2021-06-11, 02:27
Medlem
Hon väljer att fira jul med en gammal gubbe! Med hennes utseende kan hon välja vem som. Säger väl en del kanske
Citera
2021-06-11, 06:32
Medlem
DoraFs avatar
[quote]
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
För många kan det nog vara ett helt normalt vuxet julfirande, om man inte är religiös eller har barn omkring sig. Vad rörde det sig om? Lite nubbe till maten, lite julig kanelkryddad whisky (som EA hade med sig) och lite vin. Dessutom som sagt mat vilket bör ha mildrat effekten. Och allt utspritt över ganska många timmar, från ca 17 till midnatt. Är det så extremt? Man kan nog anta att båda var vana vid alkohol.

Tror det är rätt individuellt hur man reagerar på sprit och hur mycket man tål. Låter som om EA velat överdriva effekten för sina anklagelsers skull. Dessa bygger ju på påståendet att hon blev mer däckad än vad hon bevisligen var.
Helt normalt vuxet julfirande, säger du. Tre glas vin, två snapsar, två drinkar och något till kaffet. Tja, de flesta av oss dricker oss inte berusade med en främling på julafton. Inte heller dricker vi vin till julmaten.
De båda var uppenbart sliriga i videosekvensen TV4 visade. Enligt Lambertz blev de ganska berusade. Menar du att han ljuger?

Citat:
Även Expressen har emellanåt blivit anmäld för förtal. Ska vi inte tro på nåt som står där heller?
Även det som är sant kan utgöra förtal. Jag tycker att man ska förhålla sig kritiskt till allt man läser oavsett källan.
Senast redigerad av DoraF 2021-06-11 kl. 06:42.
Citera
2021-06-11, 06:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gul-groda
Kanske blev hon så full att hon förlorade uppfattningen om tid och rum och Göran hade sex med henne ändå utan hennes tillåtelse.

Kanske hade hon sex med honom helt frivilligt utan några baktankar efter en glad och trevlig kväll med mycket alkohol, men ångrade sig kraftigt dagen efter. Så till den grad att hon kände sig lurad och utnyttjad av honom.

Kanske planerade hon hela tiden att sätta dit honom.

Inget av dessa alternativ kan uteslutas. Det finns saker som talar för och emot vart och ett av dem, kanske lite mer för något och kanske lite mer emot något annat. Men den som säger sig vara helt säker på att han eller hon ljuger gör inte en opartisk bedömning.

Ja, alla dessa alternativ är möjliga.
Jag är mest förundrad över hur hon kunde tro att hon skulle gynnas av Kalla fakta. Hon framstår som extremt oansvarig och lösaktig.

Sedan framstär Lamberz som en snuskhummer som bygger relation på pappa-dotter plan när han egentligen vill ha henne som partner. Fast det vistste nog de flesta redan innan.
Citera
2021-06-11, 07:01
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MILFMAN
Vilken ”otrohet” är han ”skyldig till”???

Han säger själv i tv reportaget i trädgården att han har en särbo han är otrogen mot.
Citera
2021-06-11, 07:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av latinasisthebest
Du menar att bara för att du är avundsjuk eller vad det nu är på EA eller för att lögnaren GL säger det så ljuger EA

Jag har då inte läst att rätten anser att EA ljuger ?

