veckor kan vi nog förvänta oss att domen vinner laga kraft.
Ja, jag anser att det finns ett före och ett efter domen. Den hårda tonen mot HD har eskalerat de senaste månaderna, men jag har inte haft någon publik åsikt om det. Trodde att det skulle lugna ner sig efter domen, men det blev tvärtom: all fokus på HD och SOA.
Före domen gällde åtalet om SD hade utfört mordet och om han gjort det, i så fall ensam eller i tillsammans med annan? Om det fanns en medskyldig så var frågan vem och på vilket sätt? Med det perspektivet är vi många som har vänt och vridit på allt material i såväl fup som i rättegångarna. Hovrätten anser att det står klart att SD är den skyldige och att han har agerat helt ensam. I och med det så faller all argumentation kring eventuella medspelare och om två veckor kan vi nog förvänta oss att domen vinner laga kraft.
Vänta lite nu.
Åtalet har aldrig gällt HD som anstiftare så att åberopa nuvarande domslut som punkt för diskussioner kring HD blir ju något udda - att tycka det nu ska lugna ner sig, att tonen mot HD är så hård och har eskalerat.
För drygt 1.5 månad sen så var nog HD anstiftare, direkt eller indirekt - enligt dig.
Iom det så ser jag inte hur en diskussion om tex att HD är en lögnare som ligger med JS och döljer honom(likt SD med LW) kan vara värre än att se henne som anstiftare?
Juni 2021 svänger det till att nu kan hon nog ha levt under dödshot. Offerstatus.
Nu ska det visas hänsyn för det är en "jävla mardröm" och att det "fläks hela ens liv upp för allmän beskådan och halva Sverige har synpunkter på precis allt du gör."
Jag rekommenderar att debatten får vara lika fri som din varit.
En undran bara - vad menas med symboliken kring 17 slag och att HD loggar 17 cacher då LW mördats?
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
HDs loggning av cashen var raderad av LW, tillsammans med 16 andra - 17 totalt. Två gånger om. Först gjorde HD kopieringen. LW raderade. HD loggade om. LW raderade. LW blev ihjälslagen av någon med stor ilska med minst 17 slag. 4 veckor går. HD loggar samtliga 17 casher igen.
De åsikter jag härrör till från 2021:
Citat:
Jag tror fortfarande inte att motivet var undvika eventuell läcka från LW. Hanna visste ju och har vetat i princip hela tiden - hon har ju till och med tillstått att hon en period tyckte det var ok. Men man märker ju i dialogerna med andra att hon inte kan släppa LW och sitt hat och förakt. För att det överhuvudtaget ska kunna bli en relation igen mellan henne och SD så måste LW bort - det är enda sättet som HD kan veta 100% att SD fortfarande inte smyger med henne. Så oavsett om hon har uttalat orden eller ej så är jag helt övertygad om att det är hennes vilja att får bort LW ur sitt liv som är orsaken till att LW blir mördad. Hon styr och ställer med alla - hon t.o.m. ringer sin chef samma dag som man hittar L*na och styr upp hur saker och ting ska skötas/kommuniceras på arbetsplatsen. Och sen kommer hon tillbaka och ingen där vågar/vill prata om saken. Business as ususal.
Fup 149/521
Efter samtalet med HD 19/5 pratade MT med sin chef MG, HR-avdelningen samt säkerhetsavdelningen och de kom fram till att personalgruppen skulle informeras. I enlighet med vad också Hanna önskade, informerades personalgruppen om att det var HD och SD som var föremål för utredningen. Alla i personalgruppen såg helt chockad ut då MT informerade dem. De pratade om hantering av media. Det har inte pratats så mycket på avdelningen men personal har påverkats av det som hänt.
Fup 147/349
FL: Hon är mördad.
MT: Mm, jag har förstått det.
FL:Mm.
Tyst en stund
MT: Mot min vilja.
FL: Mot din vilja?
MT:Mm.
Citat:
Jag är inte insatt hur åtalet löd i de fallen, menar du att åklagaren missade formuleringen "tillsammans och i samförstånd" och därför blev tre av fyra friade?
Oavsett så med nuvarande bevisläge så tror jag att det hade blivit ett liknande utfall. Jag tror HD varit anstiftare - direkt eller indirekt, men jag tror inte hon var med bakom planket, så det påverkar min bild av rättsläget. Därför tror jag inte att det hade varit en fördel om hon varit åtalad i samma rättegång.
Senast redigerad av develi 2021-06-12 kl. 23:59.
