2021-06-11, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moruroa
Du känner inte till att man sedan tidigare använder EA som varnande exempel i polisutbildningen på "Kvinna som ljuger om våldtäkt"?
Detta måste väl Kalla fakta också känna till?
https://www.youtube.com/watch?v=Fe7Gev0OCHA

Jag önskar att alla kunde se det här klippet, som alltså handlar om EA (dvs Lambertz-kvinnan).
Kan inte ni som bara köper kvinnans version kolla på klippet och ta till er att just den här kvinnan har satt i system att rigga fällor för män i syfte att sätta dit dem?

Många kvinnor utsätts för verkliga sexuella övergrepp av män. Det är illa och dessa manliga förövare bör straffas för det. Tyvärr går många manliga förövare fria i brist på bevis. Man kan nämligen inte bara köpa kvinnans historia rakt av. En anledning till det är att det finns kvinnor som ljuger. Dessa ljugande kvinnor bidrar till att förstöra och försvåra för de kvinnor som faktiskt blivit utsatta för övergrepp.
Så försvara inte en kvinna som ljuger, manipulerar och sabbar för andra kvinnor.
Citera
2021-06-11, 00:06
Bannlyst
Klart att gubben inte våldtog henne på självaste julafton o allt 🎅🏻
Men, hur mycket skadestånd får ett våldtäktsoffer i Sverige?
Var det värt 50 lax för att ligga med en 70-årig gubbe tänkte hon?
Citera
2021-06-11, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Nej, det hade inte gjort skillnad. Det hade nog snarare blivit värre för henne.

Äter man läkemedel som inte ska mixas med alkohol har man ju dubbelt vuxet ansvar. Jovisst det finns hundratals preparat som inte ska mixas med alkohol..

Visst, hon kan ha en fastställd diagnos (tex bipolaritet eller depression) och vuxenansvaret försvinner inte för det. Psykiskt sjuka människor alltid samma råd av läkare: Drick extremt måttligt men helst inte alls, någonsin.

Hon har väl legat inne för psykvård? Rentav flera gånger? Så hon lär ju ha någon diagnos, exempelvis spekulerar många här i borderline (även kallad emotionellt instabil) personlighetsstörning.

Lambertz (eller båda?) sa väl även att hon vid nåt tillfälle under kvällen blandade till en drink. Om det nu sämmer så kan mycket väl ha spetsat hans drink med något.
Citera
2021-06-11, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sting4488
Klart att gubben inte våldtog henne på självaste julafton o allt 🎅🏻
Men, hur mycket skadestånd får ett våldtäktsoffer i Sverige?
Var det värt 50 lax för att ligga med en 70-årig gubbe tänkte hon?

Hon har väl en historik av att ligga med typ vem som helst för pengar?
En del berörs liksom inte av sånt. Tänk prostituerade som ligger med allehanda män, en del säkerligen sliskiga, skitiga, illaluktande osv.
Citera
2021-06-11, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Jag vet egentligen ingenting. Men jag tror att historien har ett lager till, som kan få GL och E att sila sanningen ordentligt. Min enklaste gissning är att GL köpt en eskort och tagit mer än han betalat för.

Hela upplägget är så himla märkligt och kan nog inte förklaras med dåligt omdöme, fylla, personliga problem osv. Vad tusan gör en snygg 30-åring hemma hos en ensam 70-åring hon knappt träffat? Varför råsuper de? Varför är hon uppklädd? Varför dokumenterar hon vad de gör? Och varför stoppar inte GL detta?

Jag kan ha totalt fel, men sanningen kommer alltid fram. Jag tycker de luktar eskortservice. Men det är kanske bara jag..

En eskort behöver inte bara erbjuda sex - hon (eller han) kan vara snyggt sällskap som köps för några timmar, helt enkelt.

Och visst kan det spåra ur..