Den med fördomar här är du och dina vänner som verkar ha något personligt mot EA , är ni vänner till dom ”män” som våldtagit henne förut eller vad är det som gör att ni är så arga på henne ??
Två skrivningar av Hovrätten om EA:s sannolika förvanskningar av "sanningen" - DU målet.
Men när det gäller A:s uppgift om att hon kan ha drogats under taxiresan talar det blodprov som togs på henne dagen därpå mot att så var fallet. [s.5]
A skickade en del av ljudfilen, 19 minuter, till polisen i samband med polisanmälan. Först vid ett senare tillfälle fick polisen del av den fullständiga inspelningen. Den korta versionen börjar direkt efter ett avsnitt där A ger uttryck för något som inte kan förstås på annat sätt än att det här varit fråga om frivilliga sexuella handlingar eftersom hon säger "Alltså tror du inte jag vet hur skönt det här är".
[]
Det är enligt hovrätten tämligen osannolikt att klippet gjordes just där av en ren tillfällighet. [s.6]
https://www.docdroid.net/KlbTwG9/hrs-b-2018-5915-pdf
Senast redigerad av Hanna-Wigh 2021-06-11 kl. 07:36.
Citera
2021-06-11, 09:01
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Helt normalt vuxet julfirande, säger du. Tre glas vin, två snapsar, två drinkar och något till kaffet. Tja, de flesta av oss dricker oss inte berusade med en främling på julafton. Inte heller dricker vi vin till julmaten.
De båda var uppenbart sliriga i videosekvensen TV4 visade. Enligt Lambertz blev de ganska berusade. Menar du att han ljuger?
Jag säger bara att folk är olika och att just ingen hade ett traditionellt svenskt julfirande förra året på grund av den härjande farsoten. EA brukar visst fira jul utomlands, så hon var nog inte bunden till svenska traditioner, och fixade hon till drinkar med sin medhavda kanelwhisky var det väl bara för GL att tacka och ta emot.

Jag försvarar inte supande på julafton, men för många är det inte sötsliskig knäck och dans kring granen som lockar. Så här går det till i UK (där de firar jul på juldagen, inte julafton):
The survey, commissioned by Drinkaware, found that almost two-thirds (61%) of drinkers in the UK claim they over-indulge on alcohol over the festive season, while one in five (18%) say they typically experience more hangovers during this period.

On average, men admit to consuming six drinks on Christmas day. On the basis that those are a common strength pint of beer or medium glass of wine, this is the equivalent of 14 units of alcohol. Women admit to having on average four and a half drinks on the big day.
https://www.thedrinksbusiness.com/2019/12/this-is-how-much-the-average-brit-drinks-on-christmas-day/

Så visst, de höll sig över det brittiska genomsnittet, särskilt EA, men jag vänder mig mot att det skulle vara så extremt. Alla leker inte traditionsbundna helyllesvenskar bara för att det är jul.

Med tanke på att EA spelade in och visade upp deras berusning i TV undrar man om det inte var hon som avsåg supa honom full.
Senast redigerad av outoftheblue 2021-06-11 kl. 09:06.
Citera
2021-06-11, 09:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Jag säger bara att folk är olika och att just ingen hade ett traditionellt svenskt julfirande förra året på grund av den härjande farsoten. EA brukar visst fira jul utomlands, så hon var nog inte bunden till svenska traditioner, och fixade hon till drinkar med sin medhavda kanelwhisky var det väl bara för GL att tacka och ta emot.

Jag försvarar inte supande på julafton, men för många är det inte sötsliskig knäck och dans kring granen som lockar. Så här går det till i UK (där de firar jul på juldagen, inte julafton):
The survey, commissioned by Drinkaware, found that almost two-thirds (61%) of drinkers in the UK claim they over-indulge on alcohol over the festive season, while one in five (18%) say they typically experience more hangovers during this period.

On average, men admit to consuming six drinks on Christmas day. On the basis that those are a common strength pint of beer or medium glass of wine, this is the equivalent of 14 units of alcohol. Women admit to having on average four and a half drinks on the big day.
Så visst, de höll sig över det brittiska genomsnittet, särskilt EA, men jag vänder mig mot att det skulle vara så extremt. Alla leker inte traditionsbundna helyllesvenskar bara för att det är jul.

