2021-06-10, 14:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Du menar att SE var lättad när han berättat hur han tror att mordet gått till? Det kan inte vara så att SE var lättad att ha pratat färdig med en journalist och nu var "off the record". Han behövde inte längre vara på och väga orden?

Han var lättad genom sitt indirekta erkännande när han berättade hur mordet gick till, "någon av oss " lär om lär rätt mr tunnelseende
Citera
2021-06-10, 14:20
Bannlyst
Citat:
Har du kollat med nån att det TP säger? Nej det har du inte, dubbelmoralisten.

Jag hävdar inte tvärsäkert att det TP säger stämmer medan du tvärsäkert hävdar att det Gunnar wall påstår stämmer och att TP kommer med falska uppgifter, enbart för att Wall påstår det, så pinsam du är tunnelseende till max , pajas jag håller mig neutral, för mig är det oväsentligt om SE var på skandia 3/3
Citera
2021-06-10, 14:27
Medlem
MOPspanarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Jag är säker på att när TP pratat med veckopendlaren så har denne gett intrycket av att han var säker på vilken vecka det var. I brevet till GW skrev han ungefär, "... det enda jag inte är helt hundra på är vilken vecka det var". Han skrev i brevet: måndagen den 3:e mars. Det är rätt sunt att efter så många år inte vara tvärsäker.

Vad jag vet har han inte hört av sig till media (eller någon av GW:arna) och sagt att TP farit med osanning.

Ja, jag kan också tänka mig att samtalet mellan TP och norrlandspendlaren kan ha låtit mer säkert.

Utöver detta om vilken dag det var så skrev han även på sidan innan att han i stort sett är 100 på att det var polisen han pratade med.
https://drive.google.com/file/d/1b_4RJXCB7MoRwxCW_5XPI0LlRLjhhjvk/view

Att denne person inte hört av sig till media är inget man kan dra några växlar på. Se på "praoeleven" som inte kontaktat media, men däremot blivit kontaktad av både Lampers och Wall och återupprepar det han minns och verkar inte speciellt förtjust i hur hans uppgifter används för att peka ut SE.
Citera
2021-06-10, 15:41
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Jag är säker på att när TP pratat med veckopendlaren så har denne gett intrycket av att han var säker på vilken vecka det var. I brevet till GW skrev han ungefär, "... det enda jag inte är helt hundra på är vilken vecka det var". Han skrev i brevet: måndagen den 3:e mars. Det är rätt sunt att efter så många år inte vara tvärsäker.

Vad jag vet har han inte hört av sig till media (eller någon av GW:arna) och sagt att TP farit med osanning.

Tendensen är tydlig. Alla saker som människor säger är "möjligt" tolkar SE som "definitivt".
Citera
2021-06-10, 15:43
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jannetreiber93
" jag kan inte se att det skulle kunna vara någon annan " SE infiltrera utredningen i allra högsta grad vilket är helt i linje med hur amerikanska experter ofta beteer sig, lär dig basfakta din fjant

Då får vi säga att alla vittnen infiltrerat utredningen...

Jämför med LJ och andra som förhört många gånger och varit med mycket i media. Infiltration...

Eller nej vänta, jag ser nu att du påstår att amerikanska experter brukar infiltrera utredningar. Nytt för mig.
Citera
2021-06-10, 15:46
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Han var lättad genom sitt indirekta erkännande när han berättade hur mordet gick till, "någon av oss " lär om lär rätt mr tunnelseende

Intressant gissning.

Jag tycker att du indirekt erkänner att du begick mordet. Med tanke på hur mycket som är säkert enligt dig. Vad har du för alibi? Var du hemma hos Sigge och shoppade?
Citera
2021-06-10, 15:50
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Jag hävdar inte tvärsäkert att det TP säger stämmer medan du tvärsäkert hävdar att det Gunnar wall påstår stämmer och att TP kommer med falska uppgifter, enbart för att Wall påstår det, så pinsam du är tunnelseende till max , pajas jag håller mig neutral, för mig är det oväsentligt om SE var på skandia 3/3

TP är bevisad som lögnare.
Citera
2021-06-10, 17:12
Medlem
Citat:
TP är bevisad som lögnare.

