2021-06-10, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Så var det kanske. Emmas beskrivning av konsumtionen är iaf helt uppåt väggarna.
Och hennes påstående ("jag däckade") passar inte in i storyn ånstans..
Att uppnå 2-3 promille är grisigt .. man trillar, spyr, får utbrott, klantar sig osv..
Varken Lambertz eller Emma har påstått att hon bettete sig typiskt kaotiskt..
Och som sagt var, är man medvetslös pga spriten, är man oduglig som vittne , oavsett vad som hänt.

Det kan man fråga vilket rånoffer som helst..
"Jaha, de tog din plånka.. vad drack du innan?" "Ööh en sjuttis och en halv vinare.." Ridå..

Emma har iofs sagt (i intervjun) att de "delade" på 1.5 flaskor sprit (!), vin och annat.. hon påstår alltså att Lambertz söp sig plakat (under ung 6 timmar) och lyckades genomföra en våldtäkt.

Detta vet hon, trots att hon själv söp sig medvetslös, ur stånd att värja sig. Och mitt i denna soppa förblev hennes trånga finklänning intakt och knapparna lossnade inte. Inte troligt.

Ja ja ... i höst är detta glömt och Emmas kommer inte att vara sönderexponerad, som vissa påstår. Jag tror förvinnande få kommer att lägga hennes ID på minnet och dra fram det vid nästa jobbintervju..

Lambertz är dessutom inte Sveriges mest älskade person, vars heder och ära kommer att försvaras av folket i flera år..

Att uppnå 2-3 promille behöver inte innebära det du skriver för en van drickare. Vissa fungerar tvärtom, trillar, spyr, får utbrott om dom inte har promille i sig. Jag tror inte denna bedragerska har ett sunt förhållande till alkohol. Och detta bedömer jag enbart på hennes lögner, studietakt och val av partner att umgås med plus att hon verkar försätta sig i situationer som innebär att hon blir våldtagen så fort hon umgås med en kuk.
Däremot håller jag fullständigt med att en sådan person är totalt oduglig som vittne och att hennes trovärdighet är 0.
Citera
2021-06-10, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Jag var inte heller på plats. Kan man tänka sig att hon blandade alkoholen med tabletter? Olika läkemedel förstärker effekten av alkohol och kan teoretiskt förklara det uppgivna kraftiga ruset.

Oh ja, så kan det ha varit, men konstigt nog har hon inte nämnt det, om det nu var så.
Benso och alkohol är ju en klassisk idiot-kombination. Om hon söp på benso och var totalt väck (vilket man kan bli) så förklarar det ju en hel del..
Citera
2021-06-10, 17:47
Medlem
Efter att ha sett Kalla Fakta så slås jag av hur slemmig G.L.-gubben är. Men jag tror inte en sekund att det var någon våldtäkt. E försökte återigen fabricera till något och tjäna pengar.
Senast redigerad av DjungelJumbo 2021-06-10 kl. 17:50.
Citera
2021-06-10, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tvarodalappar
Att uppnå 2-3 promille behöver inte innebära det du skriver för en van drickare.

