Citat:
Frågan är om du är nykter? Balkongfall behöver inte betyda "man kastar medvetet ned kvinna från en balkong". Det kan handla om självmord, olycka, fyllegrej som gått snett.
Poängen är att de balkongfall-trådar som startas i ABoK extremt sällan visar sig ha att göra med hedersproblematik.
Dödligt hedersvåld brukar istället visa sig där kniv eller eldvapen använts.
Jag skrev "WT och ghettoblattar".
WT behöver inte vara pursvensk, utan kan även vara "halvpolack, halvhalvungrare" eller nåt finskt fyllo.
Det enda balkongfall jag själv bevittnat gällde dock två etniska svenskar.
De stod och sjöng och dansade på balkongen, uppenbarligen alkoholiserade, innan mannen bestämde sig för att det ett steg längre genom att ta upp kvinnan, sätta ned henne på balkongräcket och därefter förlora greppet. Kvinnan föll ned, mannen hoppade efter och hamnade på henne. Hon dog, han överlevde.
Poängen är att de balkongfall-trådar som startas i ABoK extremt sällan visar sig ha att göra med hedersproblematik.
Dödligt hedersvåld brukar istället visa sig där kniv eller eldvapen använts.
Jag skrev "WT och ghettoblattar".
WT behöver inte vara pursvensk, utan kan även vara "halvpolack, halvhalvungrare" eller nåt finskt fyllo.
Det enda balkongfall jag själv bevittnat gällde dock två etniska svenskar.
De stod och sjöng och dansade på balkongen, uppenbarligen alkoholiserade, innan mannen bestämde sig för att det ett steg längre genom att ta upp kvinnan, sätta ned henne på balkongräcket och därefter förlora greppet. Kvinnan föll ned, mannen hoppade efter och hamnade på henne. Hon dog, han överlevde.
Då är det ju en olycka, inte något medvetet. Klart som fan att folk ramlat från balkonger i alla tider, saken är väl att det numer ofta vittnas om bråk och skrik innan fallet, som här.
Som sagt, fallet du bevittnade (måste satt sina spår) var en olycka, blev aldrig utrett som mord heller gissar jag.
Det finns massor av fall, men ofta döms ingen pga hur svårt det är att utreda och bevisa.
Det största (inom media) fallet jag minns där någon dömts; är det i Södertälje, kvinna som överlevde ett fall från 6e våningen. (https://www.svt.se/nyheter/lokalt/sodertalje/balkongmannen-ater-internationellt-efterlyst)