2021-06-01, 18:13
Medlem
TheGreatResistances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FladderFarfar
Chemtrails är ignorant trams. Det har debunkats ad infinitum...Trodde inte att det fanns någon kvar som fortfarande surrade om det.

Men å andra sidan så har vi ju Flatearthers också.
Stämmer ej.

Kina erkände geoengineering ett antal år sedan.

Senast i år kom det även ut i MSM att ett Bill Gates backat projekt skulle manipulera vädret i sverige genom att skjuta ut partiklar i atmosfären. Tror man skulle göra det i Kiruna om jag ej minns fel.

Att vissa typer av jetbränsle har samma sorts molekyler i sig har framkommit i många dokument tidigare.
Citera
2021-06-01, 18:18
Moderator
Ämnen sammanfogade.
Länk till startinlägg i infogad tråd: Chemtrails över Gävleborgs län, idag 1 juni

/Moderator
Citera
2021-06-01, 18:24
Medlem
Sadomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnoozeGoose
Jag bor på ett väldigt öde ställe i Gävleborgs län som väldigt få plan flyger över. Ännu mindre nu under pandemin. Idag är vädret riktigt fint, knappt några moln. Men jag upptäckte när jag var ute med bilen att hela himlen är täckt med hundratals “spår” efter flygplan. Jag såg ett stort plan åka direkt ovanför mig som släppte ut ett gigantiskt “spår” efter sig (se bild).
Nu till det märkliga. Jag stannade bilen direkt och gick in på flightradar24. Det var absolut noll flygplan i detta område. Närmsta plan var över 6 mil bort. Och det var som sagt hundratals av dessa spår som täckte himlen.
Om detta var vanliga privata eller kommersiella plan som släppte ut vanlig kondens så skulle det behövt passera minst flera dussin av dessa plan som åkt åt alla olika håll, men Flightradar24 visar att det är helt dött i flygrummet över detta område. Mycket märkligt.
Någon som har en logiskt förklaring eller är det geo-engineering som pågår?

Det var ett helt vanligt plan du såg, det på flightradar. 6 mil är ingenting. Planen flyger på en höjd på 1 mil så du kan vara rakt under och aldrig komma närmare än 1 mil. Ett plan 6 mil bort skulle vara ca 10 grader över horisonten. Det är bredden av 2 handflator ungefär. Lägg till att flightradar24 inte uppdaterar på sekunden när. Det laggar. Och ett flygplan hinner åka 1 km på bara 4 sekunder.
Citera
2021-06-01, 18:26
Medlem
Citat:
Jag bor på ett väldigt öde ställe i Gävleborgs län som väldigt få plan flyger över. Ännu mindre nu under pandemin. Idag är vädret riktigt fint, knappt några moln. Men jag upptäckte när jag var ute med bilen att hela himlen är täckt med hundratals “spår” efter flygplan. Jag såg ett stort plan åka direkt ovanför mig som släppte ut ett gigantiskt “spår” efter sig (se bild).
Nu till det märkliga. Jag stannade bilen direkt och gick in på flightradar24. Det var absolut noll flygplan i detta område. Närmsta plan var över 6 mil bort. Och det var som sagt hundratals av dessa spår som täckte himlen.
Om detta var vanliga privata eller kommersiella plan som släppte ut vanlig kondens så skulle det behövt passera minst flera dussin av dessa plan som åkt åt alla olika håll, men Flightradar24 visar att det är helt dött i flygrummet över detta område. Mycket märkligt.

Bild
https://imgur.com/a/9qBmDgG

Har bekanta i Gävleborgs län, besökte dem under dagen. Fanns inga ”hundratals chemtrails” bara ett par helt vanliga kondensslingor.

Så, första inlägget och helt nyreggad och så blåljuger du direkt….?
Citera
2021-06-01, 18:26
Medlem
FladderFarfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheGreatResistance
Stämmer ej.

Kina erkände geoengineering ett antal år sedan.

Senast i år kom det även ut i MSM att ett Bill Gates backat projekt skulle manipulera vädret i sverige genom att skjuta ut partiklar i atmosfären. Tror man skulle göra det i Kiruna om jag ej minns fel.

