Citat:
Ursprungligen postat av
Draifos
Äh, det var bara det där samtalet jag länkade till nyss på Walls blogg, där praoeleven sade något om att de hade typ samlats i ett rum på Skandia. Jag tänkte att förklaringen här skulle kunna vara att de hade hållit någon egen tyst minut på jobbet redan veckan efter mordet. Men ser man i dokumentären så verkar han ju prata om en officiell minnesstund som omfattade hela Sverige. Om praoeleven var på Skandia den 10/3 så måste alltså förklaringen vara att hans praotid sträckte sig över tre veckor. Jag har själv aldrig hört talas om andra längder på praotiden än två veckor, men jag kan ju ha missat att det förekom.
Jag har heller inte varit med om längre prao än 2 veckor och har varit av uppfattningen att det var v9 och v11 som Fredrik T genomförde praon.
Fredrik T, boendes i Jämtland, bör ha haft sportlov v10 (då SE var i Idre)
Till stöd för mitt antagande: hans egna uppgifter, hans mammas uppgifter om att han reste till Sthlm 22/2, samt detta om minnesstunden den 10/3.
Men Walls uppgifter ska nu göra gällande att Fredrik T. var på Skandia även v10.
Så jag får väl backa från vad jag först antog.
Men denna fråga handlar ju i grund och botten om påståendet att SE skulle varit på Skandia måndagen den 3/3 och utöver praoeleven som TP/MG försökt använda som stöd så hänvisade man ju även till en norrlandspendlande kollega och ville få oss att tro att han var säker på detta.
Vilket vi nu i.o.m. dennes brev till LGWP själva kan läsa att han inte alls var/är.
Försvarandet av detta handlande från TP/MG's sida är märkligt men inte förvånande.