Jag har inte sett något som tyder på eskortservice. Visst, jag tänkte också det när det kom fram att Lambertz firat jul med en kvinna med EAs bakgrund. Men ju mer jag läst och satt mig in i fallet, desto mindre tror jag på det spåret. Ingenting som framkommit tyder väl på eskortservice?

Då tror jag mer på att EA var den som tog initiativ till träffen, troligtvis för att locka Lambertz i en fälla. Det är så mycket konstigt med hennes berättelse. Varför skulle hon dricka en massa alkohol ihop med honom? Varför spelade hon in stora delar av kvällen? (Hennes förklaring är typ att hon var full och dom pratade om seriösa saker, så hon ville dokumentera det för att i ett nyktrare tillstånd kunna lyssna igen till det som sades. Det låter inte trovärdigt.)
Även hennes sms (rätt många) efteråt verkar faktiskt syfta till att få honom att skriva saker som hon sedan skulle kunna använda mot honom.
Senast redigerad av beitos 2021-06-11 kl. 00:26.
Citera
2021-06-11, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grottmuttan
Tänkte det är bra att bumpa detta

Jag önskar att det kan dumpas om och om igen, inkl videolänken, då det är så informativt skrivet.
Så kan det ske inom Flashbacks regelverk så gärna.

Läskigt med sådana där människor som EA. Likaså att det verkar finnas grupperingar av kvinnor som satt i system att sätta dit män som inte gjort sig skyldiga till sexuella övergrepp.
Citera
2021-06-11, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quod
(Det mer än "ord mot ord". Det är bevisat att hon ljuger.)

Det finns en anledning till att Justitia brukar avbildas med ögonbindel.

Vid sådana här tillfällen får man försöka kasta av sig sina fördomar och förutfattade meningar och istället förlita sig till fakta.

Lycka till, latinasisthebest!

Du menar att bara för att du är avundsjuk eller vad det nu är på EA eller för att lögnaren GL säger det så ljuger EA

Jag har då inte läst att rätten anser att EA ljuger ?

Den med fördomar här är du och dina vänner som verkar ha något personligt mot EA , är ni vänner till dom ”män” som våldtagit henne förut eller vad är det som gör att ni är så arga på henne ??
Citera
2021-06-11, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beitos
Jag önskar att alla kunde se det här klippet, som alltså handlar om EA (dvs Lambertz-kvinnan).
Kan inte ni som bara köper kvinnans version kolla på klippet och ta till er att just den här kvinnan har satt i system att rigga fällor för män i syfte att sätta dit dem?

Många kvinnor utsätts för verkliga sexuella övergrepp av män. Det är illa och dessa manliga förövare bör straffas för det. Tyvärr går många manliga förövare fria i brist på bevis. Man kan nämligen inte bara köpa kvinnans historia rakt av. En anledning till det är att det finns kvinnor som ljuger. Dessa ljugande kvinnor bidrar till att förstöra och försvåra för de kvinnor som faktiskt blivit utsatta för övergrepp.
Så försvara inte en kvinna som ljuger, manipulerar och sabbar för andra kvinnor.

Bara en fråga , är det bara kvinnor som ljuger i sexualbrott enligt dig eller kan även en ”man” som tex GL ljuga för att rädda sitt skin?
Citera
2021-06-11, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av latinasisthebest
Bara en fråga , är det bara kvinnor som ljuger i sexualbrott enligt dig eller kan även en ”man” som tex GL ljuga för att rädda sitt skin?

Både män och kvinnor kan ljuga.

Både män och kvinnor kan begå sexuella övergrepp (och bli utsatta för sexuella övergrepp).

