2021-01-30, 10:38
Medlem
Erik1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Makarov.24
Jag har förstått att du avskriver SE. Anser du att det finns någon annan gärningsman som är realistisk och som går ihop med vittnesmålen?
Jag har inte kunnat se att SEs palmekritik varit särskilt mycket större än det allmänna avog många kretsar idag har på Lövén. Hatet däremot, det sanna hatet fanns i helt andra kretsar. Min övertygelse är att sanningen finns någonstans där. Men teori kring vem som höll i vapnet, nej det har jag inte.
Teorin kring SE skulle man lika gärna ha gjort på Jeppsson. Att han svänger in på Tunnelgatan, möter MOP strax efter hörnet på Dekorima, tar upp en revolver och skjuter. Sedan springer han och gömmer sig bakom baracken förfärad över vad han gjort. Väntar en stund innan han fortsätter uppför trappan. Låtsas jaga en gärningsman och frågar därför YN om de sett ngt. Till hans lycka och stora förvåning har de sett ngn som sprang på DBG. Varför skulle han annars våga sig fram bakom en bil och kolla under ett skynke efter någon ha tidigare påstått iskallt skjutit ihjäl någon!? Då går han tillbaka och berättar om flyende mannen.

Visst låter det dumt! Men inget talar emot det. Lika krystad upplever jag SE som GM låter
Citera
2021-01-30, 10:42
Medlem
reinvests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av den-kristne
Han kan ha sett honom då han sprang förbi honom samt även från trappkrönet uppe på Malmskillnads.

Sorry, jag var lite otydlig. Det var exakt detta jag menade med mitt inlägg. Att han ser honom uppe vid trappan. LJ är synlig 23.22.15 ca. Om SE var vittne nere vid Sveavägen måste han ha stått nere i gröten bland alla andra vittnen och även som som han säger - pratat med bl a Lisbeth. Men det har han ju med all sannolikhet inte gjort.
Citera
2021-01-30, 11:54
Medlem
Citat:
Jag har förstått att du avskriver SE. Anser du att det finns någon annan gärningsman som är realistisk och som går ihop med vittnesmålen?

och du tjatar alltså på - om den gode SE som mest trolig GM??!
Har du fortfar. inte fattat, att GM PRECIS LIKA GÄRNA kan vara en mr XX? Dvs en person som lyckats med cirkusnumret, att helt och hållet " flyga under radarn".
Och vilken aldrig någonsin kommer att bli lagförd för MOP!?
Senast redigerad av Niklas-P 2021-01-30 kl. 12:19.
Citera
2021-01-30, 11:56
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Erik1974
Den samlade bilden är snarare:
https://www.fplus.se/brottmalsadvokat-det-har-var-agnat-att-vilseleda-folk/a/JojlXj
....

Sagt av en advokat som skrivit en bok om Christer Petterson som den mest troliga mördaren.
Citera
2021-01-30, 12:31
Medlem
Erik1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BWisser
Sagt av en advokat som skrivit en bok om Christer Petterson som den mest troliga mördaren.
Jag tror inte heller på CP som GM, men han ÄR dömd och den samlade bilden av GM stämmer bra mycket bättre överens med honom än med SE. Dessutom var detta ”hans kvarter”.
Ang. SE är inte ens Melander säker på att det skulle räcka till häktning.
Göransson, Pettersson och Petersson känns ganska ensamma i sin teori. Lite som Borgström, S-Å Christiansson och Van det Kvast (med reservation för stavning). Och det visade sig ju vara tre riktiga genier.
Citera
2021-01-30, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
och du tjatar alltså på - om den gode SE som mest trolig GM??!
Har du fortfar. inte fattat, att GM PRECIS LIKA GÄRNA kan vara en mr XX? Dvs en person som lyckats med cirkusnumret, att helt och hållet " flyga under radarn".
Och vilken aldrig någonsin kommer att bli lagförd för MOP!?

Att gärningsmannen kan vara okänd har jag skrivit många gånger...
Citera
2021-01-30, 12:35
Medlem
Citat:
Jag tror inte heller på CP som GM, men han ÄR dömd och den samlade bilden av GM stämmer bra mycket bättre överens med honom än med SE. Dessutom var detta ”hans kvarter”.
Göransson, Pettersson och Petersson känns ganska ensamma i sin teori. Lite som Borgström, S-Å Christiansson och Van det Kvast (med reservation för stavning). Och det visade sig ju vara tre riktiga genier.

Hur menar du att den samlade bilden ser ut?
Citera
2021-01-30, 12:36
Avstängd
Citat:

Han är dömd på ytterst lösa boliner av lekmannadomare i tingsrätten. När de professionella juristerna i hovrätten fick säga sitt så sågade de åtalet rakt av och frikände CP, säger en hel del.

Att SE inte är mördaren är ganska uppenbart, inget signalement av trovärdiga vittnen ens påminner om honom, däremot ganska mycket om CA.
Citera
2021-01-30, 12:43
Medlem
Erik1974s avatar
Citat:
Hur menar du att den samlade bilden ser ut?
Mörk, mörkhårig. Troligen mössa. Fyrkantigt ansikte. Käkpartiet.
Inte blond, tunnhårig. Ekorrkinder. Glasögon.

[Edit: blond, inte blind ]
Senast redigerad av Erik1974 2021-01-30 kl. 12:49.
Citera
2021-01-30, 12:44
Medlem
Erik1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BWisser
Han är dömd på ytterst lösa boliner av lekmannadomare i tingsrätten. När de professionella juristerna i hovrätten fick säga sitt så sågade de åtalet rakt av och frikände CP, säger en hel del.

Att SE inte är mördaren är ganska uppenbart, inget signalement av trovärdiga vittnen ens påminner om honom, däremot ganska mycket om CA.
CA är definitivt intressant. Där kan vi prata hat och inte allmänt avog mot Palme. Skulle vara intressant att veta hur långt man jobbat med honom.
Citera
2021-01-30, 12:45
Medlem
Citat:
Inte blind, tunnhårig. Ekorrkinder. Glasögon.

Detta lär ju utesluta CP?
Citera
2021-01-30, 12:48
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Inte blind, tunnhårig. Ekorrkinder. Glasögon.
Låter lite som en blandning mellan Stevie Wonder och Jack Nicholson.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in