Citat:
Jag måste i ärlighetens namn få fråga vad HDs sjukdomshistoria och medicinering har med mordet på LW att göra. Domstolen har dömt Steffeponken som ensam mördare, Steffeponken gjorde en cliffhanger och tog med sej mordvapnet och svaret på varför med sej i graven. HD är avskriven hon har fått ut sitt skadestånd för tiden hon satt häktad. HD har betett sej konstigt i förhör och i TR men så länge det inte finns någon lag mot att bete sej konstigt så kanske vi kan droppa HD, i alla fall så länge hon inte är åtalad för någonting. Och när det gäller HDs sjukdom och mediciner så rår väl inte hon för att hon är sjuk, Depression kan vi alla råka ut för.
Jag kan inte annat än hålla med dig!
Men eftersom det finns spekulationer i tråden om att hon kan ha bipolaritet (och jag förmodar då att kopplingen blir att det har med mordet att göra? Alltså, inte så att jag riktigt hänger med här i svängarna vad man tror) vore det skönt att man kommer till skott med vad som är:
- fakta
- spekulationer
om HD som mebrottsling.
Jag tror att jag har hamnat i någon liknande situation som med Lena, att jag starkt ogillar när personer smutskastas på mycket vaga grunder, såsom att Lena hade flera parallella förhålanden med flera olika gifta män.
Jag kämpade hårt för att visa att det inte fanns något belägg för detta.
Visst, HD har betett sig skumt, rent av ljugit.
Men jag har en stark ovilja att dra människor i smutsen, där det inte tydligt skrivs utt at det är en spekulation eller att man visar genom citat, länkar hur man kommit fram till att det är fakta.
Igår skrev @piastrone ett inlägg som återigen fick mig att känna en stark motvilja till att låta saker skrivas ut oemotsagt om det finns möjlighet att visa att det kan förhålla sig på annat sätt.
HD är endå ensamstående förälder till två unga indiivder som just har förlorat sin pappa och som har en pappa som är dömd för mord. Ingen lätt tillvaro för dessa barn och för HD. Hon kanske t o m är inlagd?
Jag mår riktigt dåligt av det här.
Helst skulle jag vilja prata om domen, som långt ifrån är granskad.
Nu är det två intensiva dagar för mig och min familj med studentmottagning, så min närvaro kommer inte vara på topp förrän det är över.
Tänker på alla dessa unga som nu får fira sin student utan en av sina föräldrar.