Håller med dej till fullo. Klappjakten på HD och SOA slutar här. Det fins INTE ett jävla bevis på att HD eller för den del SOA har något med Lenas död att göra. Men den dagen Sveriges Riksdag beslutar att ljuga för polis och domstol är ett lagbrott, Ja då kan vi föra in HD och SOA in i ekvationen igen men fram till det sker så kan vi alla hålla oskyldiga i lagens namn utanför denna tråd. Att HD ljuger för Steffeponken tar jag som en självklarhet, hon har haft en jävligt god läromästare och efter Ls död så satt helt plötsligt HD med alla fyra ässen. SD kröp som den jävla slemål han är för HD och det med rätta. Nej låt HD och barnen få sörja ifred, Och det finns ingen åklagare i världen som skulle med sinnet i behåll tänka tanken ens att försöka åtala HD eller SOA för något som helst.
Egentligen skulle jag hellre vilja diskutera domen, som vi ju inte gåt igenom och diskuterat.
Nu har tråden dock diskuterat HD hela veckan och det känns bra att det är flera olika vinklar som nu kommer fram. Och bra kanske om man kan komma fram till en punkt där man känner att man inte kommer längre eller att det ändå inte ger tråden nya inputs eller nya "indicier/fakta".
En tanke jag har i den här frågan är att HD sedan länge står på någon av de sedvanliga medicinska behandlingar (t ex SSRI-preparat, SNRI-preparat eller tricykliska antidepressiva) som en bas. Den kan hon ha haft i åratal. Därför omnämns den kanske inte eftersom det inte påverker henne i förhörsrummet.
Det som händer i förhörssituationerna är att hon dels mår dåligt av det som händer runt omkring henne (enligt henne själv) och att hon dessutom får vissa symtom av medicinen.
Dessa symtom av avstängdhet och trög i skallen (nu minns jag inte exakt hur hon beskriver det) kan ju bero på en kombination av stress och nyinsatt och/eller ökad dos Quetiapin.
Åtalet har aldrig gällt HD som anstiftare så att åberopa nuvarande domslut som punkt för diskussioner kring HD blir ju något udda - att tycka det nu ska lugna ner sig, att tonen mot HD är så hård och har eskalerat.
För drygt 1.5 månad sen så var HD anstiftare, direkt eller indirekt - enligt dig.
Iom det så ser jag inte hur en diskussion om tex att HD är en lögnare som ligger med JS och döljer honom(likt SD med LW) kan vara värre än att se henne som anstiftare?
Juni 2021 svänger det till att nu kan hon nog ha levt under dödshot. Offerstatus.
Nu ska det visas hänsyn för det är en "jävla mardröm" och att det "fläks hela ens liv upp för allmän beskådan och halva Sverige har synpunkter på precis allt du gör."
Jag rekommenderar att debatten får vara lika fri som din varit.
En undran bara - vad menas med symboliken kring 17 slag och att HD loggar 17 cacher då LW mördats?
De åsikter jag härrör till från 2021:
Ja? Som jag skrev, före domen var vi många som vände och vred på den fakta som kom fram. Nu anser jag att det är överspelat. Om det var fel då, gör det inte mer rätt nu. Du får gärna fortsätta även om det är tråkig läsning sida upp och sida ner om att HD klättrar på tak när hon är sjukskriven (för x antal år sedan), vilka mediciner hon äter eller inte äter, och kunde hon verkligen köra bil i vänstertrafik när hon var sjukskriven mm mm. Och att hon har ljugit för SD. Det är liksom varken relevant eller intressant. Men fortsätt du även om jag inte förstår vitsen med det. DÅ var det för att vi letade bevis för ett brutalt mord. Nu?
Ja? Som jag skrev, före domen var vi många som vände och vred på den fakta som kom fram. Nu anser jag att det är överspelat. Om det var fel då, gör det inte mer rätt nu. Du får gärna fortsätta även om det är tråkig läsning sida upp och sida ner om att HD klättrar på tak när hon är sjukskriven (för x antal år sedan), vilka mediciner hon äter eller inte äter, och kunde hon verkligen köra bil i vänstertrafik när hon var sjukskriven mm mm. Och att hon har ljugit för SD. Det är liksom varken relevant eller intressant. Men fortsätt du även om jag inte förstår vitsen med det. DÅ var det för att vi letade bevis för ett brutalt mord. Nu?
Ja, du får gärna anse det överspelat, inte mig emot.
Andra har en annan åsikt - men att fundera kring hennes beteende är knappast värre än att alldeles nyss misstro henne som anstiftare som du gjort:
Det är inte ointressant att kartlägga hur en person ljuger. Det berör nämligen kapacitet till att vara manipulativ.
Att förvånas över hennes uppgifter i förhör versus vad hon sysslar med enligt foton lär knappast vara värre.
