2021-06-11, 14:40
Bannlyst
Befann mig i nära anslutning strax efter att det ska ha hänt.

Jag såg då en livlös pojke på trottoaren, utan blod vad jag kunde se, som togs om hand av sjukvårdare, kan denna pojke blivit träffad av den fallande kvinnan på trottoaren, eller har en hel familj kastats ner?

Jag noterade även hundpatrull och polishelikopter.

Något jag också noterade var att en vit medelålders man, antagligen polis, stod högst upp i huset, 9 våningar, och kommunicerade med polisen nere på marken.

Balkongerna ser ut ha högre räcken än dom man kan se i gamla funkishus, ser dessutom nyrenoverade ut, jag tror slutsatsen att det omöjligt kan vara en olycka.

Vet vi vilken våning det var?

Balkongflygningar är för mig ett helt obegripligt sätt att försöka lösa dispyter med frugan.
Citera
2021-06-11, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 12hoppihagen

Jag såg då en livlös pojke på trottoaren, utan blod vad jag kunde se, som togs om hand av sjukvårdare, kan denna pojke blivit träffad av den fallande kvinnan på trottoaren, eller har en hel familj kastats ner?

Något jag också noterade var att en vit medelålders man, antagligen polis, stod högst upp i huset, 9 våningar, och kommunicerade med polisen nere på marken.

Balkongerna ser ut ha högre räcken än dom man kan se i gamla funkishus, ser dessutom nyrenoverade ut, jag tror slutsatsen att det omöjligt kan vara en olycka.

Balkongflygningar är för mig ett helt obegripligt sätt att försöka lösa dispyter med frugan.

Står i media, de säger att det är 5e våningen.
Citera
2021-06-11, 14:46
Medlem
Gizurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 12hoppihagen

Eller om pojken var ett barn som svimmat av efter att mamman/systern fallit.
Citera
2021-06-11, 15:01
Medlem
Gick förbi 45 min sen. Kvinnan ska ha skrikit en lång stund innan hon hon föll. Togs emot av trädet. Föll på pojken. Malmvägen. Hoppas dom tar svinet som gjorde detta.
Citera
2021-06-11, 15:08
Medlem
Mailmanss avatar
Skulle vilja se statistik på hur vanligt det var att svenskar föll från balkongen på 70-talet.
Citera
2021-06-11, 15:19
Medlem
Dessa jävla glaspartier! Sommaren är kommen och helgen stundar och den stackars frun i huset ska göra fint inför helgen när mannen kommer hem ifrån jobbet. Baket och maten klar sen länge, nya lakan i sängen och sen det sista. Fönstren. Ut och putsa dessa jävla glaspartier måste putsas, en blöt fläck och oj, olyckan är framme. Mannen får värma maten själv och hämta barnen på dagis. Katastrof!
Eller var det en Kurd typ?
Kanske Soc kan ge alla en villa med Max 2 våningar?
Senast redigerad av tvarodalappar 2021-06-11 kl. 15:22.
Citera
2021-06-11, 15:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mailmans
Skulle vilja se statistik på hur vanligt det var att svenskar föll från balkongen på 70-talet.
Äsch, det är bara anmälningsbenägenhetrn som ökat.

Citera
2021-06-11, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnergizerBunny
Hur kommer det sig att det nästan är uteslutande kvinnor som åker från balkonger? Har de sämre balans än män, eller beror det på annat?

Man får inte undersöka orsaken till den här typen av händelser.
Citera
2021-06-11, 15:45
Medlem
Gizurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ifaransriktning
Gick förbi 45 min sen. Kvinnan ska ha skrikit en lång stund innan hon hon föll. Togs emot av trädet. Föll på pojken. Malmvägen. Hoppas dom tar svinet som gjorde detta.
Intressant uppgift. Det bör ju inte vara jättesvårt att hitta en gärningsman, oftast bor de ju tillsammans.

Det stora problemet kan vara att få kvinnan att medverka i en utredning, om hon nu överlever. I ett annat fall lades förundersökningen ner av just den orsaken:
https://www.op.se/logga-in/flicka-foll-fran-fonster-nu-laggs-polisutredningen-ned-det-ar-en-sammanvagd-bedomning

(FB) Frösön, Östersund, balkongflicka? 2020-10-22 (tråd)
Citera
2021-06-11, 15:51
Medlem
Villons avatar
På adressen bor ett par i yngre medelåldern med lägenhetsnummer som börjar med 15, där mannen har en kurdisk, nationalromantisk målning på sin facebookprofil.
Citera
2021-06-11, 16:06
Medlem
Uteliggarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Villon
På adressen bor ett par i yngre medelåldern med lägenhetsnummer som börjar med 15, där mannen har en kurdisk, nationalromantisk målning på sin facebookprofil.

Inga foton på frugan, där inte...

Kan det vara hon, MD-Pathologist?

https://www.umhs-sk.org/blog/what-is-a-pathologist
Senast redigerad av Uteliggarn 2021-06-11 kl. 16:11.
Citera
2021-06-11, 16:16
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mailmans

Det hände någon enstaka gång att något fyllo ramlade ned. Men det var oftast fulla ynglingar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in