Att vissa typer av jetbränsle har samma sorts molekyler i sig har framkommit i många dokument tidigare.

Jag pratar om det gamla klassiska chemtrail svammlet!

... inte några vanliga atmosfäriska experiment med torris eller silverjod för att exempelvis regn- eller snöväder ska uppstå eller hagel motverkas.

https://www.smhi.se/kunskapsbanken/klimat/klimatpaverkan/geoengineering-1.75609
Senast redigerad av FladderFarfar 2021-06-01 kl. 18:49.
Citera
2021-06-01, 20:07
Medlem
Citat:

Bild
https://imgur.com/a/9qBmDgG

Det var inte "dött över området", det var tvärtom en hel del plan som flög över Gävleborg idag. Ett litet axplock från FR24:
Runt kl 10 passerade AFL110, en stor 777:a .
10:45 flyger EK201 förbi, en gigantisk A380
11:15 passerar KAL542, även det en stor 777:a

Och tittar man på vädret i Gävletrakten så ser man att det ligger precis mellan två olika vädersystem vilket ofta innebär att varm fuktig luft möter kallare och torrare luft. Dvs det finns goda förutsättningar för att det ska bildas slöjmoln och k-strimmor. Och på satellitbilder så ser man ju faktiskt att det under dagen skapas en del moln över området.

Citat:
... att hela himlen är täckt med hundratals “spår” efter flygplan....

Ja det låter ju märkligt. Speciellt med tanke på att så få verkar ha lagt märke till dessa hundratals med flygplan. Är du säker på att det inte var slöjmoln du såg?
Senast redigerad av WilleGarvin 2021-06-01 kl. 20:23.
Citera
2021-06-01, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WilleGarvin
Det var inte "dött över området", det var tvärtom en hel del plan som flög över Gävleborg idag. Ett litet axplock från FR24:
Runt kl 10 passerade AFL110, en stor 777:a .
10:45 flyger EK201 förbi, en gigantisk A380
11:15 passerar KAL542, även det en stor 777:a

Och tittar man på vädret i Gävletrakten så ser man att det ligger precis mellan två olika vädersystem vilket ofta innebär att varm fuktig luft möter kallare och torrare luft. Dvs det finns goda förutsättningar för att det ska bildas slöjmoln och k-strimmor. Och på satellitbilder så ser man ju faktiskt att det under dagen skapas en del moln över området.

Ja det låter ju märkligt. Speciellt med tanke på att så få verkar ha lagt märke till dessa hundratals med flygplan. Är du säker på att det inte var slöjmoln du såg?

Stämmer bra, gjorde en playback på flightradar, var en del plan på förmiddagen. Och efter noggrannare check på slöjmoln så kan jag ha blandat ihop dom med contrails. Stod på väderappen att det skulle bli lite mulet.
My bad ^^
Citera
2021-06-12, 07:44
Medlem
Alex Jones från Infowars intervjuar anti-geoengineering aktivisten Rosalind Petersson om hennes kamp mot geoengineerng. Intervjun är från 2009 och Peterson avled år 2018.

ETT VITT DIS

RosaLind Peterson väste upp på en farm i Mendocino County Kalifornien. Peterson skaffade sig utbildning inom jordbruk och hennes jobb gick ut på att undersöka orsaken till misslyckade grödor i Kalifornien. År 1998 upptäckte Peterson att träden började ta skada och år 2000 såg hon flygplan som släppte ut kondensationsspår efter sig och efter ett tag blev hela himlen ett vitt dis. Peterson reagerade på detta eftersom himlen där hon bodde i Kalifornien brukade vara himmelsblå och vacker.

Person började undersöka detta fenomen och bland annat observerade hon att flygplanen åkte i en slags loop över hennes county, ut över Stilla havet och tillbaks. Peterson upptäckte att dessa utsläpp kunde täcka hela himlen med konstgjorda moln på bara några timmar efter besprutning. Petersons mor sade att hon aldrig sett något liknande i hela sitt liv.