Nej såklart inte.. E kanske är alkoholist. Men hon påstår ju ändå att hon söp tills hon bara slocknade.
Hennes historia håller inte, nej. Och om hon var alkis, blandade med benso osv, kvarstår ändå faktum: hon kunde inte redogöra för vad som hänt, nej. Lite knivig situation för ett vittne. Därvidlag är vi överens.
Citera
2021-06-10, 17:56
Medlem
Citat:
Nej såklart inte.. E kanske är alkoholist. Men hon påstår ju ändå att hon söp tills hon bara slocknade.
Hennes historia håller inte, nej. Och om hon var alkis, blandade med benso osv, kvarstår ändå faktum: hon kunde inte redogöra för vad som hänt, nej. Lite knivig situation för ett vittne. Därvidlag är vi överens.
Det är bara att gå till sig själv. Jag är alkis.
Jag minns oftast (inte alltid) dagen efter vad som hänt om jag haft en go kväll med2-3 promille. Sitter jag däremot o hänger i soffan lite slött så somnar jag och minns inte när jag slutade dricka.
Oavsett vilket så tror jag hon mkt väl vet vad som hänt eller inte hänt. Däremot kan ångest säkerligen göra att hon vill skylla sina upplevde minnen på Guran får att få lugn i sin trasiga själ innan hon hittar flaska igen och snärjer nästa kuk. För bekräftelse, kuk, kramar och lite tyck synd om mig gillar de flesta alkiskvinnor, om dom sen får hjälp med en räkning eller en ny flaska när tårarna blottas.
Ni vet att offerkofta är ett vanligt utryck som används när man pratar om beroende personer?
Citera
2021-06-10, 18:00
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Oh ja, så kan det ha varit, men konstigt nog har hon inte nämnt det, om det nu var så.
Benso och alkohol är ju en klassisk idiot-kombination. Om hon söp på benso och var totalt väck (vilket man kan bli) så förklarar det ju en hel del..
Jag tror inte att det gjort någon skillnad om hon berättat om ev läkemedel utan det hade också vänts mot henne. Det behöver inte alls handla om narkotikaklassade läkemedel utan förstärkningseffekten finns också vid andra läkemedel.

En annan förklaring till minnesförluster är dissociation. Eftersom hon om jag förstått saken rätt upplever minnesförluster och gör inspelninga kan hon lida av någon sorts dissociativ störning. Det kan finnas mycket i den här historien som är av en mycket privat natur som vi inte har en aning om, men som kanske skulle ha ett förklaringsvärde.
Senast redigerad av DoraF 2021-06-10 kl. 18:06.
Citera
2021-06-10, 18:09
Medlem
Citat:
Jag tror inte att det gjort någon skillnad om hon berättat om ev läkemedel utan det hade också vänts mot henne. Det behöver inte alls handla om narkotikaklassade läkemedel utan förstärkningseffekten finns också vid andra läkemedel.

En annan förklaring till minnesförluster är dissociation. Eftersom hon om jag förstått saken rätt upplever minnesförluster och gör inspelninga kan hon lida av någon sorts dissociativ störning. Det kan finnas mycket i den här historien som är qv en mycket privat natur som vi inte har en aning om.

Nej, det hade inte gjort skillnad. Det hade nog snarare blivit värre för henne.

Äter man läkemedel som inte ska mixas med alkohol har man ju dubbelt vuxet ansvar. Jovisst det finns hundratals preparat som inte ska mixas med alkohol..

Visst, hon kan ha en fastställd diagnos (tex bipolaritet eller depression) och vuxenansvaret försvinner inte för det. Psykiskt sjuka människor alltid samma råd av läkare: Drick extremt måttligt men helst inte alls, någonsin.
Citera
2021-06-10, 18:43
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Okej. Länken i det citerade inlägget var död.

Åter till sakfrågan: Finns det öht något som visar att det Stoppa pressarna skriver där är sant?
Det vet jag inte. Kanske det var känsligt att anmäla eftersom mannen ska ha legat i skilsmässa och var där med en annan kvinna. I alla fall så publicerades artikeln lördagskvällen innan GL släpptes på tisdagen. Det kanske blev för pinsamt för åklagaren att driva fallet vidare mot GL då målsägarens trovärdighet smulades sönder bit för bit.

https://stoppapressarna.se/svenskt/lambertz-kvinnan-var-knivbevapnad-under-sexakten
Senast redigerad av outoftheblue 2021-06-10 kl. 18:46.
Citera
2021-06-10, 19:02
Medlem
Moruroas avatar
Citat:
Okej. Länken i det citerade inlägget var död.

Åter till sakfrågan: Finns det öht något som visar att det Stoppa pressarna skriver där är sant?

