2021-06-10, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nasofermen
Köpte 50g gold bali från KS iförrgår och den påsen är helt slut nu utan n0n som helst effekt =(

Gold Bali är bra för speciell smärta, typ reumatism och liknande.
Min fru tar det och det fungerar kanon. Har slängt allt hon fick av läkaren då det inte fungerade.
Tog högre och högre doser tills det blev ohållbart.
Jag vet inte om du har liknande problem, men hon känner aldrig att hon blir mentalt påverkad.
Inte mer än att hon blir mer social, men det kan ju bli så när man inte har ont tänker jag
Själv funkar den inte på mig. Dras med depressioner sedan ung. Kommer i perioder och är jobbiga som fan.
Kör med lite olika. Gön Horn, Grön Malay och Vit Bali. tycker dom funkar bra, och blandar för att inte bygga tolerans.
Var köpte du? Kanske någon vintervariant som är svagare?
Jag / hon har alltid köpt hos Ecoval då dom har just Bali Gold, och vi har varit grymt nöjda. Dessutom snabba och får trevligt bemötande om några frågor uppståt.
Har testat andra också, men har fastnat för dom.
Citera
2021-06-10, 16:46
Medlem
Skitsnabbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freespinnare
Beställde också hem Grön Horn för att testa. Den funkade inte på mig men brorsan tyckte den var kanon. Så han köpte hem 250 gr till. Ser at dom tagit hem flera vita. Tidigare hade dom inga alls. Trodde det mest var till för dom som tränade hårt, men ack så fel man kan ha. Brorsan köpte Vit bali han också och den var grym. Helt klar i skallen, fokuserad och inga minnesförluster för att man är stressad och snurrig. Blir nog en stor påse för mig också.

Har du testat några fler från dom?

Jag har nog testat de flesta av dem, då jag velat kolla på riktigt hur dom fungerade på mig. Men jag har fastnat för dom några gröna och någon vit. Nu är jag kund hos dom sedan länge men dom skickar alltid med ett prov när dom fått in någon ny variant. Skickar sedan respons på hur jag upplevt den nya sorten. Är supernöjd, och det har aldrig varit problem, och alltid bra till superbra kvalitet och styrka.

Har någon koll på hur kratom är gällande vinter och sommarskördar. Är det stor skillnad, och när är det sommar och vinter där det skördas?
Citera
2021-06-10, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjackad-Tullare
har glömt. vad gäller lagen kring kratom? Vad är det klassat som?

lagligt att inneha, olagligt att bruka i rusgivande syfte, dyker dock ej upp på snutens UP, så det är, i pratiken, helt safe.

att man sedan får en jävla influensaliknande AT efter långt bruk bör alltid tas med i beräkningen. själv går jag av 20 g/dag i morgon efter ett par år med liknade, t.o.m. ofta högre, doser. blir ingen kul helg för min del. planen är att käka lite benso de första dagarna för att överleva det värsta. kanske röka lite grönt ovanpå det, om ångesten pallar.

huva
Citera
2021-06-10, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LiteLedsen1991
lagligt att inneha, olagligt att bruka i rusgivande syfte, dyker dock ej upp på snutens UP, så det är, i pratiken, helt safe.

att man sedan får en jävla influensaliknande AT efter långt bruk bör alltid tas med i beräkningen. själv går jag av 20 g/dag i morgon efter ett par år med liknade, t.o.m. ofta högre, doser. blir ingen kul helg för min del. planen är att käka lite benso de första dagarna för att överleva det värsta. kanske röka lite grönt ovanpå det, om ångesten pallar.

huva

Skulle absolut innan försökt köra CBD olja under 1 v eller 2. Sedan kan du halvera för att sedan helt backa ur.
Tror det skulle funka utan problem.
Citera
2021-06-11, 08:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skitsnabb
Håller verkligen med det tidigare svaret du fick av trueforgood.
Blanda inte masssa substanser som fuckar upp hela skallen.
Känns jobbigt som fan med ångest och ibland kan folk ta vad fan som helst för att bli av med det.
Sjukvården kan inte hjälpa med mer än att man får utskrivet mer skit som man blir beroende av.
Ett annat tips är att vara jäkligt strikt och verkligen försöka ta sig igenom en tid med kratom. Det kommer att hjälpa.
Inga stora doser utan försök hitta din exakta dos och håll dig där. Strikt!
Efterhand så kommer du att se att ångesten släpper mer och mer. Ut och promenera i skogen, Gymma. Allt för att få balans på energin i kroppen.Kör dig slut, det kommer att vara en hjälp.

Obs! I all vämening exprimentera inte och blanda massa tabletter och droger, du kan tappa kontrollen över det, och då blir det värre.

Tack för ditt fina/omtänksamma inlägg (L) Kärlek till dig.

Ja, ångest är riktigt jobbigt och haft det så länge.

ABsolut, träning är jätte bra, tränar regelbundet.

Tror att jag skiter i Kratom, det har allelsed för kort verkningstid, iaf på mig, känner av det max 1 timme... Känner också att det kan göra mig stressad/få mer ångest så jag lägger ner det... Däremot kommer jag nog köra på Benzo 1-2 gånger i veckan... Får grymt bra effekt mot ångest på 10-15 mg diazepam och det håller sjukt länge (halveringstiden är lång)... Och jag kan gymma/träna på det... Helt enkelt en underbar drog (som man skall behandla med respekt)..

Kram på dig!
Citera
2021-06-11, 15:58
Medlem
Skitsnabbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finta48
Tack för ditt fina/omtänksamma inlägg (L) Kärlek till dig.

Ja, ångest är riktigt jobbigt och haft det så länge.

ABsolut, träning är jätte bra, tränar regelbundet.