Med tanke på att EA spelade in och visade upp deras berusning i TV undrar man om det inte var hon som avsåg supa honom full.
Klart som faen att skärholmskan Eulalia hade en plan A med sitt julemysbesök i Uppsala - och då pratar jag inte förmulering av nytt dokument som skulle kastas in i nån förtalsprocess!!
1. att ta död på den gode GL, meddelst Coronasmittning
2. att efter lite låtsassex prova att nita dit GL, för otillåtet sinnesförvirrad svensk Ånger-sex.
Citera
2021-06-11, 09:40
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Det har skrivits en del om Stoppa pressarna den senaste tiden. Har du helt missat det? Siten har exempelvis ljugit om en känd sportjournalist för en tid sedan. Denne har polisanmält siten för förtal.
Förtal kan det räknas som även om det är sant.
Citera
2021-06-11, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hanna-Wigh
Två skrivningar av Hovrätten om EA:s sannolika förvanskningar av "sanningen" - DU målet.

Intressant parallellfall.. även här gjorde E en märklig manöver; E ska tydligen ha "startat inspelning" efter att påtvingad sexuell handling utförts (som hon beskrev det). "... efter detta startade hon inspelningen". Och även här var hon "däckad", men ändå i stånd att hantera inspelning. En inspelning som den påstådda våldtäktsmannen inte märkte, tydligen. Och E uppgav, som sagt var, att hon var med på handlingen (vilket sägs av henne som jag fattat det).

Det som hände hemma hos GL verkar inte ha varit helt unikt, enligt flera debattörer. Att både kvinnor och män kan ljuga när de använder ordet "våldtäkt" vet vi alla men E:s syfte verkar oklart. Hon har inte pressat GL på pengar, hon har inte ställt till med en jättescen (hon har inte rivit sig själv, slagit sig själv eller haft sönder sina kläder) och hon har inte beskrivit GL som ett monster - om hon har oärligt uppsåt (hur det ligger till får vi aldrig veta), kan man förvänta sig en väldigt överdriven bild av GL..

Det är inte svårt att skapa sensationsrubriker och hänga kända män. Om E ville, skulle hon kunna utmåla GL som ett pervomonster och media skulle troligen spinna loss totalt. Sånt har hänt förut.
Citera
2021-06-11, 11:08
Medlem
Citat:
Naturligtvis är hon i likhet med andra människor ansvarig för sina handlingar. Har någon påstått något annat 🤫? För min del tycker jag att det visar på oerhört dåligt omdöme hos båda parter att de valde att dricka sig berusade tillsammans på julafton. Det var ju som upplagt för elände.
[..]
Den andra delen av det jag fetat:
Eller kanske snarare upplagt för en honey trap?

Den första delen av det jag fetat:
Du är medveten om att det finns tydliga indikationer på att EA inte var ens i närheten av GL:s berusningsgrad?
Du är medveten om att det finns en beskrivning av att EA till en kumpan?/väninna?/ pojkvän? sänder ett sms med texten: "Göran är aspackad"?
Ett sånt meddelande skickas inte från nån som, enligt egen och hennes ombuds uppgift, är citat "däckad".
Eller vad tror du?
Citera
2021-06-11, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
[...] att det finns tydliga indikationer på att EA inte var ens i närheten av GL:s berusningsgrad?
Du är medveten om att det finns en beskrivning av att EA till en kumpan?/väninna?/ pojkvän? sänder ett sms med texten: "Göran är aspackad"?

Att E inte var så dragen som hon sa, kan vi nog vara överens om.
Var kommer uppgiften om hennes fylle-SMS ifrån?
Jag tror att vi bara sett en bråkdel av denna historia ..
Jag tror inte att GL och E kommer att offentliggöra hela sanningen..
Båda har väl sina randiga och rutiga skäl..
Citera
2021-06-11, 11:24
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Att E inte var så dragen som hon sa, kan vi nog vara överens om.
Var kommer uppgiften om hennes fylle-SMS ifrån?
Jag tror att vi bara sett en bråkdel av denna historia ..
Jag tror inte att GL och E kommer att offentliggöra hela sanningen..
Båda har väl sina randiga och rutiga skäl..
En del av bevisningen som friade Lambertz var att EA, under den tid hon påstod sig vara däckad, hade skickat ett antal SMS, till väninnan & även till "sambon" eller vad det nu är. Där hon skrev "Göran är helbränd" eller något liknande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in