2021-06-08, 12:34
Medlem
trueforgoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finta48
Hej,

Har riktigt tuffa problem med ångest och haft det cirka 1 år nu.

Vad tror ni om att alternera följande:

Måndag: Valium (10 mg)
Tisdag: Kratom 4 G
Onsdag: Kratom 4 G
Torsdag: Kratom 4 G
Fredag: Phenibut 500 MG
Lördag: Nykter
Söndag: Nykter

Schemat är upplagt för att klara av sitt liv & åtaganden måndag-fredag....

Har testat KBT,Psykolog, SSRI m.m. m.m....

Kan tillägga att jag tränar regelbundet!

Det kommer inte hålla. Du fuckar helt enkelt med för mycket signalsubstanser då preparaten i mångt och mycket aktiverar olika signaler i din hjärna.

Jag höll på som du i MÅNGA år då jag led av generaliserat ångestsymptom. Hamnade till slut i beroende av benzo men tog mig ur det. Sedan valde jag att sluta fly och möta alla jobbiga tankar och känslor. Vad hände? Ångesten försvann. Jag har inte ångest längre. Efter 25 års lidande är jag fri för att jag vågade möta mina egna rädslor. Sluta fly och gör samma sak.

OnT: Kratom är inte ens bra mot ångest. Möjligtvis tillfälligt, men du kommer skapa tolerans/beroende på det där schemat som kommer att trigga igång än större ångest.
Citera
2021-06-08, 13:23
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nasofermen
Köpte 50g gold bali från KS iförrgår och den påsen är helt slut nu utan n0n som helst effekt =(

Citat:
Ursprungligen postat av Lastreck
Har testat både gold bali och maeng da från olika sidor. Har inte fått bra effekt av gold från nån återförsäljare.

Guld kunde lika gott kallas grå.
Citera
2021-06-08, 22:24
Medlem
Citat:
Hej,

Du kan prøve CBD, det har virkeligt hjulpet min indre uro, generalised anxiety. CBD skal du forsøge i minimum et par uger, hver dag, før du ved om det virker. CBD buds eller trikomer får du mere for pengene end cbd oil. Jeg skal op og bruge ca. 50-75 mg cannabidiol x 2 hver dag, og det kan godt være lidt dyrt.

Kratom 3 dage i træk bliver til 4 og til 5 og til 6 etc. Kratom vil jeg max tage 2 gange om ugen, spredt så langt fra hinanden. Det samme kan man sige om phenibut, husk at der skal være mindst 3-4 dage i mellem, mandag/lørdag t.ex.

Ps. jeg vil anbefale, samtidig med at prøve cbd, at du leder efter en terapeut/psykolog, som du føler hjælper dig. Der er stor forskel på hvor dygtige psykologer er, og hvor godt et match de er.
Senast redigerad av Lanegan 2021-06-08 kl. 22:29.
Citera
2021-06-09, 01:43
Medlem
Tjackad-Tullares avatar
har glömt. vad gäller lagen kring kratom? Vad är det klassat som?
Citera
2021-06-09, 08:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lanegan
Du kan prøve CBD, det har virkeligt hjulpet min indre uro, generalised anxiety. CBD skal du forsøge i minimum et par uger, hver dag, før du ved om det virker. CBD buds eller trikomer får du mere for pengene end cbd oil. Jeg skal op og bruge ca. 50-75 mg cannabidiol x 2 hver dag, og det kan godt være lidt dyrt.

Kratom 3 dage i træk bliver til 4 og til 5 og til 6 etc. Kratom vil jeg max tage 2 gange om ugen, spredt så langt fra hinanden. Det samme kan man sige om phenibut, husk at der skal være mindst 3-4 dage i mellem, mandag/lørdag t.ex.

Ps. jeg vil anbefale, samtidig med at prøve cbd, at du leder efter en terapeut/psykolog, som du føler hjælper dig. Der er stor forskel på hvor dygtige psykologer er, og hvor godt et match de er.

Tack för input! Jag är helt med på Phenibut, hade 60 st kapslar hemma, men jag slängde dom så jag har aldrig provat Phenibut.

Några frågor:

1. Var beställer du din CDD från?
2. Phenibut 1 gång i veckan är ok? 500 mg borde väl räcka för någon som aldrig provat?

Kan även tillägga att jag har både Xanor och Valium hemma..... Tagit valium (10 mg) 5 gånger senaste året... Med andra ord har jag extremt stor respekt för Benzo. (Xanor har inte rört på cirka 5 år).
Citera
2021-06-09, 18:23
Medlem
Citat:
Tack för input! Jag är helt med på Phenibut, hade 60 st kapslar hemma, men jag slängde dom så jag har aldrig provat Phenibut.

