2011-02-24, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av josua
(...) 2) Krypton är ett extrakt av kratom. Som sagt är det olika diskutioner om vad det kan innehålla men statens kriminal tekniska labratorium har gjort en makro och mikroskopisk undersökning av ämnet å hittade koffeine och mitragynin. "varken narkotika, dopnings preparat eller hälsovådliga ämnen kunde påvisas.
3) Alla är ju olika men jag känner inte av någon effekt av kratom.
4)Alla är ju olika men men jag tycker en bra nybörjar dos är 0,5 till 0,6 gram. Brukar vänta 2 till 4 timmar innan jag tar en till dos på ca 0.2 till 0.3 gram
Om du blir illamående av andra opiater kan du också bli det av krypton. I så fall kan du ta en postafen en timme innan. (...)

SKL:s labbtest lämnar jävligt mycket övrigt att önska, och de kan såklart inte hitta o-desmetyltramadol och räkna det som narkotika innan det klassas, de letar inte efter alla tänkbara ämnen som överhuvudtaget existerar. Om krypton bara är ett magiskt starkt kratomextrakt, hur fan skulle då bara o-desmetyltramadol och mitragynin finnas i blodet på en avliden om allt han tagit är krypton (och alkohol or some shit möjligtvis, men såvitt jag minns var det bara krypton), och inga spårämnen efter tramadol fanns? Obduktioner är annorlunda än vanliga rutintester som webshoppar publicerar.

Vad gäller dosen ville ju frågeställaren trippa, inte bara gå och softa lite på det. Då krävs större mängder än decimaler av gram. Men kanske bäst att hålla sig under 2-3 gram hursomhelst, ruset är bra ändå, man behöver inte nodda. Även om det faktiskt var formulerat som att det var det han/hon ville.
Citera
2011-02-24, 21:16
Medlem
myllans avatar
hur många dagar i följd och vilka doser krävs för att börja få avtändning på krypton? Förstår att detta är väldigt individuellt, men rent generellt.

peace
Citera
2011-02-25, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Johnnyfuge
SKL:s labbtest lämnar jävligt mycket övrigt att önska, och de kan såklart inte hitta o-desmetyltramadol och räkna det som narkotika innan det klassas, de letar inte efter alla tänkbara ämnen som överhuvudtaget existerar. Om krypton bara är ett magiskt starkt kratomextrakt, hur fan skulle då bara o-desmetyltramadol och mitragynin finnas i blodet på en avliden om allt han tagit är krypton (och alkohol or some shit möjligtvis, men såvitt jag minns var det bara krypton), och inga spårämnen efter tramadol fanns? Obduktioner är annorlunda än vanliga rutintester som webshoppar publicerar.

Vad gäller dosen ville ju frågeställaren trippa, inte bara gå och softa lite på det. Då krävs större mängder än decimaler av gram. Men kanske bäst att hålla sig under 2-3 gram hursomhelst, ruset är bra ändå, man behöver inte nodda. Även om det faktiskt var formulerat som att det var det han/hon ville.

Ok, jag skulle tänkt till på tripp/rus. Fan va dyrt att trycka i sej så mycket krypton, då finns de ju mycke billigare saker att trippa på.
Som du säger så letar man inte efter alla tänkbara ämnen när dom testar krypton eller andra ämnen. Å då antar jag att samma sak gäller vid obduktion, dom letar efter narkotika klassade ämnen å inte efter allt möjligt, alltså kan de ha vart mycket dom missat!
mitragynin är ett naturligt ämne som finns i kratom trädet, inte tillsatt!
Varför kan de inte vara ett potent extrakt? Hash är i så fall ett "magiskt" extrakt till skillnad från weed som är en "färdig" produkt.
Men om krypton är farligt så är det inte så jävla konstigt att folk dör om dom tar 6 gånger rekomenderad dos!
Min första fylla bestog av 6st 7% cider. Vad tror ni skulle hänt om jag lyckats få i mej 36 st? Jo alkohol förgiftning, död. Inte samma sak, jag vet men lek med tanken!
Eller (beroende på styrkor och hur potent det är) 12st E ist för 2 ?
Ta sedan i beräkning att vissa använder olika recept belagda mediciner som kanske inte syns vid obduktion. Bland annat är det väldigt riskabelt att ta krypton om tar piller som har någon form av MAO hämmare i.
Citera
2011-02-25, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av myllan
hur många dagar i följd och vilka doser krävs för att börja få avtändning på krypton? Förstår att detta är väldigt individuellt, men rent generellt.