KLIMATFÖRÄNDRINGAR

NASA insåg på 80-talet att det fanns ett nytt fenomen på himlen i och med dessa utsläpp. Istället för att kondensen försvann relativt snabbt så började kondensen expandera och Nasas studier bevisade att dessa utsläpp resulterade i konstgjorda moln. NASA kom fram till att dessa konstgjorda moln skulle förändra klimatet, skynda på global uppvärmning/klimatförändringarna och påverka naturresurserna negativt. Nasa hade ett skolprogram i slutet av 80-talet där man bad barnen att räkna kondensationsstrimmor som en slags undersökning. Peterson tror att Nasa ville få barnet att tro att dessa kondensationsspår var naturliga fenomen.

År 2007 höll Peterson en hearing hos Förenta Nationerna där hon medvetet undanhöll termen “chemtrails” för annars hade hon inte fått tala.

När Peterson pratade med meteroeologer om denna vädermodifiering sade de att molnen berodde på en väderfront men Peterson säger att detta inte stämmer eftersom när de kontrollerade så hade barometern inte sjunkit något och tittade man åt väst så var det inga moln där. Myndigheterna sade även att kondensationsspåren berodde på utökad flygtrafik.

https://jmm.nu/geoengineering_sverige_chemtrails_klimatforandring arna/
Citera
2021-06-12, 08:52
Medlem
KungPungPats avatar
Jag ser fortfarande lite chemtrails i skyn men det är långt ifrån den besprutning som utfördes för 10-15 år sedan när man kunde gå ut och se tjugo chemtrails kors och tvärs så man undrade om man lever i en krigszon i Sverige.. vilket jag iof gjorde och gör.
Tredje världskriget, som gjorde hela Jorden till en krigszon där chemtrailsen täckte himlen och varorna i butiken bestod av allt mer artificiella ämnen.. och vaccinbussar där det injiceras gifter i offer utanför butikerna.

Var det verkligen en politiker i Amerika som nyligen begärde att skogsvårdare skulle utreda om det går att få mer distans mellan Jorden och solen, för att dra ner på värmen som tycks besvära dom underliga filurerna inom politiken?
Senast redigerad av KungPungPat 2021-06-12 kl. 09:27.
Citera
2021-06-12, 09:38
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flux200
Alex Jones från Infowars intervjuar anti-geoengineering aktivisten Rosalind Petersson om hennes kamp mot geoengineerng. Intervjun är från 2009 och Peterson avled år 2018.

ETT VITT DIS

RosaLind Peterson väste upp på en farm i Mendocino County Kalifornien. Peterson skaffade sig utbildning inom jordbruk och hennes jobb gick ut på att undersöka orsaken till misslyckade grödor i Kalifornien. År 1998 upptäckte Peterson att träden började ta skada och år 2000 såg hon flygplan som släppte ut kondensationsspår efter sig och efter ett tag blev hela himlen ett vitt dis. Peterson reagerade på detta eftersom himlen där hon bodde i Kalifornien brukade vara himmelsblå och vacker.

Person började undersöka detta fenomen och bland annat observerade hon att flygplanen åkte i en slags loop över hennes county, ut över Stilla havet och tillbaks. Peterson upptäckte att dessa utsläpp kunde täcka hela himlen med konstgjorda moln på bara några timmar efter besprutning. Petersons mor sade att hon aldrig sett något liknande i hela sitt liv.

KLIMATFÖRÄNDRINGAR

NASA insåg på 80-talet att det fanns ett nytt fenomen på himlen i och med dessa utsläpp. Istället för att kondensen försvann relativt snabbt så började kondensen expandera och Nasas studier bevisade att dessa utsläpp resulterade i konstgjorda moln. NASA kom fram till att dessa konstgjorda moln skulle förändra klimatet, skynda på global uppvärmning/klimatförändringarna och påverka naturresurserna negativt. Nasa hade ett skolprogram i slutet av 80-talet där man bad barnen att räkna kondensationsstrimmor som en slags undersökning. Peterson tror att Nasa ville få barnet att tro att dessa kondensationsspår var naturliga fenomen.

