2021-05-21, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Avel. Ägna dig åt fallet och inte mig. Jag förstår du är djupt kränkt över att ovationerna uteblir men du skämmer ut dig. Det är mer än uppenbart åt att du ägnar dig åt mig som en grälsjuk kärring.

Det framgår i FUP, det är citerat och hänvisat av flera om källa, även mig, och det framgår med all tydlighet i diskussionen att jag ser seriöst på Su iom att jag skriver om prevention.

Följande är rent löjlig slutsats:

Men i sakfrågan som gäller mordet så skrev du att hon gjort två självmordsförsök. I ett led att beskriva en av personerna som varit/är misstänkt för mordet som tråden avhandlar.

Jag höll mig till ämnet som du framförde icke korrekta uppgifter kring och du har inte pudlat än så min fråga kvarstår om du fortfarande menar ath hon har gjort två självmordsförsök som du faktiskt skrev om för alla här att läsa?

Och en bonusfråga är om du nu är övertygad om att en cockpitdörr kan öppnas från kabinen eller inte?

I led att visa på hur vansinnig den mordmisstänktes dagdröm om hjältedåd så framförde du att sedan 9/11 så går det inte att öppna utifrån cockpit.

Det är ren och skär lögn men det är du som hoppar på mig trots att du även ifrågasätts när du hävdar att gluten inte alls kan kopplas till depression.
Vilket det kan.

Eftersom mordet måste diskuteras utifrån riktiga uppgifter så måste du kunna ta att uppgifterna du ofta tvärsäkert uppger här ifrågasätts.

Du har haft stort fokus på HD:s lögner om t.ex nya killen JS.
Likställt hennes otrohet med SD:s.

Så om du har problem med lögner kopplat till mordfallet så kan du inte komma med egna sådana i din argumentation. Det är liksom det jag försökt få dig att förstå medans du blir argare och argare på mig och jag kallas det ena och det andra. T.ex att jag skulle hålla SD om ryggen och när man får sån respons då förstår man att dina argument tryter.

Förutom ett par ”lögner” så ägnade du dessutom ett par dagar åt att misstänkliggöra PW för allt möjligt. Särsklit manipulation av bevis i samband med tömning. Jag vet hur en tömning går till och har i inlägg beskrivit det för dig. Det är ytterst svårt att manipulera utan att igen gå närmare in på hur spnt funkar.

TM däremot som bevisligen känner SD och har varit direkt ansvarig i utredningen både för IT och kriminalteknik har du dock inte samma fokus på.

Sen har du hånat mig för att jag försökte analysera blodfläcken på tvättmaskinen.

Det visade sig ju att knappt åklagaren fattar vad som är vad med den fläcken och ingen har ännu sett någon bild på den egentliga fläcken. Ens tingsrätten och hovrätten denna/dessa omtalade fläckar?

Så tagga ner ”lite” och du behöver inte komma med de personliga påhoppen så snart du är överbevisad. Visa istället på de inlägg där jag är fel ute eller ljuger istället för att skriva att jag skämmer ut mig och annat olämpligt.
Citera
2021-05-21, 11:07
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gracefulmind
Håller med, 50/50.

Men jag är säker på att de kommer göra allt de kan för att hitta ett hållbart sätt att fälla!
Utan tvekan!!

P,S håller också med Viper angående mordvapnet!
Mgm hade aldrig gjort filmen eller skrivit brevet osv om det inte hade varit träffande!
Han hade bara fnittrat och varit glad om man var "fel ute".

Han reaktioner, häftiga sådana, indikerar att de var helt rätt ute.
Tror jag...

När du lägger upp det på det sättet, så tänker jag att det kan stämma. Dvs att vi alla är människor och att rättvisan inte alltid är så enkel som man b´vill tro.

I det här fllet, kan jag faktiskt tänka mig att domarna kan se att SD är den skyldige. Ligger fallet på en vådskål, kan det lätt bli så att man ser det halvfulla glaset, mot att se det halvtomma glaset. Ändarna som möts för att man vill det.

Samtidigt hoppas jag egentigen i grunden att våra domare ska verkligen försöka befria sig från den sortens tankar. Det är oerhört viktigt att de är opartiska, att de gör sig bästa för att vara skaliga och bortse från hur de vill att utfallet ska bli.

Så vill jag egntligen, men min "sämre" sida önskar annat. Det eftersom jag är otroligt övertygad om att han är den skyldige.

Mest önskar jag bara att han skulle ta sitt förstånd tilllrätta och erkänna. Det skule var bäst för alla. För Lenas efterlevande och för hans egen familj. Även för honom.

Och ännu bättre skulle det vara om han kunde känna genuin ånger. Det skulle kuna vara läkande. Återigen för allas del.

Nu riskerar han ett liv där många ser honom som skyldig och ett kräk som inte erkänner. En dag kanske hans egna barn fattar och tar avstånd. Vem vet med HD?

Lenas barn skulle kanske kunna läka lite och komma vidare om de såg den äkta ångern, och en äkta förklaring till varför det skedde.