peace
2-3 dagar i följd för min del, brukar låta bli nån dag efter jag tagit de 2 dagar i rad. Men som sagt väldigt individuellt!
Citera
2011-02-25, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av josua
Jag förstår hur du menar å att det är lätt att få tag på, ledsen för det som hände din vän. Men tror du han mått bättre om han tagit trad eller annat flödder i 10 mån? De verkar ju som att de kan ha funnits en underliggande deprission som senare kanske löstes ut?
Jag vet inte hur det är där du bor men i min kära knark stad så är det as lätt att få tag i vad du vill i piller form ex trad, X, blå valium etc. Jag har sett människor må sjukt dåligt på dessa preparat. Kanske skärpa ålders kontrollen vid köpa av krypton? Anledningen att jag tar krypton ist för andra opiater är just för att krypton är lagligt!! Jag skulle inte vilja träffa snuten med recept belagda piller på fickan! Jag har också ett fast jobb som jag inte skulle vilja bli av med för att jag skulle pissa possitivt på opiater!

Kan säga att krypton är nog värre än många tror! har gått av missbruk på tramadol, kodein oxycontin
Inget av ovannämda gav ens i närheten samma at. Gick på tram i 6 månader dagligen, fick en sjukt jobbig at ! På krypton får jag 10 resor värre av ett race på en vecka! Kanske säger dig något! Och detta jävla suget är tom värre än om jag gått på oxy...
Citera
2011-02-25, 14:34
Medlem
rhymenoceross avatar
Tack för alla svar på mina dumma frågor!

Nu har jag fått mitt kratom och krypton. Tänkte börja med kryptonet, men jag vet inte riktigt vad jag ska göra med det.

Jag har hällt ner en tesked krypton i ett glas och blandat ut det med 7UP. Bör detta fungera?

Har väl gått en 20 minuter, och känner inte mycket.

Behöver man koka det?

Har för övrigt tagit det på tom mage.
Citera
2011-02-25, 17:56
Medlem
moshomaniacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rhymenoceros
Tack för alla svar på mina dumma frågor!

Nu har jag fått mitt kratom och krypton. Tänkte börja med kryptonet, men jag vet inte riktigt vad jag ska göra med det.

Jag har hällt ner en tesked krypton i ett glas och blandat ut det med 7UP. Bör detta fungera?

Har väl gått en 20 minuter, och känner inte mycket.

Behöver man koka det?

Har för övrigt tagit det på tom mage.

Är inte en tesked Krypton rätt jävla mycket? Själv brukar jag köra ett KRYDDMÅTT till att börja med och fyller sedan på. Om det nu inte var väldigt urbankat krypton du drog i dig så lär du så lär du antingen vara helt jävla sänkt eller ligga med huvudet i toaletten...om inte ännu värre
Citera
2011-02-26, 01:07
Medlem
deadsets avatar
Snälla moderator - separera trådarna. Det är säkert tre, fyra månader sedan jag bad dig senast. Kratom ska inte blandas ihop med krypton. Det är två helt olika preparat.

Ungar hänger i den här tråden. Ta ditt ansvar för fan. Separera trådarna - och, allra helst - lås kryptontråden.
Citera
2011-02-26, 01:18
Medlem
henke1984s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deadset
Snälla moderator - separera trådarna. Det är säkert tre, fyra månader sedan jag bad dig senast. Kratom ska inte blandas ihop med krypton. Det är två helt olika preparat.

Ungar hänger i den här tråden. Ta ditt ansvar för fan. Separera trådarna - och, allra helst - lås kryptontråden.

Håller helt och hållet med !!

När ska folk fatta att INTE kratom är samma drog som Krypton?
seperera tråden eller LÅS denna tråd!

Citera
2011-02-26, 01:23
Medlem
henke1984s avatar
Kratom (Mitragyna speciosa) - tråden

I den här tråden pratar/diskuterar vi ENBART om Kratom och INGET ang kryton, om ni ska prata krypton håll er till någon annan tråd ..

Mvh
Citera
2011-02-26, 01:28
Medlem
deadsets avatar
Hoppas moderatorn fattar vinken denna gång.
Citera
2011-02-26, 01:32
Medlem
henke1984s avatar
Tips på hur man får ut maximal effekt på smartbars kratom maeng da blad..

Använd mixer alt stavmixer för att pulvrisera bladen tills det blir riktigt fint damm..

Använd önskad mängd/dos och häll ner det i en 50cl pet flaska, rekommenderar 10-15g på just smartbars máeng da för riktigt skön effekt i några timmar..

Blir riktigt skön och kliar skönt över hela kroppen

Häll i halva flaskan med vatten sen skaka i typ 10min så fördelas kratomet jämt ut i vattnet ..

Går mycket lättare och blir potentare att dricka det än att dricka bladen som dom är.

Kokning avråder jag då flera av dom aktiva alkaloriderna förstörs vid hög värme.

SÅ ifall du kokar bladen så testa detta intagningsätt, ni kommer bli glatt överaskade

Ett härligt kratom rus är ju ett härligt kratom rus och inget annat!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in