Tror att jag skiter i Kratom, det har allelsed för kort verkningstid, iaf på mig, känner av det max 1 timme... Känner också att det kan göra mig stressad/få mer ångest så jag lägger ner det... Däremot kommer jag nog köra på Benzo 1-2 gånger i veckan... Får grymt bra effekt mot ångest på 10-15 mg diazepam och det håller sjukt länge (halveringstiden är lång)... Och jag kan gymma/träna på det... Helt enkelt en underbar drog (som man skall behandla med respekt)..

Kram på dig!

Tack!

Var har du köpt din kratom? Har hört samma historia av flera. Vet inte om det är någon svag kratom eller utblandad.
Nu är jag ingen jätteexpert på kratom, men kan en del. Jag tycker du borde få bra hjälp av kratom. Många med mycket svåra och tunga problem är kratom enda räddningen. man säger t.o.m att det helt klart räddat livet.

Vilken kratom har du provat? Hur länge, och vilka doser?

Jag vet bara ett ställe jag litar på gällande bra kratom och det har jag skrivit om tidigare.
Flera har samma erfarenhet som jag.

Bezo är ett hirke att ta sig ur vad jag hört. Ha rinte själv behövt prova.

Ge inte upp, ge det en ordentlig shans.

De bästa stammarna mot ångest är 3 st. Bali, Borneo och Indo ev Malay
Meng Da och Thai även Viita är inte att rekommendera då dom faktiskt kan framkalla ångest.

Kör till att börja med med röda vener, senar kan du gå över till gröna.

Lägg dig på måtliga doser på ungefär 3-4 gram. vid höga doser kan tolerans byggas, vilket minskar kratoms effekt.

Man kan höja efekten av kratom vid ångest genom att 1 timma innan ta en mtsk gurkmeja blandat med 1 krm svartpeppar. Peppar stärker de flesta naturdroger.

Nästa är att ta reda på var ångesten kommer ifrån.
Senast redigerad av Skitsnabb 2021-06-11 kl. 16:24.
Citera
2021-06-11, 18:08
Medlem
MindWalker86s avatar
Hej, jag har köpt en påse med 250 gram Super fine green ifrån kratomspecialsten. Har inte testat kratom innan, är de en bra sort jag köpt? Hur mycket bör jag ta ifall jag vill ha den som lite uppiggande? Samt hur mycket bör man ta för att de ska övergå motsatsen, dvs för att bli trött/somna på? Bästa sättet att inta är att göra te på det, har jag förstått rätt då?

Mvh Mindwalker86
Citera
2021-06-11, 18:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MindWalker86
Hej, jag har köpt en påse med 250 gram Super fine green ifrån kratomspecialsten. Har inte testat kratom innan, är de en bra sort jag köpt? Hur mycket bör jag ta ifall jag vill ha den som lite uppiggande? Samt hur mycket bör man ta för att de ska övergå motsatsen, dvs för att bli trött/somna på? Bästa sättet att inta är att göra te på det, har jag förstått rätt då?

Mvh Mindwalker86

När jag köpte den för en månad sen ca va den bra. Så är det samma batch så är det bra kratom.

Börja med ca 1-2 gram och vänta en timme, då kan du fylla på med 1 gram om du inte uppnått önskad effekt.

Jag föredrar att bara slänga in en tesked pulver i munnen och skölja ner med juice
Citera
2021-06-11, 18:57
Medlem
MindWalker86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lastreck
När jag köpte den för en månad sen ca va den bra. Så är det samma batch så är det bra kratom.

Börja med ca 1-2 gram och vänta en timme, då kan du fylla på med 1 gram om du inte uppnått önskad effekt.

Jag föredrar att bara slänga in en tesked pulver i munnen och skölja ner med juice

Ska testa det, vad kan man förvänta sig av en tesked? Blir man pigg eller trött? Är de smart att ta ifall man ska jobba klockan 07:00 imorgon? Jobbig att efteråt?
Mvh
Citera
2021-06-11, 19:13
Medlem
Citat:
Ska testa det, vad kan man förvänta sig av en tesked? Blir man pigg eller trött? Är de smart att ta ifall man ska jobba klockan 07:00 imorgon? Jobbig att efteråt?
Mvh

Troligt får du en känsla av att du kanske känner någon effekt. Av en tesked blir du oftast uppåt. Fungerar utmärkt för min del morgon när jag är jättetrött och måste fungera på jobb. Kombinera gärna med kaffe.

Troligt inga problem med ditt jobb imorgon.
Citera
2021-06-11, 19:39
Medlem
MindWalker86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noixdecoco
Troligt får du en känsla av att du kanske känner någon effekt. Av en tesked blir du oftast uppåt. Fungerar utmärkt för min del morgon när jag är jättetrött och måste fungera på jobb. Kombinera gärna med kaffe.

Troligt inga problem med ditt jobb imorgon.

Gutt, det är bra att starta morgonen med då så att säga. Är de något jämförbart med tjack, provat att jobba på det men det syns/märks för mycket tyvärr.

Ska testa en tesked imorgon i morgonkaffet 👍

Mvh Mindwalker86
Citera
2021-06-11, 19:56
Bannlyst
Citat:
Gutt, det är bra att starta morgonen med då så att säga. Är de något jämförbart med tjack, provat att jobba på det men det syns/märks för mycket tyvärr.

Ska testa en tesked imorgon i morgonkaffet 👍

Mvh Mindwalker86

Du kommer inte kunna av det imorgon Och ja det funkar innan jobb. Jag tar innan jobb tsm med en kopp kaffe. Blir pigg och mår allmänt bra, jobbet känns mycket lättare.

Nej inte som tjack, av kratom så får du inte ett så starkt rus.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in