Några frågor:

1. Var beställer du din CDD från?
2. Phenibut 1 gång i veckan är ok? 500 mg borde väl räcka för någon som aldrig provat?

Kan även tillägga att jag har både Xanor och Valium hemma..... Tagit valium (10 mg) 5 gånger senaste året... Med andra ord har jag extremt stor respekt för Benzo. (Xanor har inte rört på cirka 5 år).
Jeg køber fra NordicMedCan dot se. Aydin Darchini (ejeren) stoler jeg på laver kvalitet. Jeg bestiller dette produkt https://nordicmedcan.se/butik/hampa-cannabis-sativa-l/trikomer/futura-75-trikomer-100-gram men deres andre trikomer er lige så gode.

Jeg kaster 1 til 1.5 gram pulver ned i en meget varm te eller kaffe 2 gange om dagen, nu hvor jeg har kørt med CBD i 6 måneder, har jeg fundet ud af at det er den optimale dosis for mig, hvilket svarer til omkring 2 x 75-80 mg cannabinoider. Den skal koge, jo varmere jo mere cannabinoider får du ud. Så lader jeg det stå 5-10 minutter og tilsætter en teske oliven olie og 2 teske MCT olie https://www.amazon.de/gp/product/B07CXFD7PS/ref=ox_sc_act_title_1?smid=A3JWKAKR8XB7XF&psc=1. MCT olie optages hurtigere end noget andet fedt, så du får flere cannabinoider optaget.

Det er den billigste måde jeg får så meget kvalitets cannabinoider som muligt. Du skal starte med 10-20 mg x 2, din krop skal vænne sig til produktet, så start lavt og arbejd dig op, efter 7 dage kan du godt begynde at forøge din dosis. Jeg vil også anbefale dig at købe noget godt magnesium og sørg for at være godt hydreret, fordi din krop bruger flere mineraler og vitaminer og vand når du starter.

Alternativt kan du også vape nogle CBD buds, det er hurtigere, men det er også en lidt dyrere metode. Jeg har regnet ud at jeg kommer til at bruge ca. 5000 danske kroner om året på at indtage 150 mg cannabinoider x 2 om dagen, plus MCT olien. Hvis jeg skulle vape det samme antal mg skal jeg betale det dobbelte. Jeg køber 500 gram per gang jeg køber hos nordicmedcan, man får god mængderabat. Men vigtigste hvis du køber trikomer, husk at det skal være næsten kogende væske trikom pulveret skal hældes i, og tilsæt så noget fedstof, du kan også spise en advocado eller andet fedtholdigt sammen med det. Vent 15 minutter før du spiser noget.

Phenibut har jeg ikke prøvet, men jeg har tilgengæld masser af pregabalin og lyrica, som jeg bruger til sociale arrangementer. Og de 2 skulle minde om hinanden i profil. Så jeg aner ikke ikke det rette dosis phenibut, men du får intet ud af at tage phenibut eller pregabalin flere dage i træk, din krop vænner sig meget hurtigt til det. Og det bliver i din krop meget længe, i hvert fald 48 timer. Derfor skal du sørge for at give din hjerne 3-4 dages pause i mellem, for bedste virkning og ingen withdrawal. Pregabalin og phenibut virker ved at blive optaget i tarmen, og der går 2-3-4 timer før du mærker produktet, så lad være med at redose indtil der er gået et par timer. Jeg bruger også koffein sammen med pregabalin, jeg synes der er god synergi fordi ens hjerne går lidt på "ferie" nogle gange, men jeg bliver utrolig social på pregabalin og får lyst til at snakke med alle.

Kratom kunne jeg ikke selv styre, den er addictive som bare fanden.
Senast redigerad av Lanegan 2021-06-09 kl. 18:33.
Citera
2021-06-10, 11:00
Medlem
Skitsnabbs avatar
Citat:
Hej,

Håller verkligen med det tidigare svaret du fick av trueforgood.
Blanda inte masssa substanser som fuckar upp hela skallen.
Känns jobbigt som fan med ångest och ibland kan folk ta vad fan som helst för att bli av med det.
Sjukvården kan inte hjälpa med mer än att man får utskrivet mer skit som man blir beroende av.
Ett annat tips är att vara jäkligt strikt och verkligen försöka ta sig igenom en tid med kratom. Det kommer att hjälpa.
Inga stora doser utan försök hitta din exakta dos och håll dig där. Strikt!
Efterhand så kommer du att se att ångesten släpper mer och mer. Ut och promenera i skogen, Gymma. Allt för att få balans på energin i kroppen.Kör dig slut, det kommer att vara en hjälp.

