2021-06-07, 10:44
Medlem
Iamthemagicmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LarsAke1
Jag har också fått ut d och undrar samma sak. Är dom bra?

Mja. Bara tagit max 2st samtidigt som max.
Och dom verkar helt okej, enda "problemet" är när man ska trycka ur dom ur kartan.
Dom kan ibland gå sönder då!
Så var försiktig!
Jag tänkte prova ta 4-8mg nån gång denna vecka och se om dom "kickar" på.
Citera
2021-06-10, 21:04
Medlem
FlashbackGods avatar
Jag köpte några Lorazepam. Dom är lite ljusblå vilket inte syns på bilden. Dom skulle vara 2.5mg.
Jag tog nyss en, men den smakar typ inget. ÄR det normalt??

https://imgur.com/a/amtqo6o

Och nu är det dagen efter här. Och nu har jag tagit 3stk. Blivit lite skön i kroppen, vilket tog helvetets tid! Det är ju 2.5mg. Är det normal mängd att äta 3 stk 2.5 Lorazepam?

Men det känns så skumt att dom knappt smakar nåt. Ska det verkligen vara så eller har dom blåst mig?

Kanske har jag fått några 10 år gamla skit tabletter.
Citera
2021-06-10, 21:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FlashbackGod
Jag köpte några Lorazepam. Dom är lite ljusblå vilket inte syns på bilden. Dom skulle vara 2.5mg.
Jag tog nyss en, men den smakar typ inget. ÄR det normalt??

https://imgur.com/a/amtqo6o

Och nu är det dagen efter här. Och nu har jag tagit 3stk. Blivit lite skön i kroppen, vilket tog helvetets tid! Det är ju 2.5mg. Är det normal mängd att äta 3 stk 2.5 Lorazepam?

Men det känns så skumt att dom knappt smakar nåt. Ska det verkligen vara så eller har dom blåst mig?

Kanske har jag fått några 10 år gamla skit tabletter.

Du säger att den ser ljusblå ut. De äkta ser ut så. Om den däremot verkligen ser ut som på bilden så är det inte äkta.

Äter du andra benso? Utan tolerans borde du bli flummig på en enda tablett, om de är äkta.
Citera
2021-07-15, 15:56
Medlem
Iamthemagicmans avatar
Mot ångest så tycker jag 2mg Lorazepam funkar riktigt bra och ger väldigt bra effekt. Fått injektion och tablett som smälte direkt i munnen på psyk (2mg både tablett och oftast injektion, ibland 4mg injektion) vid panikattack och det hjälpte bra!
Visst funkar stesolid bra, men tycker effekten försvinner snabbt. Temesta/Lorazepam sitter i lite längre.
Citera
2021-07-19, 20:54
Medlem
whosEHTs avatar
Visst håller den här inte i sig så länge? Har för mig jag läste 2-3h någonstans.

Och är den sederande? Skulle det kunna vara bra för att somna efter tjack?
I så fall skulle den kanske vara perfekt att blanda med en imovane om man vill slockna snabbt
Citera
2021-07-19, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whosEHT
Visst håller den här inte i sig så länge? Har för mig jag läste 2-3h någonstans.

Och är den sederande? Skulle det kunna vara bra för att somna efter tjack?
I så fall skulle den kanske vara perfekt att blanda med en imovane om man vill slockna snabbt
Effekten håller i sig 4-8h, beroende på dos och från person till person också såklart.

Ja den är sederande och om du blandar imovane och denna kommer du garanterat slockna efter du tagit tjack.
Citera
2021-07-19, 21:43
Medlem
whosEHTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RetardedHaT
Effekten håller i sig 4-8h, beroende på dos och från person till person också såklart.

Ja den är sederande och om du blandar imovane och denna kommer du garanterat slockna efter du tagit tjack.
Låter underbart! då jag har både Lorazepam och imovane hemma tills nästa gång jag ska ta tjack
Citera
2021-07-21, 23:52
Medlem
Bullsquids avatar
De ska va typ 2,5mg och ljuslila eller blåaktig
Toleransen går upp skyhögt som xanor men de är mycket behagligare än xanor plus även muskelavslappnande.

Är det någon som vet varför Temesta (Lorazepam) verkar va så extremt ovanligt i Sverige ??? Hör aldrig någon ha det utskrivit ? Varför?? Det är inte lika beroendeframkallande som xanor och skönare i kroppen. I USA är ju motsvarigheten Ativan väldigt mycket vanligare. 2-3 st såna blir man skön av, gäller bara att hålla upp en dag eller 2-3 mellan pga toleransen.
Citera
2021-07-22, 00:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bullsquid
De ska va typ 2,5mg och ljuslila eller blåaktig
Toleransen går upp skyhögt som xanor men de är mycket behagligare än xanor plus även muskelavslappnande.

Är det någon som vet varför Temesta (Lorazepam) verkar va så extremt ovanligt i Sverige ??? Hör aldrig någon ha det utskrivit ? Varför?? Det är inte lika beroendeframkallande som xanor och skönare i kroppen. I USA är ju motsvarigheten Ativan väldigt mycket vanligare. 2-3 st såna blir man skön av, gäller bara att hålla upp en dag eller 2-3 mellan pga toleransen.

Toleransen är just ett av skälen, liksom att effekten snabbt går över. Psykiatrin föredrar t.ex. diazepam.
Citera
2021-07-22, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bullsquid
De enda två jag känner till som har Lorazepam på recept är en epileptiker där inget annat funkar, samt en person som fått det utskrivet för sömnen när Nitrazepam försvann.

Jag hade gärna testat 2 mg Lorazepam till kvällen själv just pga min sömnproblematik men min doktor tyckte jag kunde sova på Iktorivil i kombination med Xanor istället samt en del annat.

Svenska läkare verkar sky Lorazepam som pesten och jag har hört att en av anledningarna till det är att de anser att den är mer beroendeframkallande än Xanor och värre att sluta med. Konstigt nog så verkar de inte hålla med om det i tex USA där det är en väldigt vanlig benso.

Om det stämmer har jag dock ingen aning om.
Citera
2021-07-25, 21:20
Medlem
Bullsquids avatar
Ätit de innan men var för påverkad av xanor för att kunna känna effekt
Har iofs provat de med heroin och tyckte det slog på rätt bra med 7.5 mg

Får se nu i veckan då jag hoppas få hem ett par.
Vet att man max kan äta de 1-2 dagar för effekt som andra benso men toleransen kommer direkt det är kanske lika bra så man låter bli dagligt ätande.

De verkar iaf älska det i USA
Citera
2021-07-28, 14:18
Medlem
Holmquists avatar
HAHAHAHHA!

Alltså vad är det här för benzo? Testade dem för 45 minuter sedan, första gången någonsin.

Tog 12,5mg för att jag hört att dessa kan vara underdoserade (dom hårda platta på 2,5mg).

Kan inte beskriva ruset riktigt, känns lite som att jag glider fram när jag ställer mig upp och får tankar som på typ stilnoct. Kollade på filten i soffan och undrade för en sekund vilket djävla djur det var som låg där innan jag kommer på mig själv att det är en filt.

Riktigt skev och rolig Benzo. Bokstäverna på skärmen rör sig lite sådär som på stilnoct/imovane, fast inte lite mycket.

Men jag känner mig däremot rätt klar i skallen, kan skriva utan problem osv.

Jag får däremot inte den här sköna känslan i magen/huvudet som av xanor, då man bara släpper all oro/ångest.

Jag ska gå och köpa ett sexpack 3,5or och se vad som händer!
Senast redigerad av Holmquist 2021-07-28 kl. 14:23.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in