2021-06-11, 13:27
Medlem
Lonnrots avatar
Blev lite västgöt@klimax på den här historien, men man måste ju ändå gratulera Örebro för resultatet på det stora hela. Hoppas det blir lite fridsammare i de där kvarteren framöver.
Citera
2021-06-11, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fleudhesten
Var själv också tveksam till en fällande dom men av andra orsaker, man hade som ingen koll på vilka personer som satt i HR och jag var lite orolig att de var av samma (uselt dåliga) kaliber som i TR.
Även jag blev överraskad och nöjd över utfallet.

Det fetade: Då måste man ju ställa sig frågan varför endast SD’s dna påvisades på ringen och på kjolen, inte ett enda spår av HD fanns på L*ena.
Om hon nu inte stod i full skyddsutrustning och slog ihjäl LW, men det låter inte troligt.

Därmed inte sagt att HD har betett sig mycket märkligt och kan ha anstiftat mordet (medvetet eller omedvetet)
Skyddat SD har hon gjort och även försvårat utredningen

Sperman på kjolen kan ju så vitt jag vet inte med 100% säkerhet uteslutas att den kommit dit vid tidigare tillfälle.

SD skulle ju kunnat påstå att HD plockat med sig handskar och en en heltäckande engångsoverall i plast från exempelvis någon skrubb på hennes arbetsplats. Eller att SOA haft tillgång till nån slags overall...
En massa bs som troligen skulle ha komplicerat utredningen.

Jag ser inte tingsrättens ledamöter som problemet utan (som GW också nämner) förundersökningens alla brister;

Att kroppen hittades så sent för att närområdet inte undersöktes tillräckligt noggrant, förseningen med att gå in i hennes Gmail, att inte återskapa (eller vad det nu heter) Telegramappen, att inte beslagta SDs telefon i tid vilket ledde till att han kunde skriva över saker han raderat med filmer och foton, att även JG hann radera i sin lur osv.
Citera
2021-06-11, 13:37
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
De var båda i högsta grad offer för SDs manipulation och triangulering.

Jag tror att du när du skriver offer likställer det med att vara passiv och oskyldig och endast ha goda intentioner och tankar och ett rationellt beteende och aldrig ställa krav.
Men man kan mycket väl vara offer även om man är motsatsen till allt detta.

Båda kvinnorna hade haft vad du kallar riskbeteende i relation till SD i många år.
Han hade ju funderingar på att fimpa HD också innan hon kvicknade till från in djupa depression.

Som nötis skrev så ansåg han nog att han ville återvinna HD av praktiska skäl. Tanken på att riskera att bli ensam fast med i hans tycke tråkiga loppisar och en i hans tycke uppkäftig dotter var kanske inte så lockande.
Absolut inte.
Om du läst den bok jag rekommenderat vid ett par tillfällen så skulle du begripa att jag inte tror att kvinnliga offer är likt det du skriver.

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)
Citat:
Oavsett vad som felar SD så utmanas många störda personer av starka kvinnor, speciellt psykopater. Det blir en rolig sport, en utmaning som lockar att se om de kan manipulera omkull en stark, intelligent och energisk kvinna.
Det enda som skiljer är att nedbrytningsprocessen tar längre tid, den här kvinnan kommer nämligen kämpa med sin vinnarskalle. Det ska bli bättre, det ska gå att få ordning på karln..
Det drabbar även män, icke att förglömma.
(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Såsom Ester sa, vilket är klockrent, så blir SD farlig när HD tar ut skilsmässa.
HD är rakt inte i SDs klor och bilden från 2012 ska inte bejakas.

Vad jag skriver är att HD och LW inte kan jämföras:
De är inte i samma position, har inte samma förutsättningar och är olika personligheter.

För övrigt, mer personligt och bortom psykologi och evidens - så äcklas jag att HD omhuldas och jämställs med LW.

Pga av det hon har gjort mot LW i samband med hennes död.

Hon hoppas att hon är död och när det väl gått i uppfyllelse så hon loggar hon om cacherna.

Det är ett rent hån mot LW.
Citera
2021-06-11, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ja, det sista jag läste igår var att LW nämnde just svärföräldrar och att förlora anseende.

Nej, han följer mönstret som otrogen man. Rent övertydligt.
En kvinnlig fägring bakom disken, han tonar ner sig.

Problemet med hela bilden vid hittegods är att de är skilda sen över 7 månader.