Obs! I all vämening exprimentera inte och blanda massa tabletter och droger, du kan tappa kontrollen över det, och då blir det värre.
Citera
2021-06-10, 11:12
Medlem
Skitsnabbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av testocyp
Det var ingen ful kratom eftersom han inte upplevde ett starkt rus, knappt ett rus överhuvudtaget. Vad anses vara "normal användning" tas det varje dag är det ett missbruk och det finns många på olika forum som varnar för abstinensen som kan drabba en, den är tydligen stark för en såpass svag "drog" för vissa individer. Doseringsmässigt låg han väl på runt 2-3gram om dagen.

Han fick ta tramadol och gå av från det istället då en tram abstinens var enligt honom mycket mildare.

Oj! Det där är verkligen ingen stor dos. vet inte om han var extra känslig. har en känsla att om man har/haft drogproblematik sätts andra saker igång i skallen, som man inte har annars. Bara en gissning.

Har själv legat på 4.5 g 3 ggr om dagen under nästan ett år för ångest skapat av traumatisk olyckshändelse både fysiskt och psykiskt för några år sedan och alldeles för lite sömn i samband med det. Har inte haft drogrelaterade problem dock.

En annan tanke är var han köpt kratomen. Vet inte om det existerar nu, men tidigare kunde man få kratom uppblandat med något som inte hörde hemma där. Vet inte om det stämmer eller om det är drogorganisationers skrämselpropaganda, för att folk ska låta bli och att det ska förbjudas.
Senast redigerad av Skitsnabb 2021-06-10 kl. 11:14.
Citera
2021-06-10, 11:20
Medlem
Skitsnabbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samsent
Ja var det inte en vända här tidigare, då dom sa att det bara fanns en variant av kratom. Kollade upp snubben och han led tydligen av relativt kraftig diagnos. Han skulle väl skriva en bok också. Bilden på sig själv hade han snott från en modeargentur.

Ha Ha! Du har rätt. Killen trollar, och hans bild på sidan han driver kommer från en modesida. Bilden är en gratisbild man får använda. Hittade även hans Facebook. Både han och tjejen lider av ADHD verkar det som. Inte kul, men han drar nog iväg lite väl långt utanför verkligheten.

Ja Ja folk fär väl själv avgöra vad man ska tro på. men han låter ju trovärdig om man inte har koll på fakta.
Är han kopplad till företaget som annonserar här eller? Verkar så.
Citera
2021-06-10, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nasofermen
Köpte 50g gold bali från KS iförrgår och den påsen är helt slut nu utan n0n som helst effekt =(

Köp där du vet att man är pålitliga. Billigt är inte alltid bäst. Det kan vara därför det är billigt.
Jag köper där jag vet att kvaliteten är jämn. Visst kan det finnas sommar och vinterskördar, men så jäkla stor skillnad ska det inte vara.
Citera
2021-06-10, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skitsnabb
Fick hem från dem i Måndags. Köpte 3 sorter Grön Malay Grön Horn och Vit Bali. Har bara testat Grön Horn, och jag måste säga att den var över förväntan. Har aldrig testat Vit Bali tidigare, men någon tipsade om den. Ska bli spännande. Återkommer med testresultatet.

Beställde också hem Grön Horn för att testa. Den funkade inte på mig men brorsan tyckte den var kanon. Så han köpte hem 250 gr till. Ser at dom tagit hem flera vita. Tidigare hade dom inga alls. Trodde det mest var till för dom som tränade hårt, men ack så fel man kan ha. Brorsan köpte Vit bali han också och den var grym. Helt klar i skallen, fokuserad och inga minnesförluster för att man är stressad och snurrig. Blir nog en stor påse för mig också.

Har du testat några fler från dom?
Citera
2021-06-10, 12:17
Medlem
En seg morgon denna dag men likväl man behöver vara po topp. 2 tsk pontiaka red horn i morgonkaffet. Mycket god effekt och arbetet flutit po fint. Lite refill lunchen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in