2021-06-10, 16:29
Medlem
Moruroas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av latinasisthebest
Bara att äckelgubben först säger att han ser sig som fadersfigur och sen har sex med henne tar bort all trovärdighet han säger efter

Att åklagare lägger ner säger inte att han är helt oskyldig .. det säger bara att det är ord mot ord

GL låter bara trovärdig om man är kvinnohatare och har förutfattade mening om EA

Bevisen hon ska ha mixtrat med tog dom upp på nyheter , det är en GL lögn

Falska anklagelser är alltid fel , med sexbrott eller vilka brott det än är ja
Men EA är väldigt mycket mer trovärdig än GL , detta är inte påhitt av EA

Men ja det färgas av att jag inte litar på vad GL säger , där har vi en riktig bedragare och lögnare

Du känner inte till att man sedan tidigare använder EA som varnande exempel i polisutbildningen på "Kvinna som ljuger om våldtäkt"?
Detta måste väl Kalla fakta också känna till?
https://www.youtube.com/watch?v=Fe7Gev0OCHA
Citera
2021-06-10, 16:43
Medlem
Jonathaan5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Nej, det stämmer. precis innan man däckar bör man vara gapig, akut sluddrig, totalt ocensurerad och illamående. Eller så är man en zombie. Man pratar troligen inte i telefon på ett strukturerat sätt.

Vidare.. var E så utslagen som hon säger, bör GL ha burit upp henne till övervåningen, medan hon var totalt medvetslös, eller fysiskt förlamad. GL är alltså inte bara Sveriges största rättshaverist. Han är också Stålmannen.

Ska vi tro på E så har detta hänt:, efter sex timmars råsupande har en redlös sjuttioåring burit upp en medvetslös och redlös vuxen kvinna uppför en trappa, krånglat av henne en trång klänning (utan att den och knapparna går sönder) och genomfört en våldtäkt.

Det är isf ett under att båda inte slog ihjäl sig.

E var helt utslagen, men anser sig ändå ha klara minessbilder, som räcker som underlag för anmälan.

Det är nog helt enkelt två skeva personer som möts på fyllan. Ingen av dem vet väl egentligen vad som hänt och sanningen ligger nog precis på mitten av skalan .. ingen av parterna har väl rent mjöl i påsen..
Exakt! Finns så många luckor i henens redogörelse att jag bedömer henne som ej trovärdig.
Citera
2021-06-10, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonathaan5
Exakt! Finns så många luckor i henens redogörelse att jag bedömer henne som ej trovärdig.

Nej, det är hon inte.

Jag tror att båda två har anledning att putsa på historien.

Hela upplägget är konstigt. Om jag fattat det rätt, hade GL och E träffats en gång (!) innan julafton 2020. I övrigt var det bara en massa textande. Det stämmer, va? Det var väl vad hon sa i intervjun..

GL var ändå en av de viktigaste personerna i hennes liv.. helt vrickat.

Vad GL hade för planer behöver inte diskuteras. En sjuttioåring som krökar med en 40 år yngre kvinna (som han huvudsakligen haft textkontakt med) på tu man hand, vill troligen ha sex.

Dessutom var GL otrogen och var innan dess osäker på hur allt skulle presenteras för särbon..

GL ville ligga, ok. Vad E tänkte, tyckte och ville under kvällen är däremot svårbegripligt. Jag kan bara tänka mig tre rimliga förklaringar: 1) hon var attraherad av GL och skämdes efteråt 2) hon ville gillra en fälla och pressa GL på pengar 3) hon kan varken hantera alkohol eller sig själv (det mao finns någon sorts sjukdomsbild)

Att GL överhuvudtaget lät henne filma och ljudinspela är otroligt konstigt. Han lät hennes alltså producera bevis, medan han glatt medverkade själv. Antingen litade han blint på E, eller så sket han totalt i sin särbo. Med ett knapptryck kunde E bevisa för särbon att GL hånglade med nån annan..

Det luktar fälla iaf .. och vi behöver väl inte tvivla på att GL var skitfull..

