2021-06-12, 08:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CamLid
Inte för att jag vet men efter de senaste "fallen" med ballongflygning så är ofta någon utomnordisk närvarande. Men vad vet jag?

Utomeuropeisk. Det går en gräns vid Bosporen.. En kurdisk nationalsport på andra sidan den Anatoliska steppen.
Citera
2021-06-12, 10:00
Medlem
Är det ett påhitt att en pojke skulle blivit allvarligt skadad/dödad av att ha träffats av fallet?

Uppgifterna som kom fram i tråden om en livlös pojke är ju oavsett anledning till balkongflygningen extremt spektakulära.

Men tråden fortsatte diskutera vilka kulturer som kastar ut sina kvinnor! Vi vet redan att idioter från icke-skidåkande nationer gör detta.

Har verkligen en pojke träffats av den nedfallande kvinnan?!?
Citera
2021-06-12, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OlleViero
Kan ha skyddad identitet?

Njä, verkar mer som att hon tidigare varit influenser/försökt bli. Men lagt ner sina konto för ett antal år sedan. Sure, kan bero på skyddad identitet, men då hade man inte lyckats hitta henne på hitta.se eller upplysning.se med personnummer etc.

Till alla som läser, några nyheter om hur det gått för kvinnan och pojken?
Citera
2021-06-12, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jafattar
Ingen är frihetsberövad, det kan tyda på att hon hoppat.

Klart hon kan ha hoppat. Däremot så finns det enligt vissa här vittnesmål om att kvinnan skrikit en bra stund innan hon föll. Samt så talar mycket för att hon är ensamstående.
En eventuell GM skulle lätt kunna lämna lägenheten innan polis och ambulans kom till platsen.
Det är med stor säkerhet ett svårt fall att utreda just med tanke på att hon bor ensam.
Om det nu ens är lägenhetsinnehavaren som "fallit", vilket vi inte lyckats klargöra på 8+ sidor.
Citera
2021-06-12, 11:35
Medlem
Ufukdouds avatar
http://www.bilddump.se/bilder/20210612112954-2a00:801:44b:9e64:5523:66a4:d91f:64a5.jpg
Citera
2021-06-12, 12:05
Moderator
blomvattnares avatar
Det kommer info som säger att det inte är HH som har ramlat/kastats.

Citat:
Hon som har ramlat bor på Malmvägen 4A (och inte 4B).
Citera
2021-06-12, 12:08
Medlem
Drapåtrissors avatar
Nästan inga blir dömda då brott nästan är omöjligt att bevisa. Hoppas kvinnan överlever och kan ge en redogörelse.
https://imgur.com/a/Gfad2rf
Citera
2021-06-12, 12:24
Medlem
kungenslillapigas avatar
fp

Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Det kommer info som säger att det inte är HH som har ramlat/kastats.
felpostat
Senast redigerad av kungenslillapiga 2021-06-12 kl. 12:29.
Citera
2021-06-12, 12:26
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungenslillapiga
Kan det stämma? Hon var aktiv för 14 timmar sedan på fb. Dessutom verkar det bara vara hon som bor på den adressen (om jag inte är helt ute och cyklar)
Observera mitt "inte" i min fras.

Eller, vem är det du pratar om?
Citera
2021-06-12, 12:31
Medlem
kungenslillapigas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Observera mitt "inte" i min fras.

Eller, vem är det du pratar om?
Ursäkta, det blev helt galet . När jag tittade på ratsit på 4 a dök det bara upp en enda person, måste blivit helt galet. Skyller på värmen
Citera
2021-06-12, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OlleViero
Du är inte riktigt nykter så tidigt på dagen?

Du läser nog statistiken upp och ned? Har väl knappast hänt att en vanlig svensk kastat en kvinna från en balkong?

Frågan är om du är nykter? Balkongfall behöver inte betyda "man kastar medvetet ned kvinna från en balkong". Det kan handla om självmord, olycka, fyllegrej som gått snett.
Poängen är att de balkongfall-trådar som startas i ABoK extremt sällan visar sig ha att göra med hedersproblematik.
Dödligt hedersvåld brukar istället visa sig där kniv eller eldvapen använts.

Jag skrev "WT och ghettoblattar".
WT behöver inte vara pursvensk, utan kan även vara "halvpolack, halvhalvungrare" eller nåt finskt fyllo.
Det enda balkongfall jag själv bevittnat gällde dock två etniska svenskar.
De stod och sjöng och dansade på balkongen, uppenbarligen alkoholiserade, innan mannen bestämde sig för att ta det ett steg längre genom att ta upp kvinnan, sätta ned henne på balkongräcket och därefter förlora greppet. Kvinnan föll ned, mannen hoppade efter och hamnade på henne. Hon dog, han överlevde.
Senast redigerad av JanusBanus 2021-06-12 kl. 13:18.
Citera
2021-06-12, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kungenslillapiga
Ursäkta, det blev helt galet . När jag tittade på ratsit på 4 a dök det bara upp en enda person, måste blivit helt galet. Skyller på värmen

Så det stämmer inte med 4 A? Eller vad menar du?
4 B som det sagts tidigare stämmer också överens med endast en person. Att den fallna har landat i ett träd från 4 B känns dock lite långsökt då det är 4 C som har träd under sina balkonger, inte 4 B.
Jag blev väldigt förvirrad nu

Liten illustrering ang. trädplacering etc:
https://imgur.com/f8PrYoK
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in