Det Stoppa pressarna skriver kommer från hennes exmans blogg. Inlägget har han tagit bort efter påtryckningar från EA, men här är ett annat inlägg från honom:

https://lennartmsjoberg.blogg.se/

Här förklarar han varför:

Citat:
När en mycket sjuk själ hör av sig om att mina gamla blogginlägg skulle förstöra hennes "karriär"/privatliv så är verkligheten mer absurd än fiction!
Att vara ökänd för att spela offer och försöka driva in skadestånd från alla naiva män man möter är INTE ett yrke!
Kanske dags att se om sitt liv om nämndemän börjar nicka igenkännande, och den man har mest kontakt med är ens gamla advokat som stannat kvar (av någon anledning) i alla år?
Senast redigerad av Moruroa 2021-06-10 kl. 19:06.
Citera
2021-06-10, 19:16
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moruroa
Det Stoppa pressarna skriver kommer från hennes exmans blogg. Inlägget har han tagit bort efter påtryckningar från EA, men här är ett annat inlägg från honom:

https://lennartmsjoberg.blogg.se/

Här förklarar han varför:
Han skriver även detta.
https://lennartmsjoberg.blogg.se/2020/july/marianne-pa-netflix.html
Citera
2021-06-10, 19:49
Medlem
Jag vet egentligen ingenting. Men jag tror att historien har ett lager till, som kan få GL och E att sila sanningen ordentligt. Min enklaste gissning är att GL köpt en eskort och tagit mer än han betalat för.

Hela upplägget är så himla märkligt och kan nog inte förklaras med dåligt omdöme, fylla, personliga problem osv. Vad tusan gör en snygg 30-åring hemma hos en ensam 70-åring hon knappt träffat? Varför råsuper de? Varför är hon uppklädd? Varför dokumenterar hon vad de gör? Och varför stoppar inte GL detta?

Jag kan ha totalt fel, men sanningen kommer alltid fram. Jag tycker de luktar eskortservice. Men det är kanske bara jag..

En eskort behöver inte bara erbjuda sex - hon (eller han) kan vara snyggt sällskap som köps för några timmar, helt enkelt.

Och visst kan det spåra ur..
Citera
2021-06-10, 19:59
Medlem
Citat:
Jag vet egentligen ingenting. Men jag tror att historien har ett lager till, som kan få GL och E att sila sanningen ordentligt. Min enklaste gissning är att GL köpt en eskort och tagit mer än han betalat för.

Hela upplägget är så himla märkligt och kan nog inte förklaras med dåligt omdöme, fylla, personliga problem osv. Vad tusan gör en snygg 30-åring hemma hos en ensam 70-åring hon knappt träffat? Varför råsuper de? Varför är hon uppklädd? Varför dokumenterar hon vad de gör? Och varför stoppar inte GL detta?

Jag kan ha totalt fel, men sanningen kommer alltid fram. Jag tycker de luktar eskortservice. Men det är kanske bara jag..

En eskort behöver inte bara erbjuda sex - hon (eller han) kan vara snyggt sällskap som köps för några timmar, helt enkelt.

Och visst kan det spåra ur..

Om han köpt henne som eskort skulle hon nog anmält honom för köpet. Det hade vart det enklaste och han hade säkerligen då åkt dit, speciellt om hon så bara kunde bevisat betalningen. Hon skulle säkerligen även kunnat hävda våldtäkt och han åkt dit, om hon bara bevisat att hon fått 2 papp av honom. Och detta gjorde hon inte.
Hon är bara en psyksjuk bedragare och en beroendeperson med offerkofta som lönlöst hoppas på en fungerande karriär, kosta vad det kosta vill. Förutom egen arbetsinsats. Och där faller hon, bedragerskan.
En liknande bedragare/snikare behandlas här.
(FB) Åhus: Polisinsats vid misstanke om grovt brott 2018-04-10 (kvinna avliden)

Dock fann kaka maka i detta tragiska fall.
Senast redigerad av tvarodalappar 2021-06-10 kl. 20:04.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in