0 omdöme.
Senast redigerad av Eremona2.0 2021-06-10 kl. 17:02.
Citera
2021-06-10, 16:57
Medlem
Citat:
Så var det kanske. Emmas beskrivning av konsumtionen är iaf helt uppåt väggarna.
Och hennes påstående ("jag däckade") passar inte in i storyn ånstans..
Att uppnå 2-3 promille är grisigt .. man trillar, spyr, får utbrott, klantar sig osv..
Varken Lambertz eller Emma har påstått att hon bettete sig typiskt kaotiskt..
Och som sagt var, är man medvetslös pga spriten, är man oduglig som vittne , oavsett vad som hänt.

Det kan man fråga vilket rånoffer som helst..
"Jaha, de tog din plånka.. vad drack du innan?" "Ööh en sjuttis och en halv vinare.." Ridå..

Emma har iofs sagt (i intervjun) att de "delade" på 1.5 flaskor sprit (!), vin och annat.. hon påstår alltså att Lambertz söp sig plakat (under ung 6 timmar) och lyckades genomföra en våldtäkt.

Detta vet hon, trots att hon själv söp sig medvetslös, ur stånd att värja sig. Och mitt i denna soppa förblev hennes trånga finklänning intakt och knapparna lossnade inte. Inte troligt.

Ja ja ... i höst är detta glömt och Emmas kommer inte att vara sönderexponerad, som vissa påstår. Jag tror förvinnande få kommer att lägga hennes ID på minnet och dra fram det vid nästa jobbintervju..

Lambertz är dessutom inte Sveriges mest älskade person, vars heder och ära kommer att försvaras av folket i flera år..
Det här med 2-3 promille dyker upp lite nu och då. Var kommer det ifrån?
Citera
2021-06-10, 17:01
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 90510
Ur STOCKHOLMS TINGSRÄTT Avdelning 2 DOM 2018-06 Sid 11.
"Av analysresultat framgår vidare att det funnits spår av kokain i målsägande A:s urin vid provtagning på eftermiddagen den 1 januari 2018"

Knarkaren A är EA som karriäranmäler männen som inte behagar henne.

Lite till om vem och vad EA är:

Plötsligt ser paret hur Lambertz-kvinnan kryper fram under sängen – med en stor kniv i handen. Förskräckta hör de kvinnan utbrista:
Här ligger ni och myser, nu ska jag gå till köket och göra kaffe, sa Lambertz-kvinnan och gick ut i köket – fortfarande med kniven i handen.

För ex-pojkvännen och hans nyfunna damsällskap har erfarenheten satt spår.
– Han fruktade för sitt liv, det var helt fruktansvärt för honom, berättar en vän till mannen.

https://stoppapressarna.se/svenskt/l...under-sexakten
"Stoppa pressarna" är inte direkt känd för att hålla sig till sanningen. Detta låter som en typisk skröna. Texten är numera avpublicerad. Har händelsen polisanmälts? Finns det någon dom? Finns det öht något som visar att det Stoppa Pressarna skriver här är sant?
Citera
2021-06-10, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av V-H
Det här med 2-3 promille dyker upp lite nu och då. Var kommer det ifrån?

Det är bara allmän kunskap. Jag resonerar utifrån vanliga kriterier och vad vi vet om berusning, alkoholhalt och medvetandegrad. Om E:s historia stämmer (att hon praktiskt taget svimmade) så bör hon väl ha legat mellan 2 och 3 promille. Jag antar att hon inte är alkis. Jag har inte hört att hon är det iaf. Så jag försöker resonera utifrån ett normalperspektiv.

En alkis kan köra bil och prata ordentligt med 3 promille, men så funkar väl inte denna "Emma"..

Alla människor är olika, men är man avsvimmad (utan koll på någonting omkring sig) så passerar man flera stationer innan dess. Man kräks, för oväsen, sluddrar, får affektutbrott, ramlar osv. Varken inspelningen, Lambertz berättelse eller "Emmas" berättelse innehåller de inslag man förväntar sig, om hon nu supit sig medvetslös.

Här är enkla riktlinjer:

https://www.drugsmart.com/faq/hur-mycket-maste-man-ha-druckit-for-att-uppna-vissa-promillenivaer/

Under resan till 3 promille borde följande ha iakttagits:

Sluddrigt tal, gångsvårigheter, känsloutbrott, dålig balans, dålig koordination, raglande gång, aggressivitet eller plötsliga gråtattacker, dubbelseende, kräkningar, dålig uppfattning om omvärlden, trötthet (eventuellt somnar personen).