Det visar att HD påverkar honom.

LT om 27 september 2018:
"L säger att hon har träffat Stefan på hittegods tidigare och då var Hanna med.
Stefan betedde sig då väldigt annorlunda mot den här gången. När Hanna var med sa varken han eller hon någonting och han log inte heller, hon beskriver det som att det var en tväromvändning när han var här själv."

Du är ju själv kvinna så du lär ju ha stött på såna 2faced slemmiga typer som är noga med att hålla sig i skinnet när hans dotter/ mor/ exfru /random kvinna han har nytta av eller som kan sanktionera repressalier vid påkommet slisk är närvarande och inom synhåll.

Oavsett om de var skilda så var han ju, som Tufsankatt skrev, beroende av en god relation med HD för att säkra tillgången till Folketorp och barnvakter/ sotaren/ städerskan/ sina extraföräldrar/ osv.
Citera
2021-06-11, 13:43
Medlem
develis avatar
Citat:
Du är ju själv kvinna så du lär ju ha stött på såna 2faced slemmiga typer som är noga med att hålla sig i skinnet när hans dotter/ mor/ exfru /random kvinna han har nytta av eller som kan sanktionera repressalier vid påkommet slisk är närvarande och inom synhåll.

Oavsett om de var skilda så var han ju, som Tufsankatt skrev, beroende av en god relation med HD för att säkra tillgången till Folketorp och barnvakter/ sotaren/ städerskan/ sina extraföräldrar/ osv.
Oavsett att säkra Folketorp ändrar han beteende när HD är med.
De händelserna sitter föga ihop när han står vid disken vid hittegods.
Citera
2021-06-11, 13:48
Medlem
Citat:
Sperman på kjolen kan ju så vitt jag vet inte med 100% säkerhet uteslutas att den kommit dit vid tidigare tillfälle.

SD skulle ju kunnat påstå att HD plockat med sig handskar och en en heltäckande engångsoverall i plast från exempelvis någon skrubb på hennes arbetsplats. Eller att SOA haft tillgång till nån slags overall...
En massa bs som troligen skulle ha komplicerat utredningen.

Jag ser inte tingsrättens ledamöter som problemet utan (som GW också nämner) förundersökningens alla brister;

Att kroppen hittades så sent för att närområdet inte undersöktes tillräckligt noggrant, förseningen med att gå in i hennes Gmail, att inte återskapa (eller vad det nu heter) Telegramappen, att inte beslagta SDs telefon i tid vilket ledde till att han kunde skriva över saker han raderat med filmer och foton, att även JG hann radera i sin lur osv.
Sperman kan helt klart ha avsatts tidigare men tycker det verkar så misstänksamt att hon skulle traskat omkring i en fläckig kjol.

Ja, den bristfälliga utredningen var även en oroande faktor vilken jag glömde ta upp.
Men som man ser så har viss bevisning justerats (blivit tydligare) och ny expertis tillkallades till HR, teliakillen.
Men helt klart gjordes anmärkningsvärda missar inledningsvis.
Man undrar ju varför så många raderade i sina mobiler..SD fattar man ju men varför även JG och HD?
Senast redigerad av Fleudhesten 2021-06-11 kl. 13:53.
Citera
2021-06-11, 14:05
Medlem
grottmuttans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KattenSpike
Strösselförhöret? Vad är det?
Jag kan för mitt liv inte förstå hur fan sökfunktionen fungerar nuförtiden men det finns utskrivet flera gånger i tråden, du kanske lyckas bättre om du söker på strössel, strösselförhör etc.

Hursomhelst handlade det om att ena dottern hade gått till skafferiet och ätit lite strössel, varpå Stefan höll ett 45 minuter långt inspelat förhör med henne där han är helt ur balans och snackar om att han ska bötfälla henne tusentals kronor och skit. Dottern håller dock lugnet och äger upp honom. Senare spelar han upp förhöret för Hanna och får till slut en ryggdunk för bra faderskap. Väldigt stört.
Citera
2021-06-11, 14:10
Medlem
grottmuttans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleudhesten
Sperman kan helt klart ha avsatts tidigare men tycker det verkar så misstänksamt att hon skulle traskat omkring i en fläckig kjol.