Men det kommer aldrig att hända.

Vad gäller mordvpnet, så är det nog så att det var något riktigt känsligt där.
Jag undrarhur det skaft såg ut som tillhörde den domkraft som fanns i SDs garage?
Kan det skaftet varit tunnare, eller haft en oval del som gjort att vissa skador är bredare medan andra är smalare?

Ja inte det heller kommer vi att få veta.
Citera
2021-05-21, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Aha, tack.
Ser också att jag skrivit det brukliga två i mitt inlägg. Förlåt att jag är så slarvig.
Menade naturligtvis mot det brukliga en.

Då var det två juristdomare i TR som var med och tog beslut i domen?

Ursäkta sent svar! Från domen:
I avgörandet har lagmannen Björn Lindén och tingsfiskalen Robert Ingemarsson (referent) samt nämndemännen Manfred Barenfeld, Inga-Lill Eriksson, Ewa Leitzler och Leif Sundström deltagit. Tingsrätten är enig
Citera
2021-05-21, 11:13
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Förutom ett par ”lögner” så ägnade du dessutom ett par dagar åt att misstänkliggöra PW för allt möjligt. Särsklit manipulation av bevis i samband med tömning. Jag vet hur en tömning går till och har i inlägg beskrivit det för dig. Det är ytterst svårt att manipulera utan att igen gå närmare in på hur spnt funkar.
Jag har klart och tydligt redogjort att jag anser att han har ett fortsatt egetansvar att lyfta frågan vidare, att jag inte vet vart skulden ligger och att han var ytterst olämplig att tömma LWs mobil relaterat till jäv och dess risker.

Jag undrar även hur SD i ett tidigt skede vet hur hans mobil tog 10 timmar att tömma som ny frågeställning.

PW, likt HD, är inte en helig ko i Indien och granskas och diskuteras under samma förutsättningar likt du gjort om flertal personer.

Du kan tyvärr inte välja ut vissa och försöka styra vem jag ska skriva om, typ:
"TM däremot som bevisligen känner SD och har varit direkt ansvarig i utredningen både för IT och kriminalteknik har du dock inte samma fokus på."
Citat:
Sen har du hånat mig för att jag försökte analysera blodfläcken på tvättmaskinen.
Jag har inte öht hånat dig. Jag har ifrågasatt dig om Luminol och skrivit att fläcken kan vara markerad; att det inte finns en chans i helvete att de missat den okulärt om det vore så stor.

Vad det beträffar fläcken fö så skakade jag snarare i huvudet åt ditt NFC-projekt hemma.
Och gör fortfarande.

Dra av dig offerkoftan och kom in i matchen.
Det är ett debattforum och inte en tävling.
Citat:
Så tagga ner ”lite” och du behöver inte komma med de personliga påhoppen så snart du är överbevisad. Visa istället på de inlägg där jag är fel ute eller ljuger istället för att skriva att jag skämmer ut mig och annat olämpligt.
Japp.
Vi säger så. Jag är överbevisad och du har rätt.
Du är bäst.

Tack igen för diskussionen.
Senast redigerad av develi 2021-05-21 kl. 11:17.
Citera
2021-05-21, 11:16
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PolisenOrebro
Ursäkta sent svar! Från domen:
I avgörandet har lagmannen Björn Lindén och tingsfiskalen Robert Ingemarsson (referent) samt nämndemännen Manfred Barenfeld, Inga-Lill Eriksson, Ewa Leitzler och Leif Sundström deltagit. Tingsrätten är enig

Åh, tack!
Ingen fara!

Jag hinner inte själv svara alla, och lägger ingen skuld på dig för det.

Jag tänker att jag själv kanske skulle bedömt vissa incicier lite annorlunda, men förmodligen hade utfallet blivt detsamma, dvs friande i TR.

Då oavsett vad jag själv är övertygad om.
Citera
2021-05-21, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Ja det står mönstring så jag menade mönstring, helt korrekt.

Han har ett stört psyke sälert på alla de sätt men på vilka grunder det är avgjort att han inte gjorde lumpen kan jag inte uttala mig närmare om.

Några har varit inne på att han gillar det militära men jag har inte sett några upgifter om något ”militärt” alls.
Att han gillade det militära skulle alltså då vara ett argument, från Develi tror jag det var, att det faktum att han inte ”fick” göra lumpen skulle vara ett misslyckande.
Det är såna inlägg jag ifrågasätter och sen blir påhoppad efter. Att han har ett militärt intresse ser jag liksom ingenstans och då ”bråkar” jag och gör mig ”osams” med den som upprepat använder det som ett argument.

Nån fjantig kvarterspolis är han i sig även om grannsamverkan självt är ett seriöst och bra initiativ.

Minns att jag fick skit från nån i tråden när jag skrev att han ägnade sig åt allt annat än grannsamverkan med tanke på att han med största sannolikhet har mördat en granne.
Spridda skurar i responsen emellanåt.