Det "Emma" beskrev ("Jag bara däckade") bör nog hända mellan 2 och 3 promille.

Att uppnå 3 promille på 6 timmar är ju brutalt också. Det är få icke-alkisar som lyckas med det utan olyckor på vägen: kräkningar, fall, trasiga saker, trasiga kläder, skrikande, gapflabbande, rejäla minnesluckor och allmänt yvigt och pinsamt beteende..

Jag var förvisso inte på plats.. jag bara resonerar allmänt.
Senast redigerad av Eremona2.0 2021-06-10 kl. 17:20.
Citera
2021-06-10, 17:19
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
"Stoppa pressarna" är inte direkt känd för att hålla sig till sanningen. Detta låter som en typisk skröna. Texten är numera avpublicerad. Har händelsen polisanmälts? Finns det någon dom? Finns det öht något som visar att det Stoppa Pressarna skriver här är sant?
Texten finns kvar

https://stoppapressarna.se/svenskt/lambertz-kvinnan-var-knivbevapnad-under-sexakten
Citera
2021-06-10, 17:24
Medlem
Citat:
Det är bara allmän kunskap. Jag resonerar utifrån vanliga kriterier och vad vi vet om berusning, alkoholhalt och medvetandegrad. Om E:s historia stämmer (att hon praktiskt taget svimmade) så bör hon väl ha legat mellan 2 och 3 promille. Jag antar att hon inte är alkis. Jag har inte hört att hon är det iaf. Så jag försöker resonera utifrån ett normalperspektiv.

En alkis kan köra bil och prata ordentligt med 3 promille, men så funkar väl inte denna "Emma"..

Alla människor är olika, men är man avsvimmad (utan koll på någonting omkring sig) så passerar man flera stationer innan dess. Man kräks, för oväsen, sluddrar, får affektutbrott, ramlar osv. Varken inspelningen, Lambertz berättelse eller "Emmas" berättelse innehåller de inslag man förväntar sig, om hon nu supit sig medvetslös.

Här är enkla riktlinjer:

https://www.drugsmart.com/faq/hur-mycket-maste-man-ha-druckit-for-att-uppna-vissa-promillenivaer/

Sluddrigt tal, gångsvårigheter, känsloutbrott, dålig balans, dålig koordination, raglande gång, aggressivitet eller plötsliga gråtattacker, dubbelseende, kräkningar, dålig uppfattning om omvärlden, trötthet (eventuellt somnar personen).

Att uppnå 3 promille på 6 timmar är ju brutalt också. Det är få icke-alkisar som lyckas med det utan olyckor på vägen: kräkningar, fall, trasiga saker, trasiga kläder, skrikande, gapflabbande, rejäla minnesluckor och allmänt yvigt och pinsamt beteende..

Okej. Både Lambertz och "Emma" är ganska magra så alkoholen gjorde nog sitt.
Citera
2021-06-10, 17:32
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Texten finns kvar

https://stoppapressarna.se/svenskt/lambertz-kvinnan-var-knivbevapnad-under-sexakten
Okej. Länken i det citerade inlägget var död.

Åter till sakfrågan: Finns det öht något som visar att det Stoppa pressarna skriver där är sant?
Citera
2021-06-10, 17:36
Medlem
DoraFs avatar
Citat:

Här är enkla riktlinjer:

Jag var inte heller på plats. Kan man tänka sig att hon blandade alkoholen med tabletter? Olika läkemedel förstärker effekten av alkohol och kan teoretiskt förklara det uppgivna kraftiga ruset.
Citera
2021-06-10, 17:36
Medlem
swimmingpools avatar
Vad var det för våldtäkt? Våldsamt eller att han stoppade in den när hon sov? Och att hon sen gjorde motstånd? Eller bara kände sig utnyttjad?....
Citera
2021-06-10, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av V-H
Okej. Både Lambertz och "Emma" är ganska magra så alkoholen gjorde nog sitt.

Absolut, absolut.. det suparrace som E beskrev (1.5 helrör + 1 vinare) under 6 timmar, det är ju rena tonårsfyllan .. det var en riktigt tung kväll för en mager 70-åring och en normalbyggd kvinna.

Finns nog inte en 70-åring i världen som genomför en våldtäkt efter den blötlöggningen.

Jag vet inte alls vem E är. Ung hur lång och tung är hon?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in