År 2007 höll Peterson en hearing hos Förenta Nationerna där hon medvetet undanhöll termen “chemtrails” för annars hade hon inte fått tala.

När Peterson pratade med meteroeologer om denna vädermodifiering sade de att molnen berodde på en väderfront men Peterson säger att detta inte stämmer eftersom när de kontrollerade så hade barometern inte sjunkit något och tittade man åt väst så var det inga moln där. Myndigheterna sade även att kondensationsspåren berodde på utökad flygtrafik.

https://jmm.nu/geoengineering_sverige_chemtrails_klimatforandring arna/

Rosalind talade på en konferens anordnad av FN - det var inte en hearing och det var inte ett tal till FN. Hon talade om helt vanliga Contrails - så hennes tal hör knappast hemma i en tråd om chemtrails (om man inte vill använda talet för att förklara att det vi ser på himlen är helt vanlig vattenånga).

Så här sa hon 2012: I have no proof whatsoever that the jets are releasing anything but jet fuel emissions.
Citera
2021-06-12, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Jag ser fortfarande lite chemtrails i skyn men det är långt ifrån den besprutning som utfördes för 10-15 år sedan när man kunde gå ut och se tjugo chemtrails kors och tvärs så man undrade om man lever i en krigszon i Sverige.. vilket jag iof gjorde och gör.
Tredje världskriget, som gjorde hela Jorden till en krigszon där chemtrailsen täckte himlen och varorna i butiken bestod av allt mer artificiella ämnen.. och vaccinbussar där det injiceras gifter i offer utanför butikerna.

Var det verkligen en politiker i Amerika som nyligen begärde att skogsvårdare skulle utreda om det går att få mer distans mellan Jorden och solen, för att dra ner på värmen som tycks besvära dom underliga filurerna inom politiken?

Tror du fortfarande att contrails är is som lossnar från motorerna? Om man är så dåligt insatt som du är så väger ens ord väldigt lätt.

Contrails skapas av vanliga flygplan när vattnet i dess avgaser kyls ned, kondenserar och bildar moln. Strimmorna, som alltså består av vatten, skapas typiskt på marchhöjd och de kan ligga kvar i allt från någon minut till flera timmar. De strimmor du och jag ser skapas av helt vanliga passagerarplan som åker helt vanliga rutter. De går att följa planen från start till mål på t.ex FR24.

Med tanke på hur vanligt det är att flygplan skapar contrails är jag helt övertygad om att de strimmor du sett inte är "chemtrails" utan helt vanliga contrails. Med andra ord vanligt vatten och inte något tecken på vare sig tredje världskriget eller armagedon.
Citera
2021-06-12, 10:02
Medlem
Citat:
... Person började undersöka detta fenomen och bland annat observerade hon att flygplanen åkte i en slags loop över hennes county, ut över Stilla havet och tillbaks. ...

Intressant iakttagelse. Om den är sann.

Presenterade hon några som helst bevis för påståendet? Framkom det hur hon följde och identifierade flygplanen?

Citat:
... Peterson reagerade på detta eftersom himlen där hon bodde i Kalifornien brukade vara himmelsblå och vacker. ...

Fast det är ju ett rent skitsnack, självklart har det i alla tider förekommit moln över Kalifornien. Allt från tunga regnmoln till fjädermoln som kan ge upphov till "ett vitt dis".

Citat:

... Peterson tror att Nasa ville få barnet att tro att dessa kondensationsspår var naturliga fenomen. ...

Men det är ju ett naturligt fenomen. En restprodukt vid förbränning av flygbränsle är vattenånga och när ångan kyls ned kommer den att kondensera och bilda strimmor. Det har skapats kondensationsstrimmor. Och dessa k-strimmor kommer uppföra sig som alla andra moln, är det kallt och fuktigt kommer de att bli kvarvarande, de kan under rätt omständigheter ligga kvar i timmar.
Senast redigerad av WilleGarvin 2021-06-12 kl. 10:40.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in