Ok, nej vi vet förstås inte varför han fick frisedel men att spekulera är intressant.
Har endast träffat Sd några få gånger och har inget sett något annat heller som skulle få mig att tro han är militärt överintresserad.

Snarare tvärtom, han har sannolikt ett mindervärdeskomplex då nästan alla andra i hans åldersgrupp gjorde lumpen. Skulle tro han skäms och inte gärna berättar varför, ingen anledning till frisedel är ju egentligen bra.

RT som han använder mot LW är bara ett maktmedel, inget militärt intresse bakom.
Citera
2021-05-21, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SloppySeconds
Han har fler vänner än SOA.
Har jag fel när jag säger att du pratar mycket och fattar väldigt lite.
Textväggar är som en grej för att dölja något
Vill du säga vad det egentligen är för fel.. är du ung ?

SOA var en blink åt det hållet som gällde faktum att SOA var den ende bekräftade som satt med under senaste rättegången.

Och då inte för SD:s skull menades det utan SD var inne på att det var för barnbarnens skull då de inte litar på media.
Morfar satt alltså med så han kunde bevittna vad som sades och sen berätta för barnbarnen om det står fel om mordmisstänkte pappa i tidningen.

Kan inte hjälpa dig om du har problem med text. Där är det nog inte bara jag som är ”skyldig” så förstår inte feedbacken fullt ut. Men fint du försökte dig på en liten psykoanalys där mot bakgrund textmängd.

Bättre att skriva ut tydligt det man vill framföra kanske än kryptisk hänvisning till katt-meme och liknande. Vi jobbar alla olika. Ung som gammal.
Citera
2021-05-21, 11:28
Medlem
Stefaaaan Davisson står o grinar i rätten att han minsann inte är en kvinnohatare, samtidigt har han skickat in en video till den kvinnliga åklagaren där han HATAR ÅSA, vilket pucko men man blir ju inte så förvånad, numer vet svenska folket vem SD är och hur han betett sig och hur korkad och osmart han är, ska bli fint när domen kommer, livstid såklart!!!!
Citera
2021-05-21, 11:29
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Fy Fabian vilken sörja!

Samtidigt, vad hade hänt om HD berättat för SD om sin relation till JS?

Jag tänker också på att det var HD som tog beslutet till skilsmässa, det var hon som fyttade ut och det var hon som tog av sig ringen.

Allvarligt, vem skulle vilja leva med SD? Ljuger och bedrar, fortsätter att bedra trots att allt har uppdagats, går till ytterligheter för att dölja sitt skeva liv för alla, och sedan snokar i allt.

Jag tror att HD är lika kluven som många andra i hennes sitution. Hon både vill och inte vill.

Precis som Lena.

Inte heller Lena "vågade" berätta om Beholder, som hon faktiskt verkade förälskad i. Vi vet ju vad som händer när SD "får veta" (dvs snokar fram, smyger runt husknuten och kikar in i ditt hem, går in i dina enheter).

Jg misstänker att hD mycket väl känner till SDs mörka sida. Bara det att hon inte varken orkar erkänna den eller vill erkänna den.
Citera
2021-05-21, 11:33
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Ok, nej vi vet förstås inte varför han fick frisedel men att spekulera är intressant.
Har endast träffat Sd några få gånger och har inget sett något annat heller som skulle få mig att tro han är militärt överintresserad.

Snarare tvärtom, han har sannolikt ett mindervärdeskomplex då nästan alla andra i hans åldersgrupp gjorde lumpen. Skulle tro han skäms och inte gärna berättar varför, ingen anledning till frisedel är ju egentligen bra.

RT som han använder mot LW är bara ett maktmedel, inget militärt intresse bakom.

Jag tror inte heller att han är intresserad av det militära, Mer sannolikt är väl att han har sett lite för många polisserier från Hollywood.
Citera
2021-05-21, 11:34
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Buhuhu jag blir så kränkt att jag känner mig tvingad att outa mig på Flashback!

Tiden tickar ner till "domedagen" som för SDs del tyvärr nog blir en frihetens dag.

Dock tyckte jag nötis (tror jag det var) gjorde en bra sammanställning igår på vilka indicier som talar emot ett friande.

Jag skulle vilja lägga till LWs blod i SDs plös på den listan.

Sammantaget kanske, kanske det finns en chans till fällande dom.

Jag kollade just listan, och blodet (DNA:t i plösen) är med på den.
Citera
2021-05-21, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes

Bra vi redde ut missförståndet krig mönstringen där.

Ja framför man det bara som en spekulation så är det bara att ösa på med teorier kring mönstringen där.

Ja det brukar väl vara lite svårt att relatera till det militära om man inte gjort lumpen.
Sen kanske vissa kan bli ”över-möpiga” som kompensation och knarka Navy Seals-videor i M90-brallor och skyddsmask på Youtube men även om SD har ett stort dykintresse så ser jag inte nånstans att han ens har något intresse just vad gäller den maritima biten av det militära.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in