TP lurar sig själv - och som en följd därav lurar han andra.
Han, liksom många med honom vill ju så gärna att SE ska vara mördaren.
Men som vi ser faller man lätt in i det berömda tunnelseendet då man är ute på sin vingliga indiciejakt.
Finns inget att hitta, så måste man hjälpa sanningen på traven, och till slut har man drömt ihop ett kalkonmanus i bästa Åsa-Nisse stil.
Det verkar vara detta som hänt,
och är man till skillnad från Claes Hedberg också påhejad av Expressen och SVT, så kan det gå som det går.
Skönt att se att det ändå finns en del förnuftiga typer ute i verkligheten.
Citera
2021-06-10, 17:25
Medlem
TP bygger så klart sitt case på att folk minns dåligt och tvingas lämna öppet för lite allt möjligt. Genom att hamra in hur het Engström är utredningsmässigt kan han få dem att glänta ytterligare på dörren till det han vill höra. Sen blir det här "sanningar" som han gör nya gissningar utifrån. Tills han har fått en hel kedja av händelser som motsvarar förväntningarna men som rätt igenom bygger på egna spekulationer. Han är helt värdelös på det viset. Kan i någon mån bero på att han känner sig tvingad att prestera och komma med nåt nytt och tänker att risken är liten att nån synar honom. Men nog också för att han är lite dum och inte själv fattar riktigt vad han gör. Genomgående för folk som tror att Engström sköt Palme är ju att de i nio fall av tio verkar vara lite tappade. Det är bara att ta den här tråden som exempel. Nästan alla TP:s gossar går att diagnostisera på olika sätt. För somliga behöver man bara följa deras trådhistorik för att konstatera att så redan skett. Andra kan enkelt placeras på autismspektrat. En och annan är för korkad för att ta in de mest basala resonemang. Vissa behärskar inte ens lågstadiesvenska. Hur kan man ha uppnått en ålder av 15 och inte begripa att man sätter ett mellanslag mellan punkt och ny mening? Och ni andra, hur orkar ni med detta dag ut och dag in? Får ni assistansbidrag?
Citera
2021-06-10, 18:18
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bemp
TP bygger så klart sitt case på att folk minns dåligt och tvingas lämna öppet för lite allt möjligt. Genom att hamra in hur het Engström är utredningsmässigt kan han få dem att glänta ytterligare på dörren till det han vill höra. Sen blir det här "sanningar" som han gör nya gissningar utifrån. Tills han har fått en hel kedja av händelser som motsvarar förväntningarna men som rätt igenom bygger på egna spekulationer. Han är helt värdelös på det viset. Kan i någon mån bero på att han känner sig tvingad att prestera och komma med nåt nytt och tänker att risken är liten att nån synar honom. Men nog också för att han är lite dum och inte själv fattar riktigt vad han gör. Genomgående för folk som tror att Engström sköt Palme är ju att de i nio fall av tio verkar vara lite tappade. Det är bara att ta den här tråden som exempel. Nästan alla TP:s gossar går att diagnostisera på olika sätt. För somliga behöver man bara följa deras trådhistorik för att konstatera att så redan skett. Andra kan enkelt placeras på autismspektrat. En och annan är för korkad för att ta in de mest basala resonemang. Vissa behärskar inte ens lågstadiesvenska. Hur kan man ha uppnått en ålder av 15 och inte begripa att man sätter ett mellanslag mellan punkt och ny mening? Och ni andra, hur orkar ni med detta dag ut och dag in? Får ni assistansbidrag?
Ja KP har ju knutit ihop säcken, så gott det nu lät sig göras så här 30-35 år för sent. Om inget nytt framkommer så låt lagt kort ligga.

Det nya skulle i så fall kunna vara att någon hittar ett riktigt SE-aibi eller att en sannolikare GM vaskas fram.
Senast redigerad av MrBarnaby 2021-06-10 kl. 18:50.
Citera
2021-06-10, 21:26
Medlem
MOPspanarens avatar
Citat:
Ja KP har ju knutit ihop säcken, så gott det nu lät sig göras så här 30-35 år för sent. Om inget nytt framkommer så låt lagt kort ligga.

Det nya skulle i så fall kunna vara att någon hittar ett riktigt SE-aibi eller att en sannolikare GM vaskas fram.

Bra!
Vi pekar ut en statsministermördare (utan bevis) och väntar till något kan fria honom....
Citera
2021-06-10, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bemp

Skönt med någon som talar klarspråk. Jag tror också att TP är lite dum eller har nån form av diagnos. I alla fall fick man den känslan när han med entusiasm och naivitet spelade upp sina charader i Veckans brott för ett år sen. Det är ingen jäkla lek det här som han tycks tro.

Hur folk orkar med trådens sämre sidor får de som är inne här varje dag svara på men jag kan hålla med om att det är låg nivå ofta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in