Ja, den bristfälliga utredningen var även en oroande faktor vilken jag glömde ta upp.
Men som man ser så har viss bevisning justerats (blivit tydligare) och ny expertis tillkallades till HR, teliakillen.
Men helt klart gjordes anmärkningsvärda missar inledningsvis.
Man undrar ju varför så många raderade i sina mobiler..SD fattar man ju men varför även JG och HD?
När jag sökte efter strösselförhöret snubblade jag över detta inlägg på temat radering:
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Är det bara jag som tycker att JG formulerar något intressant i avlyssningen mellan honom och SD efter JG's förhör då han raderade i sin mobil?

"Men ja glöm.. jag glömde mitt ID-kort men eeh.. så att när jag gick på toan, jag tänkte jag. Jag skicka bara till dig att jag radera och sen gjorde jag det. Och sen stängde jag av mobilen."

SD: vet du, det finns ett meddelande från, från mig där. OKEJ svarar jag.

Sida 27 i Avlyssningen

Han och SD var i samförstånd med att JG skulle radera det han hade i sin mobil???

EDIT: För övrigt så är det värt att läsa avlyssningen igen nu när man läst mer i FUP.
Tips: Läser man avlyssningen som om det vore ett manus med repliker, så hör man vad som sägs. Vad som inte sägs. Och vad som nästan sägs.
Citera
2021-06-11, 14:14
Medlem
develis avatar
Citat:
Båda kvinnorna hade haft vad du kallar riskbeteende i relation till SD i många år.
Han hade ju funderingar på att fimpa HD också innan hon kvicknade till från in djupa depression.
Den som konstant är i en underlägsen position är LW.
Inte HD.

Varav tiden vid djup depression inte är jämförbar från och med 2017 och framöver.

Oavsett om han behåller HD av praktiska skäl.

Det är inte HD som ligger brunt till när han kör sitt RT sen långt innan mars 2017.
Det ökar däremot mer frenetiskt pga att HD kartlagt och avslöjat dem:
Som kräver full insyn i hans konton och livslångt kontaktförbud.

Han tror att HD inte vet om otroheten före 2017.
Han tror att han är smartare än henne.
Iom att han tror detta så fortsätter han med LW, om än mer orolig att upptäckas.
Han tror att han vet vart han har HD men tycks missa att hon inte är ett manipulativ offer längre och har frisknat till ordentligt.

Om SD vore livsfarlig för HD och relaterat till riskbeteende är det som bäddat för fara:
Att vara otrogen.
Att ta ut skilsmässa, flytta och fortsätta ljuga.
Att leende roa sig med en ny partner, ligga ihop och åka på hotellweekend - för att sen åka ut i skogen eller ensam utomlands med SD.

År efter mordet så suktar SD efter HD som roar sig med sillen och ligger på hotell.
Samtidigt lovar hon att han ska få åka med henne nästa gång.
Ååh, säger SD. ❤️

Det sker ingenting mot HD i de faser som är som farligast för en kvinna.

Den som tystades ner och mördades var LW, för att SD blev farlig när HD tog ut skilsmässa.
Drömkvinnan som han vill ha tillbaka men troligen aldrig fick.
Senast redigerad av develi 2021-06-11 kl. 14:20.
Citera
2021-06-11, 14:18
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KattenSpike
Strösselförhöret? Vad är det?

A 158/20
Citera
2021-06-11, 14:21
Medlem
Har hört om kvinnans namn mycket i media och sett att den här tråden är populär, men undrar vad är de som är så speciellt med detta fall som gör det så populärt? Har som sagt inte läst mig in om mordet.
Citera
2021-06-11, 14:23
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ja, det sista jag läste igår var att LW nämnde just svärföräldrar och att förlora anseende.

Nej, han följer mönstret som otrogen man. Rent övertydligt.
En kvinnlig fägring bakom disken, han tonar ner sig.

Problemet med hela bilden vid hittegods är att de är skilda sen över 7 månader.

Det visar att HD påverkar honom.

LT om 27 september 2018:
"L säger att hon har träffat Stefan på hittegods tidigare och då var Hanna med.
Stefan betedde sig då väldigt annorlunda mot den här gången. När Hanna var med sa varken han eller hon någonting och han log inte heller, hon beskriver det som att det var en tväromvändning när han var här själv."

Jag skulle vilja se den man som håller på och flörtar på det sättet som SD gjorde vid det tidigare tillfället framför sitt ex och mamma till sina barn. Dessutom den som han försöker få tillbaka.

Vet att det finns sådana män, men tvivlar på att det är HD som håller honom kort.
SD vill ha tillbaka HD.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in