Jag gissar att män som blivit utsatta för sexuella övergrepp av en kvinna har minst lika svårt för att bli trodda som kvinnor som utsatts av övergrepp av män.
Även män som utsatts för sexuella övergrepp har i princip allt att förlora. Hur kan man ens bevisa att man blivit utsatt för ett övergrepp av en kvinna? Hur riskfyllt är det inte att som gengäld råka ut för en motanmälan? Hur förnedrande är det inte att som man behöva berätta att man blivit utsatt för sexuella övergrepp av en kvinna? Hur mycket förakt möts inte mannen ifråga av från både kvinnor och män som hånar honom för att antingen låtit sig våldtas av en kvinna(!), alternativt falskeligen påstå att han blivit det?

Offer för sexuella övergrepp (oavsett kön) har ett helsike på flera sätt. Dels förnedringen som själva övergreppet innebär, sen det jobbiga med att berätta om det och ofta se att förövaren går fri.

Jag vill att det ska vara så rättvist som möjligt åt båda hållen.
Inga fördelar för att man tillhör ett visst kön.
Domstolar och allmänheten ska kunna se saker från båda hållen.

Tyvärr begår förövare övergrepp och kommer undan med det.
Tyvärr kommer en del med falska anklagelser och oskyldiga blir dömda/uthängda.
I just det här fallet (Lambertz-kvinnan) har hon en historik av att ha riggat fällor, manipulerat inspelningar och försökt sätta dit oskyldiga. Lambertz-fallet har många likheter med hennes tidigare anmälningar. (Kolla gärna in youtube-klippet om henne, som alltså används som utbildning kring just falska anklagelser.)
Senast redigerad av beitos 2021-06-11 kl. 00:56.
Citera
2021-06-11, 01:09
Medlem
Kanske blev hon så full att hon förlorade uppfattningen om tid och rum och Göran hade sex med henne ändå utan hennes tillåtelse.

Kanske hade hon sex med honom helt frivilligt utan några baktankar efter en glad och trevlig kväll med mycket alkohol, men ångrade sig kraftigt dagen efter. Så till den grad att hon kände sig lurad och utnyttjad av honom.

Kanske planerade hon hela tiden att sätta dit honom.

Inget av dessa alternativ kan uteslutas. Det finns saker som talar för och emot vart och ett av dem, kanske lite mer för något och kanske lite mer emot något annat. Men den som säger sig vara helt säker på att han eller hon ljuger gör inte en opartisk bedömning.
Citera
2021-06-11, 01:16
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Naturligtvis är hon i likhet med andra människor ansvarig för sina handlingar. Har någon påstått något annat 🤫? För min del tycker jag att det visar på oerhört dåligt omdöme hos båda parter att de valde att dricka sig berusade tillsammans på julafton. Det var ju som upplagt för elände.
För många kan det nog vara ett helt normalt vuxet julfirande, om man inte är religiös eller har barn omkring sig. Vad rörde det sig om? Lite nubbe till maten, lite julig kanelkryddad whisky (som EA hade med sig) och lite vin. Dessutom som sagt mat vilket bör ha mildrat effekten. Och allt utspritt över ganska många timmar, från ca 17 till midnatt. Är det så extremt? Man kan nog anta att båda var vana vid alkohol.

Tror det är rätt individuellt hur man reagerar på sprit och hur mycket man tål. Låter som om EA velat överdriva effekten för sina anklagelsers skull. Dessa bygger ju på påståendet att hon blev mer däckad än vad hon bevisligen var.

Citat:
Det har skrivits en del om Stoppa pressarna den senaste tiden. Har du helt missat det? Siten har exempelvis ljugit om en känd sportjournalist för en tid sedan. Denne har polisanmält siten för förtal.
Även Expressen har emellanåt blivit anmäld för förtal. Ska vi inte tro på nåt som står där heller?
Citera
2021-06-11, 01:43
Medlem
fonders avatar
Båda verkar vara lögnare och opålitliga. Studentens naglar, fransar, läppar och hår säger en hel del om henne, kvinnliga juridikstudenter ser inte ut som influensers. Och så som han beteende sig när han låtsades säga hennes namn oskyldigt under konferensen, hur har man gett en så barnslig person så mycket makt genom åren?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in