2021-06-11, 18:07
Medlem
Gubbmagens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Man brukar räkna vänster till höger. Så 1501 är första dörren till vänster från porten sett.
OT:
Man räknar snarare från hissen. När hissdörren öppnas på tex plan 5 i ett hus så ligger lgh 01 till vänster om hissdörren. Så har det stått i alla annonser för olika lgh jag tittat på.
Citera
2021-06-11, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gubbmagen
OT:
Man räknar snarare från hissen. När hissdörren öppnas på tex plan 5 i ett hus så ligger lgh 01 till vänster om hissdörren. Så har det stått i alla annonser för olika lgh jag tittat på.

Ah jaja, att det ska vara så bökigt :P
Jag utgick från min trapp, hissdörren öppnas mot öster här, precis som porten, alltså man går mot öster när man går in i porten, ut mot öster när man går ut ur hissen.

Så någon som kan berätta hur det är i detta hus?
Klart intressant att 1501 har flera domar mot sig, men rätt ska vara rätt om jag har fel för mig.

Edit: Läst på nu. Man utgår från trappan tydligen (Lantmäteriet).
När man kommer upp på våningen så är första dörren till vänster **01.
Vet att detta diskuterats massor på FB, jag ska sluta med det nu, men undrar fortfarande hur trapphusen ser ut. Om någon vill vara vänlig att informera om det.

Senast redigerad av chrisemil 2021-06-11 kl. 18:15.
Citera
2021-06-11, 18:24
Medlem
Bavaros avatar
Enda svenska män som ramlat från balkonger är ju fyllskallar på Mallis och andra charterorter på 80-90 talet. Hände ju varje sommar då det skulle klättras mellan balkonger till brudar eller någon fest.

Fy fan vilket trauma att bli slängd ner, hinner nog tänka en del, jävla pack till människor.
Senast redigerad av Bavaro 2021-06-11 kl. 18:26.
Citera
2021-06-11, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Jag letade efter henne på sociala medier men kammade noll, går hon under ett alias?

Hon gick under flera olika alias, men jag tror att Instagram-kontot inaktiverades för flera år sen. Det är en tjej som jag känner till sen innan(ingen som jag träffat, men vi har delade bekanta). Jag vill inte uppge alias eller namnge henne i.o.m. att det inte är bekräftat att det är hon, och även om det skulle visa sig vara henne så kommer hon förhoppningsvis överleva fallet och slippa se hennes privatliv diskuteras här.
Citera
2021-06-11, 18:32
Medlem
Korv-Bajss avatar
https://ideellkulturkamp.files.wordpress.com/2018/07/balkonglow.jpg
Citera
2021-06-11, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JanusBanus
Hon gick under flera olika alias, men jag tror att Instagram-kontot inaktiverades för flera år sen. Det är en tjej som jag känner till sen innan(ingen som jag träffat, men vi har delade bekanta). Jag vill inte uppge alias eller namnge henne i.o.m. att det inte är bekräftat att det är hon, och även om det skulle visa sig vara henne så kommer hon förhoppningsvis överleva fallet och slippa se hennes privatliv diskuteras här.

Ok, nä jag vet namn och så, bara det på sociala medier jag inte lyckats snappa upp. Men du gör rätt, all respekt! Sociala medier, om de varit aktuella; hade dock kunnat ge lite insikt i vem en eventuell GM skulle vara, men som du säger, inte säkert att det är denna tjejen som vi båda tänker på.
Citera
2021-06-11, 19:35
Medlem
I tråden påstås det att en unge har blivit träffad utan en flygande kvinna. Hur ligger det till med det?
Citera
2021-06-11, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnickeliSnack
I tråden påstås det att en unge har blivit träffad utan en flygande kvinna. Hur ligger det till med det?
Vore ju djupt tragiskt. Stannat och kollat när det uppstått bråk där uppe och sedan helt sonika fått tanten rakt på sig.
Citera
2021-06-11, 19:47
Medlem
Men va fan. Lär dom sig aldrig?! Idioterna måste vid det här laget veta att en ballongflygning per automatik gör närmast anhörig misstänkt. Ja visst ja, dessa tomtar har inget konsekvenstänk!
Citera
2021-06-11, 20:08
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bebbanburg
Men va fan. Lär dom sig aldrig?! Idioterna måste vid det här laget veta att en ballongflygning per automatik gör närmast anhörig misstänkt. Ja visst ja, dessa tomtar har inget konsekvenstänk!

Spelar ingen roll om man blir misstänkt. Åklagaren måste kunna bevisa. Går det att res bara det minsta tvivel i rättegången så blir man firkänd. Risken att åka fast är nära noll.
Citera
2021-06-11, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milldue
Kvinnor väljer sällan att hoppa ffrån höjder om de vill begå självmord, kvinnor väljer oftast lite "lugnare" självmords sätt som piller, skära sig och liknande.. Så när man ser "kvinna föll från balkong" handlar det så gott som alltid om mord eller så kallad "MUSLIMSK SKILLSMÄSSA"
Håller inte med. Har träffat flertalet kvinnor som försökt ta sitt liv genom hopp från hög höjd, mer än män faktiskt.
Du får gärna hänvisa till statistik om att det är vanligare med mordförsök än suicid vid fall från hög höjd
Citera
2021-06-11, 20:34
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mailmans
Skulle vilja se statistik på hur vanligt det var att svenskar föll från balkongen på 70-talet.
Troligen förekom det men var ovanligt. I början på åttiotalet kastade grannen under mig ner sin sambo från balkongen, de var helsvenskar båda två men han redan dömd för våldsbrott och båda rätt rejält alkoholiserade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in