2021-02-08, 17:09
Medlem
Pippipipparpippins avatar
Jag vill fråga om betydelsen av #stayawake. Var ifrån uppkom "fenomentet"? Och vilken typ av människor är det som slänger sig med det i sina profilbilder på facebook?
Citera
2021-02-08, 17:39
Medlem
najass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pippipipparpippin
Jag vill fråga om betydelsen av #stayawake. Var ifrån uppkom "fenomentet"? Och vilken typ av människor är det som slänger sig med det i sina profilbilder på facebook?

Vet inte om det kan räknas som subkultur men dubbelkolla med modsen i (FB) Subkulturer och socioekonomiska livsstilar om det passar där.
Citera
2021-02-08, 17:41
Medlem
Pippipipparpippins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av najas
Vet inte om det kan räknas som subkultur men dubbelkolla med modsen i (FB) Subkulturer och socioekonomiska livsstilar om det passar där.

Tack för tipset.
Citera
2021-02-24, 16:30
Medlem
FedupFlorences avatar
Det går sedan en tid en trend i att använda utav istället för av. Finns det tråd om det här eländiga språkfelet så att vi kan få någon ordning nån jävla gång?
Citera
2021-02-24, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence
Det går sedan en tid en trend i att använda utav istället för av. Finns det tråd om det här eländiga språkfelet så att vi kan få någon ordning nån jävla gång?

Denna tråd kanske passar -> (FB) Vad är skillnaden på "av" och "utav"? (Sammanfogad tråd)/Mod
Citera
2021-02-25, 13:17
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amberfly
Denna tråd kanske passar -> (FB) Vad är skillnaden på "av" och "utav"? (Sammanfogad tråd)/Mod

Javisst, det var flera i en. Får se om jag ids skaka liv i den.
Citera
2021-03-16, 00:50
Medlem
hobby_smokers avatar
Tänkte göra en tråd om detta nedanför

Har ni tips på var jag bör placera tråden?
Aktuella brott eller brott o brottsbekämpning?

https://www.sydsvenskan.se/2021-03-15/fruktregn-over-polisen-var-inte-sabotage-mot

Saxat från artikeln:

Tingsrätten konstaterar att den 27-årige mannen tveklöst gjort sig skyldig till förgripelse mot tjänsteman och döms till 50 dagsböter.
Däremot frias han från sabotage mot blåljusverksamhet, som har högre straffvärde.
Tingsrätten menar att det inte är bevisat att 27-åringen förstått att polisen som fick tomaterna på sig ägnade sig åt brottsbekämpande verksamhet.

Det jag vill diskutera i tråden är hur han kan frias.

Han har uppenbarligen kastat frukt och grönsaker mot poliser och frias från blå ljus sabotage för att tingsrätten menar att det inte är bevisat att han förstod att polisen ägnade sig åt brottsbekämpande verksamhet.

Det är väl det som är polisens jobb att lösa brott och se till att folket följer lagarna?
Citera
2021-03-16, 05:55
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hobby_smoker
Tänkte göra en tråd om detta nedanför

Har ni tips på var jag bör placera tråden?
Aktuella brott eller brott o brottsbekämpning?

https://www.sydsvenskan.se/2021-03-15/fruktregn-over-polisen-var-inte-sabotage-mot

Saxat från artikeln:

Tingsrätten konstaterar att den 27-årige mannen tveklöst gjort sig skyldig till förgripelse mot tjänsteman och döms till 50 dagsböter.
Däremot frias han från sabotage mot blåljusverksamhet, som har högre straffvärde.
Tingsrätten menar att det inte är bevisat att 27-åringen förstått att polisen som fick tomaterna på sig ägnade sig åt brottsbekämpande verksamhet.

Det jag vill diskutera i tråden är hur han kan frias.

Han har uppenbarligen kastat frukt och grönsaker mot poliser och frias från blå ljus sabotage för att tingsrätten menar att det inte är bevisat att han förstod att polisen ägnade sig åt brottsbekämpande verksamhet.

Det är väl det som är polisens jobb att lösa brott och se till att folket följer lagarna?

Eftersom frågeställningen rör just hur och varför han kan frias och inte utredningen om brottet i sig så hade jag i din situation valt Brott och brottsbekämpning.
Citera
2021-04-13, 01:41
Medlem
micro113s avatar
Jag vill veta var jag kan lägga en tråd för diskussion om extremt larviga varningar som sedan leder till avstängning.
Och hur dessa larviga varningar tycks följa på varandra tätt i tiden.

I vilket forum hör det hemma?

Jag har just nu ingen varning liggande - men det kommer väl strax - eftersom jag nyss fått en avstängning på skit, så tråden handlar inte om att fria mig från avstängning.
Så var diskuterar jag detta utan att få varning?
Citera
2021-05-17, 11:54
Medlem
Om jag vill ställa en fråga om vart det är bra pris och hygglig kvalitet på led-lampor till en äldre förstärkare (70-tal), vilket delforum blir bäst för det?

Jag vet vad det är jag ska köpa, men tänker att någon annan redan gjort grovjobbet och kollat runt, och kan rekommendera en bra sajt som även levererar till Sverige.
Citera
2021-05-17, 13:19
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kardulla
Om jag vill ställa en fråga om vart det är bra pris och hygglig kvalitet på led-lampor till en äldre förstärkare (70-tal), vilket delforum blir bäst för det?

Jag vet vad det är jag ska köpa, men tänker att någon annan redan gjort grovjobbet och kollat runt, och kan rekommendera en bra sajt som även levererar till Sverige.

Här
(FB) Ljudanläggningar

eller här
(FB) Övrig hemelektronik
Citera
2021-06-12, 11:30
Medlem
VoktorDodkas avatar
Vart passar denna? Det finns flera jag tvekar mellan.

Citat:
Aktuell könsfördelning i Sverige?

Jag skulle vilja veta hur könsfördelningen har förändrats över de senaste kanske 10 åren, finns det någonstans på nätet? Jag har en magkänsla av att det kan vara känsligare siffror än BRÅ's statistik.

Främst skulle jag vilja veta hur ålderspannet 20-40 år ser ut, hur många män det idag går per kvinna mot för 10 år sedan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in