Btw, min undran om koppling mellan HDs skrupelfria logg efter LWs död till x antal slag såg jag var kopplat till statistik.
Hon är fixerad vid GC men hur anspelar det till mordet?
Citat:
Och jag tror ändå att mordet på LW mer handlar om borttagna loggar, än ett avslöjande om otrohet.
HD kopierar 17 loggar som hon inte hade varit med på (som ägdes av LW).
LW raderar dessa 17 loggar.
HD loggar igen samma 17 loggar som hon inte hade varit med på.
LW raderar dessa 17 loggar.
LW dör av 17 slag.
HD loggar ännu en gång dessa 17 loggar.
Citat:
Åklagaren hävdade att Stefan ensam, eller tillsammans med annan, hade mördat Lena. Och Hovrätten slår fast att: "vid en samlad bedömning av all bevisning fram till att det är ställt utom rimligt tvivel att Stefan Davidsson ensam gjort sig skyldig till den åtalade gärningen". Det finns inget i fup eller vid rättegång som visar att HD varit delaktigt. Att HD ljugit och haft sex med sin nya kille gör henne inte till varken mördare eller anstiftare. Inte heller kan det ligga varken henne eller någon annan till last om svärföräldrarna hjälpte till med barnbarnen när de var små. Kanske har hon vetat, kanske inte. Det går inte att avgöra av det material som finns tillhands.
Man kan personligen tycka vad man vill om HD och hennes agerande, men inget rättfärdigar det karaktärsmord som pågår mot HD och hennes far just nu i tråden.
Karaktärsmord versus anstiftare...
Senast redigerad av develi 2021-06-13 kl. 00:32.
Jag kan för mitt liv inte förstå hur fan sökfunktionen fungerar nuförtiden men det finns utskrivet flera gånger i tråden, du kanske lyckas bättre om du söker på strössel, strösselförhör etc.
Hursomhelst handlade det om att ena dottern hade gått till skafferiet och ätit lite strössel, varpå Stefan höll ett 45 minuter långt inspelat förhör med henne där han är helt ur balans och snackar om att han ska bötfälla henne tusentals kronor och skit. Dottern håller dock lugnet och äger upp honom. Senare spelar han upp förhöret för Hanna och får till slut en ryggdunk för bra faderskap. Väldigt stört.
I AB 158/20 och skapligt många sidor framåt kan man läsa om strösselförhöret.
Om det inte vore för det hemska och absurda i att som förälder ens komma på idén att spela in det, så kan man, iaf jag, nästa skratta åt hur T pulvriserar SD.
Edit: +1
Senast redigerad av StudebakerHog666 2021-06-13 kl. 00:33.
Ja, du får gärna anse det överspelat, inte mig emot.
Andra har en annan åsikt - men att fundera kring hennes beteende är knappast värre än att alldeles nyss misstro henne som anstiftare som du gjort:
Det är inte ointressant att kartlägga hur en person ljuger. Det berör nämligen kapacitet till att vara manipulativ.
Att förvånas över hennes uppgifter i förhör versus vad hon sysslar med enligt foton lär knappast vara värre.
Btw, min undran om koppling mellan HDs skrupelfria logg efter LWs död till x antal slag såg jag var kopplat till statistik.
Hon är fixerad vid GC men hur anspelar det till mordet?
Oj, nu blev det en tävlan om vem som skrivit de värsta sakerna. Vinner jag? Det hjälper inte att du letar reda på vad jag har skrivit tidigare. Jag tänker inte fortsätta diskutera HD. Vi har en dom som har fallit och den tydliggör att det inte finns någon medhjälpare. Och ingen anstiftare. Därmed är HD ointressant att diskutera. Det var kanske även fel tidigare, men vi är på flashback och inget kan göras ogjort. Vi kan bara påverka vad vi skriver nu och framåt.
Och som jag skrev, du får gärna fortsätta, det finns säkert en och annan som finner det intressant.
ps. om du inte har läst domen så gör det snarast. HDs ex hade nämligen också stort intresse för geocashing och han gick kanske igång på den sista bilden LW skickade - hittar du mitt inlägg om det också? Hur jag spekulerar i att SD kanske insåg att LW hade makten att sabba usa-resan. Att något brast för honom i och med det? Drömresan med drömkvinnan. 17 loggar - 17 slag. Just då hade han kanske fortfarande inga planer på att berätta för HD. Och visst skrev jag något om att det kanske var SD som la tillbaka de 17 loggarna på HDs konto? Och ja, TÄNK OM HD faktiskt är helt oskyldig till allt? Du får det att låta som förbjudna tankar. Men om hon har dragits in i allt det här högst ofrivilligt så är nog det mesta en mardröm för henne.